- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57549 üzenetére
Minden állításod hamis/téves, rossz alapokból, rossz következtetéseket vonsz le.
De nem hiszem, hogy ezt nekem kéne itt és most végig cáfolnom.
Használd az internetet, és valós felhasználók, fejlesztők, és energiapiaci szakemberek (nem erőműben dolgozó ember) tapasztalatait és meglátásait fedezd fel.
Kamula Barnákat kerüld."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57553 üzenetére
Kb ezek a tanulmányok önmagukban semmit nem érnek.
Több vizsgálat szükséges, több csapattól, több helyen, több szempontból. Egy tanulmánynál a szerzők jelentősen elfogultak lehetnek. Vagy sok mindent nem vettek észre. Például 30km/h-nál mennyien ülnek át kerékpárra vagy elektromos kerékpárra, stb.
WHO-nál a bekért tanulmányoknál ez állandó probléma.
De mindegy, az idő majd megmutatja az igazságot.
Kb 15 év múlva emlékeztess, kíváncsi vagyok az eredményre."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57555 üzenetére
A te álláspontod, elavult tényekre és elavult eszközökre alapszik. A helyes megközelítés a ma elérhető és forgalomban lévő eszközök használatán alapszik.
Például az erőmű kapacitás cáfolata:
Ha a világ összes személyautóját lecserélnénk, akkor kb 10% nőne az elektromos áram fogyasztás, de ezzel szemben az üzemanyag előállításhoz szükséges energia csökkenése miatt, 2% csökkenne az energiaszükséglet. A szumma végül 8% elektromos áram fogyasztás növekedés.
Az autópark nagy részének lecserélése nagyon, nagyon minimum kb 20 évre van szükség (lehet hogy 30-35 év lesz).
Az elmúlt 20 évben viszont az elektromos áram fogyasztás nagyobbat növekedtet, mint amennyit az elektromos autózás megkövetel.
Csak 1994 és 2008 között, 14 év alatt 20% volt a fogyasztás növekedés a világon, mégsem omlott össze az elektromos hálózat.A többi állításod már a meglévő gyakorlat megcáfolja. Keress meg egy egy elektromos autót használót, hogy mikor, milyen gyakran és hol tölti. Esetleg nézz meg angol vagy norvég példát. Ezek működő gyakorlatok, és nincsenek összhangban az állításaiddal.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57557 üzenetére
Azt is vedd figyelembe, hogy milyen átlagsebességet tudsz elérni az adott időszakban az adott útvonalon. Igen, lassabb lesz, ha mindehol 30-as korlátozást vezetnek be. Ugyanakkor, ez sokkal összetettebb dolog: az autósok "szívatása" is cél valamilyen szinten: ösztönözni őket, hogy váltsanak közlekedési módot. Természetesen ehhez a tömegközlekedés, kerékpárutak fejlesztése is hozzá kell, hogy tartozzon. Egyébként, ha lassabban mennek az autósok, biztonságosabb biciklivel is közlekedni, kevesebb helyen lesz szükség bringaút kialakításra. Fontos lenne a parkolóhelyek számának csökkentése is, de minimum azt elérni, hogy újakat ne alakítsanak ki a belvárosokban. Lényegében a rövidtávú, belvárosi autókázásról kell leszoktatni az embereket. A 30-as korlátozás is ezt segíti, nem csupán a károsanyag-kibocsátásról van szó. Az csak egy eleme az egész koncepciónak.
-
szebe
őstag
válasz philoxenia #57557 üzenetére
Tömegközlekedés.
Egyébként a fix 30-as korlát elég lenne Pesten mondjuk a Hungárián belülre. Budán kicsit nehezebb ilyen egzakt határt húzni, de hasonló elvek mentén ott is ki lehetne jelölni.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Elemental
addikt
Szerintem meg menjen mindenki tízzel. Akkor baleset sem lesz, meg az már nem sokkal lassabb, mint a harminc.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #57558 üzenetére
Nekem, Pécsen, hétköznap reggel és délután 14-18km/h az átlagsebességem, a munkahelyem és a házam között, 10 kilométeres távon.
Nem hiszem, hogy ha 70km/h-ra növelnék a megengedett határt, akkor sem érnék be gyorsabban. A piros lámpáknál meg kell állni, a kereszteződésekben és zebráknál az elsőbbséget meg kell adni akkor is.
Nyilván lehetne balkán stílusban nyomni, tökön-paszulyon át, akkor hamar beérne mindenki."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kw3v865
senior tag
válasz Dluinet #57565 üzenetére
Így van: az átlagsebesség a lényeg. Persze itt 50 vs. 30 km/h az összehasonlítási alap, és városfüggő a dolog (forgalomirányítás, lámpaváltások stb.), valószínűleg az 50 km/h-s megengedett sebességgel nagyobb átlagsebesség jön ki, de nem lesz nagy a különbség, belvárosban meg pláne. Másrészt a kevesebb elégetett üzemanyag (hiába fogyaszt jól az autó 50-nél, ha gyakrabban kell fékezni, 0-ra lassítani), fékbetétek lassabb kopása (szálló por), a kevesebb és kevésbé súlyos baleset, alacsonyabb zajkibocsátás egyértelműen a 30 km/h-s korlátozás felé billenti a mérleg nyelvét. Civilizáltabb országokban egyre több városban vezetik be. Itt a vadkeleten még messze van ez sajnos, de talán Budapesten, ahol a vezetés és a lakosság is felvilágosultabb a hazai átlagnál, talán 5 éven belül be is vezethetik. Nyilván a belvárosban lenne ezt célszerű minél hamarabb meglépni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dluinet #57565 üzenetére
Ha ennyi lenne az átlagsebességem, gyalog járnék. Nekem ellenben Szolnok melletti faluba a 18 km nagyjából a vasútállomástól 60 km/h átlagra jön ki, ha nem jó a lámpaváltás. Ha jó, akkor legalább 70-80-ra...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57569 üzenetére
A településen belüli átlagot nézd, csak úgy van értelme összehasonlítani.
-
Reggie0
félisten
válasz kw3v865 #57570 üzenetére
Telepulesen belul 17km/h az atlagom haztol hazig(otthonrol munkahelyre) elektromos rollerrel(max sebesseg 25km/h) 10km tavon. Budapest belvarosan es a Margit Hidon keresztu. Autoval ugyanezt 35 perc helyett 20-25 perc alatt meg lehet tenni(plusz parkolasi mizeria). Szoval a pecsi 14-18km/h az vagy nagyon rosszul hangolt lampakat jelent az adott utvonalon vagy nagyon nyugdijas sofort.
Namost, ha 20 perc alatt megyek 10km-et autoval, akkor az _atlag_sebesseg 30km/h-ra jon ki.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kw3v865 #57568 üzenetére
A lényeg, hogy 50-re gyorsítás 1,5× annyi üzemanyagfogyasztás , mint 30-ra gyorsításkor.
Az átlag sebesség viszont csak néhány km/h lesz kevesebb, de a megtett táv rövidsége miatt, ez időben kevés veszteség.
Ha a baleseteket csökkenését nem is veszük figyelembe, akkor már környezetvédelmi szempontból sokat nyerünk. Ráadásul kis sebesség határnál már a kerékpár és más közlekedési eszközök is nagyobb teret nyernek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
konci79
őstag
válasz Dluinet #57572 üzenetére
Olvasgatva itt a hozzászólásokat, sokmindennel egyetértek, de pl. áruszállítás, futárok, buszok, nagyon megszívnák a 30- as korlátozást...
A sok birka miatt biztos jó lenne, akik most is 70-80-al járnak a városban, de sok szempont van.
Büntetést kellene szigorítani első lépésben, mert egyre többen hiszik azt, hogy bármit megtehetnek autóval. -
nagyúr
válasz Reggie0 #57571 üzenetére
Pécsen lehet látni az új beköltözőket, akik hagyományos kerékpárral próbálkoznak.
De csak egyszer, mert hamar elfogy az erő az első, itt kicsinek számító dombnál és tolja felfelé.
Amin a házam áll telek, azon van csak 6 méter szintkülönbség, pedig négyzetes és összesen 33x33 méter az egész. (Egy szint kb 3m és a második szint tetejével van egy magaságban a telek magasabb széle.)
Nincsenek is kerékpárosok, még az ételfutárok között is marginális a számuk.
Gyalog a 10km-es táv minimum 2 óra lenne.
Napi 2x 2 óra utazás nem elfogadható.
Elektromos kerékpárral viszont simán élhető lenne, ha nem lenne nagy a sebességhatár."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Reggie0
félisten
válasz Dluinet #57572 üzenetére
Hogy jott neked ki az 1.5x fogyasztas? Nalam (50/30)^2 nagyjabol 2.8.
#57574 Dluinet: Ez ertheto, en ezert szeretem az erollert, velem az alsohegy utcara(>10%, gellert hegy egyik resze) is felkaptat, pedig nem vagyok pehelysulyu. De az arpad hidra a margit szigetrol felutast biztosito uton is(bar azt nem tudom mennyire ismered). Nalam a kerekparozas sehogy sem elfogadhato, mert reggel nem azert zuhanyzom, hogy leizzadtan erkezzek a munkaba.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57575 üzenetére
Milliliterben 1,5× több üzemanyag fogy egy gyorsításnál.
Legalábbis a telemetria ennyit mutat nálam.
De ha akarom akkor végtelen, mert 30-ra elektromosan is bármikor felgyorsít a hybrid rendszer, benzin nélkül.
Legközelebb KW-ban nézem meg."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #57570 üzenetére
Nem, hiszen el kell jutnom a település határára is. Anno jártam biciklivel, de akkor huszon évvel fiatalabb voltam. Természetesen villanyautóval megoldható lenne, de a mai árak mellett olyan száz év alatt jönne vissza a villanyautó ára...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dluinet #57572 üzenetére
A lényeg, hogy 50-re gyorsítás 1,5× annyi üzemanyagfogyasztás , mint 30-ra gyorsításkor.
Ilyeneket én is tudok írni. Axiómaként felállítva gyakorlatilag légből kapott állításokat, mindig igazam lesz.
Pl. "A lényeg, hogy egy villanyautóra cserélve a jelenlegi autómat, gyakorlatilag a teljes élettartama alatt sem jön vissza a gyártáskori környezetszennyezés hátránya."Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #57582 üzenetére
jajj ne, mert mindjárt megcáfolom az idézeted azon részét, hogy környezetszennyezőbb-e egy elektromos autó előállítása egyáltalán?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nagyúr
válasz philoxenia #57582 üzenetére
100 éve a lovak mellett is hasonló érvek voltak a benzinessel szemben, mint most a benzines mellett az elektromossal szemben.
A ló bárhol eszik szinte ingyen, olcsóbb megvenni, ha több van akkor önreprodukáló, önvezetés képessége, egymagában használva egy embernek tökéletes, szekeret rakok mögé akkor teherautó, ha két lovat rakok a szekér elé, akkor nagyobb teherautó stb. Ezzel szemben az autót tankolni kell, nincsenek is benzinkutak, patikába jártak benzinért, büdös, hangos, robbanásveszélyes, rozsdásodik, kell külön motor, autó, teherautó, gyakran meghibásodik, terepen nem használható, szerelő kell hozzá, csak úri hóbort a gazdagoknak.
Nem is értem hogy cserélhettük le a lovakat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
philoxenia
MODERÁTOR
A semminél mindenképp környezetszennyezőbb... Figyelmesebben olvasd el amit írtam... A meglévő kocsi megtartása szerinted "gyártásilag"hogyan lehetne környezetszennyezőbb, mint egy új elektromos autó legyártása? Max pár alkatrész kell bele. Akkumulátor, motorolaj és annyi...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
Ma utazgattunk: munkahelyem kecskemét déli oldalán van, lakásunk kecskemét északi részén... reggel 0 forgalom mellett kb 10-15perc átérni... ahova szeretnénk költözni: kkfháza... mindenhol megengedett max sebességgel haladva kb 20 perc félegyháza központjából munkahelyemig... ha pedig a mercedes gyárat nézzük, ami a régi 5ös mellett van, akkor kb 15 perc... ha valaki ott dolgozik, akkor csúcsforgalomban pl csongrádról hamarabb odaérhet, mint pl hetényegyházáról, ahonnan kb 1 útvonal van és reggelente rendre bedugul...
Ja: megjártuk ma szegedet is... míg kecskeméten minden nap minimum 2 cifra jelenetet rögzíthetek, addig szegeden béke és nyugalom pedig volt forgalom... páran küldték is neki rendesen, de semmi elmebetegség
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
inf3rno
nagyúr
válasz Dluinet #57584 üzenetére
Azért, mert a lényeg, hogy gyorsabban eljuss A-ból B-be, és ez jobban megy autóval, mint lóval. Aki a töltőállomás keresés nyűgét magára veszi, annak egészségére. Én maximum akkor váltok, ha megszűnik ez a probléma.
Hogy on is legyek, nem tudom hajnal 5-kor miért kell 100-al furikázni a városban. Mármint az értem, hogy ilyenkor kicsi a forgalom, és úgy érzi, hogy megteheti, de tényleg minek?
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #57585 üzenetére
ja ok, a kérdést úgy értettem, mindenképpen váltasz, de az érv az elektromos ellen hogy szennyezőbb.
HA a kérdés az, hogy nem váltasz vs elektromosra váltasz, akkor szennezőbb, de akkor az is szennyezőbb ha bármi másra váltasz. Mellesleg ha használtról használtra váltasz akkor meg mindkét esetben 0 lesz mert már létező termék, nem most állítják elő"Azért, mert a lényeg, hogy gyorsabban eljuss A-ból B-be, és ez jobban megy autóval, mint lóval. Aki a töltőállomás keresés nyűgét magára veszi, annak egészségére. Én maximum akkor váltok, ha megszűnik ez a probléma."
Nem nyűg, vannak appok, amik odanavigálnak ahova szeretnéd. pont olyan nehéz mint ha ismeretlen helyen keresnél benzinkutat. Mert szerintem nem ismered az ÖSSZES benzínkút helyét szerte a világban, ergo ha nem a bejáratott pár kutnál tankolsz, akkor ugyanúgy térképen keresel benzinkutat, mint töltőállomást.
"Hogy on is legyek, nem tudom hajnal 5-kor miért kell 100-al furikázni a városban. Mármint az értem, hogy ilyenkor kicsi a forgalom, és úgy érzi, hogy megteheti, de tényleg minek?"
Hát én pont ma röhögtem jó, a szomszéd utcában a fekvőrendőrök elé felfújták a lakók, "LASSÍTS" és egy 30-as karikában. Egy a baj, hogy lakó-pihenő övezetben van, ahol 20-al lehet menni
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nagyúr
válasz philoxenia #57586 üzenetére
30-ra gyorsítás 21ml üzemanyag felhasználásával jár.
50-re gyorsitás 30ml üzemanyag felhasználásával jár.
50-re gyorsítást nem lehet kevesebb üzemanyagból megúszni, mint a 30-ra gyorsítást.
Ez az alapja a 30-as sebességhatárnak."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dluinet #57590 üzenetére
Aztamindenit! Ezek szerint mindegy milyen kocsi, mekkora, hol mész vele?
Igazából a fogyasztás az A-ból B-be út megtételéhez szükséges üzemanyagot jelenti. Lehet akár ugyanazzal a kocsival, ugyanazon az útvonalon, ugyanazt az utat, elég nagy fogyasztáskülönbséggel megtenni. Simán mehet kevesebb benzinnel/dízellel valaki, mint te. Akár úgy is, hogy te harminccal mész ő meg ötvennel....
Ez nem ennyire egyszerű, hogy mennyire gyorsítasz fel. Városban jellemzően a sok megállás elindulás és a gyakori araszolás miatt fogyaszt többet a kocsi. Ha mindenki max harminccal mehet ötven helyett, még villanyautóval is több energia kell. Hiszen, ha csak a sebességen múlna, a városi fogyasztás lenne kevesebb, nem az országúti.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nagyúr
válasz philoxenia #57591 üzenetére
Városban többet fogyaszt, a több gyorsítás miatt.
Ha kisebb sebességre gyorsítasz fel, akkor kevesebb üzemanyagot használsz.
Szerinted kevesebb lenne a fogyasztás, ha két lámpa között 80km/h-ra gyorsítanál, majd fékeznél és így közlekednél az egész út alatt?[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57591 üzenetére
Az a nagyon nem mindegy, hogy hányszor kell megállni, majd ismét felgyorsítani. Ha 30-ra csökkentve a megengedett sebességet állandóbb, egyenletesebb haladás lehet elérni, akkor hiába fogyaszt kevesebbet 50-nél az autód. A sok megállás, majd ismételt kigyorsítás többet számít városban (természetesen ez is útvonalfüggő, de összességében kell nézni a nyereséget, mindig lesznek, akik roszabbul járnak). Ez egy soktényezős képlet, de nyugaton egyre több városban alkalmazzák pl. Párizsban: https://telex.hu/kulfold/2021/08/30/franciaorszag-parizs-sebesseg-korlatozas
Tehát van létjogosultsága. Az is fontos szempont, hogy a szuburbanizáció káros hatásait is csökkenteni kellene. Rengetegen ingáznak, egyre nagyobb távolságról, őket is "szívatni" kell, megjegyzem nagyon helyesen (az egyre elviselhetetlenebb forgalmat csökkenteni kell). Ez is egy szabályozó eszköz a sok közül. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Dluinet #57592 üzenetére
Nem. Megint az van, hogy axiómaként kezeled a gyorsításos fogyasztást. Városban pl. Szolnokon 50-60 körül elmegyek hat-nyolc lámpát forgalomtól függően. Harminccal kb. háromszor minimum meg kellene állnom. Tehát egyszer gyorsítok ötvenre, vagy háromszor -négyszer harmincra nulláról. Melyik a nagyobb üzemanyag-fogyasztás ? Keresztutcákban meg kb. két-háromszor annyi ideig állnak az autók. Leginkább járó motorral.
Nyilván lehet optimalizálni a közlekedést, de ez az ötven helyett harminc az kb. olyan, mint a kihagyni a vacsorát és a reggelit, hogy fogyjál, de ebédre megenni azt, amit eddig három alkalommal ettél meg, vagy fordítva, egész nap enni folyamatosan tízpercenként, de mindig egy falatot csak...
Ezen kívül kiindulsz Pécsből, ami minden, csak nem normális közlekedésű város. A hegyek völgyek csak a hab a tortán, mivel eleve a városrészek között a domborzati viszonyok miatt csak nagy kerülővel lehet közlekedni.
Mondhatnánk azt is, hogy meg kellene tiltani a hegyen-völgyön építkezést, mindenki lakjon az Alföldön, legyenek négyzetesen megtervezett városok, vagy pl. mint Palmanova...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57599 üzenetére
Nem jó az összehasonlításod: mivel nem a 30 km/h-s megengedettre vannak hangolva a lámpaváltások, így nincs is értelme ezzel érvelni.
Spanyolországban meglépték tavaly: "Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egyik napról a másikra, azaz április 30-áról május 1-jére alig több, mint fele annyival lehet hajtani. A változás Spanyolország lakott területein lépett életbe, de itt is vannak eltérések az alkalmazott korlátok között. A 30 km/h az irányonként egysávos utakra vonatkozik, ahol viszont oldalanként legalább két sáv van, ott 50 km/h a sebességhatár."
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Marvel Snap
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Ford topik
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen