- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
- Netfone
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Eleglide C1 - a középérték
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
A zavaras definiciojat kicsit kibovitetten ertelmezted, ugyanis az nem korlatozodik le csak azon esetekre, amelyekben szandekosan az akadalyozast elosegito manovert tesz. Tehat, ha valaki megall az uton, ott a hol tilos, akkor az akadalyos, hiaba nem ez volt a celja es nem tett semmilyen akadalyozast kikenyszerito manovert se. Nem ezektol lesz az akadalyozas akadalyozas.
-
Zolás
addikt
Sziasztok, egy kérdésem lenne.
Biciklisáv a járdán. Mi egy másik járdán sétáltunk, ami T alakban csatlakozik, ezen nem volt bicikliút felfestve. Szép nyugodtan sétálunk, és ahogy odaértünk egy csapat biciklis is egyszerre ért oda. Nekem mint gyalogosnak át kell mennem a biciklis sávon. Na itt a biciklis jó hangosan füttyögni meg kiabálni kezdett, hogy ez a biciklisáv, várjuk meg amíg elhaladnak. Egy kicsit lefagytam, meg velem volt anyukám is, így nem rúgtam fel az embert de. Szerintem a járda a gyalogosoké. Attól hogy van rajta sáv a bringásnak, még nem jelenti azt hogy ott bármit megtehet.
Szóval most a játdán, amin sétálok, és van biciklis sáv felfestve, ha keresztül kell rajta mennem, akkor a bringás szabályosan elüthet? Vagy jól gondolom, és egy tahó nagy paraszt volt?Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
Biztos hogy az utca elején van jelzés, de én keresztbe érkeztem a járdára. Ahhoz, hogy tovább tudjak menni, át kell mennem a felfestett sávon.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
-
MasterMark
titán
Ha fel van festve a biciklisáv az nem járda. Ugyanolyan úttest mint az autóké, azon sem illik össze-vissza járkálgatni ha feltartasz vele valakit.
(Hiába fizikailag ugyanaz a beton/asztfalt/burkolat. A felfestés határozza meg hogy az járda vagy nem az.)
Emiatt lenne jó valami alap kreszoktatás általános iskolában mindenkinek, annak is aki csak gyalogos.
Igaz, füttyögni meg kiabálni elég alja dolog, de ilyen esetben én is simán lecsengettem ha valaki nem figyelt oda.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Zolás
addikt
Mindenkinek köszönöm a válaszokat, a járdán való kreszhez ezek szerint nem értek.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
Árokba borult busz az M7-en a hajnalban Szerintem elaludhatott... A buszoknál miért nem lehetne egy olyan biztonsági rendszert kifejleszteni amely érzékeli az oldal irányba való túlságos kitérést (adott sebesség felett) és nem hagyja letérni az útról, hanem vissza korrigálja automatikusan és lelassítja a járművet a vészvillogó kíséretében. A személyutóknál alkalmazott sávelhagyás figyelő rendszert kellene tovább gondolni és alkalmazni.
Vagy akár ilyen éberség figyelő rendszert, mert egy busz esetében a baleset sajnos katasztrofális kimenetelű lehet. Megnéztem a másfélperces videót is, hát nem semmi ilyet átélni utasként és a mentésben részt venni hivatásosként."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Krogoth
senior tag
A legviccesebb az egészbe (számomra), hogy szabálytalanul mennek, tudják is, majd mikor meglátják a villogót visszasorolnak, mintha ezzel minden el lenne intézve
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz Csabex #55712 üzenetére
Facebook Névjegy:
Kalandra fel, utazz velünk!
Nem ilyen kalandra számítottak az utasok!
Az utazási iroda honlapja sem működik már...
Ui:
Valahogy a buszokon általában nincs meg a biztonság érzetem, de taxiban is ért már baleset utasként!
Csak akkor vagyok nyugodt amikor kezemben van az irányitás! (nem is repültem még 1. osztályú repülőgép szerelő sorkatonai szolgálatom ellenére)
Vagy lehet hogy azért...
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
őstag
válasz ElektrikusDE #55714 üzenetére
Az az igazság, hogy nekem sincs meg a biztonság érzetem a buszokon sajnos
De az tényleg rejtély, hogy miért nincsenek komolyabb biztonsági rendszerek a buszokon, hiszen indokolt lenne. Most is a fekete dobozokat vagy miket a személyautókba akarják bevezetni, holott egy busz vagy kamion esetében sokkal fontosabb lenne..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Csabex #55712 üzenetére
Csak egy dolgot kellett volna mindenkinek megtenni a buszon. Bekötni a biztonsági övet. Mivel kötelező a távolsági buszokon biztos itt is be volt szerelve. Sokan abba tévhitbe ringatják magukat, hogy mivel a busz nagy, így nem történhet baj. Én amikor ilyen busszal utaztak úgy néztek rám mint egy UFO-ra amikor bekötöttem magam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
őstag
Igen, de pont ezek ellen kellene bevezetni valamilyen megelőző vagy beavatkozó rendszert.
Utólag is lehetne szerintem, hisz elég egy olyan egység felszerelése, vagy feltapasztása a szélvédőre amely a sofőr ébrenlétét figyeli, majd ha gond van, akkor vagy beavatkozik, vagy elkezd hangosan jelezni amire az utasok is felfigyelnek, vagy a "másodpilóta" ahogyan itt is volt. Na én ilyen utólagosra gondolok többnyire."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Szakbarbár #55717 üzenetére
Áhhh, ha megnézed a 8-ik fotót, akkor teljesen egyértelmű, hogy itt 5 vagy 10 pontos övvel sem lett volna esélyed, ha a sofőr mögötti 1-4 üléssorban utazol, mert az a része tarolta a pillért. Esélyük sem volt sajnos
Félre ne érts, egyetértek veled és én is be szoktam csatolni, hiszen életet ment az öv és valószínű, hogy itt is a 46 könnyű sérült megúszta volna..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Di Natale
aktív tag
A héten kétszer találkoztam olyan esettel, hogy előttem 70-nel mennek és mire megelőzném elkezdenek felgyorsulni.
-
IreN!CuS
őstag
válasz Di Natale #55720 üzenetére
Szinte mindennap találkozok ilyennel....pár hete 90-es tábla csóka 60-65 között ( gps-el mérve ) 130-nál el kellett váltanom a harmadikat mert hát nem segítette az előzést...de utána villogni azért volt esze...2/hét már örömbódogság
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Csabex #55719 üzenetére
Sajnos vannak olyan esetek amikor a biztonsági öv már nem ér semmit. Nekem oktatáson azt mondták, hogy buszbalesetnél a súlyos sérülések többsége akkor történik amikor oldalára borul és kiesnek a buszból, vagy kilóg valamelyik végtagjuk és maga alá gyűri a busz. Ha bekötné magát az utas, akkor ezeket nagy valószínűséggel megúszná mindenki. Csak a borulásnál sem mindegy, hogy alul vagy felülre kerül az ember, mert ha alulra akkor minden ráesik.
Más téma:
OBB Point-ot fog itt valaki gyűjtögetni vagy kipróbálni az alkalmazást? [link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
félisten
válasz Szakbarbár #55717 üzenetére
Ez egy érdekes kijelentés ahhoz képest, hogy nem is tudjuk hol ültek az elhunyt utasok és mibe hunytak el. Nettó áldozathibáztatás amit írsz.
Eléggé valószínű, hogy ahol az oszlop bedarált, ott hunytak el a legtöbben.
A friss hírek szerint (utasok beszámolója) durrdefektet kapott a busz.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
-
Szakbarbár
aktív tag
A konkrét balesetről semmi információm nincs, nem célom hibáztatni senkit. Nem tudom hol ültek az áldozatok, azt sem, hogy használtak-e biztonsági övet. Ezt csak a helyszinelők tudják megmondani.
Én csak azt mondom amit nekem mondtak, hogy a buszos baleseteknél nagyban csökkenthető lenne a sérülések száma és kimenetele ha az utasok használnák a biztonsági övet amennyiben az beépítésre került.
Nálunk pár éve volt a céges busznak balesete. 18 személyes kisbusz VS személyautó frontális ütközés. A sofőr be volt kötve, ő már másnap ismét munkába állt, míg a kollégáim közül senki és többen súlyosan megsérültek. Ők is valószínűleg megúszták volna ha bekötik magukat.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
félisten
válasz Szakbarbár #55726 üzenetére
A buszbalesetes posztra írtad: Csak egy dolgot kellett volna mindenkinek megtenni a buszon. Bekötni a biztonsági övet.
Ebből úgy tűnik, mintha a biztonsági öv bekötésén múlt volna a megmenekülésük. Mivel egyelőre semmit sem tudunk a körülményekről, azt sem tudhatjuk az öv segített-e volna valamit és hogy a sérültek/áldozatok közül kinek volt bekapcsolva az öve és kinek nem.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Zolás
addikt
Újságban láttam kiszakadt üléssorokat. Ott aztán kötheted magad mindehova is.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
Az ok, de az üléssorok közvetlen a sofőr mögött szakadtak ki ahol tarolt a pillér, illetve a mentőegységek is szakítottak ki üléseket, hogy hozzáférjenek a sérültekhez.
Egyébként nem erre próbáltam, vagy próbáltunk rávetíteni Szakbarbár fórumtárssal, hanem arra hogy az életben maradt utasok közül 46 könnyen sérült sem lett volna ha be lett volna csatolva a biztonsági öv. Ha már öv, felrakok egy fotót a kollegám balesetéről amelyet egy hete szenvedett kb. és a nagy szerencséje az volt, hogy be volt kötve, mert ha nem lett volna, akkor ebből ki nem szál élve az biztos. 4x pördült az autó az árokban mire megállt a tetején és ki tudott szállni belőle úgy, hogy kicsatolta magát és vállára esett aztán leállította a motort ami még pörgött és füstölni kezdett már..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Reggie0 #55732 üzenetére
Nem, állítólag a külsőben haladt szabályosan és a belső sávban őt utolérő autó sofőrje megijedt egy berepülő darázs miatt és félre rántotta a kormányt a korlát felé, majd vissza, hogy ne tarolja le azt. Ugye ez 130-as tempónál történt és amikor tapasztalta, hogy a másik autó majdnem neki csapódik, elrántotta a kormányt reflexből egy hirtelen mozdulattal és igen nagyot ránthatott, mert kisodródott és irányíthatatlanná vált az autó, ezért borult az árokba. A hátsó híd kiszakadt és az egyik hátsó kerék is az autótól 4-5 méterre landolt... Tanulságos, minden esetre. Nem tudom ki lesz a hunyó, még nincs lezárva a helyszínelés teljesen, de volt egy olyan verzió, hogy meg is csípte a darázs a másik autóst, viszont amikor kijöttek a rendőrök és kérdezték őt a csípés helyéről, akkor már csak berepült, szóval nem tudott mutatni csípést. Szerintem telefonozhatott, vagy fene sem tudja mit művelt.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mephi666
nagyúr
válasz Csabex #55733 üzenetére
hétfő óta tettünk egy 650km-es kört belföldön: kecskemét-szántód-tihany-zánka-sümeg-veszprém-sümeg-keszthely-balatonfüred-kecskemét... volt pár cifrább helyzet, közte ilyen is, amit írtál... veszprémből a 8-ason mentünk tegnap sümeg felé és külsőben 100as tempóval haladva úgy előzött minket egy audi (kb +40km/h-val), hogy még el sem haladt mellettünk, de már húzta ránk a kormányt... ha alapból nem vagyunk a sáv jobb szélére húzódva, összeér a 2 kocsi... nem tettem volna a kezem a kettő közé a másik szép jelenet csabrendek-gyepükaján környékén történt alsóbbrendű úton, ahol látom hogy balos kanyar és szemből út szélén elektromos rokkantszék, amire a paraszt úgy ráelőzött, hogy bele kellett állnom a fékbe és teljesen lehúzódni, hogy visszaférjen a sávjába
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bul07
nagyúr
De most komolyan a furgonos mi a frászt gondolt
Lehet azt hitte van magassági kormány a kamerás kocsiba
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
válasz mephi666 #55735 üzenetére
Mi is utaztunk - nyár lévén - hosszabban.
Jellemzően autópályán, és hát elég sok dolog volt, de szerencsére egyet kivéve: nem találkoztam egyetlen büntetőfékezéses idiótával sem.
De volt kihajtónál tolató autó, jobbról előző-bepofátlankodó, udvariatlan német pifke (ez mondjuk épp lakott területen belül, horvátoknál).
A zene azonban minden ilyenen átsegít.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
NoLF
addikt
válasz MasterMark #55737 üzenetére
40rol egyenletesen gyorsitott 60ra, vegig elsobbsege volt a kanyarodokkal szemben, lakott teruleten belul, mi volt ezen a nem elegans?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
válasz MasterMark #55740 üzenetére
Ertem. Ettol meg nem lesz belol 70 centi szeles 200al szaguldo sportmotor, ez meg mindig egy auto ~70el… ha ezt egy magasabb ulopozicioban levo kisteherbol nem veszi eszre a delikvens, akkor bizony a …rva anyjat.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
MasterMark
titán
Nem ezt mondtam, de köszi. Annyit jegyeztem meg, hogy a rágyorsítás se elegáns. Ettől még persze elsőbbsége van és nem kellett volna bekanyarodni elé.
De ugye ha nem akarod összetörni magad, és látod hogy már fordul be, tekeri be a kormányt, akkor nem gyorsítok rá úgy, hogy aztán meg se tudjak állni.
Switch Tax
-
NoLF
addikt
válasz MasterMark #55742 üzenetére
Tudom, hogy nem ezt mondtad, de szivesen. Az ember egyenletesen gyorsit, a furgon takarasbol jon - mire latszodik az auto es az, hogy esetleg le akar kanyarodni (az iranyjelzot en nem latom, de lehet kitette), a delikvensunk mar 62 folott jar. En meg mindig nem latom semmolyen oldalrol bizonyitottnak, vagy akar feltetelezhetonek sem, hogy emberunk azert gyorsitott mert latta, hogy ott van egy pocs aki be akar fordulni…
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Di Natale
aktív tag
válasz MasterMark #55742 üzenetére
Ma reggel pont egy ilyen szituációm volt. De szerintem ezek mindennaposak. Ilyenkor alapból leveszem a lábam a pedálról. Bár hozzáteszem, rohadt nagy bunkóság a másik elé kanyarodni.
-
MasterMark
titán
Hallgasd már meg, belelép a gázba amikor az autó elmegy mellette (és meglátja, hogy áll a dobozos). A GPS késve mutatja a sebességet.
Di Natale: Nem csak bunkóság, de szabálytalan is. Ilyenkor amúgy nem tudom miért nem tudja megvárni amíg elmennek.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
8th
addikt
válasz MasterMark #55745 üzenetére
Gondolom azért nyomta meg egy picit, hogy "ne tartsa fel" a bekanyarodni szándékozó furgonost. Én ugyanígy járok el ha látom, hogy jönnek szemből a befordulni vágyó delikvens mögött. Egy hasonló mértékűt gyorsítok mint a felvételt készítő autós. Persze óvatoskodhatnék, elvehetném a gázt és ötven métert motorfékkel fékkészenlétben lassulhatnék hátha befordul elém mert úgy elegáns. Persze ezzel nagyjából állóra kellene fékeznie a mögötte jövőknek szegény anyám meg órákig csuklana. Miért szívassam őket feleslegesen?
-
mephi666
nagyúr
én is így szoktam elég gyakran: mennek előttem, szemből érkezik a balra kanyarodni szándékozó, akkor a sebességhatáron belül rágyorsítok, hogy szűkítsem az előttem haladó távolságát, ahová amúgyis csak féktávon belül tudna bekanyarodni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
8th
addikt
válasz Reggie0 #55748 üzenetére
Az az igazság, hogy túl könnyen kapnak jogosítványt az emberek. Begyakoroltatja vele az oktató a vizsgaútvonalakat meg a vizsgára szükséges manővereket aztán annyi, ki is futottak a 30 órából. Az oktató sajnos nem kötelezheti pótórák vételére a tanulót. Ha a tanuló úgy akarja muszáj bejelentenie vizsgára bármennyire is alkalmatlannak találja az autóvezetésre. Ha a vizsgán isteni szerencsével átcsusszan máris köztünk jár kel a bénája. Emlékszem anno az oktatóm mesélte, hogy volt egy tanulója aki sikertelen forgalmi vizsgát követően izomból bebaszta a kocsiajtót és talppal belerúgott az autóba egy akkorát, hogy több centit behorpadt az ajtó. Csak mert nem ment át a saját f*szságából kifolyólag. Tele vannak az utak ilyen idegbeteg gyökér emberekkel. Ezek büntetőfékezgetnek meg szorítanak le ha nem tetszik nekik valami.
mod: Ezért is szériatartozék minden autómban a gázspray. Korábban volt egy viperám is de azt benne felejtettem az előző autómban eladáskor. Gondolkodom egy beszerzésén mert sosem lehet tudni milyen elmebeteg agresszív állattal hoz össze a sors. Vitás esetekben jól jön és nem igazán érdekel, hogy illegális. A tizenöt centis kés is az mégis minden második bidámbidámnál van egy, akkor meg már legyenek kicsit kiegyenlítettebbek az esélyek.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #55748 üzenetére
tegnap lementünk itt kb 400méterre a zöldségeshez, lakó-pihenő övezet végig, egyirányú útszakasz is útba esett... oda és visszafelé is találkoztunk olyan kocsival, aki szemből jött az egyirányúban (spórolt kb 200 métert... utólag gondolkoztam, hogy az egyik előtt meg kellett volna állnom, hogy gyakorolja már akkor visszafelé 100méteren a tolatást )
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Projektor topic
- Fotók, videók mobillal
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen