- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#214
tag
Sziasztok!
3. generációs Mazda 3 2.0 benzin (2014-2015, pre-facelift) G120 vásárlása esetén az alap átvizsgáláson túl van bármi, amire érdemes lehet figyelni? Netes kutatás alapján eddig nem találtam különösebb gyenge pontot, illetve az itteni, korábbi felszereltség téma is hasznos volt.
Van bármilyen kritikus futásteljesítmény, ahol egy nagyobb karbantartási költségbe bele lehet szaladni?
Ha jól tudom ez a széria már nem hajlamos rozsdásodásra, ettől függetlenül vannak kardinális karosszéria pontok, amiket jobban meg kell nézni?
MX-5 ND-nél olvastam korábban garancia lejárta utáni váltóhibákról, ez a Mazda 3-at nem érinti, nincs átfedés?
Ha motorerőre inkább a G165 lenne a preferált, akkor érdemes célzottan erre hajtani, vagy teljesen megfelelő, tartós egy utólag optimalizált G120 is? Van esetleg itt olyan, aki huzamosabb ideje hajt ilyet?Előre is köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
A G165 és a G120 az utolsó csavarig ugyanaz a motor, csak a szoftver más, egy "optimalizált" 120 ugyanolyan tartós lesz. A biztosítás a 120-asra valószínűleg olcsóbb.
A lényegi különbség a kettő között a váltóáttétel, a 165-ösnek kb 21.5%-kal rövidebb a végáttétele, ezért jobban gyorsul, rugalmasabb, cserébe autópályatempónál is 21.5%-kal többet forog (130-nál 2600 helyett 3150 körül), tehát kicsit hangosabb és többet fogyaszt.
Amúgy több helyen is olvastam, hogy a 165-ös padon mérve csak 150 ló körül szokott lenni, a 120-as viszont 130-140, tehát a váltón kívül tényleg minimális a különbség köztük. Viszont ennek tudatában talán a 165-öst is érdemes lehet optimalizálni.
-
tobias88888
őstag
válasz Moleman #6302 üzenetére
A 120as 4500ig majdnem ugyan azt a nyomatékot adja le mint a 165ös, csak az felett tilt le kb 130 lóerőre ahogy látszik:
Elvileg a 165ösben van i-eloop és az első rács bizonyos sebesség felett záródik (talán), de egyik se a motorral kapcsolatos. Szóval normál használat esetén nem veszed észre a különbséget, kettesben 80ig ugyan úgy gyorsul mindkettő. Ami felárat elkérnek amúgy a 165ösökért azért már bőven tudsz chippeltetni is teljesen biztonságosan olcsóbb biztosítással.Tudtommal 12 év rozsdásodás elleni garancia van és a szokásos pontokat érdemes nézni, ajtóélek és alul a kipufogó körül. Nekem 2016 végi van, érdemi rozsda nincs rajta szóval az 1-2 évvel korábbinál se kellene még lennie.
Tolatókamera és android autó/carplay utólag is betehető a kocsiba viszonylag egyszerűen.
[ Szerkesztve ]
-
#214
tag
válasz Moleman #6302 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek.
A gyorsulás mondjuk dízelből átülve (320 Nm) nem lenne rossz, de a választék oltárán lehet feláldozható. G120-ból több van a piacon, könnyebb belőle válogatni. Optimalizálással mindképpen érdemes akkor számolni.
#6303 focvis: Teljesen jogos, leginkább valami olyan találmányra gondoltam, ami mondjuk az első szériás Skyactiv modelleknél nem vált be. Ha jól tudom a motor mellett a váltón is faragott a Mazda a jobb károsanyag kibocsátáshoz és fogyasztáshoz. De akkor nincs ilyen/ nem általános a probléma.
-
#214
tag
válasz tobias88888 #6304 üzenetére
Igen, AETuningtól néztem ezeket a cikkeket, respect, hogy méréssel, magyarázattal van erről infó. Rozsdásodás elleni garancia meggyőzőnek tűnik. AA-s modulnak örülök (megtaláltam korábbról itt a linket), utólagos fejegységből kevés szépet, jól funkcionálót láttam eddig.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz tobias88888 #6304 üzenetére
Így van, CX-30 esetén a G122 és a G150 is azonos váltóval van, mindkettő ~170lóerőre húzható, a folytás ott van, hogy a legtömegmérő csökkenti a levegő mennyiséget, a benzin térkép hozzá van igazítva. A nyomaték csökken rendre 4500 és 5500 körül annyit, hogy a fordulatszám arányában megmaradjon a névleges lőerő. Különbség csak ezen fordulatszám felett van 4500 alatt ugyanaz mindkettő, sebességfokozattól függetlenül.
-
Lipton
őstag
Az új cx5 2,5 is húzható valamennyire?
-
#214
tag
válasz UberMutant #6310 üzenetére
Nem volt még automatán csukódó tükröm, így nem is igazán foglalkoztam volna vele. Jó tipp, köszönöm, figyelni fogok rá.
-
őstag
válasz UberMutant #6314 üzenetére
CX5-ben automata, sima hármasban nem?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Pogifej
csendes tag
válasz tobias88888 #6316 üzenetére
Ne már, az a kapcsoló 3 állású.
Kikapcs, automata, manuál.
A sebváltó bowden hajlamos az akadásra.
A fényezése és a lemezvastagság gyalázatos.
A futómű kiváló és megcsúszásnál is jóindulatú.
A hátsó fékszerkezet berohad, rendszeres karbantartást igényel, a gyári tárcsa anyaghibás, aki élelmes volt cseréltette garidő alatt. Fékpofa cserénél észnél kell lenni, mert nem publikált módosításon esett át és a pofa is változott ami bele való.
A motor remek, nyáron ha pályázol sokat, akkor 5W30 télen 0W20 olaj kell bele.
Ami negatívokat felsoroltam azt én mind megszívtam és hamarosan belenézünk a torkába vajon mennyire kokszos és kell-e utólagos olajleválasztót beépítenem. -
-
Paxker315
addikt
Sziasztok. Ugyan még csak később tervezném (~jövőre) az autócserét, de forgalomban megakadt a szemem a CX-3-asokon. Néztem a motorválasztékot, és nem igazán láttam pl turbós benzinest, dízelekről meg nem tudok semmit. Mit érdemes tudni a típusról, ami tesztekben nincs eléggé kiemelve v említve?
Kis előzmény: 1.5 év hibridyarisozás után tavaly júliusban átültem egy jetta 2.0crtdi & olajos dsg bódéba, de a kezdeti öröm hamar alábbhagyott, szeptemberben már bekerült a szigetelőanyag az ajtókba, kerékjárati ívekhez, de a szélzaj - gördülési zaj (16" michelin CC 2 205/55) továbbra is durva, pedig exkluzíve zajvédelemmel vezetek, de egy 2-3 órás út után így is kell pár óra, mire feltisztulok és beszámítható vagyok (NB: pályán 120-körüli utazótempót tartok, a zajterhelés minimalizálása-üzemanyagtakarékosság végett). A hossz miatt viszont mindenképp kisebb autóba szeretnék átülni (A "miért nem vetté' golfot kérdésre egyszeru a válasz: mikor nézelődtem, kb 1M ft felára lett volna hasonlóan felszerelt golf VII-eseknek, nem akartam annyi prémiumot rádobni)
Mennyire jól szigeteltek e CX-3asok? Mit kell tudni az automata váltójukról? (MT-vel nem szeretnék autót venni). Nyilván a ~510 literes hosszú csomagtér után a csomagtartó picike lesz, de ritkán szállítok nagyobb csomagokat. A koncepció az lenne: egy autó, ami a 4.65 méteres szedántól rövidebb, nem szélesebb (a CX3 még keskenyebb is egyébként) és azért nem annyira nagyon magas (a CX3-hoz írt 1535mm pl. tökéletes).
Milyen motorral ajánlottak leginkább? Szabad dízellel, ha a jelen autóhasználati szokásaim azzal harmonizálnak főleg? (keveset megyek, ált csak hétvégén indítom be az autót, de akkor akár 2 nap alatt beletekerek 700 km-t is döntően pályán, városban meg nem szeretek vezetni ) Vagy csak benzines? Ezekből jól láttam, hogy nem is volt turbos?Tehát a fotók-kinézet-beltér-külső méretek alapján jónak tűnik, kérdéses, hogy a belső zajszint milyen (bár úgyis zajvédelemmel vezetek mindenhová, de sajnos hosszú (2 órától hosszabb) úton az "áttörés" így is bekövetkezik, néha elgondolkodom, hogy nem kellene-e még durvább védelem autóba. Mondjuk már kicsit "unom" a jettat, most szedettem rendbe (végighúztam az oldalát garázsbeállón, így fényezés-kozmetika).
Nagyon mellélő az ember a CX3-al, ha csak egy kis autót szeretne, ami gondmentes-kis helyen elfér, elég 1-2 felnőttnek és 120-125 km per órás tempónál még elviselhető a beltér? : ) Milyen felszereltségi szinttel érdemes ezeket keresni? (radar elol-hátul, kamera, AT a fontos ficsőrök).
Bármi észrevételt a típus kapcsán (komfort, kilátás, manőverezhetőség, megbízhatóság, valós-élet használhatóság) szívesen fogadok, & motorokról - váltóról bármi észrevételt. Csak nagyobb biztonságban vagyok így, hogy azért van B & C & D terv is a "hogyantovábbra"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
dellfanboy
senior tag
válasz Paxker315 #6320 üzenetére
a cx3 egy magas/magasabb epitesu szr. int a jetta biztos vagyok benne zajosabb mint szedan.
de ha csendes auto kell, fuldogo, vagy ma irtak egy jo velemenyt a RR csendessegerol a telexen. kezdj el sporolni arraeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
KoVee84
senior tag
válasz Paxker315 #6320 üzenetére
A CX3 városban qwa jó, kint viszont hangos. A 6-os aisin automata egy nagyon jó váltó, ha 90k környékén cserélteted benne az olajat. 2.0 benzinnel kell venni, mert egy atombiztos motor, kettőstömegű meg turbó nélkül. Optimalizálva jól is megy. Tipik feleségautó. Úgy írom ezt, hogy asszonynak ez van, és imádja
Olvastam a másik topikban, hogy mennyire kicsinál a menetzaj, ezért szerintem ez nem a te autód, sőt ez az egész kategória nem lesz jó neked. Talán a legjobban szigetelt ami méretben és árban is hasonló, egy V40 cross country lenne, de hogy milyen motorral, azt passz. GLA, X2, Q2, Q3 meg nagyon más árkategória.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz KoVee84 #6322 üzenetére
nagyon szépen köszönöm! A V40 CC volt listán (~maximum 4.4 méter hosszú, maximum 1.8 méter széles "kompaktoidok") meg A3 e-tron, golf GTE, Infi Q30, GLA. A zaj-ingerek sajnos kicsinálnak, de ha tudom mihez viszonyítani a jettát: T-roc vagy Karoq de még egy kamiq is csendesebbek tőle szerintem Vagy ennyit jelent a traktormotor vs. benzines? Mert a dízel azért terjeszt rezonanciát az egész bódéra, így van extra zajterhelése a kasztninak is emiatt. Cserébe 1100 km után kb 48liternél már kattan a pisztoly a benzinkúton
szerk: a cx3 adac tesztek szerint 130nál kifejezetten csendes, meglepően jó osztályzatokkal (2.0 körüli, ami nagyon jó)
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KoVee84
senior tag
válasz Paxker315 #6323 üzenetére
Skoda Octavia 4, 2.0 tdi-m jóval csendesebb, mint asszony cx3-asa. Nem mondanám ha nem így lenne
Mondjuk az enyémen 16os, övén 18as kerekek vannak.
Autópályán egyébként halkabb a modern dízel. Golf, A3 nem emelt, de azok is jó irány lehetnek. Én azt javaslom próbálj ki egy v40 cc-t! -
tobias88888
őstag
A kamera beszerelése könnyebb volt, de végre az Android Autón is túl vagyok (Aliexpress link, descriptionben van videó is teljes szétszereléssel). Három órába telt, de megérte 20.000Ft-ért. Kicsit szét kell szedni hozzá a váltó körül és nagyon jól kell rögzíteni a kábelt, szóval csak vállalkozó kedvűeknek ajánlom.
Még nem használtam android autót, de eléggé csalódtam. Touch nincs, de arra van a tekerő azt még megértem. Messenger / viber app van, de nekem annyit ír hogy nincs az út alatt üzenet, a régi üzeneteket meg se lehet nézni. Értem, vezetésre van, de ha leállok valahol 5 percre várakozni akkor ne kelljen már leszedni a telefont.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Gratulálok! 👍
A tekerőt gyorsan meg lehet szokni, nekem egy idő után fura, hogy az OFF-ban (Golf) érintőképernyős - igazából ott is van tekerő, csak nem áll úgy kézre, mint a Mazdában.
-
Moleman
addikt
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Ügyes!
Régen én is szerettem volna android autot, gondolkodtam is, hogy egy öregebb CX-5 helyett új S-Cross-t vegyek, mert abban volt minden finomság (papíron). De azóta már használtam S-Cross-t android autoval, és nem voltam lenyűgözve.
Azóta végtelenül boldog vagyok a saját telefonommal, még jobban is tetszik ott a Waze. -
snorbi82
senior tag
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Nem kell leszedni a telefont! Működik, hozzáférsz, csak az autó kijelzőjén nem! Rootolt telefonon nem próbáltam még,de nekem a CarPlay valahogy jobban kézre áll!
Létezik már vezeték nélküli verziója is! Tökéletesen működik!IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
mmdms
addikt
Tobb mint egy eve vettem a kocsit, de meg csak tegnap ultem bele eloszor bekapcsolt kekfoggal, es meglepodtem h nalam alapbol megy BT-n az apple car play. Ez nem csak kabelen kene h menjen? 16-os harmas.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Paxker315
addikt
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Nagyon jó "labor intense" és türelmet igénylő. Grat!
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
veterán
válasz tobias88888 #6333 üzenetére
Van nekik készleten?
(Holnap pont járok az M3 irányában, jó lenne egy kosszal elintézni.) -
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Mazda 6
2019-es, 2.0 benzinMa az itthoni parkolásnál nem működött a parkolás szenzorok sípolása és a jelzést sem mutatja a kijelzőn, ha közeledek tárgyakhoz. Ezt a kamera képén is jelzi a sárga jelekkel, hogy nem működik.
Mi lehet a baja? -
-
Villa7
tag
válasz eldoble #6347 üzenetére
Ezt nem tudom. De ha pont úgy viszed oda, hogy működik akkor azt mondják megcsinálták, de azért kifizettetik
Létezik amúgy helyettesítő terméke a fogaskeréknek, ami kevésbé hajlamos a rohadásra. De márkaszervízbe csak gyárit raknak bele. Sajátkezűleg meg a tükröt szétszedni egy idegbaj.
-
eldoble
aktív tag
Egyébként a jobb oldali tükrömnek van olyan "baja" is, hogy amikor rendben működik is, ezt behajtani koppig behajtja, a másik oldalit nem, az normálisan áll.
Na, meglátjuk, de a tükör még csak helyre szokott jönni pár nap után, de a parkoló radarral még nem volt gond, 1-2 nap száradást kivárok, aztán meglátjuk ... -
piny
tag
válasz eldoble #6347 üzenetére
Kérésre persze. Nekem is volt ilyen, 40e-80e HUF volt a mutatvány. Állitólag ez 'szériahiba'. Lehet benne valami mert az elöző 6-osomnál is ez volt, és a mostaninál is elöjött. Az érdekes benne, hogy azt mondták, hogy ez főleg a magasnyomású mosás miatt van (és jön elő újra). Viszont én soha nem mostam magasnyomásúban....
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest