- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz pető bá' #168920 üzenetére
Igen, márkakereskedésben lett megrendelve a mankókerék és az emelő is. A leszorító egy dolog, nem is azon háborgok leginkább. Az emelő rögzítése viszont vicc kategória. Eddig nekem csak olyan autóim voltak, amiben gyárilag kialakítva benne volt a konzol ponthegesztéssel.
Erre itt direkt nem hegesztik oda, hanem fúrnak 3 lyukat, hogy vegye meg a paraszt a tartót ami még véletlenül sem jár az emelővel együtt... Ez nekem a nagyon cigányság kategória. Nem tudom a többi gyártó is ilyen-e, de ez nagy feketepont részemről a Suzukinak.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz freeknight #168926 üzenetére
Egyáltalán miért venni kell? Ha már vesz valaki egy új autót én alapnak tartanám, hogy egy retek virslikerék legyen benne legalább, ne a defektjavítóval kelljen bohóckodni. Azt vegyen bele az, aki akar.
Nekem az IS-ben benne van a 17" alufelniből egy darab pótkerék gyárilag. Aztán szép lassan leszoktak erről, még a hodály méretű autókba is mankó ment. Aztán az sem, jött a nagyszerű defektjavító. Aztán már ott tartunk, hogy egy emelő konzolt is külön vegyél. Szerintem még pár év és az új autóhoz külön meg kell venned a négy kereket is.
-
Qtya123
őstag
válasz parandroid #168933 üzenetére
Lehet Lexusék akkor ezért tették be a batár nehéz gyári alufelni. Ne legyen túl könnyű a segge és cserébe esztétikusabb és hasznosabb mint a Zsiguliban télen a cementes zsák.
aero.: Az autópályás indokban igazad van. Szimplán az a rossz, hogy elveszik az embertől a lehetőséget, miközben sokmilliót kiad egy autóra és ahhoz, hogy visszakapd a lehetőségedet fizetned kell. Na mindegy a mai napi rossz irányba halad a világ hőbörgésemnek vége.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bulikavagyok #168978 üzenetére
Nekem erről a formáról egy szó jut eszembe: tahó
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Na még egy sedan, amit nem hoznak Európába... [link]
Lassan ott tartunk, hogy csak és kizárólag európai gyártótól tud majd szedánt venni az ember. Azt is majd nagyítóval kell keresni.
"A legnagyobb változás az IS karrierjében azonban az, hogy többé nem lesz globális modell. Az Egyesült Államokban, és további 39 országban forgalmazzák majd ősztől, de úgy tudjuk, Európába már nem hozzák el. Erre több oka is van a Lexusnak – többek közt a meglevő motorokkal a közelébe sem lehet jutni az EU-ban megcélzott 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagnak – de ezek közül a leglényegesebb, hogy a szedánok iránti kereslet drámai visszaesése az IS-t is érintette."
-
Qtya123
őstag
válasz bulikavagyok #169619 üzenetére
Én is így vagyok vele. Egy szedán mindig kell, hogy legyen nekem.
Most még oké, de ha előre pörgetem az időt mondjuk 10-15 évvel? Nehéz lesz találni.Ebben nagyon tetszik amerika. Még a nagy SUV mánia mellett is tele az út 3 kedvenccel: szedán, pickup és csőrös kamion.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bandus #170177 üzenetére
Én B és C kategóriánál is szerettem az emelkedőn elindulást. Bár teherautón kicsit trükkösebb a kézifék, mert miután kiengeded a kart, nem rögtön szűnik meg a rögzítés, hanem kellett 2-3 másodperc, mire megtelt a munkahenger levegővel és akkor oldott.
Aztán C kategóriánál rutinvizsga napján leszakakadt a hó és a dombon állt egyhelyben a gép, sőt kezdett kimenni oldalra a segge. Nem is lehetett emiatt megcsinálni, visszatolattam és lendületből átmentem.
-
Qtya123
őstag
Ez az ember egy gép: [link]
-
Qtya123
őstag
"Érdekes ötlet látszik körvonalazódni a BMW-nél, bár nagy kérdés, hogy mennyire tudják majd elfogadtatni a közönséggel az előfizetéses modellt a feláras kiegészítők alternatívájaként." [link]
Szerintem vannak már annyira birkák az emberek, hogy kis hiszti után simán elfogadják. Sőt majd még teszik is az agyukat rá, hogy hú mekkora presztízs.
Bár ha egy adott extra felára mondjuk 1 milla lenne, cserébe a havidíj (sic!) 9ezer Ft, akkor Günther nyilván jobban jár így, mert eladja mondjuk 6 év után.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz grizlisandor #172388 üzenetére
Erről eszembe jut az a régi eset, amikor a feleségem bezárta az akkori Swiftje ajtaját, majd kinyitotta a csomagtartót, a kezében lévő kulcsot meg betette a csomagtartóba, mert egy nagy dobozt vett ki és kellett mindkét keze. Miután kiszedte lecsukta a csomagtartót, a kulcs meg bent.
Odamentem egy faékkel meg egy hajlított dróttal. A papír merevségű ajtót kicsit kifeszítettem, be az ék és jött a játék a dróttal, hogy elhúzzam vele a belső záró kallantyút.
Eljátszottam vele vagy 20 percig, mert elég szorosan járt a kallantyú és mindig lecsúszott róla a drót. Fényes nappal Pécs belváros kellős közepe. Sokan néztek, mint a vett malac, főleg az idősek. Biztos voltam benne, hogy nemsokára ott lesznek a rendőrök is, mert valaki csak kihívja őket, de nem történt semmi...[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Chereiose #173912 üzenetére
Én az ilyen olajcsere témát már rég elengedtem, hogy szerelőnél legyen. Pont emiatt, hogy hozott alkatrésszel nem szeretnek dolgozni, de én meg ragaszkodok egy adott típusú olajhoz és szűrőkhöz.
Inkább kibérelek egy szerelőállást a szereldmagadnál 1 órára 3000 Ft-ért és megcsinálom ott.
-
Qtya123
őstag
válasz bandus #173940 üzenetére
Ahogy előttem is írták rögtön egy nagy tartályba engeded amit ők kezelnek. Ugyanígy szelektíven ki tudod náluk dobni a flakont és a szűrőket. Ezért nem kell pluszban fizetni.
A Suzukin meg otthon cserélem. Visszaöntöm abba a flakonba a fáradt olajat, amiből az újat töltöttem bele és leadom ingyen a molnál.
Szerk: most nézem tboldi videóját, nekem is az a tetkós csaj jött oda az emelőt beállítani,szóval nem csak a videó kedvéért rakták oda.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Szoszo94 #174984 üzenetére
Reméljük tetszeni fog, de nagyon necces lesz ez a heti 6 nap 1000 km. Gyakorlatilag staulandban ez kivitelezhetetlen lesz emberi munkaórában.
A kamionozással nem lehet összehasonlítani. Tökmindegy milyen luxusautó, abban naponta 10-12 órát nem lehet ülni. A kamionban egész máshogy ülsz.Az ágy hiányát én nem tudom, hogy élő ember hogyan tudja elviselni 3 héten át. A kamionokban elég kényelmes manapság az ágy. Ott van az állófűtés, az állóklíma. A másik, hogy a kajálásra, zuhanyzásra a gatyád rámegy. Hacsak nem péksüteményen élsz egész héten, de az meg full egészségtelen. Kamionban ott van a hűtőd, a hátulja fagyaszt is. Be lehet tankolni kajával és abból egész sokáig elkajálni, elfőzögetni. De itt a főzés=pénzkiesés, mert km alapon vagy. Zuhanyozni tudnak sokszor a lerakón/felrakón ingyen. Nyáron még a póton is mobilzuhannyal.
3/1 hét kamion még magyar cégnél is fizet ~nettó 500-at, külföldi cégről nem is beszélve. Szerintem kamionozz inkább, ha sokat akarsz vezetni és 3 hétig nem otthon lenni.
-
Qtya123
őstag
Én a parkolástól jobban félek, mint a trafitól.
Normálisan parkolok és veszek jegyet, de kétszer már le akartak húzni. Egyszer mikor még Debrecenben laktam, akkor az éves parkolóbérlettel. Minden év január 20-ig kellett megvenni az új bérleteket. Visszajöttünk 2018 január 7-én, 8-án már ott a mikulás. Bemegyek az irodájukba, tele emberrel és mindnek ez a baja. Kiderült, hogy gondoltak egyet és január 5-re csökkentették a kiváltási időt. Mindenki aki reklamált sablonszöveget kapott az ügyintézőtől, hogy lehet élni panasszal, de nem érdemes, mert elutasítják. Sorra kerültem, jött a szöveg. Mondom kérem azt a papírt én élek a panasszal. Leírtam, hogy lett volna kemény 4 nap az egész városnak új bérletet igényelni, de amúgy sokan tuti január 5-ig vissza sem érnek a szabadságolásról, szóval inkorrektek vagytok. Láss csodát elengedték a bírságot.A másik gusztustalanabb volt, ott 50ezret húztak volna be roki helyre a Kármán Tódor Kollégium mellett ezért: [link] --> Igen az a fa mögötti tábla roki helyet jelöl (felfestés nincs). És igen, az a fehér Suzuki a szélvédőn a bírság cetli közlésével az enyém. Pont akkor járt ott a GoogleMaps autó is.
Elküldtem a parkolótársaságnak a helyszínről a képeket és, hogy tekintsenek el a bírságtól, mert inkorrekt, bemásolva a Kresz törvényből, hogy a rohadt táblákat hogyan kell kihelyezni és talán intézkedni kellene, hogy vágják le előle a lombot. Jött a nagyképű válasz, hogy nem engedik el és ha nem fizetem be megy a rendőrséghez a dolog, ott majd 100ezret fizetek. Írtam nekik, hogy csak nyugodtan, de tőlem 1 forintot nem látnak. Megvártam a rendőrségi ügyet, képek oda is elküldve, kresz törvény bemásolva. Simán elengedték a dolgot...
A mai napig takarja a lomb. Gondolom kiváló pénzbeszedő hely.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Így van. És vajon az emberek hány %-a mer kiállni az igazságtalanság ellen, mikor minden második mondatban a levél arról szól, hogyha nem fizetsz, akkor kétszeresére emelkedik a bírság. Inkább befizetik félelemből sokan, nehogy végül nagyobbat bukjanak, ebben biztos vagyok. (mondjuk még van másik biztos kiút is, ha szemétkednek mert "közeli hozzátartozó" vezette...)
-
Qtya123
őstag
válasz kisza25 #175264 üzenetére
Mi is benyaltuk a dugót ma kora délután M3-on Budapest felé lagziból jövet.
Mondtam is a feleségemnek induláskor, hogy 99%-ra merném tippelni, hogy mivel vasárnap van (főleg hosszú hétvége) minden irányból dugó lesz a pályákon a főváros felé (kivéve M6).Mióta nem csak az M6 felől jövök Budapestre, hanem minden irányból egyszerűen úgy érzem, hogy lényegét vesztette az autópálya. Egyszerűen 10-ből 7-szer dugóba kerülök Budapest előtt.
Ez véleményem szerint csak rosszabb lesz. A Budapestre költözési hullám töretlen (mi is ugye itt kötöttünk ki...), mert szinte csak itt lehet normális fizetésért dolgozni. Cserébe a fél lakosság kimenekül hétvégén a nagyfaluból, utána meg özönlik vissza a dolgozda miatt. Nekem ha nem az M6 felé veszem az irányt teljesen elmegy a kedvem az utazástól már.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ma nagy nyugodtam mentem a Gyömrői úton az öreg Suzukival.
A Sárkán center közelében van egy Shell kút és mellette rendszeresen kint van NKH. Eddig kizárólag csak kamionokat és furgonokat láttam ott megállítva.Erre ma kiszedtek engem is. Nem néztek az autón semmit, csak és kizárólag a CO-t mérték alapjáraton és emelt fordulaton. Szerencsére rendben volt az érték, bár elöl a katalizátor után már eléggé megviselte az élet a kipufogót. Egyszer hegesztve volt már.
Kérdeztem az embert, hogy mi lenne a menet, ha nem lett volna határértéken belül a CO. Mondta, hogy akkor 30 napon belül teljeskörű átvizsgálással hatósági műszakira küldik az autót. Ha ott átmegy, akkor nincs semmi díj, de ha megbukik, akkor vizsgadíj+bírság, majd lehet újra próbálkozni.
Na ekkor azért hálát adtam az égnek, hogy nem volt gond. Nem jártam még hatósági vizsgán, de gondolom elég szigorúak és ez gondolom csak erősödött, mióta a fél brigádot bilincsben vitték el nemrég.Namost nekem van a szélvédőn vagy 4 kavicsfelverődés. Javítva vannak, de 4-ből kettő eléggé látszik így is. Nem tudom egy ilyen hatósági vizsgán ez például mennyire lenne bukó (vélemény?), de lehet felrobbantam volna, ha mondjuk rossz a CO érték és ez oda eszkalálódik, hogy egy ~150ezret érő Suzukin szórakozzak egy szélvédő cseréltetéssel....
(Azért annak több értelmét látnám, ha kopott gumit, rossz féket, kiégett izzókat ellenőriztek volna, nem a CO-t, amit ugye te magad leellenőrizni sem tudsz, illetve nem okozok vele balesetet. Persze a Lexus-al egyszer sem vettek ki.)
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz #89309696 #178236 üzenetére
Jobbulást. Szerintem hamar rendbe fog jönni.
Nagyon meg tudnak őrülni, mikor kergetőznek. Nekünk múlt nyáron a Husky izomból nekifutott homlokkal a kapunak, amin szögvas a keret és négyzetrácsosan betonacél van közé hegesztve. Akkorát fejelt, hogy meghajlott ott a betonacél.
Nem lett baja, csodálom, hogy nem rogyott össze. Csak meg volt ijedve, meg azt hitte, hogy apám vágott oda neki, mert pont ő állt a kapu túloldalán. Pár percig félt apámtól csóri, pedig fater sosem emelt rá kezet.
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #178403 üzenetére
Én néha játszottam a gondolattal, hogy kimegyek az IS-el a ringre. Aztán mindig meggyőztem magam, hogy nem biztos, hogy akkora nagy móka lenne, mert esetleg a fékek nem fogják bírni.
Na ezt az elméletemet igazolta, hogy az agyon dicsért Textar betéteket és féktárcsákat betettem az autóba és EGYETLEN alkalommal kellett egy brutál nagyot fékeznem velük nagy tempóról állóra. Onnantól kezdve ráz kicsit 80-60 km/h közötti fékezésnél....
Megnéztem őket és a jobb első szépen eldeformálódott. Na most mi lett volna ezekkel a hulladékokkal egy ringes futamon...Vilike: Ne is mondd az új autó árakat. Nem olyan rég még az alap Swiftet 3.090.000 Ft-ért lehetett elhozni. Mire a szüleim rászánták magukat, hogy vegyenek, már 3.190.000 Ft volt az alap. Átvették az autót idén májusban. Most nézem jött belőle ráncfelvarrott és az alap Swift jelenleg 3.990.000 Ft.
Baj lesz itt Béláim. Most drága az új és drága a jó motorral szerelt használt. 10 év múlva drága lesz az új és nem lesz jó motorral szerelt használt. 20 év múlva elvágják a torkod, ha nem villanyost veszel.
-
-
Qtya123
őstag
Csikós írása az autózásról (a vége a hangokról annyira nem érdekelt, de az eleje tök jó): [link]
"Valós, kőkemény probléma, hogy az autó lecsúszott az X, Y, Z és az utánuk következő, mégnevüksincs-generációk vágylistájáról."
És tényleg mennyire ez van. Én is fiatal vagyok a 34 évemmel, de 16 évesen már öltem volna a jogsiért/autóért/benzinért. 18 éves kortól meg kánaán. Jogsi is, autó is és éveken át ez forgott a szabadidőm középpontjában.
(most az új hülyeségem, hogy ugyan motorozni mostanában nem fogok, mert a lakásvásárlás mellett nem lenne jó még motort is belepréselni, de agyalok rajta, hogy megcsinálom az A kategóriát, mert az hiányzik csak a jogsi hátuljából és ne éktelenkedjen ott az üres rész )Jelenleg akiket ismerek 18 és mondjuk 25 év között, nekik a nagy részük egyáltalán nem foglalkozik már ezzel. Sokuk jogsit sem tett le, vagy csak nagy szájhúzva, hogy na megcsinálom, mert néha kell az.
Kollégám konkrétan könyörög a fiának, hogy tegye már le. -
Qtya123
őstag
válasz ngaba #178638 üzenetére
"Csak ma már sokkal több más inger van, mint a mi időnkben.."
Valószínűleg ez lehet a dolog kulcsa. Anno jóformán annyi volt a választási lehetőség, hogy elmentünk biciklizni, vagy lementünk a pályára focizni. Ott meg aki lejött Simsonnal az volt a legnagyobb raj. Persze, hogy mindenki mindent vezetni akart. A focin és a bicikli után igazából csak ez volt a választható opció inger tekintetében.
Emlékszem a gimis bankettre vagy mi a tököm volt, ilyen osztályösszeülős kajálós valami. Mekkora rajnak éreztem magam, hogy apám 2107-esével mentem oda, míg sokakat hoztak, vagy gyalog.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Szoszo94 #179124 üzenetére
Bakker. Örülök, hogy megúsztad. Második szülinap.
(Amúgy korábban erről beszéltem, mikor mondtad, hogy pihensz, mint a kamionosok. Most már látod, hogy ez nagyon nem ugyanaz... Amúgy meg de, játszol mások életével is, attól még, hogy egyedül ültél benne. )
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz hellomi #179357 üzenetére
Retekség ez az egész. Meg az is, hogy olyan olajfogyasztási mennyiségeket írnak a használati utasításba természetesnek, ami érdekes módon más autóknál már rég hibára utal.
Nekem autóm még nem volt, amit úgymond kevés kilométerrel vettem volna. A legkevesebbel az IS-t vettem 163ezerrel. Így minden autómmal 200ezer km felett jártam/járok és egyiknek sem kellett utántölteni 2 csereperiódus között.
Még az igásló, sokszor hidegindított, rövid távokat futó matuzsámel Swift sem eszi (mondjuk ez már tényleg meglep).Nekünk a céges Ford Focusban is ott lötyög a jobb oldali ajtó zsebében a kezdetektől az olajos flakon. Mondjuk azt nem tudom mennyit csipeget, mert van rá ember, aki karban tartja, mosni viszi, de majd megkérdezem.
Ja 3 éves és múltkor a vezető oldali ajtó gumikéderét vissza kellett ragasztani, mert a nagy melegben felpuhult a ragasztó és levált a kéder....
Most kaptunk elektromos Leaf-et. Holnap ki is próbálom, kíváncsi vagyok tényleg annyira nagy dolog-e ez az elektronyos autó. Mondjuk másik részén a cégnek van már régebb óta, ott mondják a kollégák, hogy télen ésszel kell lenni az ablak és utastér fűtéssel, mert a frissen feltöltött autó nagyon hamar ott tart, hogy 50 km-re csökken a hatótáv...
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Ma a szokásos évenkénti tél előtti fagyálló ellenőrzést végeztem. Mikor letekertem a hűtőről a sapkát, akkor láttam, hogy az alján hiányzik egy része. A sapka végén kellene lennie kettő darab egymáson fekvő, kb 1 cm átmérőjű műanyag korongnak.
Múlt évben még megvolt, gondolom elfáradt a 17 év alatt... Vettem is egy új hűtősapkát, de nem vagyok felhőtlenül boldog. Nyilván ez a két kis 1 cm-es műanyag korong a hűtőben szépen elúszott az áramlással, mikor gondolt egyet és letört.
A hűtő lamelláin nem fér át, az szinte biztos és a hűtő két széle sem olyan szerintem, hogy ott nagyobb rész lenne a víznek, hogy ott leússzon. [link]
A felső csövön, ha jól tudom a víz a hűtő felé áramlik, tehát szerintem ott sem tudott lemenni.
Ha esetleg mégis bekerült a teljes hűtőkörbe, akkor mondjuk szét tudja cseszni a vízpumpát? Gyanítom egyébként, hogy már jó ideje letört. Hőmérsékleti problémák nem jelentkeztek.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Bánom, hogy elolvastam az előző két oldal írásait, hogy kinek épp mit tettek az autójával/lakhelyével.
Amúgy sem szeretem túlzottan az emberek nagy részét, inkább ne olvastam volna, mert még jobban megutálom őket.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz #89309696 #181674 üzenetére
Mivel 6 milliárddal is sóher lennék és elsősorban a befektetési lehetőségeken törném a fejem, ezért nekem csak két autóm lenne.
- utazni egy Lexus ES 300h
- megőrülni és mivel kell egy hátsókerekes is a háznál, egy Dodge Challenger SRT HellcatHa úgy alakulna, a mezőgazdasággal is elkezdenék komolyan foglalkozni (bár Lölőék és társai lehet éket ütnének ebbe... ) és akkor a fődre járósnak egy Hilux jönne még.
Nem túl izgalmas és nagy autópark 6 milliárdból, de ez lenne.
-
Qtya123
őstag
válasz stickermajom #181833 üzenetére
-
Qtya123
őstag
válasz stickermajom #181980 üzenetére
Nekem is Aldis kulcs van és érdemes a 28 alá tekerni, hiszen ott ugyanúgy elő van feszítve. Sőt, ha csak kicsit mész a 28 alá, akkor is még előfeszített egy darabig. Én egészen addig letekerem, ahol elkezd látszani a nyélen a skála alatt egy kis furat. Kb ott érezni, hogy teljesen ellenállás és előfeszítettség mentes lesz a tekerő.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz focvis #181995 üzenetére
Régen nekem az volt a menetrend szerinti program, hogy évente 1x átgyurmáztam és lekezeltem ilyen wax-al: [link]
Akkoriban minden mosásom úgy nézett ki, hogy magasnyomású, majd kézzel és autósamponnal is átmenve rajta, két vödrös mosást alkalmazva. Még így is rengeteg retket szedett le a gyurma évről évre.Kb 2 éve viszont valahogy annyira kiment belőlem ez az autócsuszmitolási motiváció, hogy rendszeresen és alaposan magasnyomásúzom+kitörlöm a falcokat/üvegeket és annyi. A vicc az, hogy jóformán annyi csak a különbség, hogy szimplán tiszta, de nem csillog és tökröződik, mint a Salamon töke. Cserébe a korábbi idő 20%-át kell csak ráfordítanom.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Egyik ismerősömnek nézünk egy Swiftet, előzetesen lekérte a káradatokat, 1 találat volt, idén történt a káresemény.
Annyi van leírva, a biztosítós lekérdezésben, hogy hátsó vészhárító fényezés, illetve az alábbi két tétel:
- kimenő teng. h .csapágy
- bemenő teng. e. csapágyEz mi akar lenni, nem tudjátok? Az alkatrész költsége 20.000 Ft volt, a többi a fényezés.
Kerékcsapágyra gondoltam, de kimenő, bemenő tengely? Max a féltengely nem? De az meg hátul nincs, hogy a hátsó lökhárítóval együtt sérüljön.... nem 4x4-es az autó. -
Qtya123
őstag
Értem, köszi! Meglátjuk, elmegyünk megnézni. Egyelőre csak részben világít akkor a fejemben a piros lámpa, majd körbemérem, megnézem a pótkeréktartót, meg amennyire lehet a futóművet.
Amúgy 2009-es első gazdás Swift, SZUF portál alapján minden rendben, 1 gazda,1 eredetvizsga, minden műszakiról kulturált képek, reális futás. Egyedül ez az idei káresemény a kérdéses, amúgy pár nappal az eladás előtti a káresemény, nem sokkal utána a kereskedőhöz került, ő állítása szerint nem tud róla semmit, azt mondta, hogy körbemérte vásárláskor és gyári a fény rajta.
Ja a fentebb írt 20ezer Ft-os alkatrészár mellett 40ezer Ft munkadíj van a kártörténetiben kiszámlázva és 200.000 Ft!! fényezési díj a hátsó lökhárítóra. Lehet, olyan, hogy mondjuk két autó volt a csávó nevén, tudta, hogy eladja a Swiftet és akkor előtte arra lebiztosítózott valamit? Gondolom ilyenkor a másik autódra nem megy át a malus, ez meg úgyis lecsó nem?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Remélem tényleg ennyi van és nem az, hogy ki volt ütve alóla a fél futómű... Bár nehezen tudom elképzelni, hogy akkor az oldalán gyári fény lenne, meg azt sem hinném, hogy ne lenne a javítási listán lengőkar, stb... Egy megnézést, ha kicsit húzom is a számat, talán megér.
EQMontoya: szegény IS ott elöl meg féltékeny lett, hogy lecseréled.
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #183830 üzenetére
IS200-nál a lökhárító oldalsó felfogatásának patentja alatt tud bemászni a víz. Kolléga szétkapta, látszik is kicsit a képen a víz nyoma.
Qru: Megnéztük az említett Swiftet. Tuti biztosítási mókolás volt. Alja, oldala, pótkerék bili, hátfal hibátlan. Minden gyári fény, 80-100 mikron között. Egyik ajtó volt fújva csak. Viszont otthagytuk. A motor alapjárata 1200 és a lefulladás határán ingadozott. Benyomtam a klímát, azonnal le is állt. Faszi szerint semmi gond, csak járatni kell...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #184036 üzenetére
Mondjuk a csávót sem értem, jól tökön lőtte magát. Nem áll össze nekem a gondolkodásmódja:
- vett egy Leont 4,4 milláért ->oké
- nem sokkal ez után jött a tavaszi COVID, féltette az állását/anyagiakat és eladta -> érthető
- augusztusban már el is felejti a COVID-ot és hurráoptimizmussal majdnem beleugrik egy jóval drágább új autóba és még hitelt is akar felvenni -> mivan?
- szeptemberben rájön, hogy még itt a COVID és nem fog szárnyalni a gazdaság és újra elkezdi félteni az állását/anyagiakat és visszamondja az új autót -> érthető
- a COVID és a lezárások kellős közepe alatt újra elkezd keresgélni 4-5 millió között autót, miközben pár hónappal a jóval enyhébb COVID alatt pont azért adta el a Leont, mert félt a vírus okozta anyagi kockázatoktól --> mivan? Skizofrén?Most vírus ide vagy oda, ugyan oda akar visszatérni, ahonnan gyorsan menekült.
tboy93: Az én autómon is b@szott lekezelni valami aranykezű a szélvédőcsere során a karosszériát. Ez még az előző tulajnál történt. 2014-ben vettem az autót, 2016-ra elkezdett előjönni.
Nálam is kapott egy új, gyári szélvédőt, nekem 130ezer volt a Toyotában a gyári fűthető. A Gustavsson Carosserie cserélte, ilyen volt alatta: [kép]És ilyen lett: [kép]
Remélem ez megfelelő és tartós lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Én meg vagyok elégedve a Gustavsson Carosserie munkájával, igaz csak másfél év telt el a csere óta, szóval még nem nagy idő, de nincs semmi felhólyagosodás, vagy bármi állagromlás a látható helyeken.
Amúgy a szélvédőcsere és az alvázvédelem munkafázisairól is rengeteg képet csinált és küldött át. Nem is baj, majd egyszer mikor eladom, legalább valamennyire tudom bizonyítani ezekkel, hogy nem azért fújták a tetőt, mert tetőre raktam.
(Bár most 17 éves, 6 éve van nálam, szerintem mire a tervek szerint eladom lesz vagy 21-22 éves, addigra meg már oly mindegy.)
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #187302 üzenetére
Én pont ma láttam egy Raptort szürreális körülmények között.
M6-on mentem a szokásos 150es utazó tempómmal (persze ez 130 ám, csak sokat csal az óra ), erre a tükörben látom jön két magasan lévő fényszóró, köztük sárga helyzetjelző sor. Nem tudtam mi lehet ez, aztán megelőzött és akkor látom, hogy egy batár Raptor.
Fura látvány volt ekkora pickupot nagy dög gumikon kb 160-al látni közlekedni. Mondjuk gondolom valahol 180 körül lehet egy ekkora dögnek vége, szóval ki lehetett nyomva rendesen a szeme csórinak.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz molnarpeter #187368 üzenetére
Akkor ez tényleg kapta rendesen. Én nem használnám az autóm ennyire a végsebesség közelében.
Bár néhány területi képviselős Octavia is tuti trepnin megy a pályákon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Ingatlanos topic!
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hogwarts Legacy teszt
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen