- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Coyot #208383 üzenetére
A te meggyőződésed nem fogja a jövőt befolyásolni. Ezért az ilyen megnyilvánulások mindig semmire sem jók.
Az elképzelésed, hogy 2030-ig nem változik a töltő helyzet, az az elképzelhetetlen.
Értem, hogy most nem működik, de ez éveken belül változni fog.
2030-ra pedig rég elfelejtjük ezeket a problémákat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Snoop-y #208381 üzenetére
Akkor jó az analógia, a lovak évezredekig működtek minden körülmények között, a benzines autó macerásabb és külön töltőhálózatot kell hozzá üzemeltetni, az üzemanyagot pedig sokszor több ezer kilométeren szállítani hozzá.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Amit felvázolsz, azt feltételezi, hogy mindenki, minden nap egyszerre feldugja tölteni az autóját.
Minek?
Most sem áll minden este hazafelé minden személyautó a benzinkúton tankolni.
A benzinkutak építésekor sem merült fel, hogy ki finanszírozza, nem jótékonysági akció lesz ez sem."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz stickermajom #208391 üzenetére
Ez kb olyan, mint 1994-ben örültünk, hogy lett vezetékes telefonunk, mert a kiépítésre éveket kellett várni. '94-ben is volt rádiótelefon, ami rádión sugárzott, minimális lefedettséggel és egy nagy akkumulátort kellet cipelni hozzá, de olyan kevés számban volt, mint most az elektromos autó.
2009-re pedig mindenki mobillal rohangászik, vannak hozzá adótornyok, lefedettség és olcsóbb, mint '94-ben a vezetékesen telefonálni.
2020-ban pedig senki nem akar már az lakásába új vezetékes telefont igényelni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz stickermajom #208401 üzenetére
Ami most elképzelhetetlen, az simán megvalósulhat.
Amikor '95-ben azt mondtam, hogy simán havi 100000Ft-ot fogok keresni, akkor a munkatársak röhögtek rajtam, ma pedig régen túlteljesítettem."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #208650 üzenetére
Miért nem jön be nekem a link?
Mert letiltottam a mérés videót."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #209194 üzenetére
Prius-hoz: rakass bele tolató kamerát, ha kijelzőn az ikonok lekerekített sarkúak, akkor csak be kell kötni, megvan gyárilag a helye, a gyári kijelzőn jön be a képe tolatáskor.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #209207 üzenetére
Ezt érthettem félre: "a lefelé tartó hátsószélvédő miatt fosul pakolható"
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz grizlisandor #209288 üzenetére
Ezt soha nem értettem, hogy honnan tudod, hogy indokolatlan a lassú haladása, vagy mi az amiről felismered?
Vagy miért vezetnek olyanok, akik egy lassan közlekedőt (például országúton 60km/h-val) nem tudnak megelőzni, ráadásul még dühíti őket. Azok mit csinálnak ha valaki 85km/h val megy, beállnak mögé?
Sokkal egyszerűbb pontos trafit telepíteni, és a jogszabályt átírni, hogy 3km/h-ás sebeség túllépésnél küldik a büntetés."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Szada85 #209294 üzenetére
Egyiket sem látom bizonyítottnak.
Még az autópályán 50-nel haladót sem, mert minden olyan jármű közlekedhet autópályán , ami sík úton a maxim 60km/h-val haladni képes.
50-es szakaszon simán mehet lovaskocsi, vagy mezőgazdasági gépjármű, ha nincs kitiltva, azok pedig nem nagyon fognak 25km/h felett közlekedni.
A jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van kitétel, az nem jelenti hogy lassan hajt, rájuk inkább a gyorshajtás, majd az árokban landolás a jellemző."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #209304 üzenetére
USA-ban csak akkor szedi ki a rendőr a lassan haladót, ha 5-él több autó van mögötte.
Egyszerűen élvezd az utazást, a vezetést, kár hülyeségeken idegeskedni közben.
A sietség nem indok, inkább előbb kell elindulni. Nem valószínű, hogy akár félórás késésen emberélet múlik. Megvárnak, vagy tervezd az utadat időráhagyással.
Mosollyal, kedvességgel, türelemmel és előzékenységgel sokkal kellemesebb a vezetés.
Egyszerűen legyél úr.
Magyarország még a magasabb sebességhatárral rendelkező országok közé tartozik, ráadásul nagy ráhagyással.
Japánban, városban 40, országúton 50-60, autópályán 100km/h a sebességhatár és koránt sincs akkora ráhagyás a bűntiben, mint nálunk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #209310 üzenetére
Olyan sebességgel mehetsz csak aminek a féktávolsága nem lehet hosszabb, mint a belátható útszakasz. A te esetedben a fényszóród által megvilágított távolság, a belátható útszakasz.
Ennek semmi köze a másik féklámpájának.
Baleset esetén rád verhetik a relatív gyorshajtást.
A te példádhoz hasonló eset a dombra felhajtás, mert nem látod ott sem, hogy mi van a dombtetőn. Állhat ott hibás gépjármű vagy akár egy szikla is, ami nem látszik felfelé haladáskor."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Szada85 #209319 üzenetére
Amikor nyomulósok vannak mögöttem, akkor jelzek, hogy mikor előzhet.
Ha meg látom, hogy feltorlódott a sor, akkor félreállok (padka, kereszteződés, benzinkút, stb), tarok egy 5-10 perces szünetet (telefonálás, hírek olvasása, eszek, iszok, tankolok, kávézok stb) és újból nekiindulok. Addigra a lassan hajtónak már nyoma sincs és lehet haladni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #209332 üzenetére
Baleset esetén a bíró dönt, nem a rendőr.
"rád verhetik" az feltételes mód és a másik ügyvédjétől függ.
Egy balesetben mindkét fél is lehet hibás, nem csak az egyik."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #209334 üzenetére
-nem én találtam ki
-értem, hogy nem életszerű
Gondolom a Dr. Herpy rendel sorozat megvan, ahol hasonló dolgokat boncolgatnak."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
nagyúr
válasz rbalint88 #209592 üzenetére
Legtöbb embernek elég lenne egy Kei car, és mégis SUV-t, Pickup-t és kombit vesznek anyukának ovi járatra.
A hybrideket ha nem töltik akkor is kevesebbet fogyasztanak a túlsúllyal is, mint a normál változat, nem igaz hogy feleslegesen cipeli.
Ezért felesleges ezen rugózni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz CactuS #209670 üzenetére
Arra jó, Jenő hogy nem nyulsz bele valami szarba.
Esztétikai hibásakat árul csak, mert azon tud nagyobb nyereséget realizálni.Az már nálam kiverte a biztosítékot, hogy mindegyiken kicseréli a gyári katalizátort utángyartottra, ezzel is növelve a hasznát. Persze jól megmarketinggelte, hogy ez is a vevő érdekében történik.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MC Pite #209919 üzenetére
Nem szokott véletlenül ezek a szimbólumok egyike feltűnni a viszkozitás mellett?
Ha igen, akkor egyszerű a választás, olyan olajat kell venni aminek a csomagolásán szerepel.
Még olvasni sem kell hozzá, csak ránézni, hogy rajta van-e.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Egy kis OFF topik:
Gépjárműadót kéne fizetni szeptember 15-én.
Viszont nem kaptam semmilyen papírt róla, és azt sem tudom, hogy év elején befizettem-e egy összegben vagy csak a félévest.
Hol lehet lekérdezni, esetleg befizetni online-n a gépjárműadót?"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz 6030D #210771 üzenetére
Arra figyelj, hogy esetleg egy baleset esetén bekövetkező fejeléskor ne egy 5 centiméteres vékony csavar nézzen a gyerekkel szemben.
Példának egy, amit soha nem szabad felrakni: (itt már egy szép 10 cm-es csavar van)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz jozsi252 #210933 üzenetére
A célját elérte, nem?
Ezután elitélitek azokat is akik töltőkhöz beállnak, akár egy egész éjszakár is, holott az autóját nem is lehet tölteni.
Várom a mozgássérültek hasonló akcióját is.
Sógornőm rendszeresen a családi és a mozgássérülteknek fenntartott helyekre áll be a Tesconál, mert az közelebb van a bejárathoz."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz stickermajom #210948 üzenetére
Így ez egy morális kérdés is, mennyire vagy toleráns a társadalom más tagjaival szemben.
Tehát a családi parkoló használatával, vagy tiszteletben tartásával a saját erkölcsiszintedet is felmérheted mindenféle konzekvencia nélkül."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Reggie0 #210961 üzenetére
Hofi után szabadon, nem a parkoló kicsi, az autók nagy.
Szabványt talán még a polski és a trabant idejében hozták.
De amikor látom, hogy az engedélyezési (engedélyező hatóság kapja) terven 5 szabvány méretű parkoló van, majd a kivitelezési terven, amit a kivitelező kap meg, azon már 6 szerepel ugyanazon a területen, akkor tudom, hogy nem a szabvánnyal van gond. Ezzel főleg társasházak mélygarázsának a tervein találkozom, amikor pénzt kérnek a vevőktől a parkolóhelyekért."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz K Norbi #213205 üzenetére
100-110$-os olajár esetén 570Ft-670Ft -ot elérheti idén (most 80$ körül van).
875Ft-nál nem lesz több a következő 1 évben (140$-os olaj volt eddig a maximum), kivéve ha még tovább gyengül a forint, de akkor nem a benzin kerül többe, hanem a pénzük lesz szar.
Ha csúcsot dönt az olaj és a forint pont akkor esik be, abban az esetben 1000Ft-ot is kérhetnek 1 liter benzinért.
Egyetlen reményünk, hogy emelkedő olajár esetén a palaolaj kitermelés felfut, de most óvatosak lesznek a kitermeléssel, mert tavaly a megszűnő kereslet miatt, a palaolaj kitermelők nagyon megégették magukat. Ők nem tudják elzárni a csapot, ezért tavaly ők fizettek, hogy átvegyék tőlük az olajat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MC Pite #214296 üzenetére
Az erőteljes gyorsítások növelik a fogyasztást, egy Toyota hibridet meg kibillenti a takarékos módból. Egy Toyota hibridnél egy erős gyorsítás 2,5-4× több üzemanyagot fogyaszt egy "normál" gyorsításhoz képest.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Reggie0 #215509 üzenetére
Micsoda ami ritka? A lítium, a vas vagy a foszfor?
Csak a vízben lévő lítiumból, a föld minden lakosára jutna 30 tonna, és akkor még nem is bányásztál. Egy akku teljes tömegének csak a tizedét teszi ki a lítium.
1 hónapos cikkből:
"Vagyis amennyiben ez fenntartható módon, környezetkárosítás nélkül megvalósítható, a magyar termálvizekből vonnák ki a villanyautók akkumulátorainak egyik legfontosabb alkotóelemét, a lítiumot"
LFP röviden:
Jó energiasűrűség (de nem kimagasló)
Hosszú életciklus (3-5× élettartam)
Stabil kémiai, magasabb gyulladási hőmérséklet (sokkal biztonságosabb).
Nincs hőkibocsátás, és teljesen feltöltve is biztonságos.
Alacsony a költsége. Ugyanannyi pénzért nagyobb kapacitású LFP akkut kapsz.
Nem káros a környezetre.
Ha már nem jó az autóba, akkor napenergia tárolásra 100× jobb a "rossz" LFP, mint a Li-ion.
Jobban ellenál a vibrációnak.Ezzel csak egy ellenérvet tudsz felhozni, hogy egyező akkutömeg esetén nem 400km hanem csak 300km a hatótáv.
De 150-200ezer km futás után melyiknek lesz nagyobb a hatótávja és jobban/drágábban eladható?[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz grizlisandor #217454 üzenetére
kicentizett tükörhöz:
Régen én is simán elmentem nagyobb sebeséggel, közel, más mellett, de láttam rajtuk, hogy sokan nem tudták felmérni a valós távolságot és/vagy 20-40cm-et iszonyat veszélyesnek ítéltek meg. Valószínű, most olyanba futottál bele, akik biztonságosnak ítélték meg az 5 cm-es távolságot, amit te már veszélyeztetésnek éltél meg.
Volt egy munkatársam, akik hasonlót mondott rám egy helyzetben, közben a két gépjármű között a legrövidebb távolság is, több mint 1 méter volt. Így, egyik fél elmondásából nehéz ítélkezni, vagy tényként elfogadni az állítását."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Projektor topic
- Mobil flották
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Max
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen