- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
i-sti
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz gzbotii #152458 üzenetére
Most ez Nagyvárad volt, de Aradra is sokat járunk. Egyébként én szeretek kint vezetni, sokkal jobban lehet haladni. Őrült kamikazéval még kevesebbet találkoztunk. Sebességhatárokat a nagy többség betartja se többel, se kevesebbel nem mennek, nagyobb főutakon 100 a megengedett, 1-2 van aki gyorsan megy, de az jóval többel. Baromi szélesek az utak, ha lehúzódnak a két szélére középen simán lehet előzni, valószínűleg ezért is előznek ilyen barom módjára nálunk, csak itt nem férsz el. Kisebb falvakban mindenki 60-70-el megy át.
Bukarest az katasztrófa. Odafele a körgyűrűn mentünk ami 2x1 sávos út gatya állapotban. A városba bejövő főutaknak van elsőbbsége, körgyűrűn nem volt körforgalom vagy lámpa sehol, de kanyarodó sáv sem, így 3-5 km-enként várhattad ki a sort. Hazafelé már a városon keresztül jöttünk vasárnap lévén sokkal vállalhatóbb volt.Közben eszembe jutott, hogy a szomszédomék pár éve költöztek át Magyarországra, megkérdeztem mi a megfejtés.
Pontos választ Ő sem tud adni, mert az emberek fejében annyi szabály kavarog, hogy ezekből alkotnak saját verzót, onnan tudod, hogy elcseszted, ha dudálnak. Azt tanácsolta, hogy menjek úgy ahogy jónak látom, csak nagyon figyeljek 2005-ig nem is nagyon voltak körforgalmak, vagy ha volt is az nem igazi volt, hanem egy körforgalomnak kinéző kereszteződés, de a körforgalom tábla sem volt kint.
Legelső verzió úgy működött, hogy behajtáskor arra indexeltél amerre menni akarsz, szóval ha az elsőn ki akarsz menni akkor jobbra, ha a másodikon akkor semmi, ha a harmadikon akkor végig balra. Illetve ezeknél nem volt elsőbbségadás kötelező tábla sem, így a jobbkéz szabály volt érvényben szóval a körfogalomban haladónak kellett megállni.
Ezután lett egy olyan, hogy addig indexelsz balra a körforgalomban míg ki nem akarsz jönni. Erre tisztán emlékszem, itthon az összes román rendszámos autó így közlekedett, pár éve hagyták abba.
A jelenlegi szabályozás teljesen más, ezt sajnos ő sem nagyon tudta megmondani, mert 10 éve nem ott él, de az emberek fejébe a 3 verzóból összemosott valami van. -
#89309696
törölt tag
válasz gzbotii #152491 üzenetére
Volt egy időszak mikor felfutottak euro3 környékén az EGR szelepek, ahol jobban megtervezték a porlasztási képet, nyomást, ecut ott nem kellett mert tudta a normákat anélkül is, az enyémben sincs. Később kb. mindegyikbe bekerült, majd az egyre szélesebb tartományban dolgozó változó szelepvezérlés újra elkezdte feleslegessé tenni, mert bent tudnak tartani annyi kipuffgázt a hengerben már, mintha az EGR vezetné vissza. Aztán könnyen lehet, hogy az egyre szigorodó normák megint visszakényszerítik majd az EGR használatát.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz gzbotii #153477 üzenetére
Van ra statisztika. Itt van egy osszefoglalo a palyakrol(2018): [link]
Ez alapjan napi atlag 35 599 auto/km hasznalja a palyat, palyabol 1173km van. Tehat ez 41757627 auto*km.
A kozuthalozatot atlag 4661 auto/km hasznalja, a halozat merete ~165000km, osszesen 769065000 auto*km.
Az utobbibol levonjuk az elobbit, akkor kijon, hogy 727307373 auto*km van a kozuton naponta, mig 41757627 auto*km az autopalyan. Az elobbi 17.4-szer akkora.(#153483) Gaben92 : Azert nem sokkal bonyolultabb a szuperkondi, sot maximum azt mondhatjuk, hogy mas, az akkuval sokkal tobb problema van. Trolin mar egy joideje kiserleteznek vele(csak a megallokban toltene a fel/leszallasok idejen.)
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz gzbotii #155469 üzenetére
Megane 1 is ilyen, ha belevágnám a hüvelykujjam akkor ott maradna a nyoma. Új korában valószínű kicsit puhább volt.
Nyáron ha süti a nap akkor ilyen gyurma jellegű szaga van amit beszív minden kárpit, ülés, pléd dolog ami a kocsiban van, utána meg egy egyórás autózással a ruha is az ülésekből beszvja. Nem büdös, csak furcsa.
Mikor megvettem azt hittem az illatosítók maradéka amit a tulaj szórt bele eladáskor, de két év elteltével ez már tuti, hogy a műanyag elemek szaga. -
szabonagyur
félisten
válasz gzbotii #155813 üzenetére
Azért amiért Nyíregyháza is... Sajnos sokszor találó az eltúlzott jelző "itt még 20 éve a lovas szekér volt a fő közlekedő eszköz". És mivel itt eddig végképp nem büntettek meg semmiért senkit, de tényleg semmiért így az autósok nagy része hihetetlen módon elpofátlanodott.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
-
-
veterán
válasz gzbotii #156550 üzenetére
Sztenderd (normál fényvisszaverő) tábla ára bruttó 13-15 ezer Ft, csőbilincs kb. ezer Ft, horganyzott oszlop 10-15 e. Ft; szumma max. 30 e. Ft.
+ telepítés
+ tervezés, papírozás
A végén itt is hasonló költséggel járhat.Ahogy Szoszo írja, a KRESZ-ben egyértelműen oktatják, amennyiben a település tábla alá kihelyezik a sebességkorlátot, úgy az az egész településre vonatkozik. (pl. A 760-as út elkészültéig a Hévíz tábla alatt a 40-es virított, a tőle 1-2 km-re következő Keszthely-Kertváros tábla alatt 70; most egyiknél sincs jelezve, így visszaállt az 50 kmh korlát mindkét településen.)
-
veterán
válasz gzbotii #156725 üzenetére
Bár szerencsére nem én vagyok itt a korelnök; az gondolom átjött, hogy nem a húszas éveimet tapasom.
Verdából viszont a 24-ediket. Érdeklődésre számot tartható ezek közül:
- kispók - volt 👍😍
- Astra F GSi 16V C20XE - volt 👍
- Astra G Coupé Turbo - volt helyette egy G OPC, ami kb. ugyanaz
- Volvo V60 D6 PHEV - volt és meglepően jót ment 👍
- Vectra B 2.6 V6 (ez inkább autópályán jó)
- Vectra C 3.0 V6 CDTI (szintén autópályás)
- Vectra C húzott 1.9 CDTI (k. jó) - jöhetne ide
- Golf 7 GTI - jöhetne, bár a Golf R se ment kiemelkedő időt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gzbotii #156730 üzenetére
Corsa C 1db; Astra F 2db; Astra G 2db; Astra H 1db; Vectra B 4db; Vectra C 3db - többségében céges, de tényleg szerettem az Opeleket. Szerintem ezek után nem akkora csoda, hogy mostanában nem vettem, túladagolást kaptam, hiába tudnám baráti áron szervizeltetni. 🤗
Vectra C: korrekt technika, nagy beltér, egész jó futómű (viszont a GTS jobban üt, ráz egy GTI-nél). Kívül-belül baltával faragott dizájn. Csak az 1.9 CDTI-vel venném; abból egy húzott az akkori BMW 530d-vel pariban volt autópályán. -
-
rbalint88
addikt
válasz gzbotii #157027 üzenetére
Hulyek es ostobak az emberek. Tegnap voltunk focimeccsen (en csak aldozat voltam, kiesett a sofor es csak en tudtam megoldani a kollegak fuvarozasat), ez a ket ora a szurkoloi szektorban megvilagitotta kicsit, miert ennyire polarizalt a kommunikacio minden temaban. Egyebkent a davosi csodakonferencian is elokerult komoly kockazatkent a polarizalodo tarsadalom, es ugye azt lattuk mar, hogy nem szerencses, ha a szelsosegesek tornek elre (fasizmus, kommunizmus, tsaik).
-
#89309696
törölt tag
válasz gzbotii #157182 üzenetére
Hmm. Eddig is finnyás voltam, most már csak feleannyit fogok megenni abból is.
A sütőolaj újrahasznosítás még..... Elnézné az ember egy elmaradott régióban. Na de a csatornából, lényegében az ürülék, vizelet mellől kinyerve az olajat gondolom a sűrűség különbség miatt különválasztható. Elképesztő. Ettől olyan ízletes.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen