- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #184083 üzenetére
Most eleve valami szokatlan, új, fájdalommentesebb válságkezelés van a világon mindenhol (keress rá arra, hogy Modern Monetary Theory / Modern Pénzügyi Elmélet). Én nem értek a közgazdaságtanhoz, de az államok bátran adósodnak el, és a jegybankok finanszírozzák a dolgokat pénznyomtatással, és látszólag működik, nem száll el az infláció (csak az államadósságok).
Páran azt mondják, hogy ez hazárdjáték, és ebből egy akkora válság lesz előbb-utóbb, hogy a 2008 eltörpül mellette (mondjuk már a covid előtt is elég sokan azt mondogatták, hogy nagy válság várható, mert valahogy ez az egész új elmélet "2008 szőnyeg alá sepréséből alakult ki"). Aztán majd kiderül, hogy melyik oldalnak lesz igaza, utólag meg lehet magyarázni mindenről, hogy "logikus". Így józan paraszti ésszel úgy látom, hogy az biztos, hogy pénzügyi trükközések sokáig nem tudják elfedni azt, ha nincs termelés / munka; de egy darabig működhet (akkor lényegében a megtakarítók / befektetők "hitelezik" a dolgokat), csak nehogy egy ponton elfogyjon a bizalom, mert akkor csúnya világ lesz.
Szerk: Az, hogy idén is megdöntenek minden rekordot a Black Friday napok, nem azt sugallja, hogy annyira válságtudata lenne az embereknek. Egyedül a lakásárakon érződik valami, de az simán lehet az Airbnb-turisták / egyetemi albérlők eltűnése miatt is (nem olyan jó befektetés most).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Ja, ezt ide akartam, csak összekevertem a topikokat: [link]
(Nem volt célom a Skoda topicban hergelni a Skoda-fanokat.) -
-
ngaba
aktív tag
Én mint a topic retrográd eleme, eleve félek az önvezető autóktól (pontosabban attól, hogy kötelező lesz, vagy annyira elterjed, hogy nem lesz más alternatíva).
Majd jönnek a jó kis jogi / erkölcsi dilemmák, hogy ki a felelős azért, ha két önvezető autó összeütközik, vagy ha két rossz döntés közül kell választani (elkerülhetetlen baleset), akkor mi alapján döntsön az önvezető autó (csak a saját utasok védelme a legfontosabb, vagy mérlegeljen mást is).
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Én spórolós is vagyok, meg természetbarát is, de ha 1.8 millió ember levegőminőségéről van szó, akkor egy kicsit több erőfeszítést várnék. Ki lehet váltani az M0 észak-nyugati szakaszát, de hogy km-ben lényegesen több lesz (és emiatt nem biztos, hogy olcsóbb), az biztos.
Bár végülis engem annyira nem érint, de így kívülállóként én úgy látom, hogy Budapest top 5 problémájában benne van az autóáradat / levegőminőség (ahogy minden más világvárosnál is). Ahhoz képest vidáman hosszabbítgatunk M6-ot stb.
-
ngaba
aktív tag
válasz Reggie0 #185140 üzenetére
Lehet, de ha nincs alternatíva, ez csak egy extra adó lesz.
Abszurd, hogy az M0 mindig be van állva, és a városon keresztül kell Szegedről Gazdagrétre mennem. Az M0-ból egy nagy kapacitású gyors külső gyűrűt kellene csinálni a _budapestieknek_, illetve esetleg több új lehajthatót építeni az M51 mintájára.
A Budapestet valóban elkerülő forgalomat pedig még az M0-ig sem vinném be, M1-M5 stb. folyosókat kell kialakítani (úgy, hogy belföldi haszna is legyen). Mivel vannak rendszámfelismerő kamerák egy csomó helyen + kamionoknak útdíj-rendszer, csak egy kis informatikai fejlesztés + akarat kérdése, hogy felmérjék a tranzitforgalmat például... Az autószámlálás önmagában kevés szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Necces.
Azért fizetsz többet, mert ha balesetet okoztál, akkor nagyobb valószínűséggel okozol megint kárt (gondolom ez az indok), és így kockázatosabb ügyfél vagy. Az teljesen etikátlan, ha bármilyen értelemben utólag megfizettetik a kárt (jövőre lehet, hogy biztosítót váltasz, így nem is az érintett biztosítónak).
Azért írtam, hogy necces, mert ez a kgfb kötelező. Ha opcionális lenne, felőlem úgy áraznának, ahogy akarnak. De ne évekig szívj azért, mert balesetet okoztál: akkor tényleg mi értelme van a biztosításnak? (egy értelme van, ezért nem amellett érvelek, hogy szüntessék meg a francba a kötelezőséget: a biztosító elég tőkeerős ahhoz, hogy ki tudja fizetni a sértett kárát). Továbbá én sem értem, hogy a bonus-malus rendszer miért nem elég erre.
Nehéz igazságot tenni, se a teljesen egyenlősdi nem igazságos, de az aránytalanul sokar fizessenek a károkozók sem (a TB-s példa teljesen jó). A rendőrség / műszaki vizsga dolga lenne elsősorban a balesetek megelőzése / büntetése, nem a kgfb-díjé...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Pont az a szemlélet van az egyenlősdi mögött is, hogy valamennyire az autózás is alapvető jog, pontosabban fogalmazva: a társadalom egészének se rossz, ha mobilok az emberek. (Tehát a szegényebb "bénábbak" is vezethessenek. Az életveszélyes sofőröket elvileg kiveszi a rendőrség.) Meg azért nemcsak bénaságból lehet valaki károkozó, na.
Egyébként azt tartanám igazságosnak, ha baleseti pótdíj helyett megjelenne az önrész következő évben. Ebbe a biztosítók anyagi szempontból nehezen tudnának belekötni, és utólag büntetné az új balesetet (preventív), nem előre árazná be. Persze ezt a kgfb-törvény (vagy mi) explicit tiltja, tehát ezek szerint a törvényalkotó szerint is a kgfb fő/egyik/egyetlen értelme az előző hsz-ben említett "fizetőképesség", aminek az önrész alávágna.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
De nem is vezet bele a korlátba. :D
Én mint retrográd elem rettenetesen szeretek amúgy mindenféle automatizmust, ami okosabb akar lenni nálam, esőérzékelős ablaktörlő stb. Főleg akkor, ha nem kikapcsolható.
A kocsim szereti azt csinálni, hogy amikor rükvercbe rakom, töröl egyet a hátsó ablaktörlővel. Ez ugye valamilyen feature, hogy ha megy az első ablaktörlő, akkor rükvercbe rakva ott is töröl egyet. Eleve, ezt is minek? Majd én letörlöm, ha akarom, és mivel a hátsó ablakra is szoktam figyelni + sokkal függőlegesebb stb., van esély, hogy feleslegesen töröl / zavar tolatáskor. De hát ugye elromlik: Valahogy úgy marad. A kocsi leállítása után is megjegyzi, tolatok ki a parkolóból csontszáraz időben, beletöröl a hátsóba szárazon. Ez akkor múlik el, amikor az első ablaktörlőt használom (ilyenkor ablakmosózni szoktam).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #185891 üzenetére
Na, köszi, ez biztató. Legközelebb a szerelőnél kiderül. (Nekem nincs ilyen cuccom.)
-
ngaba
aktív tag
Igen, szerintem is a legegyértelműbb egy hosszabb villantás.
Hátrafelé viszont nem tudok jelezni, bármit próbáltam, nem értik / félreértik.Amúgy én is szoktam villantani, de nem azért, mert rendőrt játszok, hanem hogy ne büntesse meg a rendőr. :)
Illetve idén nyáron este az M7-en álltam bele valakinek a fenekébe, aki majdnem korom sötétben hajtott fel kivilágítatlanul (nem tudom, mi volt a koncepció, én is alig vettem észre). Hogy nehogy belemenjenek hátulról + villogtattam. (De ő mondjuk megköszönte.) -
ngaba
aktív tag
válasz focvis #186012 üzenetére
Én is aldist használok most (valami régi totalcaros teszten jó helyezést ért el), csak én a -30 °C-ost, és nekem is bevált, az ára is elfogatható (1500 ft / 5 liter akciósan), a szaga semleges. De nem vagyok nagy téli ablakmosó szakértő, korábban Sheront szoktam venni, de az nem igazán jött be, a szaga se.
-
ngaba
aktív tag
Visszaolvastam. Jól értem, hogy itt is sokan képesek a féken állni lámpánál, akár percekig? Szvsz ez nemcsak mások, hanem a saját magad szívatása is, de mindegy. (Anno ezért szerintem bukás járt forgalmi vizsgán.)
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #187475 üzenetére
Vagy a kéziféket használni...
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #187483 üzenetére
Engem annyira nem zavar. Szimplán nem értem. Azt hittem, hogy csak a kezdők csinálják. De ezek szerint nem, és érzékeny téma. Mindig lehet tanulni valami újat.
Szerk.: Meg nyilván mindenki úgy vezet majd, ahogy eddig. Nekem is van egy csomó hülyeségem: A kormányfogásom szar, meg lámpa előtt kiveszem üresbe, pedig mindenki leírja, hogy felesleges. Nekem így kényelmes / így szoktam meg.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz ivana #187528 üzenetére
Attól függ, Szeged nagyvárosnak számít-e. :) De ez Alföld, itt a legtöbb kereszteződésben semmivel nem fékezek.
És nyilván nem minden lámpánál kézifékezek, csak akkor, ha úgy saccolom, hogy itt állni fogunk egy darabig. (Ha előttem vált pirosra, és emelkedő van, akkor felőlem Párizsban is lehetünk, kézifékezek. Budapesten is szoktam.)
Ez nálam nem ilyen dogmatikus, egyszerűen úgy vagyok vele, hogy kézifék = sokáig tartó féktaposás kiváltása.
-
ngaba
aktív tag
válasz AMD Power #187600 üzenetére
Hát, ha a "PSA házasság" azt jelenti, hogy mostantól Opel logóval árulják a PSA EMP platformos autóikat (szerintem efelé haladunk), akkor az csak annyi, hogy most már Opel néven is lehet kapni Peugeot-t.
Remélem, a Fiattal nem így lesz, vesznek át technikát tőlük... Például a Fiat legalább tud benzinmotort is gyártani.
A Dacianak meg igazából nincs nagyon konkurenciája abban, amit csinál (olcsón a minimumot), nem csoda, hogy aránylag erősek, pláne Magyarországon.
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #187613 üzenetére
Opelnak jot tett a PSA felvasarlas, jobbak az eladasok, mint korabban.
Gondolom a Skoda és a Seat eladásainak is jót tett a VW-felvásárlás, csak kérdés, hogy van-e értelme még Skodáról és Seatról beszélni, ha az érdemi műszaki tartalom ugyanaz, mint egy VW-ben, csak a design / hangolás más. (Az is igaz persze, hogy az átlag vásárlót nem feltétlenül érdekli annyira a műszaki tartalom, illetve az autógyártásnak van egy legózás jellege is.) Majd a Seat csoportokban megpróbálom kideríteni, hogy milyen a seatos életérzés, mert én sokkal inkább volkswagenesként tekintek magamra.
Az Opellel szerintem simán piacot vásárolt a PSA, az "elegáns francia" (Peugeot), a "bohém francia" (Citroen) mellé jó lesz a palettába egy "precíz/puritán német" (Opel). Vicces amúgy, hogy minden Opel reklámban, amit mostanában hallottam, még mindig szajkózzák, hogy német mérnökök stb.
És a Fiat is jól illik a portfóliójukba ("vagány sportos"). Igaz, a szaksajtóban nem olvastam utána, hogy pontosan milyen feltételekkel egyesülnek (meg nem is értek a multicégek működéséhez), de a vége azért mégiscsak az szokott lenni, hogy van valami igazgatóság, és a többség dönt... De valamiért én is sokkal optimistább vagyok a Fiattal kapcsolatban, mint az Opellel voltam, ez egy más helyzet azért.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #187634 üzenetére
Illetve az is igaz, paradox módon, hogy a kapitalizmusban az a hatékony (és anyagilag a vásárlónak is jó), ha kevés szereplő (de 1-nél több) versenyzik egymással.
Infós példával élve, nagyjából ugyanannyi processzorvásárló lenne akkor is, ha nem 2, hanem 10 asztali PC processzorgyártó lenne. És ugyanennek a vásárlói körnek kellene kifizetnie a 10 különböző architektúra kifejlesztésének költségét, 2 helyett 10 menedzsmentet, párhuzamos gyártói kapacitásokat, és a "kompatibilitási problémák áthidalásának költségét". A 2 szereplő is csak azért kell, hogy legyen verseny (a profitot valami lefelé nyomja). Bár negatívum, hogy így könnyebb a kartell. Ez abszolút nem kapcsolódik ide, de ez a felismerés meglepett, amikor rájöttem (külföldi magánbuszos szolgáltatók, kontrollálatlanul -> túl sok szereplő -> kihasználatlan buszok -> drágább buszjegyek).
Attól még, hogy így van, érzelmi alapon nem tetszik. Ahogy az elektromos / önvezető autókkal teli jövőkép sem. Értem, hogy kell, de lelkesedni nem tudok érte. (Mint amikor egy balesetveszélyes házat lebontanak, de emlékek kötődnek hozzá.) Bár eddig mind mérnöki, mind "akadémiai" oldalon inkább olyan hangokat hallottam komoly emberektől, hogy zsákutca az elektromos autó. Majd kiderül, a Tesla már sok mindenre rácáfolt.
-
ngaba
aktív tag
Állatszőr eltávolító kefét nem tudjátok, hol lehet venni (vidék)? Valami jobbat, Sonax például. Kovács Autónál 2-3 munkanap, de nekem ma kellene.
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #187806 üzenetére
Szeged. :)
A többieknek is köszönöm. Reméltem, hogy Auchan / Praktikerszerű helyen szokott lenni.
Ez csak ilyen műszaki vizsga előtti szintehozás lesz, itt a garázs nélküli panelben még egy porszívózás is sci-fi, a benzinkutas porszívók pedig semmit nem érnek szőrre. A kefés porszívófej tényleg jó lenne, apámnál (családi ház) azzal szoktuk, és az ér valamit.
Karácsonyra kaptam (kértem) felnitisztítót és gumiápolót, arra kíváncsi leszek. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #187900 üzenetére
Ma leadtam az autót a szerelőnél. Buszozok hazafelé már negyed órája, és a busz ablakán kinézve megállapítom, hogy milyen pofás Altea parkol ott. Megnézem a rendszámot: Ez az enyém...
Egyébként megkérdezte a szerelő, hogy elvigyen-e valameddig (akkor még másik autóval indult el tesztútra), de még papírmunkáztunk az irodán.
-
ngaba
aktív tag
Nem tudom, hogy ki terjesztette azt az infót, hogy ha a veszélyhelyzet miatt később viszed műszakiztatni az autót, akkor az eredeti lejárat + 2 évig lesz csak érvényes. A JSZP szerint a vizsga napjától 2 évig érvényes a műszakim. (Decemberben járt le. Az autó még nincs itt, a forgalmit nem láttam.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #188610 üzenetére
Ne lázadj, vagy hát max a COVID ellen... Annyira nem jó buli. Én pont karácsonykor kaptam el, nem volt jó érzés megfertőzni az egész szűk családot. És amikor a 1,5 éves gyerekednek 39 fokos láza van egy orvosi szempontból még ismeretlen vírus miatt, akkor az egyetlen szóba jöhető felelőtlenebb húzásod miatt is jó kis bűntudatod tud lenni... Az a szerencse, hogy a rokonokhoz nem mentünk (krónikus betegség, illetve idős kor miatt).
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #188619 üzenetére
Ez így van. :) Csak azért írom, mert nekem ugyanúgy tele volt a tököm az egésszel (ha a menyasszonyomnnem erősködik, szépen végiglátogattam volna karácsonykor a szülőket stb.) és a felelőtlenségem is hasonló volt (nyilván kiszállítással + hozott innivalóval).
Reméljük, 1 hónap múlva jobb lesz a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #188855 üzenetére
Felétek a nagy WTF nekem az a "speciál" volt (= nápolyi). Sokáig tartott, mire leesett, hogy a nagymama nápolyija miért speci.
Szegeden a sosehallottamelőtte szó a ludáj (valami olyasmit jelent, hogy ovális). Ami miatt itt furcsán néztek rám, nekem pedig alapszó, az a "levitat".
Falusiként pedig bántja a fülem, hogy a városiak az udvarra azt mondják, hogy kert. A kert az (nekem), ahová paradicsomot ültetsz.
Az autós szubkultúra új szavai pedig a csillaggarázs és a kúp. :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
A mai nap tudományos igényű körkérdése:
Ti milyen magasra állítjátok a vezetőülést? A visszapillantó tükör alatt (kicsit) kukucskálni kell, ha arra néztek, vagy nem?
Mert lehet, hogy túl alacsonyra állítom (visszakaptam a szerelőtől, és igen magasra volt elállítva). Az összes hagyományos autóban minimumra szoktam rakni (184 cm vagyok), de a mostani egyterűmben se túl magasra. Oka: Zavar a visszapillantó tükör holttere. Most magasabbra raktam, a lábamnak sokkal jobb, kicsit érzem az egyterű feelinget is, de azt veszem észre, hogy kereszteződésekben kicsit hajoldozom...
Egész pontosan: Hajoldoztok, vagy nem?
Amúgy kuplungcserém volt, pedig 20e km-rel ezelőtt cserélte ki az előző tulaj, csak nem vették észre, hogy rászivárog a váltóolaj. De legalább kiderült, hogy tényleg nincs benne kettőstömegű (és a DPF is rendben van). Remélem, most már egy darabig nem kell a másfél havi fizetésem rákölteni. :)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs