- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
Én a Cromát is sajnálom, fent volt a listámon, aminek a végeredménye végül a házon belüli Altea lett. A faceliftes már emészthető kinézetű szvsz, bár az is olyan kis "púpos".
Integrale: Az a baj, hogy nem(csak) az eladott darabszámok számítanak, hanem a profit. Egy német prémium valószínűleg nagyobb árréssel dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz hacki87 #181377 üzenetére
Dízel vagy benzines? Tapasztalatok? Bár úgy emlékszem, hogy te válaszoltál nekem az olasz topicban. Állapot / km / évjárat?
Mennyiért adod / Altea XL-t mennyiért számítasz be? :) Az a baj, hogy nem vagyok az az autócserélgető típus, pedig már a menyasszonyom is rábólintott a nyáron, hogy az Altea kuka. Szerelőtől akartam azt hallani, hogy ezt "el kell adni", de egyik se akarta kimondani. :D Na off vége.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
:D
Amúgy ő is ír PH fórumra, csak nem ebbe a topicba. :P
De nála még csak egyszer voltam, és elnapoltuk műszakiig a két megoldandó dolgot. Egyébként érdekes, hogy Szegeden Ford meg franciaautó szaki is van, de VAG-osról nem tudok, és mások se ajánlottak. Az Altea már elfogyasztott két szerelőt (azokkal se volt baj, de az említett fórumtársban bízom meg a legjobban).
Szerk.: Az első szerelőmet is bírtam. Utálja a dízeleket, japán autó párti, és mondta, hogy "miért nem jó nekem a Prius?". :D Meg mindig tartott nekem autós előadásokat, FB-on is látom, hogy autómániás. Munkaidő után is felvette a telefont. Csak sajna rájöttem, hogy az Alteával nemcsak olajcserére fogok menni, és én kicsit csóri vagyok a maximalizmusához és az óradíjához. :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz mamboo #181598 üzenetére
Ja, marha drága nekem is (én a kezdő szintben vagyok, mert a Peugeot nem az én nevemen volt), nagyobb biztosítónál évi 45-50 körül lett volna tavaly is a 105 LE-s Altea. És a kötelezőségen kívül értelme se sok van, mert oda jutottunk, hogy jobban megérné "okosban" kifizetni a kárt (ha nem horror összeg), mert a biztosító rövid úton kifizetteti veled. (Ez ellen próbálnak most fellépni.) Ami amúgy a biztosítás fogalom filozófiájával is ellentétes szvsz.
Egyébként "súlyadót" kellett volna fizetnem? Január 7 óta van a nevemen az autó, és még nem küldtek semmit.
-
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #181719 üzenetére
Nekem van egy jelképes földem, örököltem. Az értékének 5-10%-áért bérli évente a téesz úgy, hogy nem kell vele csinálnom semmit. Az azért nem rossz. Ha EU-s állampolgárok is vehetnek majd földet (nem lehet a végtelenségif tiltani), akkor elszáll az ára is, szóval befektetésnek is jó. (De nem fogom eladni.)
Nem véletlenül mozgolódtak / mozgolódnak errefelé a tisztelt politikusaink, jó üzlet ez.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #181742 üzenetére
Köszi. :) Elég széles az érdeklődési köröd. Én sajnos nem vagyok az a vállalkozó szellem, ahhoz egy kicsit más gondolkodásmód kell. Nem vennék befektetési céllal se lakást, se földet. (Persze tudom, ha megtakarítása van az embernek, akkor szinte mindig befektető is valahol, csak nem feltétlenül tud róla.)
Szerintem az Altea is részben azért van még meg, mert egyszerűen nincs kedvem árulni olyat, amit utálok. Kereskedőtől kérdeztem már, hogy mennyiért venné meg (a bukó lenne a rossz lelkiismeretem "ára").
Illetve a befektetési lehetőségekről még az jutott eszembe, amikor mondtam a menyasszonyomnak, hogy menjünk el autószalonokba kocsit nézni, mert itt az ideje eldönteni, hogy tíz év múlva milyen kocsink legyen. (Értsd: Most annyira nem aktuális. :)
-
ngaba
aktív tag
A mai "fotózd le a kulcstartódat" kérdés lehetne az, hogy "mikor voltál a legnagyobb hülye?" (autóvezetésben).
Szerencsére balesetem nem volt (kopp-kopp), de nekem egyértelműen az, amikor még egyetemista koromban apám telepakolt Bravajával mentünk Szegedre (valami kolis beköltözés lehetett, apám mellett a tesóm is jött), és úgy gondoltam, hogy a Bonyhád-Bátaszék szakaszon nyomom neki, amennyire tudom (késésben voltunk). És hát mivel ugye ez volt az az időszak, amikor még csak gondoltam, hogy én tudok vezetni, annál a sunyin lejtő mőcsényi dupla visszafordítónál elmértem a dolgokat, és a második kanyarból a bal sávban jöttem ki, és pont akkor jött szemből valami azon az elhagyatott úton: Reflexből visszarántottam a jobb sávba, de csak a szerencsén múlt, hogy egyrészt az úton maradtunk, másrészt a szembejövő nem csinált semmit. (Érdekes egyébként az emberi agy: Minden másodpercek alatt történt, de volt arra időm, hogy megfigyeljem és máig emlékezzek rá, hogy ketten ültek a szembejövő autóban, és hogy milyen rémült / leblokkolt, szinte szájtáti arcot vágott a sofőr.) Na mindegy, ha az ember hülyeségének szerencsés a kimenetele, akkor az egy darabig helyrerakja az egóját, és kicsit tanult belőle az autó és saját korlátairól.
Szerk.: Gyanítom, hogy ebben a topicban sokkal izgalmasabb lesz / lenne a többiek sztorija.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Egyébként ilyen vezetéstechnikai tréningekkel mennyire lehet befolyásolni azt, hogy az ember hogyan reagál valódi vészhelyzetben? Én ilyenkor reflexből csinálok valamit, nem gondolkodom (nincs rá idő). És a bringás baleseteim alapján arra jutottam, hogy nem mindig optimálisan. (Én vagyok olyan hülye, hogy szoktam jeges úton biciklizni, és ha hirtelen lelép elém egy körül sem néző mobilozó gyalogos, akkor rögtön "elfelejtem", amire addig koncentráltam, hogy ez jég, helló, és valami olyan manővert csinálok, aminek a kimenetele garantált zakózás.) Bár gondolom az ilyen tréningeknek az a lényege, hogy az legyen a "reflex", ami a logikus.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
A lóerő korlátozást én is hülyeségnek tartom, az erőtartalék kezdőknek is tud segíteni (pl. előzésnél, amit nehezebben mérnek fel jól a kezdők). OK, Porsche 911 nem 17 évesnek való, de ezt így nehéz jól szabályozni.
Ha már a szabályozásnál tartunk, akkor alapvetően két utat látok járhatónak: Sokkal liberálisabb és kevesebb szabály, főúton 100-110 simán, 30-as táblát csak indokolt esetben kirakni, összességében kevesebb tábla és biszbasz, de azt viszont kőkeményen betartatni: Nem +10 az alap, vagy a büntetéshatár. (Az is baromság, hogy a vattaúj Setra busz csak 70-nel mehet lakott területen kívül, autóúton csak 80-nal. Akadály lesz belőle, mint a kamionból. Pályán is alapból 80, de le lehet vizsgáztatni 100-ra.)
A másik (ha jól tudom, a német KRESZ ezt követi), még megengedőbb szabályozás, felnőttnek tekintve a közlekedőket, több egyenrangú kereszteződés / szituáció, kevésbé ellenőrizve, viszont balesetnél nagyon elővesznek. Mert én nonszensznek tartom, hogy lassan többet van az ember szeme a km-órán, mint az úton, ha szabályos akar lenni. Meg a rendőrök a trafizáson kívül nem sok mindent csinálnak, és nem a sebességtúllépés a fő gond szvsz. Erre még szerintem nem érett meg a társadalom, de ezt valahol el lehez kezdeni fokozatosan.
A műszaki állapot szigorúbb ellenőrzéséről sok szó esett itt is, azt népszerűségféltés miatt nem merik szvsz.
-
-
ngaba
aktív tag
válasz 6030D #181914 üzenetére
Igen, a dohányosokkal csak szimplán magasabb TB-járulékot fizettetnék jövedéki adó helyett. :D (Szinte biztos vagyok benne, hogy az USA-ban többet fizetnek a magánbiztosítónak.) Hibázni szabad, a törvényeket nem betartani is. Sőt, mindenki azt csinál, amit akar. Csak a tetteknek van következménye. Felőlem lehet méltányosnak lenni egyszer-kétszer, de itt arról van szó, hogy a "büntetési rendszerben" van-e bármi (önállóságra) nevelés, vagy csak szimplán "a fakabát megbüntetett egy random összegre, mert nem volt becsatolva az öv, a kurvaanyját". És arról, hogy az állam nem az apukád, hanem egy partner, aki aszerint viszonyul hozzád, hogy mennyire tartod be a szabályait (persze a random büntetés is ilyesmi, de az inkább apukás dorgálás). És emellé a dohányosok kevésbé is lennének üldözve: Felőlem lehet a vonaton dohányzó kocsi, lehet dohányos szórakozóhely, amíg a nemdohányzókat nem füstölik le. Az emberek felnőttek, mindenki tudja, hogy a dohányzás káros (viszont élvezetet is ad nyilván), tessék dönteni.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz EQMontoya #181927 üzenetére
Én a közgondolkodásról írtam, elsősorban a KRESZ-szabályozáshoz kapcsolódva (ok, ez a dohányos rész nagyon elvitt OFF általános irányba, elnézést mindenkitől). A magyar államról nyilván van véleményem, de egyrészt nem tartozik ide, másrészt nem érdekel senkit (minden diskurzus, ami kicsit is kapcsolódik a politikához, az olyan, mint egy fradista és egy mtk-s beszélgetése).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz pècsimunkás #181915 üzenetére
Nem. Az Alteában nem is lehet, az A oszlop"ba" van rejtve az ablaktörlő alapállásban, nem a szokásos helyen áll. (Tehát szépen gyűjti a koszt, és karcol.) Lapátcserénél szervizmódba kell kapcsolni, és úgy áll be a szokásos állásba.
-
ngaba
aktív tag
válasz TheProb #182082 üzenetére
Ja, egyszer én is láttam egy ilyen szép anyázós/leszorítós üldözést Pesten, a vége az volt, hogy megpróbált keresztbeállni az egyik autó a másik előtt, de a százsávos úton szépen kikerülte az üldözött. :D Én, a békés vidéki csak néztem, hogy mi ez a vadkelet itt.
Egyébként nem tartok "fegyvert" az autóban, utálok felesleges tárgyakat vinni az autóban. (Meglátom a csomagtartóban a jégkaparót nyáron, és ideges leszek.) Ilyen szituban magamra zárnám az ajtót, és az autó 1.5 tonnája lenne velem. Ha nem venném észre, hogy jön, akkor valószínűleg mindegy: hirtelen feltépi az ajtót, a meglepetés és az öv miatt vesztes helyzetben vagyok, valószínűleg simán leüt.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz ivana #182197 üzenetére
(Balra) nyíl alakú zöldnél ritkán van ilyen szvsz (telezöldnél gyakoribb). Az engem is meg tud lepni. De amúgy tényleg figyelni a gyalogoslámpát, és kész. Azt mondjuk utálom, amikor a gyalogoslámpa az autóshoz képest késleltetéssel vált zöldre. (Mondjuk ez jobbra kanyarodásnál szokott lenni, ott azért számít rá az ember.) Az full balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nem tudom, itt Szegeden olyan helyeken is van, ahol a sávból csak jobbra lehet menni. Aki nem lő ki, az pont akkor ér oda általában, amikor eresztik a gyalogosokat. Most ez megér annyit, hogy lekezeljük azt a szitut, amikor pont egy jobbra kanyarodó áll elöl (de a kettőt már nem)? Meg eleve, 1 db autó gyors elengedése mit számít általában? Azt hittem, hogy valami biztonsági oka van: kicsit később engedik a gyalogost, hogy a piroson átsurranó autó biztos, hogy ne csapja el (hirtelen le tud lépni, míg az autónak kell idő, mire elindul).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz barnam_ #182580 üzenetére
Nekem ebben az egész sztoriban az az érthetetlen, hogy Ford-szerelővel ment autót nézni, és ő sem mondta, hogy ezt meg ne vegye...
Lehet, hogy ha már van ez a fölösleges kötelező eredetiségvizsgálat, akkor központilag lehetne összeállítani valami adatbázist, hogy a leendő vevőknek ezt tessék felolvasni az autótípusról (és akkor nyilván az üzlet nyélbe ütése előtt lenne eredetiségvizsgálat). Ez biztos jogilag támadható, meg nagy veszekedések lennének belőle, hogy mi kerüljön abba az adatbázisba, de egy átlag vevőtől nem várható el, hogy tudja, hogy melyik autónak mi a nyűgje. (Még mielőtt rávágja mindenki, hogy nézze meg a neten, szólok, hogy szülőfalumban azért nem tudtak átállni a digitális oktatásra, mert a gyerekeknek kevesebb, mint 10%-ánál volt net otthon...)
Amúgy egy ismerősnél jó fejek voltak az eredetiségvizsgálaton: Megmondták ránézésre, hogy az tekert autó, 300k körül van benne. Persze "off the record"...
-
ngaba
aktív tag
válasz ziyan #182587 üzenetére
Megelőztél.
Illetve ha már írok még egy hozzászólást, akkor azért megjegyzem, hogy a Ford hozzáállása is bicskanyitogató: Elosztják egyenletesen a visszahívást... Nem, gyerekek, baromira elcsesztétek, bukó van, anyagilag is, ha kell, béreltek és betanítotok mindenhonnan (konkurenciától stb.) szerelőket. Lehet, hogy a hírneveteken is kisebb csorba esik, és összességében jobban jártok. (Amúgy a mai világban sajnos nem...)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Chereiose #182624 üzenetére
Racionális alapon tényleg nem érdemes eladni, pláne hogy ennyi mindent megcsináltál rajta (és tudod, hogy ezek most egy darabig jók lesznek.) De úgy érzem, hogy érzelmi alapon eladnád. Az is valid, nem kell mindig az észérvek után menni.
Én például tudom magamról, hogy a ritkább kocsik jobban "tetszenek", mint a gyakoriak, és törekszem arra, hogy ne Astra / Focusom stb. legyen, akkor is, ha azokat olcsóbb fenntartani.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #182628 üzenetére
Én szeretem a buszokat is / buszozni is. A szülőfalum - egyetem között interkontinentális buszjárattal jártam anno (Zalaegerszeg-Szeged járat), 100% diákok, és arcról ismertük egymást, a tolnai részen kapaszkodni kellett, mert kicsit szűkre volt szabva a menetrend (a Setrával az autókat is előzgettük, de 100-nál le van szabályozva). Még filmet is néztünk mindig. (Természetesen ennek is magyaros vége lett: Valaki feljelentette a sofőrt a volánnál, hogy nem tud aludni, és egyébként is jogdíjak. Azután nem volt filmnézés...)
De vidéken, gyerekkel nem olyan egyszerű autó nélkül, főleg ha a rokonok az ország másik csücskében laknak. Meg a helyijáratos buszokat nem szeretem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz CactuS #182739 üzenetére
"Forog a kamera és nekiáll magyarázni az ember, hogy csak azt akarja, hogy izé, hát nem azt, hogy szemet hunyjon, csak..."
Én tulajdonképpen csak egy dolgot nem szeretek a magyar néplélekben: Itt nem szégyellnivaló a szabályokat kijátszani, hanem büszkén mesélendő, hogy "lepapíroztuk nyomtatónak, hehe / kapok munkanélküli segélyt, na ki a rafkós?"
Egy német tényleg nem érti (vagy legalább úgy csinál!), hogy miért kellene csalni műszakin. "De hát az neked is rossz, nem?"
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #182911 üzenetére
Hát, sok sikert az eladáshoz, de elég rossz az Ecoboost sajtója. Lehet, hogy jobban megérné töltögetni az olajat, vagy felkutatni egy Ford-mágust... Tisztább lenne, ha a Ford venné vissza valamilyen formában, és a lelkiismeretnek is jobbat tenne szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #182956 üzenetére
ez nem olyan vásárlás lesz, mint a Fóka, hogy az érzelmek visznek. Színtiszta "Ennyi pénzért ez a legjobb lehetőség".
Ahhoz túl sok pénzről van szó szvsz... Nem tudom, mennyi a keret, de meg tudom érteni: Olyan sok mindenért én sem tudok lelkesedni a pár éves felhozatalból. Az agyonbeszélt downsizingon túl engem az érintőkijelzők, elektromos kézifékek terjedése, mutatós km-óra lespórolása stb. is idegesít; a hibrid / elektromos autókat, és általában az akksikat gyanakvással nézem (a háztartásomban is próbálom minimalizálni az akksival működő eszközöket). Bár mondjuk én alapvetően nem szeretem az újításokat, és elég lassan követem a trendeket, okostelefonom is kevesebb mint 2 éve van, anno a laptopvásárlást is addig halogattam, ameddig lehetett...
Szóval inkább vennék egy 15 éves vasat, amiért tudok lelkesedni, mint bármi olyat, amire már most szomorú smileyt kell írnom.
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #182963 üzenetére
A hangot meg a "szagokat" én is sajnálom, de a fejlődéssel járó "esetleg megmentjük a hülye Földet" eszmét jobban kedvelem.
Ez dicséretes. (A Földet szvsz az fogja megmenteni - ha valami valaha megmenti -, ha az egyén mindennapi döntéseiben is megjelenik ez a szempont, FB-lájkolások szintjén túl.)Tehát akkor ha jól értem, arra most nincs pénzed, amiért lelkesedni tudnál. Az más.
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #182969 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem hiszek a fejlődésben, csak egyszerűen alkatilag nem szeretem a változásokat, és a "fejlődés" egy részét marketingesek akciójának látom csak. Lehet, hogy az okosóra hasznos dolog, de én ezt még nem látom; bár végül is majd a fogyasztó eldönti (az okostelefonos példát nyilván önkritikusan is írtam).
Ami a szakmámat illeti, az szerencsére a legobjektívebb tudomány (matematikus), ezért a hallgatók szempontjából mindegy, mit gondolok a világról, és nem is szoktam őket ezzel untatni (bár mérnököket is tanítok néha). :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz tepenzed #182966 üzenetére
Ez biztos? Én nem találom ezt leírva, ráguglizva csak a tavaszit dobja ki. Nekem decemberben lenne esedékes. (Mondjuk pár napja pont azért mondtam fel mégis a kgfb-met, mert kifelejtettem a képletből a "friss műszakit", és azzal újrakalkulálva (decemberi műszakival) az Allianz-szal a mostaninál 5000 ft-tal jobban járok.)
Meg az olajcsere is esedékes, igaz, a 10.000 km is épphogy belemegy addig a covid miatt (de az 1 év megvolt), mondjuk az is várhat egy kicsit szvsz. lletve elkezdjük nyomozni, hogy hegyen miért sípol be az olajnyomásjelző néha (az előző tulaj szerint 5 éve ilyen). Az jobban érdekel. :D
-
ngaba
aktív tag
Jajjj... Aztán majd 20 év múlva kitalálják, hogy a 20 km/h óra mennyivel biztonságosabb, aki nem ezt akarja, az életellenes.
De egyébként ott kezdődik a probléma, hogy lakott terület és lakott terület között is van különbség. Az egyutcás faluban, ahol még a járda is 3 méterre van az úttól, van kerékpársáv (pl. Kiskorpád), még az 50 is kevés...
Nagyváros belvárosában szerintem "elmegy", Szeged is hasonló: az egész belváros 30-as + egyenrangú kereszteződéses (forgalomcsillapítási okokból + a GPS ne navigáljon arra 400 m nyereségért). Cserébe a fő sugárutak és körutak 50-esek. Ez a rendszer működik, de azért a 30-at nem szokás betartani, és nem tudok róla, hogy valaha trafiztak volna a 30-as részen.
Az kellene, hogy minden lakott terület tábla mellé kirakni a sebességhatárt, hogy azon a településen mennyivel lehet menni. Persze akkor meg indulna a lobbizás a csökkentésért...
-
ngaba
aktív tag
Az a baj, hogy azt nem lehet vitatni, hogy biztonságosabb úgy. A kérdés az, hogy mekkora árat (pénzbeli, időbeli, idegrendszerbeli stb.) vagyunk hajlandóak fizetni a biztonságért. A tipikus példa az, hogy a vasúti átjáró veszélyes, biztonságosabb lenne mindenhová felüljárót építeni, de annyi pénzt azért nem ér.
Én már 15-20 éve is úgy gondoltam, hogy túlságosan elmentünk a biztonság irányába (mindenben), ma meg már főleg. Ami a repülőtereken is van, az már abszurd (már _ezzel_ nyertek a terroristák). Ezen jelige nevében anno a csóri "egyetemista" bringámat le se szoktam zárni, amikor mászkáltam a városban (nekem annyit nem ér, hogy 6-7-szer nyissak-zárjam-pakolgassam a lakatot). És amúgy akkor lopták el, amikor le volt zárva. :) Ha Kanadában tényleg nem zárják még a házat se, akkor az jó hely.
-
ngaba
aktív tag
Ha itt bárkit érdekelne a jelszavakon túl a károsanyagkibocsátás / globális felmelegedés, akkor a tömegközlekedést kellene olcsóbbá tenni (vagy az egyénit drágává )+ városokban a trolikat nyomatni. (És úgy általában az energiaigényt csökkenteni, ami népszerűtlen.)
Bár a covid miatt ez most nem annyira aktuális...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #183362 üzenetére
A dízel takarékosabb, mint a benzin, "csak" rákkeltőbb. Városon kívül globális felmelegedés szempontjából meg a benzint kellene korlátozni... Az akksi ismereteim nem egy környezetbarát dolog, pláne ha mindenki alá fél tonnást akarunk rakni (bár nem követem, hogy hová fejlődött a technológia). A hibrid meg... Városban nyersz valamit a fogyasztáson, ahol trolizhatnál is. A tömegközlekedés támogatása össztársadalmi szinten olcsóbb lenne, mint irdatlan pénzeket rakni a sokak szerint zsákutca villanyautós projektbe (írtam már, hogy szvsz előbb lesz troliautó, vagy viszonylag tisztán égő és előállítható műbenzin, mint eltejedt Tesla. És most jósolok: szvsz a Tesla akkorát fog bukni a tőzsdén, hogy bekerül a történelemkönyvekbe - a pénzügyi hozzáértők is ezt mondják -, majd 20 év múlva visszatérünk rá).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #183367 üzenetére
Már most felfoghatatlanul túl van árazva (P/E arány és hasonló mérőszámok szerint), ebben a posztban van egy összehasonlítás a VW-vel (+ más érvek is): [link]
Érdemi profitot nem termel, az a hit hajtja, hogy majd egyszer ez lesz a jövő (és manapság irracionális dolgok történnek a tőzsdén, csődbe vett cégeket is vesznek az emberek, átment egyfajta szerencsejátékba a "tőzsdézés", de ez nem mindig lesz így). Csak az a bökkenő, hogy a Tesla semmi olyat nem tud, amit mások nem fognak tudni megcsinálni, ha tényleg ez lesz a jövő. Persze itt minden csak szvsz...[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Szada85 #183374 üzenetére
Egy másik ajánlott poszt ugyaninnen: [link]
Nem azt mondom, hogy be fog csődölni, csak tippem szerint a helyére kerülnek a dolgok. Valószínűleg az USA támogatni fogja, de a többi tradicionális autógyártónak is lesz egy-két szava hozzá + az EU-nak, Kínának. Itt nem olyan könnyű kvázi monopolhelyzetet csinálni, mint az informatikában (Microsoft, Google).[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Erre már kitalálhatnának valami új táblát is, ha már van sebességkorlátozás övezet tábla is (valami olyasmit, fehér hátterű téglalapba rakott piros karikás sebességkorlátozást, közvetlenül a lakott terület tábla alá/fölé mondjuk).
Mert a jelenlegi szabályozás miatt az M5 bevezetőn nem lehet kirakni a Budapest táblával együtt a 70-es táblát, hanem egy kicsit beljebb kell, és technikailag marad pár méteres 50-es szakasz a tábláig. Szőrszálhasogató vagyok néha, na... :)
-
ngaba
aktív tag
válasz forceberg #183748 üzenetére
A csalódízel vw-ket sem kellene hagyni... Én megcsináltattam, akkor is, ha nekem anyagilag nem buli. (Bár más oka is volt: Rakjanak rá gyári szoftvert, a szerelőm szerint bütykölt volt rajta. De nem esett ki csontváz azóta a szekrényből.) Előtte olyan szaga volt, mint amikor műanyagot égetnek, most már nem.
Szerk.: Nem értem, hogy ez hogy nem bukott ki előbb... Elmegy egy VAG dízel, és orral megmondom, hogy csal-e...
[ Szerkesztve ]
-
-
ngaba
aktív tag
Na, ma éjszaka ráesett egy nagyobb ág az autóra.
Ahogy nézem, elsősorban a fényezés bánta az ajtó fölött, meg egy kicsit megkaristolta a tetőcsomagtartó-tartót, meg egy ponton egy minimális horpadást lehet kitapintani.
Erre fizet valaki valamit? (Nincs Casco.) Szerintem nem.
-
ngaba
aktív tag
válasz Peter.70 #184004 üzenetére
Szerintem vihar nem volt, de akkor annyiban hagyom.
(Meg mondjuk nem is örülnék, ha miattam vágnák ki ezt az öreg platánt. Bár mondjuk kevésbé lenne metróalagút jellegű a nappalink. )
A többieknek is köszönöm a válaszokat.
Szerk.: Na, az utolsó két hsz elbizonytalanodott. Majd meglátom. :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz forceberg #184076 üzenetére
Én sem annyira értem.
De mentségére szóljon, hogy a legtöbben nem erre a drágulásra tippeltek volna, pláne a 4-5 milliós kategóriában.
Ha egy valóban húzós válság beüt, akkor páran átülnek olcsóbb autóba, és inkább az olcsóbb autók ára megy fel, az új(abb) autókat meg nem tudják eladni.
A 2008-as válságnál a kereskedők örültek, ha valaki vett autót, és ilyen 1 milliós kedvezményt adtak a Fiat Bravoból is, bár nem tudom, hogy mennyi volt abból a "valós" kedvezmény (a nagybátyám vette eredetileg azt is)....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Viccrovat
- Milyen program, ami...?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen