- Telekom mobilszolgáltatások
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok! Csak egy mondat erejéig visszatérve a husqvarna 236xp-mre. No azóta felkarikáztam még jópár 30 éves 10-35cm-es oszlopot, mindig ugyanaz a szindróma, ha az alapjárati csavart lejebb veszem attól a szinttől ahol már nem kezdi el futtatni a láncot alapjáraton, akkor gázelvételkor vágás után befullad 1-2mp múlva. Gyanakodtam esetleg arra, hogy a kicserélt membrán szett kezdi megadni magát? Ugye anno a gyári bírta pár évig, de azóta a benzin is kicsit más lett. Amúgy még valaki kérdezte arra válaszolva a hengert a karbival egy fekete műanyagos rész köti össze.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
kalmis
csendes tag
válasz Stihl024 #1096 üzenetére
Igen, most már itt vagyok, és olvasom! Pontosan így van Árpi ahogyan leírtad egy Sulyok videó hatására merült fel bennem hogy egyszer ki kellene próbálni ezt a Hyway szettet. Ott a videóban ő elmondja pl. hogy „Egy minőségi termék olcsón ” ,meg hogy ez milyen műszaki és technikai csemege…Nos én elhittem, és mivel Big Bor szett került a 372.-re, gondoltam a teljesítmény megközelítheti a gyárit, nyilván tartóssága nem, de hamar rá kellett jönnöm hogy a gyári meleg nyomába sem érhet a teljesítménye. Tartósságról nem tudok véleményt alkotni, 15 órát ha mehetett nálam a gép! Nyilván nem haragszom senkire, hiszen az én döntésem, de a Sulyok úr amikor esetleg beszerelte a gyönyörű Hyway szettet, arról is készíthetett volna videót hogy teljes legyen a kép.
Igen a másik dolog a Villager, ezt is az ő csatornáján láttam először, nagyon pozitív véleményt alkotva a gép, gépeikről, hát gondoltam Solt nincs olyan messze, megnézem személyesen. A gépet kézbe fogva, kipróbálva hoztam el, nagyon megtetszett, kényelmes, van teljesítmény mögötte. a burkolatok normálisak, a hangja kulturált, markolatba épített gyertya kulcs, üzemanyagszint látható, belső kuplung,… egy minőségibb gép benyomását keltette bennem. Tulajdonképpen a S.GY. itt sem állított valótlant, csak hát a tartósság itt hamar kiderült amit már tudhattok az Árpi videóiból. -
Stihl024
junior tag
válasz Lacuss20 #1103 üzenetére
Ez nem túl egészséges, de tipikus 236. Túl világos ,ez még anyagot kér de akkor még annyira se lesz alapjárat. Lehet falsol ez neked? Ne adj isten szimering vagy felömlő betét? Az a baj a 236-al ezer sebből szokott vérezni.Ez az a gép aminek sosem csak egy baja van. Nem tudok olyan szerelőt aki szeretné ezeket. Szó szerint én is elmondok egy röpke imát összerakás után az első indítás előtt.Nincs olyan része amire ne lenne kényes.
-
Lacuss20
senior tag
válasz Stihl024 #1106 üzenetére
Mármint, hogy több olajat a benyába? Vagy még magasabb alapjáratot? Lekopogom ezt a leállósdit leszámítva semmi bajom nem volt sose a géppel indult mindíg szépen. Optimális gyertyahézag az jó úgy ahogy gyárilag van, esetleg érdemes állítani?( Van hézagmérőm még simsonhoz adták anno)
[ Szerkesztve ]
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz PALEDOG #1109 üzenetére
Őszinte leszek nekem sanszos, hogy a szervízbe "basztak rá beállítani", mert ugye mint mondtam, az alapjárat is annyira volt pont be nem állítva, hogy előjött megint ez a lefulladásos sztori. Az a baj nem találtam neten sehol videót a karburátor beállításához, hogy megcsináljam "100%-osra" az alapján, állító kulcsom van hozzá az nem lenne gond.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
PALEDOG
kezdő
https://youtu.be/rCrX_7RV0oQ
-
Dialovo
csendes tag
Sziasztok efco mth 5600-hoz milyen láncot ajánlanátok? Mèg azeredeti lappal megy.
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1081 üzenetére
Szia Árpi!
A 026 alapjáratingadozásnak úgy néz ki meg lett az oka. Kapott egy membránt a tankba, valamint egy új benzincsövet szűrővel. Így már nem volt rossz, tankba tudott nyomás keletkezni, de még nem volt az igazi. Néh a orrabuktatásnál még mindig kicsit változott a fordulat alapjáraton. Ekkor levettem a motorfedelet, aztán féktisztító menet közben. Szívótorok és impulzuscsőnél kicsit belassult az alapjárat. Szétkaptam, hát az impulzuscső is repedezett volt, ott is tudott falsot szívni. Most úgy néz ki jó lett, félig tankolva is szépen megy minden irányba forgatva.
-
Stanlee
őstag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Baratnőm apukájának van pár kisebb erdeje, és mivel már kezd korosabb lenni az öreg, úgy döntöttünk, hogy többet segítünk neki a munkában. Ehhez hozzátartozik a fák kivágása is. Bajorországban élünk, szóval kell valami tanfolyamot is végeznünk.
A kérdésem, hogy melyik láncfűrészt ajánlanátok, ha csak első körben kisebb munkák lennének, és magunknak vesszük a láncfűrészt, hogy ne csak álljunk mint fasz a lakodalomban ha kimegyünk dolgozni, hanem mi is tudjunk valamit csinálni.
Én a Stihl 180-at ill. a Husqarna 135 Mark II-t néztem ki, de fogalmam sincs, hogy kezdőknek mi lehet jó.
Ha jól emlékszem, akkor az ilyen kezdők, mint mi, max. 30 cm átmérőig vághatunk csak fát. Mivel az öregnek van saját felszerelése, ha nagyobb munka lenne, azt ő megcsinálja azzal, ami van.
Budget: mivel mindent egyszerre kell beszereznünk a tanfolyam miatt, 250 eurónál többet láncfűrészre most nem költenénk.
Előre is köszönöm a válaszokat.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Pillerb
kezdő
válasz Stanlee #1116 üzenetére
Szia!
Ez a kérdés azért nem ennyire egyszrűen eldönthető, hogy x vagy y gép.
Azt tudnod kell, hogy ezeket a gépeket amit említettél nem erdőre napi több órás használatra terveztek.
Ezek belépő modellek otthoni néhány alkalmas darabolásra. Vékony fákat lehet vagdalni vele, de nem ipari felhasználásra tervezték, ezzel legyél tisztában. 😊
A 180as bevált egyszerű és megbízható típus, fűrészelni tanulni ideális választás. 1.3as gömbölyű lánccal jól használható.135ös nekem nem jött be, gyenge kis lapja van ami beremeg és vagdalódik vágásnál. Kuplungja gyengécske, sokszor megáll a lánc ha belekap a fába.
Nekem ez a tapasztalatom a két géppel.
Ha erdőre kellene könnyű fűrészt választani akkor egy 261 lenne az optimális. Sajnos ez kb 1000euro, ellenbe hosszú ideig hű társ lehet.
-
Stanlee
őstag
válasz Pillerb #1117 üzenetére
Szia, koszonom a valaszt.
Mar ez is oriasi segitseg, hogy leirtad, mik a tapasztalataid. Nem ipari fakitermelesre akarjuk hasznalni A lenyeg, hogy legyen valami a kezunkben, amivel tanulhatunk, ill. hogy ne ures kezzel menjunk ki arra a par orara, amig az erdon vagyunk. A tobbire ott van baratnom apukajanak a gepparkja, ill. nagyobb geppel ugyse engedne, hogy dolgozzunk, amig birja
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
PALEDOG
kezdő
Kezdésnek oleo gsh-400?
Annak azért van némi többlet ereje egy ms 180hoz képest.
Vagy egy hitachi/hikoki cs40ea
Ezek azért nem olyan elromlós fajták.
Ahogy leírtad tanulni kell. Azért egy 180 ast szerintem hamar ki lehet nőni.
Pár évet biztosan kiszolgál és belefér a keretbe. -
mzso
veterán
válasz Butcher82 #1100 üzenetére
Ebben akár még lehetne is valami. Bár a benzines sem forog igazán egy nagyobb fában.
De egy jól megélezett lánccal a Hecht is jól harapott és nyomatta ki a forgácsot rendesen."(bár szerintem még így sincs annyi, mint egy kisebb benyásban)"
Én nem így tapasztaltam. De ami biztos, hogy a benzines csak akkor tudott teljesíteni amikor forgott mint a veszedelem.
-
Pillerb
kezdő
Egyszer próbálj ki egy 70cc feletti láncfűrészt.
Át fogod értékelni a vágás vagy darabolás fogalmát főleg egy elektromos fűrész után 😊 -
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #1124 üzenetére
Hallod-e .. miért nem csinálsz a felújításokról videót? Hidd el ezek érdeklik legjobban az embereket.Jó öreg kosaras gépek és a végén mint egy új!! Grat hozzá ,tetszik mikor próbálhatom ki?
Amúgy ilyen volt az első gépünk ,anyám vette ilyennel mentünk erdőre. Aztán megörököltem ,de akkor már öregecske volt -néha ment de inkább nem.Egyszer lomtalanításkor kitettem a ház elé két perc múlva már el is tűnt. Pár évre rá eszembe jutott és már tudtam -hiba volt. Kidobtam a családi fűrészünket.... nem az érték hanem ez volt az első gép amivel dolgoztam és nehezen tudtuk megvenni ,nem volt semmi pénzünk.Sok pénzt keresett nekünk,nyárfákat vágtunk ki a farostlemezgyár részére. Rengeteget eladtunk.Piszkosul bánom.[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #1124 üzenetére
Ha megjött a Hairun -szett ne feledd el szépen finoman összecsiszolni a csészét a henger talp-al.Amikor szárazon összeilleszted fordítsd a nap felé és itt-ott átszűrődhet a fény. Síma felületen 100-as csiszoló vagy a körülin,óvatosan 1-1 tolás minden irányba. Én lerakom a nagyméretű terasz burkolólapra a csiszolópapírt és magamtól elfelé 15-20 centit egyenletes de egyáltalán nem rányomva minden oldalt áttolok.Hengert is csészét is! Meghálálja,nem tudod elrontani a szilikonozást utána.
-
mzso
veterán
-
PALEDOG
kezdő
Lehet egyszer elkezdem videózni is. De annyi minden más a feladat, hogy szinte lopva csinálgatom. Annyira kikapcsol, hogy babrálhatok vele, hogy mindig a végén jut eszembe, jó lett volna egy előtte állapot is. Ezt is tavasz óta simogattam annyi minden más volt közbe.
Örülök, hogy tetszik.
Ha lesz időm behangolni és megjáratni pár tankot, akár elküldöm postán. Vagy ha megyek majd a 372 ért akkor viszem magammal, hogy nosztalgiázhass.
Megjött a hengerszett. Hengertalpat mindenképp összecsiszolom. Néztem is, hogy nem egy sík. Ez a henger nem olyan szép mint a 021/025 videóban. Logo elkenődve. Színe is más. Főtengely látszólag ok. De a csapgyakat Koyot teszek bele. KBS-t küldött a kertmotor. Abban már nincs bizodalmam. Az eredeti blokkot eltettem. Ha lesz idő és keret azért megpróbálom felpolírozni a hengert. Ha jól sikerül akkor összerakom egy meteor dugoval azt is. -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #1129 üzenetére
GZ4000-et néztem. Tényleg szép. Itthon csak a 621AVS-nek van ára. Azt még azért úgy ahogy ismerik. Egy kollégámnak van is egy. Örökölt viharvert állapotban de nem eladó. Már átment rajta az MTZ. Isteni csoda de túlélte kisebb sérülésekkel. Mindig nyúzom, hogy nálam a helye de csak nem akar megválni tőle. 20 as keveréken tengődik. Megboldogult apósa a pannoniás időkből nem engedett. Annak tiszteletére a mai napig azt kapja. Várom már mikor adja be a kulcsot, hogy elkunyerálhassam végre. De nem akar elpusztulni.
-
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #1132 üzenetére
621-est még nem is láttam sehol eladót. Még klón gép is alig van ,most talán sikerült vennem egy Hecht 962 .est ami talán olyasmi.Ezt is kalandos úton tudom megvenni ,majd elmondom videóban ha meg lesz. Tudtam volna már venni egyet a nyáron de nem tudtam elmenni érte ,messze volt a fickó meg nem postázott.Talán-talán most lesz végre egy.Úgy néz ki a Stihl Ms 500i is végleg marad nálam,el bizniszelem a haverral-nem kell neki mégse a gép csak fellángolás volt .De megtudom érteni ki nem akarna egy 500-ast .Visz helyette tőlem Ms 260-asokat ,rengeteg ágazó melója van, 2-3 emberrel dolgozik eddig Kinai gépeket mert csak rájuk bízni de talán hatékonyabbak lesznek a 260-asokkal.Ha meg lesz a Hecht rakok fel fotót.Szerinted a gyári 621-es henger rámenne? És kapnánk a Husqvarnától?
-
-
PALEDOG
kezdő
Én tudok egy 621 AVS-t tankolatlant 115 ért. Tőlem 850km. Figyelem vagy fél éve. (nem is reklámozom a helyét). Van ismerős a környéken. El tudom hozatni. De soha nem jön ki a lépés, hogy szólhatok biztosan, hogy hozhatják
Hecht mindenhol 47mm hengert ír. Komatsu 47,5mm. De ugye a Hecht nél nem jellemző a pontos adatok megadása. Még passzolhat is.
Elvileg lehet rendelni husqvarnában. Ha nem, akkor meg kell próbálni a Stiga Magyarországot. Anno a kis gz400 hoz tőlük rendeltem a strato szelepet. Mert ugye stiga/alpina ként is volt a kis gz400. Azt mondták 40 évig visszamenőleg tudnak alkatrészt. Ha létezik raktáron akkor beszerzik. És a vicc az egészben hogy stiga (swéd ) cikkszámot kértem. Amit olaszból hoztak a GGP raktárból. Husqvarna Group a csomagolásban. Benne egy eredeti made in Japan zenoah alkatrész egy másik csomagolásban.
Olaszban az Alpina forgalmazta P680 néven a 621 et sárgában. Made in Japan. Szóval akár tőlük is meg lehet próbálni. Olcsóbban áraznak mint a Husqvarna. -
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1134 üzenetére
De bent volt videóban,leraktam a fűbe és felrántott egy apró betontörmeléket. Csinált vagy 15 ezres kárt azonnal.Berántó orsó,kötél elasztós fogantyú ,kilincsek és még a rugó is eltörött .Haver állta de totál az én hibám volt. Fene gondolta,hogy befér neki ekkora törmelék és azt még jobban nem gondoltam volna ,hogy úgy szív mint egy Bg86 lombfúvó. Ha picit bővebb a gatya az odaszippantja amikor vágsz.Nem is értem ,hogy felel meg akkor a hűtés. Túlméretezett a szívóhatás rajta. Azért egy jó gép -jó helyen lesz nálam .Ha megunom eladom-ennyi.150 e-ft ért anno ez ajándék volt kár lett volna kihagyni.Azt bánom a másikat elvitték mire odaértem.
[ Szerkesztve ]
-
dropopi
aktív tag
Kedves fórumozók!
Ismeri valaki ezt az Alpina jolly 35 nevű masinát?
[Alpina]
Ide tettem fel még róla pár képet.... érdekes számomra a karburátor.... akárhogy néztem, nem tudtam kiolvasni a gyártót, csak hogy Írországban készült. Talán közületek valaki rá is tudja vágni.
Jó olajos keveréket adtam neki, ahogy a kupakján is szerepel, már porszáraz volt a tank. Berántáskor akad... hogy a berántó része-e vagy valami más... jó nagy füsttel beindult, bár hajlamos volt utána a fulladásra, és a felpörgésre is, egy vékony fát elnyestem vele. Igazán nem volt sok időm jobban tesztelgetni, vizsgálgatni, de majd sort kerítek rá később.
Könnyebb, kisebb darab, mint a Hecht 58 amit használni szoktam, ideális is lenne gallyazáshoz, kisebb ágak vágásához.
Amúgy nemrégiben lomtalanításkor kidobta valaki, én meg jól összeszedtem, úgyhogy egyelőre még megérős a dolog. Majd kell neki egy takarítás is, illetve a légszűrőjét cserélnem kell, az már eléggé avíttas állapotban van. -
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1140 üzenetére
Hirtelen felpörgésű,és jól forgatható ugyan olyan kényelmes mint a 661 de picivel könnyebb. Sógorom a 461-re azt mondta jobban kéne neki mint az 500-as .60 cm átmérőjű kemény fában viszont a 661 szanaszét veri az 500-ast.60Cm felett viszont a 395 meg nagyon beveri a 661-et. De olyan fa meg ritka mint a fehér holló..Viszont aki kézbe vette a 395-öst még egyszer nem akart vele dolgozni. Egy merev, kezedből kiakar fordulni ,nehezen irányítható gőzmozdony.Egy dologra alkalmas és abban verhetetlen-vastag törzs darabolás..Dönteni csak profi fűrészes tud vele ,az 500-al talán még a feleségem is.
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1143 üzenetére
Jó kis jellemzést írtál, szépen érezhető-átvehető a dolog. A 395 feelingről kb ugyan ezt tudtam volna mondani, egy nyers valami. Ez igazolja azt amiről már egyszer beszéltünk, hogy mit ől lesz egy fűrész jó fűrész, és mitől lesz csak egy sima futottak még kategóriás gép.
Elgondolkodtam, de a 461et a polcról lehet nem adnám oda egy 500i miatt, ez már bizonyított sok mindent. De mellé azért tudnék helyet szorítani a polcon 🤣
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Diablo IV
- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- Windows 7
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest