- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
válasz oszi666 #1199 üzenetére
Jól tudod.
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
a) „Jobbra bekanyarodni tilos” (27. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben jobbra bekanyarodni tilos;
27. ábra
28. ábra
b) „Balra bekanyarodni tilos” (28. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben megfordulni és balra bekanyarodni tilos;
...
(5) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtábla hatálya arra az útkereszteződésre terjed ki, amelyik előtt azt elhelyezték.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Carasc0
őstag
Sziasztok!
Szeretnék B-s jogsit tenni a közeljövőben. Anno 2014-ben is tervben volt, így abban az évben megvettem a Kotra Károly féle KRESZ könyvet. Tanulhatok abból, vagy vegyem meg a 2020-ast?
Továbbá melyik KRESZ TESZT kitöltő alkalmazás most a legfrissebb?
Előre is köszönöm az információkat.
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
solena
tag
válasz Carasc0 #1202 üzenetére
Szerintem a másik topik hasznosabb segítség lesz: Jogsik - tanuljunk vezetni
De egy kis segítség előzetesen: Mikor autósiskolába bemész, akkor úgyis adnak hozzáférést az online anyagokhoz, ami azért segítség, mert érthetően, jól magyaráz, rengeteg próbateszt van, és a felület szinte megegyezik a vizsgaival. Ráadásul, mivel idén 45 éves a KRESZ, ezért a vizsgaadatbázis szabadon hozzáférhetővé vált: link. A kérdéssor kitöltése után megtekintheted az eredményt és a válaszokat
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
user26
aktív tag
Sziasztok!
Kezdő B jogsis haverom tőlem kért segítséget, tanácsot olyan dologban, hogy szabályosan kihajt, a körforgalomból majd tovább haladva 45-50km/h-val odaérkezik a piroslámpához, ami már telizöld volt, de ráizgult, hogy pont akkor fog sárga, és piros lenni amikor pont áthaladna rajt, és odalépett neki 60-65km/h -val, áthaladás után lassított de nem egyből szerinte kb 20 métert haladott, és újra 45km/h -val ment tovább.
Számíthat-e büntetésre, vagy valamire ? A lámpánál van kamera.
Nekem csak 3 éve van jogsim, nem egészen voltam ilyen helyzetben nemtudom mit tanácsoljak. :/
Vagy egyáltalán mit mondjak.Xiaomi fan I 12T Pro I
-
#21346560
törölt tag
-
user26
aktív tag
válasz #21346560 #1206 üzenetére
Szia!
Köszi a választ.
Én is ezt mondtam, ha biztonságosnak érzi áljon meg, ha úgy jön ki, hogy sárgára vált mire oda alá ér, és már piros amikor átmegy, menjen tovább, ne fékezzen le.
Valamint, ha azon a szakaszon körforgalom és a lámpa közt már telizöld van, akkor ne siessen annyira, természetesen forgalomtól függően, mert tapasztalatból tudom azt, hogy mire oda, alá ér, piros lenne újra.Xiaomi fan I 12T Pro I
-
Lassú Víz
őstag
A sárga jelzés elegendően hosszú ahhoz, hogy meg lehessen állni vészfékezés nélkül, vagy el lehessen hagyni a kereszteződést még a piros előtt. Ahogy Runo írta, ne izguljon, mert pár perc múlva lesz megint zöld és továbbmegy. A zöldre is inkább lehetőségként tekintsen, mert lámpától függetlenül irányíthatná a forgalmat rendőr, jöhetne megkülönböztető jelzést használó jármű vagy lehetne keresztben az úton idős és/vagy beteg gyalogos, aki nem ért át a szabad jelzés alatt. Kezdőként végképp ne dresszírozza magát arra, hogy át kell érnie az aktuális zöldön.
Azzal, hogy kicsit odalépett neki a fékutat majdnem megduplázta, és ha ekkor mégis megkapja a sárgát, bajban van.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Csápájev
őstag
Szerintem mondd neki nyugodtan, hogy általában a lámpák az adott szakaszon megengedett sebességhez vannak állítva, nem kell izgulnia, hogy piros lesz,mire odaér,ha kb betartja.
Ha harminccal megy 50 helyett, akkor viszont jó eséllyel nem éri el a köv lámpát. Ebből következik az is, hogy ha egy hosszabb útszakaszon épp sárga lesz a lámpa, mikor átmegy alatta, akkor kicsit lépjen oda és a következő zöldet simán eléri. Kezdőként szerintem ne siessen és legyen türelmes, az meg majd kialakul és érezni fogja mikor álljon meg és mikor menjen még át. Ha biztonságosan meg tud állni, természetesen álljon meg,de nem kell satut nyomni ha épp sárgára vált mikor áthalad, abból csak baj lenne.
Millió dolog van amire lehet figyelni vezetés közben,mert bármi történhet,de a tébláboló, határozatlan, a forgalomtól lemaradó autóstól rosszabb nincs.[ Szerkesztve ]
-
KisApám
addikt
Miből, hogy alakult ki a jobbkéz-szabáy? Tudja valaki?
(Nem az érdekelne, hogy miért megyünk a jobb oldalon.)̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
Knaliret
csendes tag
-
félisten
válasz Csápájev #1214 üzenetére
Ilyen jelzőtábla nincs a kreszben. Mivel közforgalom számára megnyitott helyről van szó, ott is a kresz előírásait kell alkalmazni. Kihelyezhet ilyen táblát, csak épp nekem, autósnak nem kötelező figyelmbe vennem. A miért vezet topikban is felmerült korábban egy shell kút helyzete, ahol a shell saját világító műanyag táblákat tett ki 20 centire a földtől. Na ezek sem felelnek meg a hatályos előírásoknak, így nem kell figyelembe venni. A kérdező akkor jelezte a dolgot a shellnek és a közútkezelőnek talán (ez utóbbiban nem vagyok biztos) és egy idő után helyeztek ki az előírásoknak megfelelő táblákat (megfelelő alakú, kialakítású és magasságú táblákat).
[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
válasz Siriusb #1220 üzenetére
Így van,mert tulajdonképpen ebben az esetben számomra mindegy,hogy ez egy formailag megfelelő tánla-e, nyilván nem fogok oda oarkolni,mert ezt kerekesszékeseknek szánták.
A kérdés az,hogy ez két hely vagy egy,mivel ahogy írtad nincs ott a 2x. De tény,hogy hlyén van kihelyezve... -
Predator2
addikt
Helló
A járvány miatt leállították a motoros tanfolyamom, viszont hogy ne kopjon meg még egy minimálisat sem a kresz tudásom szeretnék folyamatosan gyakorolni. Az e-learning-es kresz kérdéseket hol tudnám gyakorolni? Az sem probléma ha fizetni kell érte (az észszerűség keretein belül)
Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
-
Predator2
addikt
Köszönöm a választ.
Volna egy újabb kérdésem.
Nézzétek a Móriczka ábrát.Adott egy kereszteződés, amit keresztez ez egyirányú út. Vagyis úgy gondolom hogy az. Ebben az esetben is jobb kéz szabály van érvényben annak ellenére, hogy jobbról nem jöhetnek? Én a zöld vonallal jelzett irányból jövök. A piros kör egy behajtani tilos tábla akar lenni.
Ui:
Mik azok a "jelek" amiből biztosan meggyőződhetek róla (ha nem láttam a táblát) hogy egyirányú utcában vagyok?[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
félisten
válasz Predator2 #1225 üzenetére
az esetben is jobb kéz szabály van érvényben annak ellenére, hogy jobbról nem jöhetnek? Én a zöld vonallal jelzett irányból jövök.
Igen, egyenrangú útkereszteződés lesz ott is, ha egyébként nincsen elsőbbséget szabályozó tábla. Volt is ebből nemrég is ügy, hogy az egyirányú forgalmú úton jött "szembe" egy kerékpáros és összeütközött az autóssal. A balesetért az autóst vonták eljárás alá.
A behajtani tilos táblának amúgy a másik oldalon kellene lennie, vagy mindkét oldalon.
Mik azok a "jelek" amiből biztosan meggyőződhetek róla (ha nem láttam a táblát) hogy egyirányú utcában vagyok?
Biztosan és jogilag csak a táblák alapján tudsz meggyőződni erről.
[ Szerkesztve ]
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
A kresz elméleti vizsga élesben hogy fog kinézni? A szoftver működése, grafikái ugyanazok lesznek, mint az Etitánban?
-
Predator2
addikt
Helló
Ha egy autó balra kanyarodik, és én jobbról kikerülöm/előzöm akkor kell indexelnem?
Thx
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Itt honnan is tudjuk, hogy a gépkocsi nem kanyarodhat balra ebből a forgalmi sávból?
És itt miért a villamos mehet másodjára, miért nem az A jelű jármű?
[ Szerkesztve ]
-
Spirit
őstag
Szeretném ha segítenétek megválaszolni egy számomra nem világos helyzetet.
Az Árpád fejedelem útján haladtam északnak és meg kellett fordulnom, a Google maps GPS szerint mentem, a képen látható módon besoroltam a bal sávba, ahol az első kereszteződésnél balra kanyarodni és megfordulni tilos tábla is van, így az 1-essel jelölt pontnál lévő piros lámpánál várakoztam. Mikor zöldre váltott, végrehajtottam a megfordulást (ott már nem tiltja tábla) és a külső sávba soroltam, amikor is a 2-essel jelölt helyen nekem jobbról elindultak az autók mikor odaértem, kissé váratlanul, a belső sáv felé kellett "menekülnöm" satufékkel, hogy ne csapjanak el. (most először életemben legalább kipróbáltam az ABS-t)
Kérdésem az, hogy ki nézte be a helyzetet és miért? Egyenesen haladtam egy főúton már 50m-t erre jobbról majdnem belém rongyoltak. A másik autós szemszögéből pedig úgy néz ki, hogy Ő zöldet kapott és mégis jött egy autó.
Itt fordultam meg és indultam volna a Margit-híd irányába.
[link] -
Lassú Víz
őstag
A Google maps utcaképet megfordítva látszik, hogy van ott egy kötelező haladási irány tábla, amit "elegánsan" figyelmen kívül hagytál. (Ha jól tudom, ez egy fix 50 ezres tétel, ha a rendőr intézkedik.)
Ennek fényében te nézted be. Ha kicsit tovább mész az utcaképen Északra, fogod látni, hogy a Császár-Komjádi uszoda előtt van a megfordulási lehetőség.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Spirit
őstag
válasz Lassú Víz #1234 üzenetére
Köszönöm, nem hagytam figyelmen kívül, "egyszerű" hiányosság a Kresz tudásomban. Minden más, megfordulással kapcsolatos dolog rendben volt a fejemben, ez nem
Ettől függetlenül ha én nem megfordulok, hanem pl. beragadok abban a kereszteződésben(2-essel jelölt helyen) az még nem jogosítja fel a kanyarodót, hogy az egyenesen haladóba belerohanjon. Kocc esetén akkor mindketten hibáztunk, nem? Én nem fordulhattam volna meg, ő meg nem adta meg az elsőbbséget.
-
Lassú Víz
őstag
Van itt még hiányosság, úgy látom .
9. § (9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.Ragozhatjuk még, hogy mikor szabad egy kereszteződésbe behajtani, és beragadhatsz-e egyáltalán szabályosan. Ettől még a 3. § hatályban van és büntiből nem tolhatja be a gallytörő rácsot a jobb oldali ajtón aki keresztbe jön, de arra azért senki nem számít (különösen a szabad jelzés közepe-,vége felé), hogy te ott megjelensz ahol nem lehetsz. Szerintem ha ebből baleset lett volna, akkor te bukod a bónusz besorolásodat.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
szabonagyur
félisten
Kovezzetek meg erte de lehet jo lenne minimum tanulo auto meret. A sok Picanto es tarsai annyira kicsik, hogy kb. barhogy parkol a tanulo jo a vege. Reggel lattam egy parhuzamos parkolast egy Picantoval...a tanulo mar derekszogben volt szinte a padkaval es egy kormany mozdulattal vissza rakta a jo iranyba. Nem sokkal kesobb egy nem tanulo Octavia combi hasonloan kezdte a parkolast de ugye ott korrigalni is nem lehet, keresztbe allt az uton es felfogta a forgalmat.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Lassú Víz
őstag
válasz szabonagyur #1238 üzenetére
Nincs jelentősége, legfeljebb ahhoz érdemes arányosítani, hogy mibe fog beülni vizsga után. Valaki éveket járhat Picantoval majd megfogja az Isten lábát és kap egy céges Octavia kombit (nyer a lottón és vesz egy bálna Mercit stb.). Az elején ugyanúgy elba***a a parkolást. Majd belejön. Normális vezető fél perc alatt korrigál és megoldja. Ha meg úgy szerencsétlenkedik mint néhány videóban látható, azon úgyis csak az önvezető autó (automata parkolási rendszer) segít.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
félisten
válasz szabonagyur #1238 üzenetére
Ez is egy nézőpont. Én onnan nézem, hogy ki amit megszokott, azt fogja tudni jól kezelni a forgalomban. Aki octavia kombin tanul és utána 5 évig egy smartot vezet, majd átül az octavia kombiba, ugyanúgy nem fog tudni vele pöpecül parkolni, meg kell szoknia a méreteket.
-
szabonagyur
félisten
Jogos mindkettotok felvetese.
Akkor most mar csak azt kell megertenem miert nem az auto meretenek megfelelo helyre gyakoroljak a parkolast, miert kisteherauto meretet.[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
#21346560
törölt tag
válasz szabonagyur #1241 üzenetére
Hát ha nem érted, akkor próbáld meg a tanuló szempontjából nézni...
-
szabonagyur
félisten
válasz #21346560 #1242 üzenetére
Anno amikor vezeteni tanultam az oktatóm direkt arra irányított, hogy normál autó helyeket keressek amivel ténylegesen tanulok.
Az nem tanulás, hogy begurulok a 4 autónyi helyre, majd onnan visszatolatok az utolsó helyre úgy, hogy mögöttem marad még fél autónyi hely.
Ha nem vidéken külterületen fog vezetni az adott sofőr egész életében sosem fogja megtanulni a parkolást.
Szomszéd srác minimum 10 éve vezet és látom rajta mekkora stressz amikor mondjuk egy autó hely van csak a C3-nak... ha lehetősége van mindig beáll a 2 hely közepére ami kicseszés a többi lakóval szemben mivel nagyrészt tele 6 hely (7 hely ha tényleg rááll mindenki a másikra).
Az meg főleg nem parkolás, hogy begurul valahova, az autó keresztben áll, fél méterre a padkától és az autó eleje kilóg.
Na mindegy nem írok többet erre semmit
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
#21346560
törölt tag
válasz szabonagyur #1243 üzenetére
Anno amikor vezetni voltam... Ma már más a helyzet... Gyorsan le akar mindenki tudni mindent, azt csók...
-
szabonagyur
félisten
válasz #21346560 #1244 üzenetére
Csak kozben meg lassan az oroszokat megszegyenito moral lett.
Anno 2 honap alatt megvolt a Kressz, rutin, forgalom es elsosegely, de megis volt minden feladat rendesen teljesitve es komolyan veve.
Nem volt olyan, hogy a kezem keresztezi egymast vagy papucsban vezetes vagy tarsai.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Mela Kehes
addikt
válasz szabonagyur #1241 üzenetére
Lehet még az első parkolásai közül láttál. Ha megtanulta mit milyen sorrendben kell csinálni parkolásnál, akkor utána jöhet a hely szűkítése.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
seller007
tag
hello, hungária felől az ajtósi dürer sor-ról bekanyarodni a stefániára ... hol a lámpa vagy tábla? vagy mi ott a rend?
full random kanyarodtam be ott, így utólag azt se tudom mit csináltam... -
#56573440
törölt tag
sziasztok
Most kicsit zavarban vagyok mert bár jogsim van szép lassan 20 éve, és kopott a tudásom nyilván, de én erre nem így emlékeztem, és nem is találok erre utaló anyagot sehol...
Gyalogos övetetben megvan hogy kieg táblán kívül be lehet hajtani engedély/célforgalomban, és az összes forrás 10kmh-t jelöl ott meg, de ez meg gyalogút. Az egyetlen ami beugrik 20 kmh-ra hasonló szituációban az a kerékpáros égy gyalogos zóna ha le van választva útbukolattal vagy jellel a kettő és a kerékpárosokra vonatkozik.
"A" kat vizsgasor edukresz-ben... Van valakinek valami forrása hogy ez mégis mióta vagy miért vagy mivan? Most ez konkrétan szar válasz, vagy én nézem be?
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz #56573440 #1248 üzenetére
13§ (2) Ha az (1) bekezdés g) vagy i) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla időszakot jelöl meg, ezen az időszakon kívül - legfeljebb 20 km/óra sebességgel, a gyalogosok, illetőleg a gyalogosok és a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül - célforgalomban járművek (más járművek) is közlekedhetnek a gyalogúton, illetőleg a gyalog- és kerékpárúton. Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
g a gyalogút, i a gyalog és kerékpárút. Az összes jogászt tökön rúgnám, amelyik nem a megfelelő pont alá illesztette be ezt a módosító szöveget. Úgy ugyanis túl egyértelmű és könnyen olvasható lenne.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
#56573440
törölt tag
válasz Lassú Víz #1249 üzenetére
És nem lenne ellentmondásos... Értem hogy tudni kell mindent -is-, de ha a
"26/g.ábra
g/1. „Gyalogos övezet (zóna)” (26/h. ábra); a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok közlekedésére szolgálnak; jármű közlekedése a gyalogos övezetben tilos. Ha a tábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei, illetőleg az út kezelője által kiadott engedéllyel rendelkezők járművei, valamint a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat."Rendelkezését módosítják, akkor azt miért nem egyszerűen direktben teszik, vagy jelzik más módon... Nem, marad ahogy volt, aztán fél oldallal lennebb hogy ja mégse...
Köszi, így legalább értem már hogy merre vagyok arccal
Ja és a legjobb hogy az online anyagban az egyik oldalon írják az új 20 kmh-t a következőben egyértelműen hivatkozzák a régit hogy legfeljebb 10... Csak hogy segítsék a helyzetet[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel