- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kasza08
őstag
Neem, de ez volt a legbosszantóbb.
Volt még egy zebrás, hogy milyen sebességet válasszunk, meg, ha lelép a járdáról a gyalogos?
-Akkorát, hogy megtudjál állni.
-Akkorát, hogy még időben áttudd engedni kis lassítással.
-Akkorát, hogy a gyalogos ne merjen lelépni a járdáról.
Én és utólag fater is azt mondta, hogy megtudjak állni. Nem, akkorát, hogy kis lassítással eltudjam engedni....
Volt egy olyan, amire félrenyomtam, pedig én a jóra gondoltam. Kis eltérés volt a 2 lehetőség között, és elkattintottam
A többire pontosan nem emlékszem, de azok sem tartoztak igazán a kreszre.
Táblás, elsőbbség adás kérdéseket tudtam. Itthon letöltöttem 3 kreszteszt progit, mindegyikben mindig átmentem
Am. csak 6 hibám volt, és 5-t hibázhatok. Tudod, én még csak M-re megyek
Na mind1, következőre sikerül -
zsid
senior tag
Amikor utoljára megbuktam, akkor nekem is csak 6 hibám volt, és nekem is csak 5 lehetett a max. Igazából, én ilyen nem kreszvizsgára való idiótaságokon buktam, mint a reflektor éjjel meg ilyen hülyeségek. Másodszorra hibátlan lett . Igaz nekem csak E kategória volt
<tRucKdriFteR>
-
bianka06
újonc
Kedves Mindenki!
Szeretném a véleményeket és szakértő hozzászólásokat olvasni a következő helyzetről:
Az egyik bevásárlóközpont zárt partkolójából hajtottam ki a főútvonalra. A kihajtás során rövid járdaszigetek között vezetett az út. Az elősbségadás kötelező táblát a bevkp. védőkapuzatának részlete teljesen eltakarta. (Nem húzták fel teljesen). Ezért a kihajtásnál a jobbkézszabály figyelembevételével hajtottam ki, de balról egy szabályosan közlekedő autós belémhajtott.
Az elsőbségadás kötelező tábla hiányában (a üzlet eltakarta azt) is elsőbbséget kell adnom ilyen esetben a balról érkező autósnak. Azaz nincs felelőssége az üzletet üzemeltetőnek is?Köszönöm, ha válaszolnak
biankqa -
addikt
-
Kasza08
őstag
Éjjen, sikerült végre!
-
laci6600GT
tag
Sziasztok!
A következő kérdésben a segítségeteket szeretném kérni:
Van egy jármű, ami balra szeretni kanyarodni (nincs besorolósáv, felezővonal mellé húzódva, index, stb...), a kérdés az lenne, hogy ha netán valaki meg (szeretné) előzni és csattannak, akkor ki lesz a hibás?
A jogszabály szerint:
31. § (6.) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
Ugyanakkor...
29. § (4.) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra kanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1.) vagy (2.) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;A választ előre is köszi!
-
~Mate
tag
válasz laci6600GT #312 üzenetére
Fura a kérdés..
Ha már besorolt a felezővonal mellé, és kitette az irányjelzőt, akkor az őt előzni kívánó jármű csak jobbról előzheti. Ekkor ha csattannak, akkor az a hátsó kocsi hibája. Ha akkor sorol be, és teszi ki az irányjelzőt az első, amikor a hátsó már a szemben lévő sávba hajtott előzés céljából (a hátsó irányjelzése itt nem elég!), akkor az szabálytalan. Ekkor az 1. a hibás. Ezért volt fura a kérdés, mert attól függ. De Te azt mondtad, hogy már kint az irányjelző, és besorolt. Tehát ha ekkor csattannak, akkor a hátsó a hibás.Szerk.: Ne haljon már ki ez a topik, jövő hét szerdán vizsgázok KRESZ-ből.
[ Szerkesztve ]
-
uborka3
tag
válasz laci6600GT #312 üzenetére
30-70 % ,de a kanyarodó a hibás!
-
YODA mester
senior tag
Üdv.
Most látom ezt a topikot, gondoltam bekérdezek.
1. Megb*sz a rendőr ha átmegyek a sárgán vagy nem..?
2. Beperelhetem szerintetek a Fővárosi Önkárnyzatot, mert a szar útjaikon tönkremegy a fél millás sport futómű szett..?
-
uborka3
tag
válasz YODA mester #315 üzenetére
Hali
1. Ha megállhattál volna , de nem tedted akkor igen! Ha féktávolságon belül kaptad a sárgát akkor nem.
2. Szerintem a rossz utakért nem / mindenhol rossz/, ha kátyúba mentél és az miatt sérült az autó, akkor kérhetsz kártéritést. -
uborka3
tag
válasz YODA mester #317 üzenetére
Akkor inkább igy. Sárgánál akkkor hajthatsz be a kereszteződésbe, ha azt a sárga ideje alatt el is tudod hagyni. Ha pirosra vált a lámpa, és Te még mindig bentvagy a kereszteződésben akkor büntethet!
Következtetés: bő gázt neki![ Szerkesztve ]
-
uborka3
tag
válasz YODA mester #319 üzenetére
MIndig abból kell kiindulni, a sárga azt jelenti, ha tudsz állj meg! / nem pedig azt, ha tudsz hajts át/ Minden jármű aki a piros jelzésre bentmaradt a kereszteződésben , szabálytalan!
/ a kézeletbeli célvonalt nem lépte át/ Nehéz bizonyitani! -
jerry311
nagyúr
válasz YODA mester #319 üzenetére
Időben el kell indulni, hogy ne számítson 1-2 lámpa, amikor a sárgánál állsz meg, nem a pirosnál. Ha meg elkésel akkor nem az a 3-4 perc hiányzik, amit nyerhetsz egy-két "narancssárgán" áthajtással.
Sárgán akkor hajthatsz át ha biztonságosan már nem állítható meg az autó a kereszteződés előtt és el is hagyod a kereszteződést mielőtt pirosra váltana a lámpa.
Tehát ha látod, hogy sárga lett, gázra lépsz, hogy még éppen átcsússz a sárgán a kereszteződés vonalán, de már pirosban érsz ki az nem szabályos. Ráadásul ebben az esetben olyan hosszú utat kellett megtenned a kereszteződés kezdetéig, hogy akár meg is állhattál volna. Hozzáteszem, legtöbb esetben a "még éppen átférek", egyben azt is jelenti, hogy 15-25%-kal túl is lép az ember a megengedett sebességet... -
Traxx
őstag
Amikor én tanultam, akkor az oktatóm azt mondta, hogy ha sárgára vált a lámpa, és satuznom kéne a megálláshoz, akkor inkább menjek. És mondott még egyet: ha azelőtt kapom a sárgát, hogy megkezdődne a lámpák előtti záróvonal, akkor meg kell állni (feltételezve, hogy tartom a megengedett sebességet, és nem 100-al rongyolok a városban (mert azzal szintúgy satu lenne) Amúgy tartom, mielőtt megköveztek ) Ha viszont 5 m-re vagy a lámpától, és átvált, akkor sokmindent nem tudnál csinálni, simán át lehet menni szerintem.
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
uborka3
tag
A biztonságos megálláson van a hangsúly. Nem vészfék, de lehet intenziv. A záróvonal össze-vissza van felfestve, szerintem az nem mérvadó. Ha 5 méterre vagy a lámpától az egy dologtól függ hogy megállsz-e, a sebességtől. Ha 50 km/h mész biztos hogy nem, de ha csak pl. 10km/h-val akkor megkell állni.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz laci6600GT #324 üzenetére
Csak akkor szabad előzni, ha 100%, hogy neked van elsőbbséged. Nem emlékszem a pontos szabályra, de van ilyen ábrás kérdés a KRESZ tesztben.
-
tbs
addikt
válasz laci6600GT #324 üzenetére
Jerry jólmodja: főútvonalon legális manőver.
-
~Mate
tag
válasz laci6600GT #324 üzenetére
Köszi, igyekszem.
-
SaNyEe
aktív tag
naja, csak az a baj sokszor, hogy leledzik kanyarodósáv is, ott meg záróvonal is vanik, onnantól fogva meg hiába van neked elsőbbséged az útkereszteződésben, nem előzhetsz. Amilyen esetekben erre a szabály lehetőséget ad, az kábé a földút becsatlakozása a főútvonalra kategória...
-- end of transmission --
-
tbs
addikt
Ja, de ott már jelek által szabályozott a mutatványok lehetősége. Amúgy az eredeti kérdésre (kanyarodó sáv nélküli balrakanyarodás főútvonalról): a kanyarodónak meg kell győződnie, hogy nincs folyamatban előzés, a mögötte haladók pedig nem előzhetik balról.
(Amúgy lakott területeken kívül némileg nagyobb a balra kanyarodó sáv nélküli főutak penetrációja, mint amit vélelmezel. )
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
oké, lehet kicsit túloztam
Mondjuk amerre én szoktam közlekedni (Kaposvár -> 67 -> Szigetvár -> 6 -> Pécs) azon a szakaszon tényleg túlnyomó többségében kanyarodósávas mutatvány van, persze nem mondom azt, hogy nincs olyan ahol nincs mert van azon a szakaszon is
Mondjuk az már megint más kérdés, hogy a drájverek (donorok) többsége figyelembe sem veszi, nem véletlen van olyan híre a 6-osnak amilyen folyamatosan a menekülőútvonalakat kell fürkészni mert ott aztán tényleg akármikor jöhet egy kamikaze.
nade ez már naon off, be is állítom az üzenetet[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
~Mate
tag
Sikerült a KRESZ-vizsgám!
(75/74 pont )[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
Én holnap megyek KRESZ vizsgára. Remélem nem lesz gond, eddig jól ment.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
Thx, majd beszámolok. . Oktatónk azt mondta:
Vigyétek a pótvizsga díját ha megbuknátok. Ha átmentek akkor vegyetek belőle (kis hatásszünet) kábítószert.Már meg se lepődtünk rajta. Első kresz óra, első szünete. Mondja: Akkor most egy kis szünet, szívjatok el egy jointot.
Redmi Note 7
-
HXY
addikt
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali informatikai kérdések órája
- 20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
- Videó stream letöltése
- Ukrajnai háború
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- További aktív témák...