- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
Hirdetés
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
várakozásnak minősül a legfeljebb 5 percig tartó várakozás, ha a vezető az autóban marad, illetve ha az adott járműről illetve arra fel a rakodás folyamatos, akkor lehet várakozni. A megállás tilalmát jelző tábla pedig értelemszerűen a várakozást is tiltja.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
joghurt
addikt
-
loszerafin
senior tag
Sziasztok
Kellene egy gyors segítség:
Mi a pontos szövege az idevonatkozó szabálynak?
Előre is köszönöm
KL -
nagyúr
-
tothbe
addikt
válasz loszerafin #207 üzenetére
sima jobbkézszabály van, hiszen mindenki balra kanyarodik.
Elöszor nem értettem azt a fekete vizszintes csíkot a jobb sarokban, de aztán leesett, hogy az csak egy ablaktörlő.By(e) Tothbe
-
nagyúr
Gondoltam már rá én is, hogy gyártani kellene ilyen kis öntapadós matricákat, hogy:
Kedves autótulajdonos. Ön most nagyon rossz helyen állt meg, és feltartotta a forgalamat. A következő alkalommal a fenti szöveget egy rozsdás szöggel fogom a motorháztetőbe karcolni.
Vagy amikor a tahója feláll a járdára, és nem hagy helyet a gyalogosnak, vagy főleg a babakocsinak: Kedves autótulajdonos. Ön most nagyon rossz helyen állt meg, és akadályozta a babakocsis kismamákat a közlekedésben. A következő alkalommal a fenti szöveget egy rozsdás szöggel fogom a motorháztetőbe karcolni.
Ésígytovább a bicikliúton parkolóknak, a garázskapu elé parkolóknak stb.
Legközelebb talán meggondolná a dolgotAki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz loszerafin #213 üzenetére
Te. Mivel neked nincs senki jobbról. Utána az autó, és uccsónak a villanyos.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
vati
senior tag
''Mert megállni ugyan szinte bárhol lehet a kártyával,de behajtásra ez sem jogosit sehová''
Behajtani akárhová be lehet. A (régi fajta) mozgáskorlátozott igazolványon (újnál nem emlékszem) a következő táblák szerepeltek, mint amelyek hatálya alól felmentést ad az igazolvány: 1/ várakozni tilos 2/ behajtani tilos 3/ mindkét irányból behajtani tilos.
De nem szerepel a ''megállni tilos'', nyilván nem véletlenül.
Tudomásom szerint méltánylandó okból (szállított személy ki/beszállása) valóban akárhol meg lehet állni vele (<5 perc, sofőr bent marad) de megállni tilos táblánál nem parkolnám le a kocsit még az igazolványt kirakva sem. Általában olyan helyet keresek, ahol ''csak'' várakozni tilos.Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
vati
senior tag
14 éve még úgy tanultam, a villamosnak majdnem mindig elsőbbsége van. (kivéve amikor mégsem) Fifikásak ezek a villamosos elsőbbségi feladatok...
Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
nagyúr
A villamosnak ott van elsőbbsége, ahol tábla jelzi. Legalábbis én nem tudok semmi olyasmiről, ami ennek ellentmondana. Egy jobbkezes kereszteződés az jobbkezes bárkinek, kivéve persze a megkülönböztető jelzést használó rendőr/mentő/tűzoltó...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
loszerafin
senior tag
Igen, a villamos mehet elsőként. De melyik jogszabályból derül ez ki?
Ezt nézegetem :
[link]
(http://www.police.hu/data/464514/kresz.pdf)
rákerestem a villamos szóra, de idevágó rendelkezést nem találtam.
A Kresz tankönyvben viszont megtaláltam:
''elsőbbséget kell adnia...
balra kanyarodva:
....
az úttest közepén vagy bal szélénlevő vágányokon haladó villamos [...] részére, akár Önnel azonos irányból, akár szemből érkezik, akár egyenesen, akár az Ön útját keresztezve bekanyarodva halad tovább.
....''
De a KRESZ tankönyv az a jogszabályokra épül, úgyhogy nyugodtabb lennék, ha a kresz.pdf-ben is megtalálnám.
Előre is köszönöm
KL -
vati
senior tag
Az új, EU-konform szabályozásnak hol lehet utánanézni?
Csomó helyen van ''mindkét irányból behajtani tilos - kivéve xxxx'' jellegű tábla, egyszerűen csak azért, hogy kitiltsák a személyautó-forgalmat az adott helyről.
Ha ide se lehetne bemenni célforgalomban, mi értelme az igazolványnak? Kizárt, hogy az új szabályozás ezt ne engedje.Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
vati
senior tag
válasz loszerafin #220 üzenetére
naugye... vsz egyszerűbb azokat az eseteket megjegyezni, amikor nincs elsőbbsége.
MOD: a beidézett szabályból egyértelmű, hogy a villamosnak mindenkivel szemben elsőbbsége van adott esetben.
[Szerkesztve]Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
loszerafin
senior tag
Elindulás
24. § (1)[...] A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedõ jármûvekkel szemben - a villamossal azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató jármûveket ide nem értve - elsõbbsége van.
Elsőbbségadás
28. § (1) Az útkeresztezõdésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseibõl más nem következik - a jármûvel elsõbbséget kell adni
a) a jobbról érkezõ minden jármû és
b) a balról érkezõ villamos
részére.
d) körforgalomban haladó jármûvel a körforgalmat keresztezõ villamos részére.
Bekanyarodás
31. § (5) Elsõbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó jármûvel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármû bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkezõ villamos részére, -
loszerafin
senior tag
válasz loszerafin #224 üzenetére
38 paragr.
(3) Az egyenesen haladó jármû és a menetirányt változtató villamos egymás közti viszonyában a 29. § (1) bekezdésének rendelkezése az irányadó.
(4) Útkeresztezõdésben villamos és más jármû egymás közti viszonyában az elsõbbségre és a bekanyarodásra a 28. §-nak és a 31. § (5) bekezdésének rendelkezései az irányadók azzal, hogy az egyenesen haladó jármûnek a vele azonos irányból érkezõ és bekanyarodó villamossal szemben is elsõbbsége van.
Itt kellene lennie valahol, de én se a 28 paragrafus-ban, se a 31-ben nem találom. -
loszerafin
senior tag
válasz loszerafin #207 üzenetére
Ha visszatérhetnénk egy pillanatra a képhez:
Tehát villamosra:
- ''balkéz'' szabály (ez most rám nem vonatkozik, szemből jön a villamos)
- az azonos irányból érkező villamos részére
(gondolom, ez csak a hátam mögül érkező villamosra vonatkozik,de olyan nincs a képen)
De a szemből érkező villamosra semmit sem találok ....
Annyit még, hogy a B jelű kocsit el is felejthetjük, mert neki mindenképpen várnia kell, a villamosra is, rám is.
Kérlek, segítsetek megfejteni.
Tehát a kérdés: Miért a villamos az első?
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
tothbe
addikt
Az igazolvány a nevéhez hüen a parkolást könnyiti meg.
Ugyanis a hivatalos neve: Mozgássérültek Parkolási Igazolványa
De az 5. kerületben a Vigyázó F. utcábban azt mondták a közterület felügyeletnél, hogy ha valahová el akarok jutni vele, akkor menjek át a füvön, mert parkolni lehet vele a füre is, viszont a taxis helyre megállni (mentösre meg buszmegállóba is, de az evidens) tilos.
És a mindkét irányba behajtani tilos-ba csak akkor mehetsz be, ha célforgalomban közlekedsz, és ki van téve a kivéve célforgalom kieg.
Azt is mondták, ha csak a taxiknak kijelölt helyen van parkolóhely, akkor a járdára álljak fel az épület bejárata elé akár közvetlenül, mert ott jogosan állhatok, mig a taxishelyen nem.
Szvsz teljes a káosz, a lényeg, hogy kijelölt helyekre nem lehet vele megállni, de akár a múzeum kertjébe is beállhatok amúgy. De mindezt úgy, hogy hivatalosan csak oda hajthatok be, ahová bárki más is.By(e) Tothbe
-
RAM
őstag
-
loszerafin
senior tag
MOD: a beidézett szabályból egyértelmű, hogy a villamosnak mindenkivel szemben elsőbbsége van adott esetben.
Épp ez a problémám, hogy NEM szabályt idéztem, hanem a kresz TANKÖNYVből egy részt. Márpedig a tankönyv az nem szabályokat tartalmaz, hanem szabály-értelmezéseket.
Nekem a szabály kellene.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
vati
senior tag
válasz loszerafin #230 üzenetére
utánanéztem. Igazad van, tényleg nem evidens:
Ha a villamos zárt pályáról lépne be a kereszteződésbe -ami az ábrából amúgy nem következik-, akkor a 24.§ (1) alapján van elsőbbsége.
Ha nyílt pályán halad, akkor a kresz betűje alapján nekem sem egyértelmű... Talán a 38.§ (Közlekedés villamospályával ellátott úttesten) pontjaiból következik, hogy ha rá is szabad hajtani villamospályára -ami nélkül nehéz lenne balra nagyívben kanyarodni- ezt csakis a villamosforgalom zavarása nélkül lehet megtenni. Tehát ha mindketten balra kanyarodtok, és nincs tábla, egyéb elsőbbségi szituáció, akkor a villamos a nyerő. Nincs elsőbbséged vele szemben, ha elémész, zavarásnak minősül. Vsz ha összementek, a kihívott rendőr is ilyesmire hivatkozva fog elmeszelni.
Erre írtam, hogy a villamosnak majdnem mindig elsőbbsége van, az 1-2 esetet (pl. azonos irányból jövő, kanyarodó villamos) kivéve, egyszerűbb ezt megjegyezni.
''Élesben'', ilyen forgalmi helyzetben rutinból elengedném a villamost, ha kreszvizsgáznék és nem ugrik be ez a konrét feladvány, akkor félig-meddig intuícióból választanám a villamos-én-''B''jármű sorrendet. (nem tudok olyan szabályról ami alapján ott elsőbbségem lenne a villamossal szemben)Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
Criton
veterán
nekem 3 éve az oktatóm mindig azt mondta, legyen az villamos,bkv busz ( az erősebb kutya b***ik )
a kresz maga meg sztem annyira tele van minden felesleges dolgokkal, menet közben ugysem azon gondolkozol, hogy a 128. oldalon a 4. képen ilyenkor mit is kellett csinálni....
Ami a legfontosabb szerintem mindig, jobbkéz, ki kanyaródik kisívben, előzési szabályok ( autópálya , párhuzamos úton stb... ) meg persze a táblák ismerése, azt elég sokan nem tudják + a rendőri karjelzéseket - 3 éve van meg a jogsim, és ezalatt az idő alatt, kb 3x találkoztam forgalomírányító rendőrrel.
valamint elég sokan nem ismerik azt, hogy ha adott egy úttest, és a közepén van egy sziget, ahol a gyalogos megtud állni, akkor ha ott is áll, akkor is a gyalogosnak van elsőbsége, mert a sziget attól még az úttesten van.
asszem kb ennyi. nekem még anno 100% os lett a kresz, rutin elsőre + forgalmi is.
ha jól emlékszem akkor a #227 képnél a villamosnak van elsőbsége, utána a A kocsi, és utána a B, ugyanis bal kéz szabályról nemtok, hacsak, nem fogy el az utad vagy nincs akadály - bár ez akkor vonatkozik ha párhuzamos az út....
[Szerkesztve] -
loszerafin
senior tag
a kresz maga meg sztem annyira tele van minden felesleges dolgokkal, menet közben ugysem azon gondolkozol, hogy a 128. oldalon a 4. képen ilyenkor mit is kellett csinálni....
Hát, ezzel nem értek egyet. A KRESZ zseniális, egszerű, letisztult, demokratikus.
Valószínűleg ez az egyetlen ilyen jogszabályrendszer, aminek a be nem tartása ráadásul halálos is.
Azért nem jut eszedbe, hogy 128. oldal 4. kép, mert napi vezetés közben beléd ívódott, már nem az agyad irányít, hanem reflexből megy. Viszont a ritka esetekben (amiket nem tudsz kigyakorolni az automatizmusig) bizony nincs más, mint hogy bevillanjon a megfelelő kép, vagy az oktatód egy mondata.
Nem mondom, vannak benne elsőre feleslegesnek tűnő részek, de inkább csak az ''újabb'' részei, amik gyakran változnak. Plussz a KRESZ ismerete és helyes alkalmazása nap mint nap rengeteg ember életét menti meg. -
Criton
veterán
válasz loszerafin #234 üzenetére
igazad van nem felesleges.
Csak én többnyire azt láttom, a városban - hogy nagyon sokan nem tartják be az elsöbbség adást és csinálnak olyan dolgokat, amikor az emberben felmerül az a kérdés, hogy most én csináltam rosszul vagy ő, és a végén átgondolva kiderül, hogy én mindent szabályosan.
Pl adott egy kereszteződés, te jössz a védett útvonalon - a jobbról érkező jármű viszont gyorsan közeledik a kerszteződés felé, akkor azért felmerül a kérdés, most akkor mivan
Meg az emberek többsége a városban ( pl nálam szülök ) megszokásból vezetnek. Ami nemjó, mert nyár elején pesten elég sok utat egyirányusítottak.....
Szval végülis a bízalmi elv is egy alapvető dolog. A másik amit utálok, hogy nem használják a cipzár féle elvett ( ha dugo van vagy nincs lámpa, akkor használni kéne az egyet innen-egyet onnan féle dolgot) - ha használnák, akkor sztem sokkal kevesebb dugó lenne pl. -
szesa
senior tag
En nekem ugy remlik hogy a villamosnak tobbnyire elonye van, egyenragu utkeresztezodesben a balra kanyarodo villamosnak is elonye van, de lehet rosszul emlekszem en igy fordulnek:
1. vili
2. en
3. a kocsi balrol-
-
loszerafin
senior tag
Csak én többnyire azt láttom, a városban - hogy nagyon sokan nem tartják be az elsöbbség adást és csinálnak olyan dolgokat, amikor az emberben felmerül az a kérdés, hogy most én csináltam rosszul vagy ő, és a végén átgondolva kiderül, hogy én mindent szabályosan.
Talán nem is fontos. Egy adott helyzetben a legfontosabb, hogy mindenki élve kijusson belőle.
Ha ennek az az ''ára'', hogy lemondok az elsőbbségemről, akkor ez igen kis engedménynek tűnik.
Tapasztalatom szerint - leszámítva a tényleg nagyon hülyéket, terepjáróval - az ilyen esetek döntő többsége figyelmetlenségen, pillanatnyi kihagyáson múlik, nem erőszakosságon.
Engem is mentett már meg a másik autós reflexe, nem is egyszer.
És nem tartom pancsernak azt, aki egy védett úton haladva kissé lassít egy kereszteződésnél, arra számítva, hogy valaki bejön elé. Mert szerintem a legfontosabb a balesetmentes közlekedés. -
vati
senior tag
válasz loszerafin #238 üzenetére
''És nem tartom pancsernak azt, aki egy védett úton haladva kissé lassít egy kereszteződésnél, arra számítva, hogy valaki bejön elé.''
Ezt úgy hívják hogy defenzív vezetés.
Mert egy beláthatatlan kereszteződésbe nem megyünk be ész nélkül, akár elsőbbségünk van, akár nincs.
''Mert szerintem a legfontosabb a balesetmentes közlekedés.''
A KRESZ szerint is.Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."
-
BlacKSouL
addikt
Nekünk úgy oktatták, hogy akkor van elsőbbségem, ha azt megadják nekem. Vagyis nem elég abban a tudatban közlekednem, hogy én tudom hogy elsőbbségem van, hanem meg kell róla győződni, hogy az akivel szemben van, az is tudja ezt, és egyet is ért vele.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Részemről inkább egy félreértés és egy kis türelmetlenkedés 1-2 másodperc késéssel, mint egy baleset. Sok olyan hírt hallunk rádióban, tévében, hogy x autó nem adta meg az elsőbbséget y-nak, és az belerohant.
A második mondattal egyetértek.
Habár nem hiszem hogy az elővigyázatosságot kéne száműzni a közlekedési kultúrából, hanem az olyanokat, mint pl: 5 településen keresztül folymatosan 75-el megyek ha lakott terület ha nem. Záróvonalon kanyar előtt nekiállok előzni, mert nekem 50 lóerővel több van a kocsiban, mint annak aki előttem megy. Mások miatt miért fékezzek, minek jön ki elém, mikor látja hogy jövök lakott területen vagy 80-al. Nem indexelek, mert ha fékezek a belső sávban, úgyis tudja mindenki hogy balra fogok kanyarodni, vagy előbb-utóbb kiderül. Csak addig megyek 70-el, míg el nem kezdenek előzni, akkor gyorsan kipróbálom hogy gyorsul 110-ig a kocsim. És még hosszasan lehetne sorolni
[Szerkesztve]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Criton
veterán
Én a napokban egyre több helyen találkoztam az alábbi problémákkal . ( 2.ker - 8.ker 3.ker ) Egyirányú utca, vagy útépítés ( pl most a 2.ker Nagyrét,Nagykovácsi kereszteződés) miatt az egyik oldalról tilos bemenni. A nagyrét esetében az illetékesek már 2db behajtani tilos táblát is kiraktak, függetlenül ettől, szinte minden 2. autó behajt, nem beszélve arról, hogy az emlitett kereszteződésben a nagyrét utca elvileg mindkét irányból levan zárva, amit időben több helyen is jeleznek - ettől függetlenül szinte mindenki ott akar menni.
Nemtom, hogy lehet, egy olyan vezetőben megbízni aki ezeket a szabályokat nem tartja be !
Pl MA : ördögárok utca - nagykovácsi / egyirányú utca - velem szembe jönnek, rájuk dudálok, hogy nem láttja, hogy ő itt nem jöhet be, na és persze kit tartanak szabálytalannak engem, pl az illető verekedni is akart.... ezmár szinte tipikus.....utána persze egy merci jeepel egy kb 18 éves szöszi csaj jött be, aki nem huzodott le és az anyukámat szitta.....Lehet, hogy vannak figyelmetlenejk, de ennyi nem létezik - vagy tényleg nagy bajban van a magyar közlekedés - és ennyi hülyének jogosítványt adnak.
Németországban elég sokat dolgozom, és van céges kocsi ( német ) itt azt mondani sem kell, hogy a magyar orvosi papírt a jogsihoz nem fogadták el + 80€uroért új szemészeti vizsgálatott kellett csinálnom ( minden 2 évben ). Na mind1, a kinti tapasztalatom, elösször nem ismertem a helyet, lassan mentem forgalmas úton - semmi dudálás anyázás ,előzés....
a figyelmetlenség a kresz táblák iránt szerintem abból is adódik, hogy budapesten a táblák 80% felesleges, van olyan hely - ahol 5 különböző tábla van, hogy balra-jobbra kanyarodni tilos stb.... itt a vezető már összezavarodgat. Ez a németek esetében nincs így, majdnem minden kerszteződésben stop tábla van....... és még sorolhatnám, kint németországban szeretek vezetni - itthon nem.....
[Szerkesztve] -
szesa
senior tag
Tele van figyelmetlenek erzeivel.
Alapvetoen ketfelekeppen kozelkednek az emberek:
1. A megszokott útvonalukon haladnak pl munkaba vagy vissza, es akkor szinte nem is figyeleik a tablakat, hiszen ugyis ''rutinbol'' mennek arra, igy ha valami valtozik nagy kozkacat igy vezetni.
2. Isemeretlen szakaszokon boklászva a forgalmat kisse akadalyozva probal az ember kiigazodni, na nalunk az ilyeneket elkuldik a picsaba.
Mikor franciaorszagban eltevedtunk, lealltunk egyik varoska elott, 2 autoval.
Olyan dolog tortent amit en maig nem ertek:
Mogottunk 5 auto haladt.
Mind az 5 auto lehuzodott az ut szelere ugy ahogy mi.
Megalltak, lehuztak az eblakot es ''figyeltek'' hogy mi van!
Ezek utan megkezdeztuk hogy mi merra van az mas teszta hogy nem tudtak, de a viselkedes hihhetetlen volt.
A jobbkezes utcak tobbnyire nalunk mintha nem is leteznenek.
Nalunk tele van a kornyek olyan keresztutcakkal ahol nincsenek tablak, az utcakat nem lehet belatni mert a haz - garazs takarja a ralatast, raadasul eleg meredek utcak, ennek ellenere joparan 50-60-al ''ugranak'' bele ilyen keresztezodesekbe, nagy reszuk meg jobbra nem is nez!!!!!!!
Viszont az utepitesek miatti tablak elegge zavaroak, a megszokott utvonalak kozepibe betesznek egy 30-as tablat, erre-arra kanyarodni tilos ezekre bizony figyelni kell mert eleve nem a megszokott helyen leszek, kikuszobolni viszont nem lehet.
Tegnap egy autopalyara hajtott fel szembelevo forgalomban egy 82eves tata...
A magyar kozlekedes az elmut kb 20ev csak rosszabb lett.
Nagyobb erosebb autok, nagyobb forgalom, agresszivebb vezetok, allando dugok, amit teljesen kiszamithatatlanok, a varosba ki-be ingazok irdatlan aradata, emiatt a mellekutvonalak terheltsege is nagy, az allandoan jelen levo tranzit forgalom - a 20 eve meg nem oldott - budapestet teljesen elkerulo autopalyak hianya.
A meggondolatlan es szarok bele tipusu fiatalok, akik havonta szarra torik az autoikat.
Masreszt valami eszmeletlen rendszertelenul vannak felallitva a kulonbozo jelzo, tilto, terelo tablak a varosban.
En amikor tanultam vezeztni ujpesten gyakoroltunk sokat.
Hat bazki komolyan olyan utvonalak voltak amiket ha nem ismer az ember tuti megha lassan is megy elkovet egyket hibat mert bizony van egypar elsore atlathatatlan keresztezodes, foleg ha meg lampak is beszarnak.
Nem beszelve a girbe urba osszevissza utcakrol osszevissza tablazva, hol egyiranyu, hol nem, hol behajtani tilos hol kotelezo mert egyenesen megy az ut de te arra nem mehetsz jogilagy egynes az most egy jobbkanyarnak felel meg.
En foleg az olyan utcaktol buktam ki anno, amikor van egy 100mes egyenes szakasz aminek az eleje egyiranyu tehat csak te tudsz behajtani, majd utana kiteszik hogy szembejovo forgalom 50m mulva, majd 50m mulva te mar csak jobbra vagy balra tudsz elkanyarodni mert az utca masik vege is egyiranyu csak epp a tuloldarol lehet behajtani, iszonyat. Ertelmetlen hulyesegek.
Nemreg olvastam talan angliaban azt talaltak ki hogy egy csomo ''felesleges'' szabályzo es tilto tablat egyszeruen kivesznek, ne is legyen talba, es a nehany alapveto szabaly betartasaval lehetseges, hogy egyszerubbe valik a kozllekedes mert nem kell a tablak miatt allaodan felulbiralni a szabalyokat. Mondjuk ehhez hozzatartozik, hogy telepulesek elott es utan korforgalom van nem csak egy foutra besorolas vagy keresztezes...-
-
Criton
veterán
Igazad van, pl én a Németek viselkedésén csodálkozom, nem mondom, hogy ott nincsenek bunkok mert bunkok mindenütt vannak. Minden ember más. De könyörgöm, hogy ha ott 10% a bunko agrasszív vezető az se sok.
Még1 észrevétel amit nem emlitettem, ami szerintem a táblákon kivül szintén fontos, az a utak felfestése, én pl a Moszkva téren ugy probálok már meg közlekedni, hogy nézem, hogy az elöttem lévő hol halad, mert a sávok többségét már nem láttni. Egy idegen, aki nem ismerős ott, az még rosszabb helyzetben van. Főleg ha külföldi.... - ez a másik, a magyar l*szarja, hogy külföldi megy elötte....
Én már azt kezdem unni, itthon, hogy idegen helyen, lassitok kereszteződésben ha nekem van elsőbbségem..... jobb a bíztonság !
Valamint szintén nagy probléma, hogy ebben a városban kevés a parkolóhely, és akkor is ha találsz, elég nehézkes beállni, főleg ha az ember mögött 5/6/7 en állnak ésmár nyomják a dudát, de nem képessek felfogni ez kb olyan mint a bicikli, van aki tud és van aki sok gyakorlás után sem tud olyan jól.
Nekem most lesz meg 1 éve a jogsim, fiatal is vagyok - de nem török kocsikat, előírtan vezetek, mert nekem nem a papa vette a jogsit, hanem szépen tanfolyam+vizsga - ami nem kis pénz....
1 év alatt 14782 km levezetése jónak számít ? ''sok város,külföld''
szerk : amikor kint voltam, megkérdeztem pár németet, mért mennek ilyen jól és türelmesen , válasz : sokba kerül a vizsga - 2000 euro asszem, +2 évente kötelező szemvizsgálatra kell menniük és ha a szemvizsgálaton nem érték el a 80% ot, akkor jogsi bevonva....
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
Haverral nem jutunk dűlőre, hogy a motoros mehet-e az autópálya belső sávjában? Azt mondja, hogy nem, az oktatója meg is jegyezte, hogy ez egy hülye szabály, de én nem emlékszem ilyen tiltásra. Melyik az igaz?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Zozzant
addikt
Bocs a hosszúságért, de leírni méghosszabb lett volna
25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
Közlekedés autópályán és autóúton
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
albgab
aktív tag
Hali!
Valaki tud valami címet ahol le lehetne szedni valami hasonló progit mint amilyen a vizsgán van??
Köszi