- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
Pár nappal ezelőttről:
G7: Tizenöt Magyarországnak lenne elég az évente szemétként eltüzelt földgáz -
válasz cinemazealot #901 üzenetére
És még mennyi hasonló dolog lehet a világon
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#48613632
törölt tag
Előzőekhez:
Ameddig a környezetvédelem nem lesz nyereséges iparág, addig szerintem ne is álmodjunk arról, hogy itt komplex megoldás születik.
Egyelőre hiába ég a ház, az oltás pénzbe kerül, ráadásul nem feltétlen pont annak, akinek a háza ég. Lásd nyáron, Bolsonaro azért nem vezényelte ki a helikoptereket, mert nem volt rá pénze.
Na de nem is pénzzel kell oltani. Ezt viszont hiába hangoztattam, senki nem hallgatott rám. -
MrChris
nagyúr
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
kw3v865
senior tag
Ennyit ér a dízelek részecskeszűrője (semmit): https://www.transportenvironment.org/news/new-diesel-cars%E2%80%99-pollution-spikes-dangerous-levels-yet-pass-tests-loophole
[ Szerkesztve ]
-
Röviden: ki kell verni az iparból egy tleg hatékony füstgáztisztítást. Én is várom már, mikor lesz értelmes utódja az eur5-ös octaviánknak, addigis igyekszem csak akkor használni, amikor muszáj...
Hosszan: Zsákutcában vagyunk:
- benzinessel, sőt sok helyen lítiumossal(!!) nagyobb a globális klímalábnyom. Panelproli Juliska megmenekül a tüdőráktól, de a bolyót kinyírjuk
- nincs megfelelő volumenű nyersanyag és gyártási kapacitás sem, hogy többtízmillió autót cseréljünk. Ja, és persze ezen új kapacitások kiépítése, élettartamuk felénél dízelautók bezúzása is óriási extra környezetterhelést jelent.
- a forgalom ésszerű csökkentésének módjai, úgymint népszaporulat-visszafogás, tömeges homeoffice, 4napos munkahét még csak fel sem merülnek a kontrollmániás elit miatt, illetve a "zöld"politika is csak tiltásban, az egybites polgárt súlytó megszorításokban képes gondolkodni. Lásd pl Macron üzemanyagár-emelését.
- A népességet továbbra is a túlzott fogyasztásra és ezáltal a mégtöbb szennyezést okozó túlmunkára nevelik. És nem mellesleg, fogyasztásra kiéhezett tömegeket importálnak. Akkor vagy menő, ja végigtörtetsz a karrierlétrán, heti 6x-i melóbarohangálással megkeresed a szupervagány SUV(!) árát.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
MrChris
nagyúr
válasz t72killer #906 üzenetére
Sáskákat és hasonló finomságokat szoktak propagálni a liberós portálok mint a jövő emberi tápláléka. Háttessék terülj-terülj asztalka, lehet odamenni sáskapörit falatozni.
Kedves kollégám zöld hívőként nagyon spórol az A4-essel (is), mindig aprólékosan kell összehúzni a csapatunk szétosztásra váró menetrendjét, hogy minél kevesebb oldal legyen. Szépen külön-külön gyűjteni a szemetet... Kérdezem tőle, hogy Lacikám, hogy egyeztethető ez össze azzal, hogy most elmész olcsó last minuttal Thai földre, következő hónapban Sharm el Sheikh, ősszel Kanári és Azori szigetek? Mi lesz így a lábnyomoddal és a klímavészhelyzettel?
kw3v865: Azért elég elszomorító, hogy minden területen átverésbe, ostobaságba és kamu tevékenységbe fullad a környezetvédelem.
-
Rive
veterán
Izé. Csaxólok, hogy a környezetvédelem ma igazából az egyik legnyereségesebb iparág.
... hja, hogy nem igazán a környezet védelméről, hanem kifacsart marketing-ideológiák kielégítéséről szól? ...
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Tudod, ez is pont úgy működik, mint a korrupció, ami micsoda is: az, amiből engem kihagytak .
Sáskaevés/műhús, stb: bizony ha 10+Mrd humanoidot akarunk tápolni, akkor el kell kezdeni beizzítani a szöcskevágóhidakat. A yútúber influenszerek és pár tonna ízfokozó majd megoldja, hogy divatos és "finom" legyen.
Az tuti, hogy a marha és bárányhús kb olyan luxus a jelenlegi népességszám mellett, mint az évenkénti thaiföldre repülés. Apropó intetkontinentális repülgetés: ezt nem csak a mocsokburzsuj fehérférfi européer csinálja, mennyit is repked a vietnami piacos évente?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#48613632
törölt tag
Egyetlen elhajított cigarettacsikk, kb 4000 különféle, többnyire mérgező vegyianyagot tartalmaz, 10-12 év alatt bomlik le, és 1000 liter ivóvizet képes szennyezetté tenni.
-
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ezt demokratikus eszközökkel betiltani kb annyira esélyes, mint a dohányzást egy éjszakai bárban. Vitát nyitni róla meg kb annyira értelmes, mintha egy tucat gyorshajtótól kérnének véleményezést a belterületi megengedett sebességhatár meghúzásához. Egyik napról a másikra úgy be kell tiltani az egészet, mintha egy rosszul kutyult, veszélyes oltóanyagról vagy gyógyszerről lenne szó, viszlát.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#48613632
törölt tag
-
MrChris
nagyúr
válasz #48613632 #919 üzenetére
A pohár szerintem már általánosságban papírból van. Papír szívószálat már nehezen emésztik meg.
Ha rajtam múlna az egész meki rendszert megszüntethetnék, hárman ettünk egyszer ott és egy szatyor festett, hipózott papírt termeltünk. Iszonyat szemétgyárak az ilyen üzletek. -
Életminőség: Egy átlagos budapesti 162 órát ült dugóban tavaly
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz #48613632 #922 üzenetére
Ez nettó dugóidő, !=bejárási idő. +nem tudom, hány munkanappal számoltak, egy normális dolgozónak kb 200 van. Egyébként kb reális, valóban dugultam már sokkal rosszabban, mint Bp környékén: egyszer du 5 körül vezettem át Luxemburgon, az du fél 5-től 7ig tartó kaland volt...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
MrChris
nagyúr
válasz t72killer #921 üzenetére
Érdekes, hogy milyen jelentős veszteség a dugózás, mégis letojják.
BKV-val járok, még a kuncsaftokhoz is. Néha előfordul, hogy muszáj autózni, fárasztó, időigényes. Nem lehet közben híreket, érdekességeket, könyveket olvasni. Autózva egy idő után csak elkezdek idegeskedni a forgalom viselkedése miatt, majd a szívás parkoláskor. Pedig szeretek vezetni, de ami folyik reggel és délután az értelmetlen idő, energia pocsékolás. Szerencsére reggel 6-ra járok, ilyenkor elég gyors a közlekedés, 32perc bkv vagy 25 az autó parkolással együtt. Hazafelé már ~45 a tömegközlekedés, 30 felett az autó, bár abból a kevés alkalomból többször megszívtam.
Ha mindenki tömegközlekedéssel utazna akkor az átlag utazással töltött idő jóval kevesebb lenne és maguk a járművek is több felé mehetnének, sűrűbben, aszem ez nyilvánvaló. Érdekes lenne ezt modellezni Bp-re. -
Vladi
nagyúr
válasz #48613632 #903 üzenetére
A környezetvédelem már most is nyereséges iparág. Csak a nyereség nem realizálódik a következő negyedévben, csak a következő negyedszázadban.
Ezzel hivatalosan is beköltöztem a topikba. annyinektek.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
MrChris
nagyúr
Kérdés, mi a környezetvédelem? Mert ami mostanság világmegváltó ötletekként felmerülnek inkább az a szar átlapátolása más területre, vagy időben odébbtolása esetleg még nagyobb baj okozása. A szelektív hulladékgyüjtés jó lenne, ha eleve a szelektíven gyűjtött szemét addig a molekuláig újrahaszosítható lenne amit már a természet is elintéz. Különben csak odébb toltuk évekkel a problémát, újragyártott műanyag már újra nem hasznosítható, végül egy csomó részecske letöredezik róla szanaszét, a maradványt pedig elássák, elégetik.
A vegyszeres gabonatermesztés helyett kitalálták a génmódosítottat, nem kell permetezni, nem mosódik a földbe a mérgező cucc, micsoda jóság! Csak épp mivel a gmo gabona rovarirtó szert képes maga termelni kiirtja a velük együtt, körülöttük élő rovarokat.
Attól tartok, hogy a tömeges villanyautózás csak rontani fog a helyzeten. Hatalmas erőművi kapacitásokat kell építeni, ami megújulóból lehetetlen. De már van megoldás, már kifejlesztették azt a töltőállomást amiben agregát lesz és így fogják előállítani a villanyt a drágán kiépíthető, vagy elmaradott helyeken, Indiában, Pakisztánban, fél Ázsiában, Afrikában. -
Az iparági módban tolt tevékenység környezeti nyereségét én nemigen látom, egyelőre a fő trend az, hogy áttologatják a szennyezést csóróbb országoknak, illetve totál kamu, hibásan "zöld"ként beállított technológiával takaródznak. Tökéletes példa erre a Ny-EU multi, ami a központjában fával fűt, merthogy az milyen zöld (elégetve nemigazán...), miközben sutyiban felhúz 3 üzemet egy épülőben lévő kínai hőerőmű mellé.
#926: nna, csak lapoznom kellett vna és ott a pont .
A valódi megoldás, ami jelenlegi -sőt, 2000évvel ezelőtti - tudásunk szerint is tuti működik, az a terhelés csökkentése: KEVESEBB legyártott műanyag, kevesebb SUV, kevesebb eldobható okostelefon, stb-stb. Ami nincs, az nem szennyez.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
Úgy néz ki, hogy az ősszel odaát említett németországi utam végül realizálódni látszik. Oda-vissza két-két átszállással és kb. 11+13 órás zakatolással kb. 240 eFt-ból lesz meg 3 főre a jegy a Budapest-Aachen viszonylatra.
Lecsekkoltam a repülőjegyeket is, jelen pillanatban nem közvetlen járattal (egy-egy átszállással) 270 eFt lenne csak a Budapest-Köln/Düsseldorf (és visszaút), ami bár rövidebb (nettó 3+3 óra út, plusz becsekkolás, poggyászfeladás, 1+1 óra átszállás, kicsekkolás stb.), még mindig nem vagyok Aachenben.
A vonat hosszabb, macerásabb (online jegyvásárlás csak a Deutsche Bahn oldalán lehetséges, itthon csak személyesen lehet intézni a jegypénztárban), viszont útközben sétálgathatok a szerelvényen, nem vagyok egy légtérben 100+ másik emberrel (csak legfeljebb 5 másikkal), halkabb, nyugodtabban tudok dolgozni, ha minden igaz, van konnektor is...
...és nem utolsó sorban kisebb az ökológiai lábnyomom.
-
MrChris
nagyúr
válasz t72killer #927 üzenetére
A legújabb nagyszerű zöldhír, hogy bécs-brüsszel között újra jár vonat aminek tized annyira környezetszennyező a működése mint a repülőé, ezzel járhatnak az eurokrata politikusok is. Persze eszük ágában sincs 1.5 óra helyett 14-et zötyögni. A mi híres pillanatklímavédő hölgyünk is csak mutatóba próbálta ki a vonatozást. Erről jut eszembe európa felett egy időben készült ábra a levegőben lévő repülőkről. Ezerszám okádhatják a fejünkre a mérget, nem kell ehhez chemtrail! Persze a cigarettacsikk...
-
félisten
válasz cinemazealot #928 üzenetére
Nem egészen értem a dolgot, hogy autóval nem lenne olcsóbb. Az oda vissza utatok meglenne kb 70 ezer forintból autópályadíjakkal együtt.
-
cinemazealot
addikt
Olcsóbbnak olcsóbb, de:
- 12+ órás non-stop vezetés,
- 12+ órás non-stop egy helyben ülés,
- lerobbanás esetén az autót is el kell tudni szállítani,
- nagyobb öko lábnyom.És ugye többször is beszéltünk arról, hogy a környezetvédelem jelen pillanatban nem a kényelemről vagy az olcsóságról szól. Hiszen pont az elmúlt évszázad kényelmessége és olcsóságra törekvése az, ami miatt ma a környezetvédelem ennyire kiemelt téma.
De ha már kényelem és olcsóság: miért is ül a dugóban az agglomeráció fővárosba dolgozni járó jelentős része? Tényleg ennyivel kényelmesebb? Tényleg ennyivel olcsóbb?
-
félisten
válasz cinemazealot #931 üzenetére
Oké, csak azt írtad nem lenne olcsóbb, ezzel szemben még harmad annyiba sem kerülne. Azért vannak itt olyan dolgok is, hogy a vonat sem feltétlen "pihentetőbb", mint az autózás. Nem vagy semmihez sem kötve. Útközben esetleg meg lehet állni megnézni dolgokat. És persze akkor állsz meg amikor csak akarsz, pihenni, megmozgatni magad, tehát nem kell sem 12 órát vezetni non-stop, sem 12 órát nem kell non-stop ülni. Ami a vonat mellett szól, az a környezetvédelmi szempont és hogy ha lerobbanna az autó, akkor az is nyűg.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Amikor nyáron terveztem, akkor még úgy volt, hogy egyedül megyek, így a repülő- és a vonatjegy is olcsóbban jött volna ki. Azóta úgy alakult, hogy harmadmagammal megyek, ami miatt valóban sokkal olcsóbb lenne az autóút. Az autó kötetlenségében is igazad van (nem ok nélkül mentünk anno autóval Rómába), de jelenleg nincs olyan autóm, amivel bátran el mernék indulni egy 2500 km-es útra országhatáron túlra. A Suzuki Wagon R+ pedig tényleg rohadt kényelmetlen ilyen távon.
[ Szerkesztve ]
-
válasz cinemazealot #931 üzenetére
200eFt 13 óra munkáért nekem egész jó órabérnek tűnik, ha egy takarékos pl dízellel mégy, akkor az az ökolábnyom se lesz óriási. Átszállogatni cuccokkal, pályaudvarra+pályaudvarról helyi tömegnyomorral cuccolni nekem nem hangzik egyszerűbbnek. Most, hogy nálunk kicsi gyerkőc is van (szuperül bírja az autózást, egy Ny-Németo - D-Alföld úton megelégszik 3db 5-10perces szünettel), pláne...
SzVSz a 3-4fős autózás pont olyan dolog, ami környezetterhelés ÉS költségszempontból is veri a legtöbb tömegközlekedési módot. Persze kell hozzá egy jól karbantartott kocsi, anélkül nincs igazán választási lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
válasz cinemazealot #933 üzenetére
Olyan autóval én sem indulnék el, amiben nem bízom meg. Persze át lehet nézetni, esetleg kijavíttatni olyan hibákat amiről tud az ember. Viszont ha nincs meg a bizalom az autóban (ennek is megvan az oka gondolom), akkor megette a fene.
[ Szerkesztve ]
-
3 millió zimbabwei ivóvizében lehetnek mérgező anyagok
(444-es cím, de a hivatkozást kicseréltem az eredeti Guardian-os cikkre)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #936 üzenetére
Tipikus, a 444 számolni tudja a vizet...grat nekik!
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
-
Vladi
nagyúr
Akit mélyebben érdekel a téma: link. Nyilvános meghallgatás, USA, Right to repair mozgalom kontra gyártók és patent trollok.
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
-
-
Spet
addikt
Bocs.
Értelmezzük már a dolgot. Azt vizsgálták milyen mennyiségű szennyező anyag kerül ki a környezetbe, ha a rendszer öntisztítást végez (aka kiégeti a szűrőt).
Most ha ez a rendszer nem így üzemelne, akkor x ezer kilométerenként lehetne kompletten cserélni azt.
Nos számolják már ki, akkor az új egység káros anyag kibocsátását a bányászattól a beépítésig, illetve a másiknak a semlegesítése, újrahasznosítása vonatkozóan is.
Annyira kákán a csomókeresés cikkek jelennek meg/linkeltek ide, hogy a logikusan gondolkodó ember agya meg tud állni.
Mint kb. Grétácska kijelentése, hogy 18 hónap alatt nem változott semmi. Miért mit várt? Tapsol kicsit elmond pár mondatot, és friss passzátszelet finganak a tehenek?
A technológia színvonalunk nem képes azt elérni, amit minden zöld forradalmár szeretne.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
Nem a klímaváltozást kell visszafordítani 18hónap alatt, hanem legalább 1-2érdemi szabályozást meghozni. Ezt igenis meg lehet tenni, ha baj van. Pl Kína hőerőmű-építési stop-ot jelentene be, mondjuk 50éves csökkentési programmal, ahelyett, h telibeszarja a témát.
"Érdekes", ha az usa olajellátása körül felmerül valami, pár hét alatt indulnak az anyahajók...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz t72killer #947 üzenetére
Tovább rohan a világ a mocsokba.
Ne feledd, hogy ezt a véleményedet a média határozta meg, hiszen az infókat onnan szeded. Szóval nem biztos, hogy van jó minőségű információd a világról
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
-
válasz t72killer #949 üzenetére
Nem ők a célpont, de amúgy lehet sokat segítene
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2Drive Elektromos hoverboard, 6.5" kerekek, 15 km hatótávolság, 10 km/h sebesség, 500W (2 x 250),
- RODE smartLav+ csíptetős mikrofon okostelefonhoz
- Shelly Duo RGBW (GU10) WiFi-s, színhőmérséklet és fényerőszabályozható fehér + színes okosizzó
- Új HP OfficeJet Pro 9012E multifunkciós színes tintasugaras nyomtató, A4, ADF, Duplex, Wi-Fi, LAN, H
- iPhone XS 64GB