Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
varsam
őstag
válasz Toobee #260250 üzenetére
Igen, néztem már, szemezek vele egy ideje, most elsőnek adok egy esélyt az új tárcsa/betét kombónak, aztán meglátjuk, meg persze kell most egy teljes olajcsere, légtelenítés is mert időszerű.
Használtan is most egyre több jó bringa kerül fel egész jó árakon, biztos fog még lejjebb is menni.#260248 andrisbandi
Igen, láttam már ezt is. Csak azt nem tudom, hogy a sima RS-ben egyáltalán nincs kontakt pont állítás, vagy van, csak szerszám kell hozzá? -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #260269 üzenetére
Igen, tényleg nagyon jó ami itt van
Legutóbb Pécsről jött ismerősök azt csinálták, hogy péntek Kőszeg, szombat Wexl és vasárnap még egy Kőszeg. De amúgy itt tényleg el lehet tölteni egy teljes hétvégét is, nem fogod megunni, ebben biztos vagyok, pláne pedeleccel. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #260272 üzenetére
ez megvan, csak eddig volt bennem egy olyan, hogy a sima is tud contactot, csak nem "tool free" az állítás hanem kell hozzá szerszám, de akkor ezek szerint nem.
Eplénybe amúgy tervezel menni aug 25-27?
-
varsam
őstag
válasz 6030D #260292 üzenetére
köszi
Ez most csak egy gyors mérés volt, reggel kellene mindig, ruha nélkül stb...
Jó értékek amúgy igen, bár pont ma reggel szólt kedves feleségem, hogy hát megnézett egy 9 évvel ezelőtti képet rólam, és hogy mi történt azóta a vállaimmal meg úgy a felső testemmel és milyen jó is lenne ha újra.... akkor még volt heti 3 kondi + 2 kézilabda, ma már csak viszont heti 1 max 2 bringa van. Gyors le is nyomtam 100 fekvőt (5x20), amúgy érzem én is, hogy vissza kellene szedni egy kis izmot, nem bánná a fájós hátam sem.[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz semmiho #260809 üzenetére
Aztamindenit, nem semmi bringa és nem semmi számok mindenhol
Ezzel a merev villával mennyire élmény/gáz a montizás? Vagy az a könnyebbség amit mászáskor ad annyira megéri, mintha mondjuk lenne elől egy könnyű SID?
Ha már ott kevesen vagytok, itt szerintem mindenki nevében írom, hogy szívesen olvasunk tapasztalokat, beszámolókat, beszélgetéseket! -
varsam
őstag
válasz Csokicsibesz #260974 üzenetére
Az igen, ez már gép, gratulálok! Nagyon jó színei vannak, felszereltsége pedig patent, pláne ennyiért. Azért nem sok bringába raknak karbon kerékszettet 3700€-ért, nem is láttam még ilyet szerintem. Körhátszelet hozzá.
Egy droppert azért még elviselne szerintem
Miről váltasz amúgy? -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #261506 üzenetére
Grat neked is hozzá!
Ennek az elektromosnak ennyivel erősebb a rugója mint mondjuk egy sima GX-nek, hogy csendesebb?
-
varsam
őstag
Fulton a magyar Seth Alvo Kicsit savanyú, de a miénk
-
varsam
őstag
sziasztok,
tudnádok ajánlani valami jó fényágyút, kormányra és sisakra is kellene egy-egy, jó az ali/bangood... Endurora kell, erdőbe, nem kell stvzo
-
varsam
őstag
válasz krokostamas #264082 üzenetére
Adott összegből szinte mindig jobb felszereltséget fogsz találni merevből, mint összetelósból, sőt újonnan azt nem fogsz találni 4-500 között, vagy amit igen, azt inkább ne vedd meg. Ettől függetlenül használt fullyt lehet már találni pár jót ennyiért, de merevből akár egy közép-felső kat karbont is vehetsz pár éveset. Túrni kell a netet.
Mekkora méret kell?
Fully vs összetelóst neked kell eldönteni. Mit szeretsz jobban, felfelé mászni minél gyorsabban és ebben leled örömöd, vagy ez kevésbé érdekel, juss fel ahogy épp sikerül, de lefelé kicsit tudd jobban megereszteni és onnan szedni az adrenalint. Vannak még ugye a merev trail bicók, ezek kicsit agresszívebb geoval vannak, lefelére optimalizálva, hosszabb első rugóúttal, ebből a pénzből már tudsz itt válógatni (csak egy példa: Canyon Stoic)
A másik amit nem árt figyelembe venni, az egy össztelós bringa magasabb szervízigénye. Ott van pluszban egy hátsó tag, forgáspont csapágyak, dropper, jobban kapják a kereket is a terhelést ha nagyobb a tempó. Sokmindent meg lehet otthon csinálni amúgy, ha kicsit affinis rá az ember, ha nem, akkor el kell fogadni hogy többe kerül. -
varsam
őstag
Rose-on 20€ a Sigma 700-as lámpája, ez sisakra bőven elég ugye?
-
varsam
őstag
válasz ZavaBalazs #264392 üzenetére
1000 vs 700 lumen.
Én ezt most sisakra tervezem, kormányra berendeltem Aliról valami kisebb napot (aztán majd kiderül mit tud ha megjön )
Tudtommal Hasaggymeg-nek van ilyen 700-a, ő meg tudja mondani elég e önmagában országútra, szerintem simán. -
varsam
őstag
válasz andrisbandi #264402 üzenetére
Én pont a héten küldtem el a két fullyról a telókat, tagokat és droppereket Boostworxhöz szervízre. Feleségem Canyonjában egy RS Recon van, ami nagyon elkezdett kotyogni. Szervizes srác erre azt írta, hogy ehhez nincs gyárilag új persely, csak utángyártott!!, cserélik és megnézik javul e.
Ezzel együtt akkor megosztom a szervízt is, mivel sokszor van szó mennyivel kerül többe egy fully karbantartása mint egy hardtailé (forgáspontokról most nincs szó).
1. bringa: YT Jeffsy Core 3; Fox 36 Factory Kashima teló, Fox DPX2 tag, Fox Transfer Kashima dropper. Utoljára 2022 decemberben voltak szervízben, azóta kb 1000km van benne, aminek nagy része enduro.
2. bringa: Cagyon Neuron; RS Recon teló, RS Deluxe Select+ tag, Canyon dropper. Ez idén máricusban újonnan vett bringa és még nem votlak szerzizelve ezek a cuccok.
A szervíz elkészülte után ezt az összegzést kaptam:
"A fox teló nagyon szép állapotban volt. A tag kicsit fel volt levegősödve. A transfer szintén levegős volt egy kicsit és kezdett kicsit koszolódni a kenése. Ezeknél típushiba, hogy a nyeregcső belseje és alja elkezd csúnyán oxidálódni, ha el van hanyagolva, de a tiednél ennek szerencsére nem volt nyoma.A deluxe tag szintén rendben volt. Egyedül a légtelenítő csavarja volt egy kicsit laza. Ha az kiesik, akkor csúnya vége lehetett volna. A nyeregcsőnél írtad a fémes hangot. Szerintem az a patronban áramló olaj szörcsögése lehet, mivel semmi problémát nem találtunk benne.Egyedül a rock shox teló volt igazán beteg. Valóban elég szépen kotyogott. Cseréltük a perselyeket. Az újak valamivel magasabbak, mint a gyáriak így nagyobb támasztást adnak, plusz kicsivel szorosabbak is. Érezhetően jobb lett."
Náluk amúgy nincs külön kis és nagyszervíz, minden esetben szétszedik teljesen a telókat és cserélnek minden olajat, zsírt stb..
Mindez összesen 121.300Ft volt. Ennyibe kerül a banán. -
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #264411 üzenetére
Én futárral küldtem.
Pénteken megrendeltem a DPD-t, hétfőn felvették, szerdán megcsinálták a szervízt, minden csütörtökön postáznak így elvileg pénteken nálam lesz újra és építhetem vissza.
Vasárnap még tudtam bringázni, ha minden jól megy, holnap délután pedig már újra tudok menni vagy hétvégén, nem sok esik ki. Gyorsan dolgoznak. -
varsam
őstag
Múlt héten úgy döntöttem elengedem a Sram fék vonalat és bepróbálok valami újat. Shigura lesz, MT5 féktest + SLX fékkarok. Délután szerelés, kíváncsi leszek.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #265765 üzenetére
Ahogy leírtad. Shimanonak jobb a karja számomra, ez full fém, erősebb, szemben a Magura karbon kompozit karjával, ami elég sérülékeny, sokat lehet róla olvasni. A féktestje viszont erősebb a Magurának, vagy legalább egy Saint szinten van, cserébe annál sokkal olcsóbb. Magura testtel tudom használni a már meglévő 2mm vastag féktárcsákat is, illetve mások tapasztalatai alapján ez a rendszer jobban modulálható, mint egy full Shimano, pl SLX.
-
varsam
őstag
Ti a szilikonos markolatot mivel szoktátok feltenni, úgy hogy később le is lehessen venni? Korábban az alis cuccokat hajlakkal tettem fel, de az később csak darabokban volt hajlandó lejönni. Most rendeltem egy szett Wolf Tooth Fat Paw-t, ez jó lenne ha egyben maradna ha esetleg le kell húzni.
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #265948 üzenetére
Féktisztító is jó akkor, gondolom.
Írok majd, kíváncsi vagyok én is, ez a legvastagabb amit találtam. Ergon GA2 Fat-et vált, 36 vs 33mm, egy hosszabb bringázáson, bikepark napon ezzel már elfárad a kezem, szokott fájni.#265951Csokicsibesz
Ez nem szárad ki nagyon lassan?[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz Csokicsibesz #265956 üzenetére
A forgós markolat kb életveszély, olyan kell ami teljesen kiszárad. Alkohol jó lesz.
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #265948 üzenetére
Tegnap megvolt az első kör a Wolf tooth markolattal, eléggé más mint a gumi Ergon. Ennek ugye nagyobb az átmérője is, kényelmes volt fogni és érezhetően kevésbé ráz, sokkal szőnyegebb érzést ad, kevesebb jön át a talajról a kezemre. Ezt még szokni kell, de nem volt annyira fura, hogy zavarjon lejtőzés közben. Egy sziklakerten is úgy mentem át nagy tempóval, hogy "alig" éreztem valamit. Jó lesz szerintem.
A másik teszt a fék volt (MT5 test + SLX karok), hát húúú, olyat fog, hogy az nem semmi.
Fura, mert elvileg jól van légtelenítve, de a fékkarokat így is markolatig be lehet húzni, pedig teljesen ki vannak tekerve, de menet közben ilyet nem lehet csinálni. Fél állásban is már blokkol minden gond nélkül, nagyon kis erő kell a karok húzásához, sokkal kevesebb mint a sram G2-höz. Hosszabb körön sem volt semmi gyengülés a végére, elsőre nagyon impresszív a cucc. -
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #266158 üzenetére
Sram HS2 tárcsa 200mm méretben, és full fémes Magura betétek. Itthon a betéteket még frissen meghúztam egy 600as papírral aztán a ház körül mentem pár kört, tényleg nagyon gyorsan bekoptak. A tárcsák nem újak, azok kb 1 hónaposak, voltak már használva.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #266161 üzenetére
Korábban a Stumpjumperemen 4 dugós XT volt - M8020 - az tényleg koppanós volt, amikor jó volt. Sajnos a hátsó féken állandóan vándorolt a nyomáspont.
Ez a Shigura most valahol a kettő közt van, nem olyan nyúlós mint a Sram, és nem is koppan olyan hirtelen mint a Shimano. Ami meglepő, az tényleg az, hogy milyen kis erővel kell húzni a kart ahhoz, hogy ekkora erőt fejtsen ki.#266165 sherlock82
Pár éve járt így itt Szombathelyen egy orvos, ő is lehajtott fejjel egy autónak ütközött, deréktól lefelé le is bénult. Mindig az utat kell nézni...[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #266161 üzenetére
Ez amit másodjára írsz érdekes.
Nálam az a baj, hogy nem teljesen pontos a fékkonzol, sajnos közelebb van a tárcsához, mint kellene, ezért teljesen balra, kifelé állíotott féknyereggel sem pontosan középen fut a tárcsa. Hiányzik még legalább 1mm, de lehet 2 is, ezért most a jobb oldali dugattyúk kicsit kijjebb állnak mint a balosak.
Ezzel már korábban is szívtam, meg most is, konkrétan a csavar alá nem tudok anyát tenni, mert azok beleérnének a tárcsába. Minden egyes hátsófék állítás egy szenvedés és nem tudom, hogyan lehetne ezt orvosolni.Jók ezek a markolatok amúgy, mennek a telóhoz
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #266567 üzenetére
Vákumozós dolgot ismerem, eddig ugye sram fékem volt, ott ugye alapból úgy kell. Elsőnek a fecskendőben lévő olajat kell vákumozni, ezt most is így csináltam a shigurával is, nagyon sok bubi jön így ki, sokszor megszívva és közben kocogtatva, de igen, sajnos a gyógyszertári fecskendő sok falsot szív...
A fékkarnál viszont nem csináltam most, mert nem tudom, hogy shimano kart szabad-e vákumozni? Erre van valami biztos infó? Nem szeretnék valami tömítést, akármit hazavágni emiatt.
Fékkarnál emiatt most csak sima tölcsérrel csináltam, a rendszert pedig az elején alulról töltöttem fel, utána párszor megszívva (felül nyitott állapotban) és így oda-vissza járatva az olajat, amíg nem jött bubi már sehol.
Ezek alapján túl van töltve a rendszerem, miután alul leszedtem a fecskendőt és lezártam, felül csak a tölcsér maradt, akkor szedtem ki a bleed blockot, mentek be a fékbetétek és a kerék is, hogy végleges állapotban legyen, aztán karnál még a maradék légtelenítés.
Na ezek után mind még mindig tökig lehet húzni a fékkart, de mondom, féltávnál már max fékerő van... -
varsam
őstag
válasz andrisbandi #266575 üzenetére
és ezt hogy csinálod? A fékkar zárva viszont a nyergen rajta a fecskendő és onnan megszívod kicsit miközben mozgatod? Ha ezen múlik fejtetőre rakom a bringát és megpróbálom.
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #266579 üzenetére
Fejreállítás alatt csak azt értem, hogy úgy forgatom a bringát, hogy a féknyereg legyen legfelül, kar pedig legalul.
"Viszont fékkarozás nélkül én is simán megpróbálnám."
Ez alatt mit értesz pontosan? -
varsam
őstag
válasz parandroid #266924 üzenetére
Szerintem az egész hsz irónia volt...
-
varsam
őstag
Tegnap kiszakadt a zsír új markolatom, szerintetek mivel tudnám a legjobban megragasztani? Szilikon Wolf Tooth Fat Paw
Egy piszok fa elémugrott, a markolat bánta, többit szerencsére a vállvédő szépen megfogta -
varsam
őstag
hú gyerekek, van baj, nagyon hétfő van
menjetek tekerni -
varsam
őstag
hátha esetleg valakit érdekel, bike-discount-on van akciós merev xc váz, Thompson XC-9000,
- 210€
- tapered
- boost átütős,
- menetes közép
- rejtett bovden
- 2 kulacs
- csiszolt hegesztések
és hozzá egy Reba is 280€ -
varsam
őstag
Mecsek Enduro 2023
Pénteken érkeztem Hosszúheténybe, a tervem az volt, hogy a 6 pályát két napra osztva járjam be és nézzem meg. Ez végül 4-4-re módosult, az új nyomokon kétszer mentem, a másik 4-re úgy ahogy emlékeztem tavalyról, ennél több pedig már nem ment volna erőből, kellett vasárnapra tartalékolni. Ugye péntek-szombat csodás idő volt, 25-28 fok, napsütés, még melegünk is volt. Ehhez képest vasárnapra bejött az ősz, 8-10 fok, szinte végig ilyen pötymörgő, szitáló eső, sok helyen komoly széllel. A hét eleji előrejelzések eső szempontból viszont szerencsére nem teljesültek, az erdő talajára csak kevés vagy szinte semmi sem jutott, így inkább poros, mint saras volt a pálya. 2 éve hatalmas dagonya volt (akkor még nem voltam, csak beszámolókat hallani sokat), ha olyan lett volna, nem indulok el, így viszont egy jó kis versenynapnak néztünk elébe. A rajt reggel 9kor indult, összesen 160 nevezővel, én hobbi kategóriában indultam. Összesen 6 pálya, 33km és 1200m szint volt a tervezett táv, 20mp-es közökkel indítottak mindenkit, a rajtok közti idő pedig 1 óra 10 perc volt, így az utolsó rajtom valamikor 15:40kor volt, szóval egész napos lett versenyünk. A sok induló miatt volt ekkora transzferidő, részektől függően 10-30 percet tudtunk tölteni a depóban (itt azért hűvös volt), ahol lehetett frissíteni. Itt kaptunk vizet, iso-t, gumicukrot, kekszet, banánt, ki mit kért, volt bőven.
Saját célom az volt, hogy esés, sérülés nélkül menjek végig, közben jól érezzem magam és élvezzem az egészet, miközben egy jót bringázunk és ezt maximálisan sikerült is teljesítenem. Maga a verseny a tavalyihoz képest nehezebb lett, két könnyebb pályát vettek ki és most két új, igen technikás nyomot kaptunk cserébe, ami feladta a leckét. A 6 szakaszon csak kétszer hibáztam úgy, hogy meg kellett állnom és letenni a lábam, hogy visszategyem magam, de ezen kívül úgy érzem nagyon jól mentem egy saját szinten! gyors de biztonságos tempót, sikerült elkapni a flowt. A végére már eléggé elfáradtam, utolsó 2 szakaszon már komolyan éreztem a combjaim, hogy bedurrannak lefelé, a visszamászásokat viszont meglepően jól bírtam.
Végeredmény részemről hobbi kategória 13. hely lett, 54 indulóból (39 ért célba), összesített pedig 65. hely, 119 célbaért közül. Strava szerint 32km és 1205m szint lett a vége.
Toobeenak ezúton is köszi a társaságot, jó volt együtt tekerni és grat az eredményhez!Verseny végén, mosásra várva:
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
Gorillából van 48mm széles is, azt méretre lehet vágni, akkorára ami kellhet, én is így csinálom.
Pl olyan felnin, ahol nagyon nem akart felpattanni a gumi mert laza volt és elengedte a levegőt, na ott a 2 réteg gorilla megoldotta a dolgot, feszesebb lett és azonnal felment műhelypumpával.
Az esetleges áteresztés ellen én tekerek egy réteg sima szigetelőszalagot előtte, ezzel fedve a küllő lyukakat, erre meg megy a gorilla. Enduro, trail és xc bringán is tart már pár éve gond nélkül.
Egy tekercs pedig 32 méter, amiből elég sok kerék kijön és csak 5.900Ft -
varsam
őstag
Tubeless folyadék.
Tudom qrva sokat van róla szó, de már nem tudom követni, viszont rendelnem kellene, szóval:
milKit
Muc-Off
Peaty's
Vittoria
Melyik legyen, mit mondtok?
Most épp Joe's Super van, de ez ammóniás, ilyet már nem vennék és 1 év után már eléggé össze van állve a trutyi a flakon alján és nem tömít úgy mint az elején. Most kellett kukacoznom hátsó kereket és néha elereszt egy kicsit, nem fogja meg már rendesen, hiába töltöttem rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen