- Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
- Mobil flották
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
Hirdetés
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
ph Forradalom vagy csak epizódszerep? Közel egy hetet használtuk az ASUS új notebookját, hogy választ kapjunk a kérdésre.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz
Kickass #195340 üzenetére
Hát itt lehet, hogy meg fog oszlani a topik véleménye ezzel kapcsolatban, de én ezt ennyire nem venném komolyan. Persze az az ideális, ha betartjuk a gyártói előírásokat, de a kerékpárok alkatrészeit jóval szigorúbb protokoll szerint tesztelik, mint amit a +10 kiló jelent a te esetedben.
-
balintbaba
tag
válasz
borix #195406 üzenetére
Szerintem is nagy hülyeség az olyan kijelentés, hogy amatőrként nehéz túledzenie magát az embernek. Ugyebár ha alapból az a célunk az adott sporttal, hogy fejlődjünk benne, ahhoz edzés kell. Az edzés után pihenés, ilyenkor kompenzál a szervezet, így fejlődünk. Azt hogy mennyire romboljuk le magunkat edzésen az két dologtól függ: az intenzitástól és a volumentől. Oké, hogy egy családos, 8 órát dolgozó ember nem tud nagy volumenben edzeni, viszont egy hétvégén simán odadurranthat egy nagyon intenzív edzést, amit még 3 nap után is érez - ez már túledzettségnek nevezhető.
-
balintbaba
tag
Talán Valter Ati sikere óta jobban figyelnek a biciklisekre a közlekedés más tagjai, viszont ma volt egy kellemetlen élményem. Sukoró előtt egy helyközi busz majdnem lesodort a padkára.
Sukorón, mikor a buszmegállóban megállt, mellétekertem, és megkérdeztem, hogy normális-e, miért 30 cm-re kell mellettem elmenni. A válasz: "takarodjál a bicikliútra buzigyerek". Utána a road rage videókból már jól ismert mozdulattal hátra csaptam az egyik visszapillantóját, félre álltam és megvártam, hogy elmenjen. Most nézem, hogy utána volt is egy szelíd 195-ös pulzusom, szóval ha a max bpm-re vagytok kíváncsiak, akkor bátran ajánlom a hasonló élményeket.
Vigyázzatok magatokra!
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
borix #195844 üzenetére
Éppenséggel azon a részen van talán a leghasználhatóbb bicikliút a Velencei-tó körül. Általában az országúton is elég gyér a forgalom, az is simán tekerhető.
Az meg ha valami idegesít nem jogosít fel arra, hogy pöcs legyek. Az a baj, hogy ma már nagyon olcsók a használt autók, bárkinek elérhető egy lerúgott szar. Elképzelem az általam ismert leghülyébb embert, és neki is van jogsija, na ilyenből van még 1000 az utakon.
Én próbálok határozottan, de korrektül viselkedni, de az ilyen embereket sajnos nem lehet kivédeni, legyen az gyalogos, biciklis, autós, vadászpilóta, vagy bármi más.
-
balintbaba
tag
válasz
Friczy #195904 üzenetére
Persze a körforgalomban is érvényes az, hogy jobbra kell tartani, de én biciklisként is inkább a középen tekerést választom, ezzel el lehet kerülni azt, hogy a körfogalomban megelőznek. Mikor kihajtok, akkor is az út közepe fele tartok inkább, általában minden körforgó előtt szokott lenni egy kis sziget rajta kerülési irány táblával, itt sem szerencsés ha a többi közlekedő előzéssel próbálkozik. Szerintem ez a közlekedés többi résztvevőjét sem zavarja túlságosan.
-
balintbaba
tag
válasz
Hasaggymeg #195980 üzenetére
Erről a bmx-ek jutottak eszembe, ahol fülsüketítően hangosak a hátsó agyak.
Pont nemrég mesélte az egyik bmx-es barátom, hogy milyen rossz single speed bicóról váltósra átülni. Az ő elmondása alapján a sima agyakban általában 3-4 sima kalapács van, ezzel ellentétben bmx-hez használt agyban van 6, ami mind bordázott, szerinte így sokkal jobban "harap" a bicigli.
xy.zsolt: Nekem van a Rion mellett többek között Santini és Rapha bibem is. Én a Rionnal hosszúakat nem szívesen tekerek, egyszerűen kényelmetlen a betét, amúgy a gatya teljes kidolgozása ezért az árért kifogástalan. Ezeket a bicós gatyákat a nyergekhez hasonlítanám, nem mindenkinek jön be ugyanaz.
-
balintbaba
tag
válasz
xy.zsolt #196184 üzenetére
Ezt nagyon adom. Nálam még wattban is eltérés van a kinti és benti tekerések között. 200 watt a görgőn egyenletes tekerés mellett nekem egy olyan teljesítmény, amit egész nap tudnék tartani. Ezzel szemben kint sokkal nehezebben tudom hozni ezt az átlagot, VO2Max közeléből sokszor nehéz regenerálódni. Furcsa, mert általában pont fordítva szokott lenni másoknál, de majd ráveszem magam és csinálok kinn egy 20 perces tesztet, mert lehet hogy totál rossz a benti ftp-m a kinti tekerésekhez.
-
balintbaba
tag
válasz
Sleek #196311 üzenetére
Én két Elite Ice Fly "thermo" kulaccsal megyek, 30 fokos melegben, nagy haszna nincs.
Több órás tekeréseknél én amúgy is megállok közkutaknál, mivel ilyen melegben locsolni is szoktam magam, úgy meg elég gyorsan fogy.
Megoldás lehet, hogy indulásnál csak vizet viszel magaddal, 1 óra után, mikor már amúgy is kell az iso, akkor bekevered egy kútnál.
Ha terepen tekersz, ahol nincs kút, akkor a már említett fagyasztós módszer működhet.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
Itt én több dolgot furcsállok. Először azt írod, hogy nem szeretnél a lámpáknál az első váltóval szórakozni, után pedig azt, hogy sportolásra használod a kerékpárt. Hogy kell ezt elképzelni, városban, lámpák között szoktál tempót menni? Vagy ameddig kiérsz a városból nehéz 3-4 lámpánál elöl is váltani párat? Szerintem a hatékony váltást is meg kell tanulni, vagy be kell szerezni egy synchro shift váltót.
A másik, hogy a tekeréseid hány százalékában szoktál 48-13-ban tekerni? Azért kérdezem, mert ez így első ránézésre elég durva áttételnek tűnik. Ha síkon ezt tartósan tudod tartani, akkor minden elismerésem, ez itt már bőven a 300+ watt kategória.
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #196432 üzenetére
Ezt a Si-hu-hu szegmenst jó lenne megrakni, tekintve azt, hogy kb. 1 km-re van tőle nyaralónk, de ez az 1000-es átlag watt elég kemény 30 másodpercig.
Örülök, ha 700-at tudok tartani ennyi ideig, itt valahogy okosba 50-el kéne rágurulni a szegmens elejére.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
venember83 #196471 üzenetére
Igen, de ő úgy érzi, hogy a teljesen vízszintes nyereg dől kicsit előre, ha ezen változtat, akkor a nyereg hátrafelé fog dőlni, az meg max. a bmx-eseknek, dirt bike-osoknak jó. Nem szentírás a vízszint, de hátra ne dőljön a nyereg.
-
balintbaba
tag
Na, ma 5 előtt picivel beértem a Balaton Bike Derby céljába. Track: [link]
Maga az útvonal nagyon szép volt, a szervezés volt picit minimál, összesen két frissitőpont, a rajt/cél helyszíne is elég visszafogottan lett előkészítve. Montival mentem, de szinte csak graveles biciklisekhez csapódtam. Mondták, hogy menjek Divide féltávra is, de nekem egyelőre ez is elég volt.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #196815 üzenetére
Egyet is értek meg nem is. Ameddig csak a 100 ezres gépet/biciklit használtad, addig teljesen jó az is, ahogy valami sokkal jobbhoz hozzászoksz, már szarnak fogod érezni az olcsót.
Szüleim munkára olcsóbb laptopokat használnak, azok a biciklik, amiken tekernek megállnak max. 150 ezernél, pedig ha valakik megtehetnék, hogy 10 ezer eurós ebike-okkal tekerjenek, azok pont ők. Ők nem tudják, milyen a felső kategória, ezért nem is zavarja őket.
-
balintbaba
tag
válasz
Zanik #196833 üzenetére
Ezt adom, de ez még mindig az a felhasználás, amire egy olcsóbb bicó is teljesen megfelelő.
De amúgy az én felfogásom szerint az a legjobb bringa, amit legtöbbet hajt a felhasználója (mehet is az összefoglaló elejébe
).
Pont ezen a héten tapasztaltam meg, hogy mekkora különbségek vannak abban, hogy ki hogy tekint a bringákra vagy beszél róluk. BBD-n a fotós csodájára járt, hogy milyen szép és jól felszerelt bicó Rockriderem, aztán voltak olyanok is, akik végig arról beszéltek, hogy milyen karbon kereket füzettek, vagy hogy pl. 10kg körül van a fullyjuk.
Más: Voltam Fehérváron a Vitalban, mert ez van a legközelebb hozzám, valami Squirt félét akartam venni, nem volt, sőt még rá is kérdeztek, hogy miért akarok viaszt használni.
Alapból nem kedvelem a őket, kiskereskedőkhöz hasonlítva is drágák, az eladók szakértelme sincs a toppon (volt, hogy tőlem kérdezték, hogy ez-e az outiba való belső).
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #196861 üzenetére
Még mindig nagyon szép, de kényelmes így a bicigli?
Ránézésre alig van drop a nyereg és a kormány között.
-
balintbaba
tag
Na látom, micsoda burzsoá társalgás folyik itt, mindenki mosogatógéppel nyomja.
Nekem csak akkor áll mosogatógép rendelkezésre, ha éppen egy barátnő betölti ezt a szerepet.
Én kézzel maszatolok valamit a kulacson mosószeres szivaccsal, átöblítem és mehet is a ride.
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #196919 üzenetére
Azért itt érdemes mérlegelni a garancia kérdését is. Lehet valakinek annyira nem számít, de én simán kiadok +30 ezret az itthoni gariért (530-am van, ahol 2 év a gari).
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #196927 üzenetére
Csak a Navi-Gate Kft. (garmin.hu) hivatalos viszonteladóitól vásárolt Garmin termékeket lehet itthon gariztatni. Ha megveszed pl. Amazonról, és beviszed itthon a Zergéhez, nem fognak veled foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
xy.zsolt #196933 üzenetére
Szerintem is elég ritka, de mi van, ha tényleg beszarik? Kiküldöd, levelezgetsz, mondjuk legyen ez szűk két hét a biciklis szezonzból, addig nincs kompjútered. Ehhez jön még pluszban, hogy ha letelik a gari idő, garancián kívül sem fog egy normális szervíz sem ránézni a Garminodra. Én pl. ha most összetöröm az 530-am 56 ezerért kapok egy másikat. A supportot meg kell fizetni, mindenki eldöntheti, hogy megér-e neki ennyit. Ja és azt meg sem említem, hogy sok esetben hazai kereskedőt támogatsz az itthoni vásárlással.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #196975 üzenetére
Én még pattintanék rá egy aero kormányt és akkor már sok watt tényleg nem veszne el a Gianthoz képest. Plusz lenne egy olyan bicóm, amit terepre is ki tudok vinni.
Vagy akkor már követni az n+1 szabályt és az aero országúti mellé egy xc/fully.
-
balintbaba
tag
válasz
maximilian4 #196991 üzenetére
Az elöl 1x-et adom, bár én montin tökéletesen elvagyok aszfalton az 1x12-vel is. A másik dolog, hogy gyorsulni szeretnél, mégis mennyit jelentene egy országúti? 50km-en javulna az átlagod 2 km/h-val?
Persze technikával is lehet gyorsulni, de ennyit egy kis edzéssel is simán tudnál fejlődni.
-
balintbaba
tag
válasz
Jester01 #197035 üzenetére
Ja, hát szegmenseken meg így belenagyítva én sem hiszem, hogy valós képet tud adni, de az egész ride-ot tekintve annyira nem mond butaságot. Na de majd valahogy úgy próbálom megoldani a kövi tekerésemnél, hogy a wattmérőm adatait ne töltse fel Stravara és megint összehasonlítom.
-
balintbaba
tag
válasz
jjeahh #197080 üzenetére
Montin lehet úgy is tekerni, hogy az ember nem a seggén veszi a levegőt?
Mikor országútiról átülök montira és kimegyek terepre mindig meglepődök milyen gyenge szar vagyok. Nagyon szokatlan, hogy nem tudok egyenletesen tekerni, vannak olyan emelkedők, ahol még 50-es(!) tárcsával is megszenvedek, ezekből pedig a tekerés közben nagyon nehezen vagy nem is tudok regenerálódni. A balatoni 360 km-es karikán is voltak olyan dombok, ahol inkább feltoltam, nem tudtam milyen állapotban leszek, ha megpróbálom felrugdosni.
-
balintbaba
tag
Csak érdekességképpen. FIT File Tools-szal kiszedtem a wattmérő adatait és feltöltöttem a fájlt Stravara.
Powermeter:
Becslés:
A végén átlagban 3 watt az eltérés. Persze ez nem jelent semmit, de azt azért kizárja, hogy totál baromság lenne a Strava algoritmusa az átlagban leadott wattokra, így az elégetett kalóriákra is.
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #197159 üzenetére
Én itt csak arra próbáltam utalni, hogyha az átlag wattokat jól tippeli a Strava, akkor abból elégetett kalóriákat is viszonylag jól lehet számolni a kerékpáron. A fogyást illetve az energiafelhasználást te hozod ide, és nem is nagyon értem, mit szeretnél vele mondani.
A fogyásnál első sorban a bevitt és elégetett kalóriákat kell figyelni. Hosszabb távon úgyis csak a kalóriadeficit számít, tök felesleges idehozni a zsíron vagy nem zsíron menés témáját.
-
balintbaba
tag
válasz
FőDudu #197338 üzenetére
Fhú, szép bicó, nagyon jó dolga van a kis srácnak.
Valami birkozó edzésre is irasd be, hogy ki tudja kapni egykerékre a 29-et.
Emlékszem ennyi idősen egy egész nyarat töltöttem el azzal, hogy megtanuljak egykerekezni, megjegyzem nem sikerült.
A másik szórakozásom meg a két utcával arrébb lakó srác kontrás biciklije volt.
-
balintbaba
tag
válasz
xy.zsolt #197363 üzenetére
Valószínűleg, ami késik, nem múlik.
Elég sokat mentem klipszes pedállal, mégis sikerült párszor elesnem SPD-vel mikor váltottam. Országúton szerencsére sosem sikerült, montival már kicsit más a helyzet. Sokkal több váratlan dolog történt velem terepen, nem tudtam kitekerni az emelkedőt, elsüllyedtem a mély homokban, mindkétszer eldőltem. Most a DH-s részeken sem tudom úgy engedni a bringát a nagy szárazság miatt, múltkor is teljesen keresztbe állt a bringa alattam, mert megúszott a hátsó kerék, ilyenkor azért platform pedálról sokkal gyorsabban tenném le a lábam.
-
balintbaba
tag
válasz
Mezga Aladár #197411 üzenetére
Mert nem 35 fokban tekersz hanem 20-ban.
-
balintbaba
tag
válasz
Major Lion #197591 üzenetére
Én sem hiszem, hogy annyira szar lenne alatta a telefon képe. Az már más, hogy két év múlva, milyen állapotban lesz (nekem egy kevesen használt bringámon besárgult, mint egy átlátszó telefontok). Az meg, hogy, mennyire lötyög, én majdnem KOM-ot mentem egy DH-s szegmensen montival úgy, hogy a felső csőre erősített táska kb. meg sem mozdult.
-
balintbaba
tag
Fogyás témához:
Szerintem alapvetően jó gondolatok hangzottak el, pár helyen azért kiegészíteném a leírtakat.
Kerékpárnál elég szerencsések vagyunk, viszonylag jól meg lehet határozni az elégetett kalóriákat, mivel elég pontosan tudjuk mérni a leadott teljesítményt. A képlet: leadott watt (átlag)*idő (óra)*3.6=elégetett kalória. A pulzus nagyjából semmit nem jelent, Pelikán Janinak lehet 130 a pulzusa 300 watt mellett, ugyanazt a munkát fogja elvégezni, mint te 180-as pulzussal.
Ebből jön az, hogy ahogy erősödsz, annál jobban is fogod égetni a kalóriákat is a megnövekedett teljesítményeddel. Amúgy a képletből látszik az is, hogyha sok kalóriát akarsz égetni akkor vagy nagy volumenben kell tekerned, vagy durva intenzitással, esetleg ha nagyon erős vagy és 400 watt neked semmi, akkor mehetnek a könnyebb menetek is.
Az éhgyomorra való edzésnek van valamennyi értelme, de a fogyásodat nagyban nem befolyásolja hosszútávon. Ha nem beilleszthető az életedbe, vagy kényelmetlenebb, mint betöltve tekerni, akkor teljesen felesleges ezzel bajlódni.
Végül pedig még annyi, hogy az emberek általában alulbecsülik az bevitt kalóriákat, az elégetettekét pedig túl. Amióta kint is tudom mérni a wattokat, már tudom, hogy milyen nehéz is tud lenni a 200 watt huzamosabb ideig, és ez óránként még csak 700 kcal (egy tábla csoki meg 600
).
-
balintbaba
tag
válasz
maximilian4 #198281 üzenetére
Én a helyedben ránéznék pár kínai kerékre Alin, vagy Ebay-en. Súlyban annyira nem vészesek, főleg ha beéred alacsonyabb peremmel. Novatech agyakkal, áfa+vámmentesen, szállítással megáll 400 dolcsinál egy kerékszett. Én simán meghúztam volna, ha tárcsás lenne az outim, de így maradtam egy Campa Eurusnál.
-
balintbaba
tag
válasz
maximilian4 #198284 üzenetére
Én Alin látok pár spanyol raktáras eladót, bár nem elérhető az összes kerék, ha onnan szállítják. Amúgy így is el lehet kerülni az itthoni vámolást: Nekem a vázam Kínából jött azt hiszem Hollandiába, ott levámolhatták, amit az eladó rendezett, onnan küldték tovább Magyarországra, mint EU-s csomagot, így a DHL-s futár csak odaadta, semmi további tennivalóm nem volt. Mindez 120 dollárba fájt, de még így is megérte. Azért meg ne ítéljetek el, hogy ezzel megkárosítottam a magyar államot.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
EmberXY #198324 üzenetére
Na tessék, csak egy tolvajkergetős link kellett és már be is szuggeráltam a nyomkövetős témát.
Ahogy nézem már elég sok konzol is van AirTaghez, van amit nyereg alá lehet tenni, vagy a kulacstartó helyére, mindegyik sokkal barátságosabb megoldásnak tűnik, mint a régi villanyakba rejtett nyomkövetős megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Mezga Aladár #198384 üzenetére
Én sem szeretek keresztbe váltani. Amúgy kb. semmilyen cuccra nem vigyázok, édesapám szokta mondani, hogy ha adna nekem egy csapágygolyót én azt is tönkretenném, de a keresztben futó lánc egyszerűen még az én lelkemnek is fáj.
Terepen nem tudom milyen dupla tányérral menni elöl, műúton viszont egyáltalán nem megerőltető picit bíbelődni a váltással. Egy idő után már reflexszerűen vált párat az ember hátul miután átdobta elöl a láncot.
-
balintbaba
tag
válasz
nmate91 #198439 üzenetére
Elég érdekes megközelítés az, hogy a bringa ára alapján soroljuk be a ridereket. Akkor másik ársávban, mondjuk a 10 ezer EUR+ kategóriában egyszer mondhatom azt is, hogy ezeket a gépeket teljesen kihasználják a profi kerékpárosok, máskor pedig jöhetek azzal is, hogy ilyen gépekre még nyugaton is csak elhízott menedzser mamiloknak van pénze (és köztük van mindenki más). Mi az igazság?
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #198603 üzenetére
Én most pénteken tekertem le egy 6 fős társaságban, amiből olyan 100 kilinél egy valakit elveszítettünk.
Én olyan dolgokra, hogy néha sok a csiki-csuki, vagy pl. bevisz az út a Balcsihoz, ami mentén tekersz 200 métert, majd megint kivisz a főút mellé már nem is figyeltem. Egy napos laza tekerés, tudtam, hogy egyszer úgyis hazaérek. 170 kili után az egyik sráccal még egy tábla sprintet is nyomtunk, utólag örültem is a max. wattnak (1376). Keszthelyen megittam 3 sört, amit kicsit megbántam, Keszthely-Siófok távot undorító meleg lehelettel nyomtam le.
Maga a kör szerintem érdemben nem fog változni a következő 10 évben, nem látom azt, hogy olyan fejlesztések fognak történni, ami miatt érdemben lehetne gyorsulni a tó körül bicikli úton.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
ZolkoW #198736 üzenetére
Szerintem alapvetően csak a váltóval tudod szabályozni az ellenállást. Egyébként szerintem nagyon kevés érv szól ma már a szabadgörgő mellett: a gyártók külön gumit ajánlanak görgőzéshez, szóval a csereberét itt sem úszod meg, egy fix görgő sem árt a bicónak (az izzadtság annál inkább).
Egy előnye van: a technikádat tudod rajta javítani, minden kis hibát keményen büntet (állítólag, én még nem kínoztam vele magam
). Én alapozásra tuti egy sima görgőt használnék, ha pedig ki szeretnél menni a szabadba, csak egy hátsót kell majd, hogy cserélj.
-
balintbaba
tag
válasz
parandroid #198802 üzenetére
Nálam síkon kb. 160 watt kell szélcsendben a 30-as átlaghoz (aero váz, kormány, alacsony peremű felnik, nem túl agresszív pozíció). Amúgy a 200 vagy annál több watt tényleg elég gyilkos tud lenni.
Már régóta gondolkozom azon, hogy nálam az FTP mérésnél és a zónák meghatározásánál valami félrement. Az FTP-t bent mértem görgőn Ramp teszttel három héttel azután, hogy teljesen kijöttem a Covidból. Azóta nem mértem, de 277-es FTP mellett a GA1 alja 153, a teteje meg 207 watt. Ha az életemért kéne küzdeni, kint akkor sem tudnék 200 watt felett menni órákat.
Ez áprilisban volt, nem tudom elképzelni, hogy azóta ne erősödtem volna. Két dolog lehet, görgőn valamiért erősebb vagyok, mint kint, vagy a Ramp test nálam nagyon fölé lő (ahogy látom inkább sprinter alkat vagyok, mint hegyimaki). Vagy persze lehet, hogy valamelyik szenzor rossz, remélem a teljesítménymérőm mér kevesebbet nem pedig a görgő többet.
-
balintbaba
tag
válasz
6030D #198812 üzenetére
El fogok majd menni, de egyelőre még simán elvagyok a mostani szintemen, illetve bicikli mellé szépen lassan hozom fel a futást és az úszást is.
Egyébként ilyen diagnosztikán a laktátküszöböm és a pulzuszónáim, azok amik érdekelnének a többi dolog nem annyira. Az, hogy milyen a testösszetételem, mennyire erősek a core izmaim vagy hogy mennyi az FTP-m azt én is meg tudom mondani. Illetve ha elmegyek és hasonló Ramp tesztet csináltatnak majd velem, akkor abból ott is simán kijöhet egy rossz FTP értek. Amit szerintem még érdemes lenne megcsinálnom azok az 5s/1p/5p/20p maxok, akkor talán még egyértelműbb lenne, hogy miben vagyok erősebb.Volt, hogy rá voltam izgulva erre a diagnosztikára, de ahogy egyre több Ensportos podcastot hallgattam, úgy ment el az egésztől a kedvem a túl nyomulós stílus miatt, amit az egyik srác képviselt. De sokan vannak azon a véleményen is, hogy az egész sportdiagnosztika csak egy divatos dolog, ami most fel lett kapva.
-
balintbaba
tag
válasz
nmate91 #200240 üzenetére
Ez a flare kormány nagyon durva:
Kéne nekem is (1000-szer inkább, mint egy divatos Deepspace), de egy évben max. kétszer használnám, egyszer a BBD-n, egyszer pedig a Divide-on. Ahhoz túl kényelmes vagyok, hogy több éjszakát szabad ég alatt aludjak, bármilyen más felhasználásra jobb a monti vagy országúti.