- Apple Watch
- iPhone topik
- Apple iPhone XR - amikor az olcsóbb is drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei P60 Pro - kamera(telefon)
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Yettel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Hirdetés
-
Deliver Us the Moon - Jövő hónapban jön Switch-re
gp Bár korábban elkaszálták a Nintendo gépére szánt változatot, júliusban mégis megkapjuk az új kiadást.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz
samujózsi #145647 üzenetére
koffeint akkor fogyassz amikor kell..
nap közben gyenge,enervált de nem fáradt,esetleg kell a plusz pörgés edzés előtt.fáradságra semmi értelme,egyébként meg jobban megpörget, ami azt jelenti hogy a szervezetet igénybe veszi, tehát utána jobban lefáradsz,tehát ha nincs szükség ne told.reggel se igyál kávét azért hogy felébredj.
én 4kor kelek,edzek,utána megyek dolgozni és olyan éber leszek tőle mint amilyen 5 kávétól sem lennék..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
samujózsi #145738 üzenetére
Ez nem monti, ezen valszeg csak divatkellék, de amúgy igen, montizáshoz is elég stabilak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
samujózsi #145741 üzenetére
Hogy pontosan mennyire merev a Cannondale megoldása: egy teszt Mr. Sickbikertől
Az már kérdés, hogy nekem annyira nem tetszik a Lefty, hogy ingyen sem kéne -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
samujózsi #145751 üzenetére
Természetesen arra a pár km-re jók. De sok embernek irreális elvárásaik vannak velük szemben, mert látják a YT-on mondjuk a Red Bull Rampage-et, és rögtön olyan pályán akarnak csapatni a Tescóban vásárolt gépekkel. A Sputnik korában csak keveseknek jutott eszébe ez, és akiknek igen - például Joe Breeze és társai - azok gyorsan felfedezték, hogy a korabeli bringák alkalmatlanok erre (azt csak megemlítem, hogy a híres Repack DH pályája mai szemmel egy kezdő graveleseknek kitalált bemelegítő szakasz a legtöbb helyen).
Illetve előkerült egy másik hatás is: régen a bringázás nem volt ennyire népszerű, így nem is érte meg dzsunka termékekkel megjelenni a piacon, és árulni Tescó jellegű helyeken. Ma viszont az, ezért a legolcsóbb ár nyer jellegű gyártók is labdába rúghatnak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
samujózsi #145751 üzenetére
Anno, mondjuk a 90-es évek előtt, meg még a 90-es évek elején, valóban az volt amit írsz. Az alap kerékpárok is megfeleltek általános felhasználásra. Az persze megint más kérdés, hogy hajlamosak vagyunk elfelejteni az akkori bérek és kerékpár árak viszonyát. Mert ha utána számolunk, akkor simán kijön, hogy egy akkori, alapnak gondolt bringa, mai értéken számolva kb 150-200 ezer.
Tehát sok minden nem változott abból a szempontból, hogy egy megbízhatóan használható, alap bringa kb 1 havi átlag kereset volt 20-30 éve is és ma is.Ami bezavart ebbe, hogy bejöttek a nagy áruházak pocsék termékei, (Auschan, Tesco, Obi, Praktiker és társai)
és ezek a kerékpárnak látszó tárgyak vették át a helyüket a belépő kategóriás kerékpároknak, jelentősen olcsóbban. Innentől kezdve az átlag ember szemében ez volt a kiindulási alap, minden ami e fölött volt, arra már valami extraként tekintettek és tekintenek ma is sokan. A probléma ezzel annyi, hogy ennek a fos kategóriának nem szabadna léteznie, mivel egy megtévesztés, a minőségük nem éri el a 30 évvel ez előtt kapható, legolcsóbb kerékpárok szintjét sem. Gyakorlatilag bármit szeretnél rajta javítani, cserélni, minden hajlik, nyalódik el, törik. Úgy ahogy van egy trágya. Persze nyilván gurul, meg lehet tekerni, de a megbízhatósága és hajtáshatékonysága pocsék.Ezekhez képest a Decathlon és Intersport nyilván egy minőségi ugrás, és itt már vannak egészen korrekt kerékpárok is, persze nem tesco-s áron, az igaz.
-
Somatom
veterán
válasz
samujózsi #145751 üzenetére
Egyáltalán nem vagyok terepjáró. Itt a Tesco -s "fully" -m hátsó "rugóstagja" cirka 500Km utcajárat után. Mint látható, az állító anya kb. középállásban van. Lóg a rugó, mert összement és nem hajlandó kirugózni. Ezen kívül lóg mindkét kerékcsapágy és a hajtórúd csapágya is. Szted ez milyen minőség?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
samujózsi #145790 üzenetére
Én arra emlékszem, hogy a 90-es évek elején kb 20 ezer ft volt egy alap, acélvázas, 18 sebességes MTB. Akkor kb ennyit keresek átlagosan az emberek havonta. Ma meg kb 200-at. Ellenben 120 körül már tök jó gépeket ki lehet fogni, alap használatra. De akkor mondok mást. 95 körül vettem az első komolyabb montim, egy GT karakoram, full LX szettel, Marzo villával, 120K-ért. Mai áron ez kb 700K. Ez a szint, mai kornak megfelelően, kb a fele. Tehát inkább olcsóbb lett mint drágább. 40-ért irreális elvárás. Az az átlag havi béred ötöde! Használtan, esetleg...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
samujózsi #145751 üzenetére
Attól függ. Van sok majdnem közveszélyes méhtelep szökevény, meg vannak az alap városi bringák, mint például a Cruiser, Csepel Budapest stb. Az utóbbi egysebis Cruiser/Budapest használhatóak hosszú távon (mármint időben) meg igénytelenek, de cserébe minden acél rajtuk és dögnehezek. Egy átlagos női/férfi vázas Cruiser kb. 25 kg. Vannak a drágább városi szerkentyűk, azokban agyváltó van. Ezeket már könnyebb használni és van köztük elvétve alu vázas is. Csak ezek már drágák (kb. 90-100 ezer Ft, ami alu, Nexus 3 agyváltós, Pl. Electra), bár olcsóbbak jóval mint egy belépő szintű márkás monti.
Van a rosszabb kategória, amit te is írtál, ezek a montinak kinéző vackok. Acél váz, alap egyszerű láncváltó, acél alkatrészek (amik egy szezon után elkezdenek rozsdásodni).
A Tesco újabban a lengyel Olipran bringákat nyomatja. Azok acél vázasak és 1x6-os váltás van rajtuk. Elől megspórolták az első átdobót és a lánctányérokat (egy 48-as van) hátul meg egy Shimano Tourney TZ van + 6-os racsni. Van egy ilyen bringa a társasházban is egy idősebb lakónak. Ez is bírni fogja, mert masszívabb városi bringa. Az "MTB" az Bomber néven futott és noname kínai mecha tárcsafékes volt + noname rugós villa + Tourney TZ váltók. Azokat most nem kapni (de kár).
-
xy.zsolt
őstag
válasz
samujózsi #145818 üzenetére
Én meg arra emlékszem, hogy egy lejtő előtt (a jobb légellenállás miatt
) hátra ültem a csomagtartóra (mert az is volt rajta
) és embereset zakóztam…. mert utólag derült ki, hogy a kormányt ugyan még elértem, de a fék kart már nem
Kb akkor ott be is fejeződött a kerékpározásom....aztán 11 éve 40 évesen vettem egy montit + 6évre rá outit.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
válasz
samujózsi #145818 üzenetére
Az agyváltós a Csepel Jet707 Pepperoni volt. Exportra gyártották, itthon Dollárboltban lehetett hozzájutni (már, akinek volt Dollárja). Nálunk is volt az egyik srácnak egy piros, fehér üléssel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
samujózsi #145838 üzenetére
Nincs itt jeladó,a kerék forgásszámot szorzod a kerülettel és megtudod mennyit tekertél.Kis pöcök a küllőn elforgatta a számláló proppelerét mely minden mozgásnál ugrott egy számot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz
samujózsi #145832 üzenetére
a Cheyenne a Velotrade kft saját márkája volt, nagyjából 2002-2003-ban szűnt meg a gyártás. úgy tudom a Csepel gyártotta őket, taiwani váz, full Shimano felszereltség minden modellen
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
itouchfan
senior tag
-
Somatom
veterán
válasz
samujózsi #145889 üzenetére
Jelentem, még megvan. De, tényleg nem egy nagy etwas. Még jó, hogy nem vállaltam be üres gyomorra. Előtte legurultam a nyugatihoz a Keszegsütőbe egy füstölt harcsára. Aztán a Budakeszi út felől jöttem fel, de a rétes nem érte meg az áramot.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Fall-N
veterán
válasz
samujózsi #145944 üzenetére
Azért egy ilyen Pinion váltó és egy Gates szíjhajtás mellé jóval hatékonyabb és jobb, mint bármelyik láncváltó. Az sem elhanyagolható, hogy a Pinion középcsapágy-váltója a bicikli közepét terheli és nem a kereket, mint a fogaskoszorú vagy egy agyváltó. Magyarul semlegesen hat a hajtásra a plusz súly, így nem hátrány. Csak hát sajnos ezek arany áron mennek. Elég megnézni a massivebikes honlapját, hogy mennyibe kerül egy ilyen bringa.
Pedig ez lehet a jövő egyszer. Csak ahhoz az is kellene, hogy a Shimano és az SRAM is csináljon valami hasonlót, legyen szabvány a kialakítására és legyen árverseny. Addig marad unikumnak sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz
samujózsi #145974 üzenetére
Ezt nem értettem én se mert ott arról volt szó hogy a kormányra egy monitor kerül. Vagy félre értettem vagy nincs szó mobil csatlakozásról. De én mérek pánt és mobil, de jelentősen drágább eszközök is folyamatosan mennek tönkre. Ezért én is nézelődőm mit kéne venni ami megbízható
BENEFON DELTA--------N8
-
6030D
Ármester
válasz
samujózsi #145977 üzenetére
Most akkor csak a vita megy, csak nincs meg miről?
Amit szeretne venni, az egy pulzuspánt (gumi a mellkason) rajta egy adó-vevővel (legyen ez a pulzusmérő). Ennek semmi más szerepe nincs, csak az, hogy veszi a jelet és valamilyen csatornán közvetíti egy vevő készülékkel, ami mutatja/elemzi. A szóban forgó eszköz tud BT és ANT+ kapcsolatot is, tehát kb mindennel összepárosítható.
És működik jégesőben, özönvízben, villámok között, híg f*s sárban is, mindenhol: [link]Íme a pulzusgörbe, aki nem lenne regisztrált felhasználó. Ezt már a múltkor is akartam linkelni, amikor a barometrikus mérésről ment a vita. Szóval a szintrajzon megfigyelhető, milyet rajzol, ha napsütéses száraz időben elindul az ember a hegyre, ahol elkapja a vihar, abban teker egy kicsit, majd szintén napsütéses, ellenben elég párás időben visszaér ugyanarra a pontra. 500 m szint eltéréssel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Véreshurka
senior tag
válasz
samujózsi #145536 üzenetére
Ha még aktuális:
Vagy veszel egy valamit innen, vagy dekoros boltban veszel fényvisszaverő matricát, de az elég sprőd, de talán lehet vele kezdeni valamit.
El Psy Kongroo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
samujózsi #146151 üzenetére
A presta nyomását csakis akkor érzékelheted,ha közben nyomod bele a szuflát ezzel megnyitva a guminyomás által zárt tűszelepet,így az nem egy reális nyomás,hanem annál nagyobb,mivel éppen nyomod...vagy nem jól gondolom? Nem olyan mint a Schrader ahol amint rácsatlakoztál és benyomtad a tűszelepet a keréknyomás a pumpának/mérőnek feszül.
(#146153) 6030D ...az nem számít rossznak,mármint a 2 kg alatti,nem? Köszi,hogy kiszámoltad!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
samujózsi #146193 üzenetére
Passz.
Nekem is ilyen van.
Működik.rétisün
Arra gondol, hogy a szelep töve egy műanyag cső, aminek a tetején maga a szelep fémből van, így viszont nem lehet a szelepet hozzárögzíteni a felnihez.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
samujózsi #146193 üzenetére
Tény,hogy sokkal nagyobb felületen van vulkanizálva,de megspórolták a szeleprögzítőt és nem is zörög a lyukban.
(#146187) HollyBoni ...én is attól tartok amit Toobee mond,mert bár bájkparkot csak hírből ismerek,azért van mikor 80+ kilómmal úgy bukdácsolok le a köveken,akadályokon,hogy csak remélem átmegy.Biztos ne azon a 2 mm-en múlik,de mi van ha mégis elreped ott?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
samujózsi #146302 üzenetére
Ez a dilemma érvényes a Lánchídra is,de talán az Erzsébeten sincs bringás út.Megoldás menj az Árpád,Margit,(Petőfit nem tudom),vagy a Rákóczi hídon.
...de jó a vasúti összekötő híd,vagy a Megyeri is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg