- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Yettel topik
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277765 üzenetére
Ez nem sajátosság, hanem sajnos egy idióta megoldás. Tök fölösleges bonyolítás. Érdekes módon a másik nagy gyártók nem használnak ilyen hülye előfeszítést. Gondolom az az oka, hogy nem kell olyan pontosan megmunkálni az agyaknál a csapágyfészket (lásd PressFit és a műanyag adapter), majd a user szop vele és beállítja. Pedig a mai világban a CNC gyártás korában meg lehetne ütni az a szintet, hogy elég kicsi legyen a tűrés. De tudjuk $$$$.
Pont el is veszíti az előnyeit így a zárt mélyhornyú csapágy és az átütőtengely.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277794 üzenetére
Teljesen jó aszfaltra. Nekem NCX D Air van, ugyanez, csak nincs rajta az "ebike ready" ajánlás, amúgy ugyanaz.
fulton: Addig húzd meg addig, még nem kotyog, majd bekopik és nem fog nehezen forogni.
# 277799: Hasaggymeg: Elvileg azt írták egy PR cikkben, hogy a Cube majd a Newmen kerekeit fogják használni. Ehhez képest van még Fulcrum.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277851 üzenetére
Igazság szerint együtt lehet élni vele, csak f@szkorbács járna elsősorban a Fulcrumnak, másodsorban a Cubenak, hogy őket választották. Pont azért jó az átütőtengely, - azon kívül, hogy erősebb, ami inkább MTB-knél előnyös - hogy mindig ugyanoda kerül a kerék és nem kell beállítani utána semmit. QR-nél ilyenkor lehet a tárcsaféket állítani újra. Na meg egy ilyen áru biciklinél beleférhetett volna Mavic vagy DT szett, vagy ott a Newmen is.
Ezért sem szeretem a gyárilag összeállított bicikliket. Megvenne az ember egy adott keretért például egy montit. Utána lehetne cserélgetni pár dolgot, mert spórolt a gyártó és hulladék a kerék szett, szar a teló, de hátulra egy kategóriával magasabb a váltó, mert a katalógusba be lehet írni, hogy XT váltó (vagy outinál 105), csak kár, hogy az összes többi alkatrész meg SLX vagy Deore (Tiagra). Végül kicseréli az ember a cuccokat és kijön dupla árban és akkor már vehette volna az ember a drágábbat, de ott is szar ez vagy az, így ördögi kör. Marad a legózás. Outinál persze már nem lenne kedvem legózni, mert biztos szarabbul jönne ki anyagilag, meg sokszor rosszabb is szerelni, például teljesen rejtett vezetékek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz SteveAd #277856 üzenetére
Nem azt írtam, hogy olyan rettenetes dolog, de ismerjük el, hogy fejlődik a technika és az egyik előnye a merevség mellett, hogy tényleg ugyanoda kerül vissza a kerék. Nyilván nem nagy dolog a féktestet újra pozícionálni (semeddig sem tart, első keréknél sokszor nem is kell újra állítanom), de ha el lehet kerülni akkor miért ne? Persze emiatt nem cserélek én sem semmit, maradok egylőre a QR-nél. Egy bizonyos szint fölött meg már szerencsére amúgy is átütősek az új a biciklik.
Biztos, hogy a megmunkálás minősége miatt van, más értelme nincs. Golyós csapágy él a velejáró tényező, hogy be kell állítani a csészéket, zárt csapágynál ha pontosak a méretek, akkor semmi szükség rá.
Én elhiszem, meg tudom, hogy van jó Fulcrum kerék is, de az árán már biztos a bevált márkák közül választanék, nem vennék magamtól sosem tőlük kerekeket. Főleg, hogy a DT és a Mavic sok téren jobb. Ha más nem, akkor elterjedtebbek és könnyebben kapni hozzájuk bármit. Kónuszos agyakkal én már nem foglalkoznék. Mér elértem, azt, hogy az összes csapágy a biciklimen zárt csapágyas, még a pedálban is.
Lacerta: Sok szerelős videóban, ahol hobbista szerel, sokszor előkerül az állítható villáskulcs, persze a nagy. Ott ha nincs érzéke az embernek akkor könnyen tönkre lehet tenni valamit. Nekem is van itthon, de csak kilazításra veszem elő, ha be van rohadva a csavar. Ez sem biciklinél szokott előfordulni. Főleg, hogy nincs hatlapfejű csavar egy sem.
rétisün: Biztos olcsón adják OEM-ben. Ugyanez ha Campagnolo kerék lenne, már biztos nem lenne annyira olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz SteveAd #277856 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy vannak olcsóbb DT és Mavic kerekek természetesen, de közel sincs annyi hátulütőjük az olcsóságuknak. Ahogy a tapasztalatok mutatják (lásd Hasaggymeg amit írt), viszont gyakorlatilag szarok az olcsó Fulcrum kerekek. Az sem lehet véletlen, hogy sokat látok aprókon, amit már 0 kilométeresen árulnak nyomott áron, így gondolom megelőzi a hírneve és aki tudatosabban fejlesztik biciklijüket, azok inkább cserélik. Ugyanilyen hírhedtek a Formula alkatrészek (fék, kerék, agy) is.
Viszont az olcsó Mavic és DT kerekekről nem olvasni sok rosszat. Nyilván nehezebbek, meg nincs olyan finom csapágy bennük (vagy DT-nél ratchet több reteszeléssel), de teljesen jók és megbízhatóak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277912 üzenetére
Általában a Direct Mount lánctányér felfogatású hajtóműveknél van fordítva a csőtengely. De ott megvan az oka, hogy odaférjen az ember a lánctányér csavarjaihoz. Itt a CUES hajtóműnél nem sok értelme van a fordított rögzítésnek, de látom az oldalfeszesség állítót ellesték a SRAM-tól.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277916 üzenetére
Tök fölösleges a nadrágszár-védő. Régi tripla hajtóművemen volt, a FUNN-on természetesen nincs, sosem akadt bele semmi. Asszony 1x1-es singlespeed, női vázas biciklijln sincsen védő, neki sem akadt bele soha semmi. Ha nem trapéz szárú nadrágban tekersz, akkor szerintem holt fölösleges.
A 36T-s tányér tényleg bőven elég, én azzal vettem a FUNN-t, abból 32 - 34 és 36T-t kapni.
Lényeg a lényeg, én vagy a Deore M5100-at venném vagy más gyártótól. Nekem azért esett ki a Deore, mert azt nem lehet kapni 36T-vel, de utólag lehetett volna cserélni nagyobbra. A FUNN meg amúgy is tetszett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nem tudom miért nincs méret pontos sárvédő. Gondolom nincs tömeges igény rá.
Magam részéről annyira utálom a sárvédőket, hogy nem is veszek soha többé. Szakadó esőben nem megyek biciklizni (a munkába is gyalog), ha út közben kap el akkor bevállalom, hogy felvernek valamennyi vizet a kerekek. Szerencsére a Conti gumik jól vezetik le, így nem veri fel a hátamra a saras esővizet. Inkább a váz kap belőle, azt meg úgyis le kell takarítani. Másik része ami miatt amúgy sem megyek esőben, hogy utálom a hajtást takarítani és ilyenkor kap a lánc is a sárból, ami nem tesz jót.
Szerencsére a vázon sincs dedikált felfogatási pont, így legalább rá tudom fogni, miért nincs sárvédő. A másik, hogy utálom, hogy nem egy fix dolog és mozog, nyiklik-nyaklik, elferdül és berezeg hajtás közben rossz úton. Optikailag sem jön be.
fulton: Próbáld meg, amit Runner ír, vagy vidd el egy Cube szervizbe, hátha van tapasztalatuk az Agree-vel. Vagy hívd fel és mond el mi a hiba, esetleg küld el emailben nekik a videót és hivatkozz rá. Hátha más is panaszkodott ilyen hibára. Külföldi fórumon nem olvastál ilyen hibáról, akinek ilyen biciklije van vagy ilyen Fulcrum kereke?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277986 üzenetére
Igen, a legjobb lenne bepróbálni egy másik kereket, csak azért nem írtam mint lehetőséget, mert gondolom egy ismerősnek sincs átütős, országúti kereke.
Másik, nem tudom benne vagy-e Facebookon valamilyen kerékpáros csoportban. Ott is sokszor van releváns válasz, sok szervizes ír oda és sok egzotikus alkatrésszel kapcsolatban van tapasztalatuk. Például az egyik legjobb a Kerékpár építők és a Kerékpárszerelés - Csináld magad! csoportok.
Hasaggymeg: Így van, legalább nem rázhatják le azzal, hogy ő cseszte el a kereket.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277994 üzenetére
Miért ragaszkodsz a CUES-hoz? Van sok review és teszt, sokkal lassabb a LinkGlide, mint egy HG váltó. Ebikenál van lényegi haszna a nagyobb terhelés miatt.
Én a helyedben Deore szériát nézném, hajtóműből is van az M5100-ból egy és két tányéros is. Váltóból meg M4120 vagy M5120. Ha két tányéros akkor M4120 a clutch hiánya miatt. Láncból meg HG94. Nem drágább, és biztosan jobb. Sebességek számát meg kiválasztod, mert ezek 10/11 sebességesek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #278014 üzenetére
Szép gép nagyon, remélhetőleg megoldódik a kerék mizéria.
A Deore 9s még a régifajta váltási módot használja (Double Panta), a Deore 10s-em már egy forgáspontos (Shadow RD), nagyon szépen és precízen működik, a Di2-es váltód meg outi fronton egyértelműen csúcs kategóriás. Ma mentem -2°-ban, ugyanolyan szépen és észrevétlenül vált.
A kerék kiszedése szerencsére nem mindennapos dolog (én is ritkán szedem ki, csak ha muszáj), így túl lehet élni, hogy macerás.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #278047 üzenetére
Ha teljesen átveszi a LinkGlide az összes szinten a szerepet, akkor váltók SRAM-ra (nem most, jópár év múlva). Eredetileg az Altus, Acera és az Alivio helyett jelentette be a Shimano a CUES-t, erről is vannak cikkek. Deore LG és XT LG váltót lehetett már kapni tavaly év végén is.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #278089 üzenetére
Az Altus / Acera / Alivio csak 9 sebességig van, így a Deore 9s (M591/M592) az gyakorlatilag megegyezik a legutolsó Alivioval. Ezek még a Shimano által elnevezett Double Servo-Panta váltást használják. Itt több ponton feszíti a váltó a bowdent és így mozog.
Az újak már a váz síkjában mozognak ez a Shadow RD/RD+. Itt egy pont körül mozog a váltó és egy ponton feszíti a bowdent a váltó, így sokkal finomabban is mozog. Magyarul nem rángatja olyan durván a láncot, mint egy Tourney (vagy a régi ős SIS 6s, akinek volt, az tudja, milyen durva módon váltott le a kisebb fogaskerék felé). Na ez a Deore 10/11s, SLX, meg a Deore 12s. Igazság szerint nem sokban térnek el az XT-ről. Persze nehezebb, meg más anyagot használnak (például a váltó kanala), de a lényegi felépítése egyforma.CUES-szal meg az a baj, hogy az élettartam javára ezt a finom működést és a gyors váltást áldozzák be. Ez ebike mellett előny, de sima montinál egyértelmű hátrány.
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #278105 üzenetére
Na az lemaradt, hogy ezt a (SunTour féle) egy forgáspontos váltást használja már az összes gyártó, a SRAM a SunRace és a microSHIFT is. Egyedül az a különbség, hogy most a Shimano az ebikeok felé viszi el a fejlesztést, ami nem szimpatikus a mi szempontból, ha a régebbi HyperGlide emiatt ki fog veszni. SRAM is bemutatta a hasonló T-Type láncot, de azt külön a dedikált ebike váltókhoz használja, nem lesz az összes váltó ilyen.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #278111 üzenetére
Acerából és Alivioból sincs 2x10. A legutolsó széria az M4000 volt, az 3x9, 2x9, az M4100 már a Deore 10s. 10 sebességes váltókból Deore, SLX, és XT van, de az utolsó kettő már régi, kifutó szériák nem is kapni mindenhol már őket. Az SLX és az XT is már régóta 12 sebességes és a Deoreból is már rég van 12s, így elvétve találni váltót SLX-ből például, de váltókar nincs hozzá (SLX is tervben volt, sehol sincs 10 sebességes váltókar belőle). Érdekes módon XT 10s még simán kapható, kar is van hozzá. Azért nem vettem, mert ez a régi XT nem jobb a mostani Deoretól.
Nem miliszekundumokról van szó, hanem határozottan lassabban működik a LinkGlide. Vannak angol nyelven összehasonlítások, ott is sokan azt mondták, hogy inkább maradnak a HG-nál, ameddig van. Ha nem zavar, akkor nyugodtan válts CUES-ra, nekem nem lett szimpatikus, pedig nézegettem én is, hogy azt veszek.
Egyébként a LinkGlidedal a CUES jelenleg csak 9-11 sebességes kivitelben van, így a 12 sebességes váltók maradnak HG-n, így valószínűleg a SRAM-hoz hasonlóan az összes váltójuk már 12 sebességes lesz ezért a Deore, SLX, XT és XTR sem fog eltűnni. Elég szarul kommunikál a Shimano, így következtetni lehet, hogy mi a jövőbeli tervük. Van 12 sebességes LinkGlide is már, de azok ebike váltók.
-
Fall-N
veterán
válasz Nutra #278128 üzenetére
Kár az ebikeon vitázni, akinek kell az vegyen. Átlag ember, mit használ és mennyire kell neki vagy sem, azt eldöntik maguk. Itt a hagyományos bicikli van túlsúlyban, de itt a legtöbbünk sport célra (is) használja a biciklit. A családban nálunk is lenne rá felhasználási mód, de nem nekem, hanem az asszonynak, amikor viszi a 20 kilós csemeténket. Ő kizárólag A-ból B-be megy, meg velem meg a gyerkőccel, de az is lassú lötyögés. Viszont erre a felhasználási módra nem áldoznánk több százezer Forintot és amúgy is jelenleg a kelleténél kevesebbet mozog, így legalább addig is mozog valamit.
Az ebikeot csak azért hoztam fel, mert ez határozza meg sajnos az egész piacot. Amúgy nem tisztem ezt bírálni, mindenki azt használ, amit akar. Engem semennyire nem mozgatnak meg, nem jönnek be. Ez valahol érthető is, ameddig az embernek jó az erőnléte.
f4lcon: Jelenleg ez megy, csak a Covid járvány miatt is többen vettek biciklit, mint amennyire komolyan gondolták, hogy biciklizni fognak. Természetesen leegyszerűsítettem a dolgot, külföldön ahol nem akadály a keret rá, ott népszerű a műfaj.
Lacerta: Persze azért elég jól tolják az ebike marketingjét, így szokás szerint kreáltak egy felhasználói igényt, ami előtte nem létezett vagy nem hiányzott annyi embernek. Ez abból a szempontból szomorú, hogy aki fiatal és egészséges az nem is lesz motivált, hogy sportoljon és erősödjön, majd a motor leveszi a terhet a válláról. Aki eddig is tolta a biciklizést annak meg több távolságot és nagyobb teljesítményt hoz, de ők ugyanúgy beleteszik azt a teljesítményt amit eddig. Na ez nem is zavar egyáltalán. Csak akkor amikor a 18-20 éves zsúrpubi el van hízva, de az ebike ott feszít alatta, mert pénz van rá. Mellé még ha az arrogancia is társul, akkor beszélünk arról a csoportról, akiket nem kedvelünk ha összefutunk velük. De ugyanez megy edzőtermben is. Mindenki izmos akar lenni már holnapra, de legalább nyárra. Ezért látom sokszor, hogy lejár pár hónapja az ember, de már szteroidot használ. Nem számít mibe fog kerülni.
Abban bízok, hogy a versenysport miatt azért nem fogják beszántani a nem ebikehoz tervezett alkatrészeket teljesen. De az is lehet, hogy a LinkGlide fog felfejlődni arra a szintre, hogy ugyanolyan gyors és precíz lesz, mint most a HG.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #278145 üzenetére
Szerintem nincs ebike flame. Valószínűleg senki sem ítéli el az ebikeokat itt, csak sokan nem szeretnénk magunknak.
Ha belegondolok, ha milliomos lennék sem vennék rásegítésest. Inkább vennék csúcs ""analóg"" bringákat, többet is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #278220 üzenetére
"Másrészt kicsit álszentnek érzem amikor egy jóléti, fogyasztói társadalomban élő ember kritizál egy ebike-ot az akkumulátor miatt. Miközben ugyan úgy éli a pazarló életmódot."
Manapság amikor mindenben akkumulátor van és állandóan a töltések menedzselésével kell foglalkozni, én sem látom igazságosnak a környezetvédelemet felhozni. Minden emberi tevékenység ökológiai lábnyomot hagy, már pusztán a létezésünk is káros a Földre nézve a tevékenységeink miatt. Ha úgy nézzük már környezetkímélőbb ha valaki ebikeot hajt, mintha beülne egy SUV-be és azzal menne például munkába. A biciki alkatrészek előállítása sem környezetbarát (például a gumik előállítása), áramot is használnak hozzá. Ezzel az erővel ha gyalogol az ember azzal védi meg a Földet, ami abszurd.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #278253 üzenetére
Nem csodálom, amikor ezt nyomatják a gyártók, megy a marketing rendesen. YouTube-on is hány olyan videó van, hogy "Melyik ebike való neked?" Semelyik! A másik kategória a gravel. Mondjuk ebben több fantáziát látok, a szélesebb gumi szerintem ráfért az outi kategóriára is. Ha jobban belegondol az ember, egy nem sportoló biciklisnek sokkal jobb egy gravel, mint egy klasszikus CX.
Amikor már elfogynak a fejlesztési irányok, akkor dobnak be egy olyan dolgot, amin évekig lehet "rágódni". Igazság szerint a biciklik geometriéja elég kiforrott lett, a váltók elérték a 12 sebességet (minek 13 például hátra?), így ki kellett találni valamit. Ebike is fejlődik, jelenleg az akku a gyenge pont. Egy elektromos autónál kisebb hátrány az a +100-200 kg, mint egy bicikinél az a +2-5 kg, amikor mindenki minél könnyebbet akar.
Balaton körüli biciklizésre bérelni teljesen jó az ebike, mert így az az ember is körbe tudja tekerni, aki egyébként nem szokott biciklizni. Van felhasználói köre ez tény, csak a marketing akarja mindenkinek lenyomni a torkán. Akkor százszor inkább gravel, az még valamennyire tetszik is. Például az új Merida Silexet simán elfogadnám.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #278262 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy a költsége is sok az oda és vissza útnak. Én is inkább agyat cserélnék. Azzal sem tesz semmi rosszat, ha belepróbál másik kereket meg a kereket egy másik vázba, hogy hogyan viselkedik. Legalább kiderül mivel van a baj.
Egyébként totál megértem. Kifizetett egy valag pénzt és nem 100%-os a dolog. Én is agyfaszt kapnék. Azért is bosszantó, mert egy harmadennyibe kerülő biciklivel meg lehet semmi gond nem lenne. Azért jogosan elvárná az ember, hogy ne kelljen szopni egy milliós biciklivel. Sajnos emiatt nem szeretel egy bizonyos összeg után nem Magyarországon venni bármit is. Csak sajnos a készlet hiány miatt nem volt sok lehetősége.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #278284 üzenetére
Enduro/Trail vonalon bejönnek az ebikeok (pl. Speci Levo-k), simán megértem a létjogosultságát. Sík városban tartom erőltetettnek, főleg a kínai Bafang agymotoros borzalmakat (VTech vagy mi az egyik neve). Ha már motor akkor legyen nyomatékszenzoros. Na meg amit párszor a Mobilarénás srácok teszteknek, azok sem a legjobbak.
Gravel nekem bejön mióta kezdett felfutni a kategória, igaz nekem az outik is bejönnek. A szélesebb gumi nagy előny, ezért jobban bejön a gravel. Ja lenne hely tárolni hol és az alkatrészek sem lennének felárasak, akkor simán építenék egyet.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #278303 üzenetére
Igazság szerint biciklihez a legolcsóbb zsír is megfelel. Mire kijönne az előnye a zsírnak kábé lehet is újra kenni az alkatrészt. Egy alap kónuszos agy sem fog szebben forogni ha Motorex zsír van benne. Ahogy írod, sokszor ugyanazt kapod más címkével. Például létezik KLS zsír is és kötve hiszem, hogy a Kelly's tudna gyártani kenőanyagot. Valakitől ők is veszik és nyilván nem top gyártótól, mert elég olcsó.
Ahová tényleg más kell, azok a telók, tagok, kerékagyak. Illetve másfajta viszkozotású/sűrűségű zsír kell.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #278417 üzenetére
Asszonynak neco négyszögtengyelyes középcspágya vagy 8-10 évig bírta, ő pedig télen és nyáron használja napi szinten, a legrosszabb időben is. Pontos élettartamát nem tudom, mert utána el lett adva a bicikli. A mostaniban gyárilag szar volt a műanyag csészés BB, így Shimano középcsapágyat kapott, kíváncsi vagyok meddig fogja bírni.
De ha visszagondolok, akkor a régi Cruiser biciklimben az USA BMX szabványú középrészt (Z-tengelyes) cseréltem ipari csapágyas átalakító kittel (gyárilag kónuszos volt), az ameddig nálam volt a bicikli, egyszer sem kellett hozzányúlni. Ez is olyan 8 év lehetett kábé ha nem több Akkoriban én is télen, nyáron használtam napi szinten, még jeges, havas időben is.
Kíváncsi leszek a Funn meddig fogja bírni, ha cserélni kell, lehet nem Shimanot veszek. Ez is menetes, BB24-es középrész és az integrált hajtóműhöz járt gyárilag.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #278425 üzenetére
Kár, hogy a gyártók ha már spórolnak, akkor nem másik gyártótól vesznek egy alap kereket. Ott a Mavic meg a DT, miért nem azt raknak bele? De az is lehet, hogy a Fulcrummal sincs annyi baj (nekem csak az gyanús, hogy rengeteg van fent aprón, sokszor 0 km-esen), csak pont fulton fogott ki egy rosszat. Mindenesetre szerintem ha netán agyat vagy kerékszettet cserél akkor is jobban kijön, mintha rögtön 5-6000 €-ért vett volna valamit. Ebből a szempontból igazat adok Tin-nek, hogy rögtön vett az új bicikli mellé kerekeket.
jjeahh: Ilyen a Trailhead is. Minden jó, amit tesztelnek. Volt Magura MT7 tartós teszt és ezerszer mondta, írta le a szerző, hogy semmi baj a Magura fékkarokal, ezzel szemben gyakori téma, hogy tönkrement valakinek. Ekkor jön az SLX karos Shigura fék, mint megoldás. Ahogy olvastam, elég ha nem alapos a légtelenítés és már tönkre is megy. Sokan pont az első szervizig tudják használni, utána kuka a fékkar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #278433 üzenetére
Shimano váltás már Deoretól felfelé jó. Az XT M8100-as széria meg nagyon jól sikerült, a féket is nagyon dicsérik, hogy etalon a kategóriában. Az XTR tényleg csak a verenyzőknek kellhet a grammbuzulás miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #278528 üzenetére
Nem ismerem, van itt a városomban egy srác (Tóth Dávid), aki szintén foglakozik telókkal és tagokkal, Enduro Bike Service Baja [link] néven van a szervize. Még sosem jártam nála, 2022 óta csinálja. Instagrammon láttam, hogy komolyabb szervizeket is szokott csinálni.
dom1n0: Ajajj, akkor jönne elő a fejlesztési láz igazán. Kéne kapásból egy Wattmérős hajtómű, például egy ilyen: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #278539 üzenetére
Nincs karbon outim, de ha rá van írva, hogy 5 Nm és annyival húzza meg az ember és netán eltörik a váz vagy a csavar, akkor a Cube sara.
Egyébként testsúlytól függ, mert például a vázamhoz gyárilag gyorszáras a nyeregcső-bilincs. Nem mindig sikerült annyira meghúznom, hogy ne csússzon lejjebb a nyereg(cső), így vettem csavaros bilincset. Abból is a lehető legerősebbet, mert azt lehet 5-6 Nm-re húzni. Kisebb nyomatékkal simán lecsúszik nekem.
Karbonnál annyival lehet egyszerűbb a dolog, hogy úgyis kell karbonpaszta, azzal kevésbé tud lecsúszni, így elég a kevesebb nyomaték. Minden más esetben meg a kültéri PUR hab.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #278569 üzenetére
10 sebességesben van flat sor (CS-HG500-10), 12 sebességeseket nem néztem. Nekem az Alföldre pont ilyen kis átfogású Deore/Tiagra sor van jelenleg. Így fest: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25. Szerelő ismerős ahogy ránézett, rögtön kérdezte, hogy országúti sor. Fölösleges lett volna a 4100-as montis sort vennem. Pozitív mellékhatás, hogy még gyorsabban tud váltani, mert nincsenek nagy ugrások.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #278675 üzenetére
Mi köze? Az hogy kerszetbe váltva senki sem használja remélhetőleg a hajtást, így alapból kiesik egy csomó áttétel. Ahogy írod ez valójában csak 14-15 fokozat, ami majdnem a 27 fele csak. Ezt bőven lefedi a 12-es sor is (sőt sokszor a 11s is), mert csak a hasznos fokozatok vannak. Sőt behoznak olyan fogszámot is, ami még 10 sebességnél sem volt elérhető. A NarroWide tányért meg úgy kell megválasztani, hogy az erőnlétnek megfelelő legyen meg a felhasználásnak, de az általános az a 32T. Én például 36T-t választottam a városi használat miatt (ha létezne gyárilag 38-as, akkor azon is elgondolkodtam volna, bár elég a 36), de a terepen a 32 az előnyösebb.
Az előnye pedig a gyorsabb váltás (első váltót nem lehet hajtás közben úgy terhelni, elveszik sokszor a lendület). Szerintem nem véletlenül hal ki lassan. Arról nem beszélve, hogy sokszor pont abban a kategóriában akarják a 3x9-et (3x8-at vagy 3x7-et) letolni a vásárló torkán, akiknek nincs szüksége ennyi fölösleges fokozatra. Ha más nem ezért is jó ha tényleg a CUES lefedi ezt a kategóriát és kihaltnak az elavult vackok egyszer.
De mondom a ParkTool videóban elmondják diagrammal illusztrálva (angol nyelven), hogy tök jól lefedi a 12 sebességes hajtás is, sőt a régi tripla.
Tin: Szerintem egy 32T és 11-51-es sorral is fel lehet mászni bárhová. Ahogy erősödik az ember, még a legnagyobb tányér sem kell. Azt elismerem, hogy valakinek kell a kicsi tányér, így maximum a 2x hajtást el tudom fogadni, de a nagy tényleg holt fölösleges. Főleg, hogy nincs aki hosszú távon értelmesen kipörgeti. Nem kötözködésnek írtam, de sokan meglepődnének, hogy simán elég lenne sok embernek egy 1x12 is.
Speedy007: Az a baj, hogy ezek az ipari csapágyas váltógörgők papíron jók csak. Mivel alacsonyan van, így ugyanúgy be tud ázni, mert kapja a vizet és sarat és sokan pont arról panaszkodnak, hogy nem is igazán tartósak emiatt. Öntisztulás meg tényleg nincs, ha az olaj koszt kap, akkor összeáll egy ragadós masszává, ami ugyan nem pörög ki. Az a lyuk maximum kikönnyítésnek jó, de az olajsár úgyis betapasztja. Wax az biztos nem. De az a gyárin sem. Az a jó a gyári görgőkben, hogy viszonylag sokáig bírják, ha elkopik olcsón kapni másikat amit könnyű cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #278691 üzenetére
Cannondaleből simán vennék én is bármit szinte, csak vigyázni kell. Fully bicikliknél előfordult (előfordul még, ki tudja?), hogy speciális csapágyméretek voltak, így szinte beszerezhetetlen egy adott csapágy, csak tőlük nyomott áron. (Mondjuk ez más gyártónál is előfordul. Legalábbis erre szokott pár tulaj panaszkodni. Valamelyik biciklijükben például valami elszabott méretű, kormánycsapágy van, amit nem lehet beszerezni külső gyártótól. És még nem is az 1,5" - 1,5" méretűről van szó, ez valami integrált cucc volt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Persze felhasználó függő, de ami neked kell, az nem is MTB/trekking hajtás, mint a 3x9. Neked inkább az outi/fitness vonal való, nem véletlenül váltottál rá. Látod fulton is azért ment át trekkingről outira. 3x9 az tipikus trekking felhasználóknak való, sok súlyos csomaggal túrázásra. Ott meg aligha akarnak 40-50-nel menni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #278695 üzenetére
Vannak és voltak jó ötleteik, csak a kerékpáripar joggal nem vevő a szabványaikra. Például hiába mondják sokan, hogy milyen szépen mozog a Lefty, ha túlságosan drága, speciális agy vagy kerék kell hozzá és egy vagyon a szervíz. Abban a kategóriában van más gyártó is. Otthoni szerviz sem játszik, mert túl van bonyolítva, speciális szerszámok kellenének, meg amúgy is szopás lenne szétszedni. Persze arany áron megcsinálja a márkaszerviz.
Ilyen téren én a Scott kisérletezéseit többre tartom. Például a Spark integrált hátsó tagját. Igaz az is heroin árban van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nem néztem utána, de biztos van kis átfogású sor. Miche vagy a SunRace biztos gyárt. 10-esben is van, azt vettem én is. 12-es sorokat csak nézegettem az ár miatt. Az biztos ha van is ilyen sor, akkor jó drága.
Most ránéztem, van a SRAM-nak 10-26-os sora, kemény 200ezerért, és van 16-os lánckerék is. Vagy szintén SRAM Force XD-1270 10-28-as, igaz ez "csak" 80ezer körül van. Ezek sajna XDR sorok, így Shimano mellé kilőve.
Egyébként én is sokat váltok, igaz ha ilyen kicsi átfogású a sorom, akkor lehet is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #278700 üzenetére
Elmegy a Level T. Az az egy betegsége van, hogy melegben meg szokott a fékkarban szorulni a műanyag dugattyú. Van hozzá utángyártott alu, azzal megszűnik a baj. Valamikor a légtelenítéskor is előjön a baj. Ja meg hát DOT-os, az sem előny.
Meglepően sokan cserélik le, sok van aprón.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #278709 üzenetére
Ahogy használod majd a Cube-ot, úgy fogsz hozzáerősödni, így megint más kiosztás lesz a jó. Most ideig, óráig a Csepelhez képest viszonyítod az áttételeket, majd változni fog. Ugyanúgy igaz rád, ahogy Tin-nek írtam, hogy nem nektek való kategóriájú biciklitek volt és most használjátok azt, ami ideálisabb, meg kell szokni.
Igazság szerint az én aszfaltozós felhasználásomhoz is közelebb állna egy gravel például, mint a monti, de széles gumikról teleszkópról nem akarok lemondani. Lehetne hasonló gravelt építeni, de az legalább kétszer vagy háromszor annyiba kerülne. Egy normális gravel vázszett kerülne annyiba, mint amennyiért építettem az egész gépet. A GRX és a többi gravel specifikus alkatrészeken is ott a szorzó. Persze lehetne ilyen összvér módon MTB-s hajtást is rátenni, de akkor ugyanott lennék ahol most, csak koskormány nélkül. Igaz városba bőven elég nekem a 36T és a 11-25. Outi bármennyire tetszik, ezekre a szar utakra nem való. Régen pedig gondoltam egy olcsóbb, rohangálós Csepel RoyAL vázra valamit, de inkább nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Én leteszteltem az 1x hajtást, úgy hogy nem arra van tervezve. Volt 1x7 és 1x8 az 1x10 előtt. Gyakorlatilag a két szélső lánckeréken hangosabban futott a lánc, de ott ritkán használtam/használom. A lánc nem bírta rövidebb ideig, mint amikor 3x7-tel használtam. A jelenlegi 1x10 meg már erre van tervezve, így semmi gond vele. Ahogy a tapasztalatokat olvasom és hallom személyesen is, pont hogy sokszor tartósabb tud lenni egy alapból jobb minőségű 1x hajtáshoz tervezett lánc. De természetesen attól függ milyen körülmények között van használva és karbantartva. A 12 sebességes hajtás áraknál meg rá is van kényszerülve az ember, hogy ne szarja le, mert jó drágák a kopó alkatrészek, főleg a sor. Ezt már nem lehet ridegtartásban használni.
Most HG54-es láncot használok a 10s-hez, de ha elkopik akkor XT láncot veszek, mert nem sokkal drágább.
fulton: Inkább mesélj milyen a hidraulikus tárcsafék, arról nem írtál.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #278816 üzenetére
+1 Utólag nem lehet tárcsafékre átállni, mert sokszor nincs a vázon lehetőség rá. Amúgy is drága az fkv miatt az utólagos átállás.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #278868 üzenetére
Ezt akartam írni, hogy olyan ócska minőségűek a menetes agyak, hogy imbolyog a sor rajta, amikor a kerék forog. Ezenkívül tényleg a csapágyak felfekvése miatt gyenge az egész. Leszedni sem egy álom ha rászorul az agyra a racsnis sor.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #278870 üzenetére
Az nem semmi lehetett. Én egy golyóscsapágyas kazettát sem szerelnék szívesen, az is tele van kis csapágygolyókkal.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #278905 üzenetére
Én sosem gördítek senkin túl. Valami az embernek "kevésbé hasznos", később lehet még hasznát veszi az ember. Az is jó amikor valaki leírja, hogy vett xy terméket és ezt tapasztalta vele. Főleg AliExpresses rendelésnél van helye, mert sokan nem mernénk például ZTTO kazettát venni. Viszont azt sosem elemzem, hogy melyik fogaskeréken kellene állnia a láncnak ekkor meg akkor, érzi azt menet közben az ember. Sor kiosztása sem kőbe vésett nálam, párszor direkt más kiosztásút vettem, hogy bizonyos szempontból előnyösebb legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Mobilinternet
- Mesterséges intelligencia topik
- Építő/felújító topik
- Amazon Prime Video
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs