- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Apple Watch
- iOS alkalmazások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
ph Az Arrow Lake és a Granite Ridge CPU-kra várakozva az ASRock több alaplapot és egy érdekes VGA-t is bemutatott.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz MPowerPH #120808 üzenetére
arra ügyelj, hogy használat előtt kis nyomatékkal húzz párat, hogy legyen kenése a kulcsnak, illetev használat után tekerd vissza 2-3 Nmre, hogy ne nyúljon a rugó
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #121378 üzenetére
Nehéz így összehasonlítani,csapágyakból és felhasználókból is ahány annyi féle is.Nekem xt középcsapágyam van,a második fut (egyelőre hibátlanul) 2015 és 30e km óta...persze magasnyomásút azért nem kapott,a felhasználás meg vegyes,terep/aszfalt,por-homok sok,sár-eső minimális.
(#121376) ivana...egy szavazat az elsőre.Erősebbnek,mokányabbnak tűnik,szerintem a fékerőt is jobban átadja mint a másik kiengedett pofákkal.Tény,hogy pontosabb beállítást is igényel,szépen futó kerekekkel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #121514 üzenetére
Írd meg f*ck you Adam Richardson for not being able to tell a steel bearing from a ceramic one.
(#121515) 6030D...életszerűtlen,vagyis íróasztalnál próbálnak közlekedést tervezni olyanok akik pl. még nem sokat ültek kerékpáron. Én csak azt nem értem miért nem emeljük fel időnként tekintetünket a sárból és nézünk kissé Dánia,Hollandia,vagy Ausztria felé ott hogyan csinálják,ahelyett,hogy naponta feltalálnánk ezen a téren is a spanyol (magyar) viaszt? Néha az az érzésem,hogy ránk ragadt ez a magyar narancs átok,nekünk mindenből van egy magyar verziónk,melynek egyetlen erénye,hogy magyar,aztán minden másban sz@rabb mint a többi.
(#121516) trialboj...ez más tál tészta,ennek szerintem is van értelme.Körülnézel,és ha nem tudsz egyből átmenni,mert mondjuk nem éppen az a helyzet,hogy lát6áron sincs autó hanem jönnek ezrével,akkor van hova félrehúzódni míg átmehetsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #121722 üzenetére
Mennyire komoly az a nyomatékkulcs,volt kaliberezve,vagy megbíz6ó.
IMIKE...még fiatal vagy,amúgy meg fiatalon is túlzásba lehet vinni és széthajtani magad.(Még a végén kiderül,hogy mi is jobban járnánk pl. állandóan a mérettel küszködni mint te,mintsem csapágyasra hajtani magunkat. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #121870 üzenetére
Úgy rémlik pedál nélkül 12 kg, de azóta az X01 sor helyett GX-et kapott, az azért van vagy +150 gramm. A konfig ezen kívül a gyári (a gumik mondjuk még nem kerültek fel). A Pike 160 mm-t mozog, a Fox Float CTD 155 mm-t. Teljesen zárni nem lehet ezeket, de egész jól felkeményednek. Úgyhogy felfelé nem te leszel az első, ahogyan lefelé sem, de örömbringázni meg pont a legjobb. Az a 160 mm mentette már meg párszor a rutintalan picsámat, én szeretem, hogy van tartalék benne.
https://barbieripnk.hu/
-
kacsyx
aktív tag
válasz MPowerPH #126146 üzenetére
A Kelet-Mecsek másik felét ismerem, arra ezek az utak nagyrészt aszfaltozottak, sőt, van ahol új a burkolat és klassz szerpentines. Arra készülj, hogy most még tiszta hó minden, sok helyen le is van fagyva, az a fele a hegynek kevesebb napsugárzást is kap, úgyhogy nem könnyű terep. Tegnap voltam fent a Közép-Mecsekben, sok helyen tolni kellett.
Ez a kör végig aszfaltozott, a jobb oldali szerpentin az új burkolatú.Nem tudom mennyire vagy helyi, de ha már arra jársz, akkor a Cigány-hegyi kilátónál és Máré váránál érdemes megállni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126544 üzenetére
Kérdés milyen 29"-es gép volt az?
Az elektromos bicó témához látszik, hogy lövésed sincs. Az, hogy van pár gyökér felhasználó, az még nem az eMTB hibája. Amiről te beszélsz, azok valóban bohócok, mert ilyen felhasználásban az akku pillanatok alatt lemerül, aztán ott állsz mint lóf@sz a hideg vízben. Ezeket nem így kell használni, aki a kerékpársportból jött és áttért ilyenre, az nem bohóc módon használja, és ezekkel komolyan el lehet fáradni, rendeltetés szerű használat mellett, ami azt jelenti, hogy ahol nem kell a kraft ott kikapcsolod, nem mindenhol maxon hajtod, mert van rajta több fokozat is. És ne keverd össze mondjuk a nagypapa pedelec trekkingjét egy pedelec Enduro-val.
Azt sem gondolom, hogy az elektromos bringa feltétlenül mindenkinek kell, soha nem is állítottam ilyet, de a másik oldal, amit meg a hozzád hasonlóak képviselnek, ez a frusztrált, teljesítmény kényszeres, sértődött kerékpáros kategória, hát ez is épp eléggé vicces.
Nézd meg ezt az összehasonlító videót, és ez alapján kérlek indokold meg, hogy az eMTB-vel miért nem volt sportértéke: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126546 üzenetére
És hány centi magas vagy? Ha nagyon alacsony, akkor mondjuk megértem, bár S-es 29"-et elég sokan használnak, megelégedéssel. XC merevben meg pláne megvan a 29" előnye.
De, hogy állíthatsz valamiről úgy egy tényt, amikor abszolút nem is ismered? Én ezt sem értem. Megnézted a videót?
Miből gondolod azt, hogy aki ilyet vesz az csak jampizik? Ez a felhasználóknak maximum egy csekély része.Te tudtommal XC géppel mész, az amúgy is más kategória, Enduro gépnél bizony rohadt jól tud jönni a rásegítős rendszer. Ennek kő keményen megmarad a sportértéke. Szerintem elméleteket gyártani, és ahhoz makacs módon ragaszkodni, a valóság figyelmen kívül hagyásával, nem egy jó gondolkodás. Nekem nem kell bemutatni a sportolás örömét és a fejlődést, egész életemben sportoltam.
IMIIKE1998: Már megint ez a lomhább. Megnézted a videjót a fentebb linkelt 29"-es Stumpiról? Hol látsz te ott lomhaságot???
DH versenyeken sem egyértelmű a helyzet, persze itt már nagyon sok tényező előjön, a versenyzők bringázási stílusa, testalkata is sokat számít, meg az adott pálya.
A kereket maximum akkor rúgod le ha túl kicsi vázat veszel, vagy ha teli talpal taposod a pedált.
Kérdezd meg Toobee-t, hogy milyen a 29"-es Speci Enduroval kerékpározni, ráadásul ő sem egy magas srác.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #126544 üzenetére
168cm vagyok és 29er-em van, egyáltalán nem érzem furának. Szerintem nem a magasságodhoz kell kerékméretet választani, hanem a felhasználói szokásaidhoz.
A pedelec témában meg szvsz kár elfogultnak lenni és ítélkezni, ahány user annyi féle igény és felhasználás, bár még nem próbáltam egyet sem, így elméletileg valszeg nekem sem kéne egy elektromos monti, de biztos vagyok benne, hogy vannak emberek, akiknek az illik jobban az igényeikhez. Itt a fatbikeokat is sokan lenézik, mert számukra haszontalan, pedig csak be kéne látni, hogy van az a körülmény, amikor csak azzal lehet érvényesülni, minden mással kínszenvedés.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126553 üzenetére
Én nem azt akarom mondani, hogy mindenkinek a 29" jobb, nyilván azért vannak más kerékméretek is, hogy mindenki eldöntse, hogy neki mi passzol a legjobban.
Az én véleményem is változott a témában, mert eleinte voltak gondok a 29" geoval, bár merevben elég hamar jókat csináltak, de fullyban sokáig úgy voltam vele, hogy inkább a 27,5". Viszont ma már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet, annyit változtak előnyükre a geometriák.
175 centivel bőven jó amúgy a 29", egy M-es vázzal. Persze ha neked jobban tetszik a kisebb a te stílusodhoz, azzal sincs nyilván semmi probléma.
De mondjuk XC versenyeken már elég régóta 29"-es túlsúly van, az sem lehet véletlen.Ebike témához, én is tiszteletben tartom a te véleményed, nyilván mindenkinek meg lehet a saját véleménye bármiről, hiszen szólásszabadság van vagy mi.
Viszont ettől még ne gondoljuk, hogy tapasztalat nélkül, a saját véleményünk megállja a helyét szakmailag.
Gyakorlatilag az érveid az tükrözik, hogy életedben nem próbáltál ilyen gépet, abszolút nem tudod hova tenni, csak az előítéletek vannak meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy valami sértődöttség van a háttérben, mert ok nélkül gyűlöletet nem vált ki az emberből semmi.
Egyébként az sem véletlen, hogy általában mindig az XC-sek és az országútisok a legnagyobb "kritikusai" az ebike-nak, holott pont ezen kategóriák azok, ahol annyira nincs létjogosultsága és a felhasználók száma is kevés. Országútival és XC géppel nem olyan nehéz épkézláb távokat, szinteket összehozni, ezért itt nem is annyira van jelentősége egy pedelec rendszernek, kevesen is használnak ilyet, tehát ne a saját felhasználásotokhoz hasonlítsátok. Ezek a rásegítős rendszerek, ha mtb-nál maradunk, akkor a hosszabb rugóutas Trail/Enduro kerékpároknál igazán hasznosak, mert ezek a gépek analóg verzióba is kicsit nagyobb súllyal rendelkeznek, plusz a nagy rugóutak, agresszív lejtőzős geometria, ballonosabb gumik is mind nehezítik a tekerést és azért ezekkel a gépekkel elég vadul szoktak lefelé jönni, ami legalább annyit kivesz az emberből, mintha fölfelé tekernél egy hagyományos hatással, ebből a szempontból meg mindegy, hogy van e rásegítésed van nincs. Érdekes módon ezen kategóriákban kerékpározók között alacsony az eMTB elutasítottságának a száma. 2 fő érvetek van, az egyik az, hogy nincs sportértéke, a másik meg az, hogy túl nehezek. Mindkettő állításra van érdemi válasz, a nincs sportértéke témára a fentebb linkelt teszt videó is választ adott, de úgy látom az valahogy elkerülte a figyelmed, hogy az eMTB-vel sem voltak alacsonyabb pulzus értékek, vagy rosszul láttam? Sok éves tapasztalat alapján is azt tudom mondani, hogy igen is bőven van sportértéke, csak nyilván nem max rásegítéssel kell vele menni mindenhol, meg kell tanulni használni, különben alacsony lesz a hatótáv is. Én egy egész napos elektromos Trail/Enduro kerékpározás után hulla fáradtan érek haza, ugyan úgy kidöglök mint az analóggal, csak gyorsabban mentem és több helyre jutottam el, ez bűn lenne? A másik a nagyobb súlya. Ennek akkor van hátránya ha fel kell emelni a bringát, amúgy menet közben ma már annyira jók, mert tökéletes a súlyelosztás, hogy kb nem is érzed a plusz súlyt. A Shimano pedelec rendszer meg kiváltképp brutálisan jó, mivel szabvány Hollowtech hajtásra épül, ugyan az a q faktor mint az analógon, kikapcsolva nincs belső ellenállás, baromi jó tekerni kikapcsolva is. Ahol kell ott meg intelligensen alkalmazkodik a saját teljesítményedhez. Egy nagy csapat, nálunk sokkal okosabb mérnök ember kitalált egy profi rásegítős rendszert, úgy gondolom, itt azért nem gipsz jakab véleménye lehet az iránymutató, aki szerint ez egy vicc, de még soha nem próbálta, persze lehet én gondolom rosszul és 5db eMTB, sok ezer terep km, és 5 év használat után tévesen ítélem meg a saját tapasztalataim.A paraszt felhasználók miatti ellenérzésed megértem, de hidd el, hogy ez csak kis százalék, én már elég sok pedelec felhasználót ismerek, főként Enduro montisok, és ők nem ilyenek. Normálisan haladunk az analóg bicósokkal együtt, lefelé meg zúzunk. Ausztriában sem azt láttam, hogy a parasztok lennének többségben. Ha egy fiatal, felelőtlen, vezetni nem tudó taknyos kap egy 500 lóerős bmw-t és balesetet csinál a felelőtlensége miatt, akkor a bmw a sz@r? Lehet nem jó a hasonlat, de érted a lényeget gondolom. Az eMTB versenyek szerintem nem rosszak, miért ne versenyezhetnének egymás ellen? Itt is mindig az van, hogy fogalmatok nincs arról, hogy pl egy 500Wh-s akku mit tud, tehát amikor van egy versenykiírás mondjuk 60km és 1500m szintre, az eMTB-vel sem könnyű, mivel okosan kell bánni az akkuval, hogy kibírja a végére. Egyébként az is megfigyelhető, volt jó pár felmérés, hogy aki elektromos bringával újrakezdett vagy elkezdett bringázni, az sokkal gyakrabban ment bringázni mint az analóg társai és sok pozitív egészségügyi hatása lehet a pedelec használatnak is.
A saját gépemnél maradva, egy versenyző véleménye a sima és az elektromos verzióról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126572 üzenetére
Egyébként onnan ismerszik meg a gyökér eMTB használó, hogy csak fölfelé megy gyorsan, túl gyorsan, de persze csak ott ahol nincs technikás mászás, mert különben már nem tudna felmenni, lefelé meg alig mer menni. Ez valóban a bohóc kategória, ne foglalkozz vele, nem ez a többség.
IMIIKE1998: Ki lehet ragadni példákat, hogy van aki a 27,5"-el szeret menni inkább, de ettől még számtalan példa van a 29"-re, profi verseny szinten is, akkor most hol az igazság?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Jól néz ki ez a bringa, csak ezek a feltöltött képek furák róla, az elején azt hittem valami trail outi stucnival. Mondjuk nekem jobban tetszik, ha felfele vékonyodik a váz, nem szeretem amikor a fejcső vaskos, a hajtás fele meg egyre vékonyabbak a csövek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #127445 üzenetére
Ja, rágugliztam a nevére és a 2014-es hasonlít a legjobban rá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #127443 üzenetére
Ha a képeken látott állapothoz hasonló mindenhol,akkor szerintem sem drága.Sőt,ezzel a csúcskategóriás felszereltséggel és 10 kg (!) körüli súllyal egyáltalán nem!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Fenet tudja, de nekem ez a KTM elég furcsa, ez a geo nem valami modern. Olyan meredek az a fejcső, hogy rossz ránézni.
Amúgy ez 100mm-t rugózó váz, AM-hez nem sok köze van, ez XC/Marathon váz.
Ennyi pénzt egészen biztosan nem adnék érte.A csapágy behúzók, kiszedők nem olcsók, ha csak otthoni használatra veszed, sok idő mire megtérül az ára. Amúgy csavarhúzó, kalapács, meg egy fadarab, és sok esetben ilyen primitív szerszámokkal is meg lehet oldani. Ha a szükség törvényt bont, és nincs célszerszámod.
"Tudom, hogy nem elektromos, igy mar nem is igazi MTB" A megjegyzés kicsit furcsa, mivel épp a hozzád hasonló ebike ellenes emberek gondolják azt, hogy amiben van elektromos rásegítő az már nem lehet alkalmas sportolásra. Fordítva ez nem igazán fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127450 üzenetére
Ja bocs, most látom, hogy nem erre a ktm-re gondoltál AM alatt. Ma már inkább Trail-nek hívják a 140mm körüli kategóriát. Ha magas a felszereltség, minőségi a váz, akkor ezek még kiválóan tekerhető bringák. Persze nem érdemes xc-hez hasonlítani, mert eleve a rugózás se zárható teljesen, de ha nem a strava kom szerzése a célod minden emelkedőn, akkor teljesen jól el lehet vele lenni. A trail a leguniverzálisabb mtb kategória, kiválóan tekerhető, de már durván lehet vele lefelé is jönni. Kb ez az aranyközépút a mtb kategóriák között. Ha xc-hez hasonlítanám, lefelé sokkal durvább a trail, de fölfelé kisebb a különbség köztük. Átlag usernek a trail szórakoztatóbb.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz MPowerPH #127439 üzenetére
Híjnye ez tényleg nagyon jól mutat, iparkodj mert lehet megelőzlek Mondjuk a full xtr, nekem már sok lenne, sajnálnám hajtani, ezen szinte érződik, ahogy taposod ki az értékét az alkatrészeknek
De azért mielőtt beleéled magad, a méretet nézd meg, ez csak 17" nem tudom mekkora vagy, többször ki lett tárgyalva hogy a váz méret nem is akkora tényező mint a felső csőhossz, stb, linkelték a leírásait, bújd át kicsit.
Szerintem sem drága, ha itt lenne nálunk, azért nem venném meg mert tuti lopott : )), ha van róla adásvételije, akkor viszont remek ára van, ha neked nem válik be, szezon közepéig szerintem hasonló áron lehet túladni rajta.Én kb 2 hónapja találtam valami Cube bringát full xt szettel, az újabb volt, carbon, és éppen csak olcsóbb mint ez kb 1400eur, ugyanilyen gombról állítható dupla lock a telóknak, patika állapot, de az összsúly 12kg, ennek tudatában ez egy szuper ár.
Ha ez egy kisebb város, akkor nehezebb eladni, azért nyomottabb az ár, sokan lusták utazni v nem is tudnak, hiába vennék meg, ha te olyan helyen élsz ahol nagyobb a forgalom, megkockáztatnám hogy rizikó nélküli business, megveszed kipróbálod párszor, ha nem jön be, szépen lemosod és továbbadod, elviszik ahogy beüt majd a 20 fok.
Közben megugliztam pontosan hol is van ez tied lehet, messze van, de ahogy látom Bp 1 köpésre, szóval a fenti eszmefuttatás talán offos, viszont ha érdekel csörgesd meg a csávót, mert lehet elgurítják mire eljutnál érte.Vittek már el előlem úgy bringát, hogy lebeszéltünk egy találkozót 3 nappal előre, mert nem volt itthon a srác, aztán én csak 1 órával a találkozó előtt hívtam, mire mondta h ő már eladta reggel, miért nem szóltam hogy még aktuális.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
X2N
senior tag
válasz MPowerPH #127464 üzenetére
Nyilván nem mindegy milyen alkatrészeket veszel, de azért eléggé el lehet szállni az árakkal ha az ember megveszi a 2db 30eFt-os széles felnit, meg a 11-es Deore XT groupsetet ami magában 100eFt és nincs hozzá se középcsapágy, meg lánctányér, közben meg a Sram NX 81e-ből kijön mindennel együtt... így tényleg az jön le az embernek hogy nem érdemes építeni. Én a kerekeket beadtam megfűzetni, annyit megért hogy ne nekem kelljen küllőhosszat számolgatni, meg fűzni.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz MPowerPH #127471 üzenetére
Igen azt írtam is hogy a használtpiaci árakkal nem tudsz versenyezni ha építesz. Így kb annyira jöhetett ki mint az új. De mi van akkor ha mondjuk használtba nincs a méretedbe? Mondjuk hónapokon keresztül? Újra meg nincs pénz. A linkelt cube váz csak PÉLDA. Van más karbon fully váz is 2kg körül, amúgy szerintem itt az elírás, 2kg körül lesz az a váz. A gyári bringa is 13.6 kg dropperrel, 11 sebességes váltással. [link]
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #127477 üzenetére
akartam még a csapágyakhoz írni,hogy ha olyan van,aminek nekiállok otthon,pedig nincs szerszámom (ami nagyon speckó,annak nem állok neki), ahhoz szoktam azt használni,hogy fúrok egy alkalmas méretű lyukat fába, és kézi szorítókkal behúzatom a dolgot, semmi kalapálás. pl. villa beépítéseknél mindig ezt használom, amikor rápréselős a legalsó gyűrű. agynál még nem használtam, mert nem kellett még csapágyat cserélnem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127477 üzenetére
Ha most az nézzük, hogy karbon, meg XTR meg 10 kilós meg minden, akkor végül is nagyjából árában van, de ehhez azért ismerni kéne az állapotát is. Viszont én a KTM bringákat alapból nem kedvelem, sok esetben használnak elavult geot, újabb bringáikon is. A szépség is szubjektív, de nekem egyáltalán nem tetszik, szó szerint olyan buta kinézete van.
És az ennyire meredek fejcső miatt meg pláne nem kéne. Mindig úgy vagyok a bringákkal, hogy az első szempont a váz, inkább választok egyel gyengébb felszereltséget, akár azonos áron is, ha a váza jobb, mert az a lényeg.
Egyébként 173 centivel már talán elgondolkodnék egy M-es vázon, az S lehet kicsi. Pláne egy ilyen gépen, valami elcseszettül kicsi lehet ennek a Reach mérete.
És ez a bringa legalább 5 éves. Én még azért nézelődnék.Előbb venném meg ezt 475-ért: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #127485 üzenetére
A QR 15 az átütő tengely, 15mm-es. Még a +30 ezer ellenére is inkább ez a Scott kéne.
S-es váznak néztem a kép alapján, de a leírásban valóban M-es szerepel.
Még inkább megbizonyosodtam róla, hogy elcseszett egy geo ez. És lehet elírta, mert a 43cm-es váz XC kategóriában aligha lehetne M-es. Próbáltam valami geometria táblázatot vadászni hozzá, de nem találtam. Ha jól láttam 2015-ös modell.
Váltóban a Sram szerintem jobb mint a Shimano.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #127527 üzenetére
Röviden és tömören:
1.Nyeregcsővázhossz. Régebb alapméret volt,ma már nem irányadó. Arra kell figyelni elég magasra is ki tudd húzni,de elég mélyre betolni is pl. majd egy dropper postot,melyből vágni nem lehet.
2.Felsőcsőhossz A virtuális felsőcsőhossz a lényegesebb,de ez sem jó egyetlen indikátornak,mert a nyeregcsőszögtől függően még egy relatíve nagy felsőcsőhossz is kényelmetlenül kicsi lehet mikor kiállva tekersz.
3.Reach Tulajdonképp a kerékpár hossza mikor kiállva tekersz.Ez a legjobb mutató azzal kapcsolatban,hogy mennyire hosszú is lesz érzésre a kerékpár valójában.Jó összehasonlítási alap különböző kerékpárok között,mert a nyeregcsőváz szöge nem befolyásolja.Egy hosszabb reach rövidebb stucnit enged használni,anélkül,hogy az eleje zsúfoltnak érződne.
4.Stack A kerékpár potenciális kormánymagasságának indikátora.Főleg alacsony kerékpárosok nagy kerekű és/vagy nagy rugóutú bringaválasztásánál fontos figyelembe venni. XC/Maratonozók és aki sokat mászik annak is fontos mennyire magasan van a kerékpár eleje.
5.Homlokcsőszög. A kormányzás pontosságának indikátora.Minél meredekebb annál pontosabb a kormányzás,főleg mászásnál,alacsony sebességnél könnyebb tartani az irányt.Minél laposabb,annál könnyebb nagy sebességnél és ereszkedőnél,durva terepen is tartani az irányt,kisebb a kormányon átbukás veszélye.Nagyobb kerekek növelik a stabilitást,így akár meredekebb homlokcsőnél is stabilitás kölcsönöz a kerékpárnak.Nem érdemes erre az egyetlen faktorra túl nagy hangsúlyt fektetni,mert a kerékpár stabilitása egyebektől is függ,mint a tengelytáv,vagy láncvillahossz.
6.Nyeregcsőszög Egy lapos nyeregcsőszög növelheti a kényelemérzetet anélkül,hogy a tengelytáv nőne,ugyanakkor nehézzé teszi a mászó kerékpár elejének földön tartását.Egy meredekebb szög,enyhén előre billentett nyereggel irányíthatóbbá teszi a kerékpárt,könnyebbé teszi a mászást nagyon meredek lejtőkön.Fix nyeregcsővel ugyanakkor,az előre helyezett súly miatt macerássá teszi az ereszkedést.
7.Láncvillahossz A kerékpár "kezességének" egyik mutatója.Egy 420-435mm-es láncvilla játékossá,egykerekezésre tökéletessé teszi a kerékpárt.A hosszabb,440-455mm es láncvillák stabilabbá,eleje lentartásával mászásra alkalmasabbá teszik a kerékpárt.
8.Tengelytáv A láncvillahossz és a homlokcsőszög is befolyásolja,értelemszerűen a nagyobb tengelytáv stabilabb és lomhábbat,a kisebb kevésbé stabil de kezesebb kerékpárt eredményez.Kerékpárostól és felhasználási szokásoktól függ melyik az ideális.
9.Középcsapágy magasság. A kerékpár kezelhetőségére van hatása,alacsonyabb kezelhetőbb,mozgékonyabb kerékpárt eredményez,a magasabb középcsapágy könnyebb pedálozást,több mozgásteret a pedáloknak rossz,egyenletlen terepen.
Aztán ír itt egy pár sort az old school,meg new school geókról,ahol az utóbbit laposabb homlokcsőszöggel,meredekebb nyeregcső szöggel és alacsonyabb középcsapágy magassággal jellemzi,melyhez hosszabb reach társul,ahol ez miatt rövidebb kormányszárt használhatsz.Azt írja ezért általánosságban hosszabb a közép-első része ezeknek a bringáknak,miközben a láncvcillát a kezelhetőség miatt röviden tartották.Ettől,főleg ereszkedőkön stabilabbnak érzed a kerékpárt,mintha nem rajta,hanem kvázi benne ülnél,ami összességében pozitív fejlemény. Ugyanakkor szerinte egyesek progresszívebbek ebben mint mások,míg megint mások már túlzásba is esnek az első kerék előre tolásával (növelik a tengelytávot,de marad a láncvillahossz,így csak az első kerék mehet mind előbbre,mind laposabb homlokcsőszöggel) ami 2 dologhoz vezet.Egyik,hogy már-már olyan a kerékpár mintha egy endurót vinnél az aszfaltra,tehát a nem túl egyenletlen terep szinte már unalmas lesz,másik meg,hogy egyre inkább előre kell evickélni a nyeregben súlyt helyezni az első kerékre,mert az annyira ki van tolva,hogy egyre kisebb a súly rajta és könnyen elveszti tapadását a kanyarban vagy simább terepen.Vége.(#127548) BMW001...ami a brexitet illeti,egyértelmű,hogy elszámolták magukat,a vigyázz mit is kívánsz tipikus példáját látjuk,amikor a falra festett ördög leszáll,és hirtelen nem tudunk mit kezdeni vele.Nem kellett volna pár tanulmányt elvégezni a kilépés következményeiről,mielőtt kiírták a népszavazást?! Dehogynem! Hülyék,csak most szembesülnek azzal,hogy mindjárt széthullik birodalmuk maradéka is,csak mert nem számoltak a következményekkel. Amúgy ez jó példa a népszavazásokra is,a birka nép (és ez érvényes Japántól az USA-ig) azt sem tudja miről szavaz,csak megeszi a sok sz@ros politikai maszlagot a tévéből,aztán azt csinálja amire éppen felbujtják,anélkül,hogy halvány lila fogalma is lenne miről van szó .
(#127550) ShiTmano...csak lefordítottam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz MPowerPH #135851 üzenetére
Én nagyon nem látam ezek értelmét baromi túlárazottak, és randák mint a bűn. Mindenképpen szükséges a női váz mellé váltó?
(#135855) st6969 Csepel Budapestből a 24"-es, esetleg a 26"-os verzió ami ajánlható. Ez a legolcsóbb bringa amiért érdemes pénzt adni.
Megjegyzés: ezek modern méretek, szóval a 28"-as 622mm-es felnivel van szerelve, a 26"-os 559mm-essel, a 24"-es meg 507mm. A régi méretek nagyobbak voltak a klasszikus 28 635mm, a 26 590mm, a 24 meg 540mm.
(#135853) emiki6 Nem bántásból írtam, csak a megfelelő terminológia sokat segít a keresésben. Van ún. szabad görgő amint tényleg ilyen görgők vannak, meg van ilyen álló vagy fix.
(#135858) 6030D Ha rá tud ülni a 26"-os csepelre akkor érdemes azt venni, és gyakorlatilag van egy bringája amit 10 év múlva is használhat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- EAFC 24
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Xbox Series X|S
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- E-roller topik
- Revolut
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen