- Magisk
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 12T - egytucat
Hirdetés
-
Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
ph Úgy fest, hogy a 27 hüvelykes, Agon szériás képernyő be fog férni a 100 000 forintos összeghatár alá.
-
Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
gp Hosszas hallgatás után nemrég kiderült, hogy a versenyjáték szeptemberben debütál PC-n és konzolokon.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Grave_444 #263021 üzenetére
A márka lényegtelen, inkább a felszereltség számít. Én leírom mi lenne nekem a minimum, egyébként én is erre felé építem a saját biciklim, már nem sok alkatrész kell hozzá.
- Alu váz legalább A-Head fejcsapágyas legyen, de jobb a tapered
- Legalább Shimano Altus/Alivio/Acera váltó(k) legyen(ek) vagy SRAM X3 8s vagy X5 9s/10s, de inkább Deore 9s (M592) vagy Deore 10s (M4120, M5120, M6100)
- Levegős villa legalább vagy ha nem az akkor inkább merev villa, semmiféleképpen ne Suntour XCE/XCT/XCM. Ha mindenféleképpen kell teló, akkor legalább Suntour Aurion vagy RockShox alap levegős.
- Integrált hajtómű, legalább egy jobb minőségű kínai (pl. Promax Clown) vagy inkább Shimano M5100, SunRace, SRAM, Funn stb.
- tárcsafék, legalább Shimano MT200, jobb az MT410, MT501, MT6000.
- kiegészítők majdnem mindegy, mert ritkán jó mindenkinek ugyanaz a nyereg, markolat stb.Konkrétan például be lehet vállalni használtan a Decathlon biciklijeit, pár alkatrészt esetleg cserél az ember. Ott van például a Rockrider ST500-as szériája. A legszűkebb keresztmetszet a teleszkóp (matricázott Suntour XCT/XCM), a hajtómű szokott lenni (négyszögletes), meg a régiek mechanikus tárcsafék (bár nem annyira rossz, Hayes MX4 szokott lenni), újabbakon Tektro hidraulikus (Auriga). Amúgy a régebbieken SRAM X3 vagy X5 váltás volt, az újabbakon meg microSHIFT váltók. Ha a teló kotyog, akkor kuka.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #263028 üzenetére
Ő akart konkrét linket. Pedig a kerekebe és a boost, non-boost és superboost dolgokba nem is mentem bele.
Utólag eszembe jutott írhattam volna azt is, hogy emelje meg a keretet 250ezerre és rengeteg jó állapotú, Deore és XT felszereltségű Cube, KTM stb. biciklik vannak a Marketplacen. Én is sokszor elcsábulnék simán, mert láttam nem egy szinte új állapotú 29"-es Cube biciklit full Deore cuccokkal, egyedül az első váltót szedném le.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #263045 üzenetére
A markolatokat nagyon ki kell tapasztalni, mert használat közben rögtön kiderül, hogy nem jó. Magam részéről kipróbáltam rengeteg félét és ez az ergonomikus fajta egyáltalán nem jó, illetve semmivel sem jobb, mint egy vastagabb sima cső markolat. Nekem már egy kilométer után nyom mint az állat, zsibbad a kezem tőle. Viszont az ESI féle szilikon és a SRAM féle habszivacs sokkal jobb, tényleg csillapít. A habszivaccsal az a baj, hogy szltmállik egy idő után, ezért a szilikon a nyerő. Ezek a kemény gumi markolatok meg nekem már nem kellenek.
A hosszútávú tapasztalatom meg az, hogy meg kellett szoknom és mostmár jó a KTM szilikon markolata, viszont sokkal de sokkal jobb az ESI Chunky. Ha tönkremegy a KTM, akkor kérdés nélkül újra ESI-t fogok venni (betárazok előre belőle). A szarv ezért nem is merült fel bennem mint igény, annyira kényelmes sokkal hosszabb távon is. A fiúk már régóta írják, hogy mennyire jók ezek a fajta cuccok, így előbb is vehettem volna.
Kormányvég dugónál érdemes egyszer megvenni a csavaros fajtát (csak ne a BBB ScrewOn-t amiről lejön a festék), azzal örök élet. Jó az AliExpresses változat is, nekem van itthon abból is, alu, semmi logo nincs rajta, csak simán egy anodizált alu végdugó. A sima műanyag beütős nagyon könnyen sérül, így járt az ESI is. Szétmállott a betonon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #263056 üzenetére
Ezé' sem kell virsligumi. Az 50 mm széles gumi szépen átsuhan rajta. Na jó outira nem való traktor gumi, így ferdén kell átmenni rajta.
andrisbandi: Nekem is az ötlött fel, mint ötlet, hogy ki kell szedni a semmitérő gumit és merev tagot csinálni oda lakatossal. Ez a régi UST rendszerű, primitív, kezdetleges "fully" amúgy sem ér semmit, és nekem fáj is a szememnek ez a fajta váz. Sokat tett érte, hogy a 2000-es években volt sok ilyen hulladék Tescós bringa.
avl: Én outira semmilyen csomagtartót nem tennék és szerintem a karbon nyeregcső sem díjazná a nyíró igénybevételt. Szóval NEM.
Csokicsibesz: És ha pont most vett volna már végre valahára fulton egy outit?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #263138 üzenetére
Azt remélem tudod, hogy a purhab nem vízálló (UV-t sem bírja mind, de az most lényegtelen). Most miért kellett gányolni? Lehet kapni dugót, az sokkal jobb megoldás lett volna. Vagy az egész bicikli cseréje.
dom1n0: Itthon szeretnek a "szakik" púrhabbal gányolni, meg sem lepődök rajta. Rés kitöltésére (épületeknél!!) meg nyílászárók berakására való, máshová nem. Kültéren meg semmit sem ér, ha nem UV állót vesz az ember.
Bicikli közelébe nem is vinném, meg egyébként sincs itthon belőle, mert semmi szükség rá. Ha fulton ügyes szakbarbár lett volna, akkor "kiszilózta" volna, az legalább vízálló. (Másik kedvenc gányoló cucc itthon.)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #263175 üzenetére
Ne is mond. Nekem csak esős időben kicsúszott oldalra a bicikli és a bal oldalán csúszott. A markolat és a kitámasztóval érintkezett csak, így szegény ESI szakadt el. A végdugó is szarrá ment, az lett volna a legkevesebb.
Másnap elmentem a boltba és már nem volt Chunky, így lett a KTM. Jó-jó, de az ESI jobb. Volt még PRO is amit az előbb volt linkelve, meg BBB is. Mindkettő jó volt fogásra, csak baromi drágák. Ameddig a Chunky 6-8 ezer Ft, addig a PRO és a BBB 11-12e Ft. Ha a KTM elkopik, akkor ESI lesz az utód. Viszont ahogy jjeahh írta, a KTM is keményebb volt, mostmár puhult, így jó lett. Elsőre nem is volt kényelmes.
A Crivit nyereg meg bevált, egész jó. Legalább tudom már, hogy keskenyebb nyereg kell, nem olyan széles, mint a Monte Grappa Argo.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #263202 üzenetére
Csillapít az, ez fizika nem palcebo. A hagyományos gumi az úgynevezett "kraton" anyag ami kemény és merev, így csillapítás nélkül átadja a rezgéseket. A szilikon sokkal puhább, így tompít. A habszivacs hasonlóan jó lenne, de a legtöbb nem bírja az esőt (izzadságot) és az UV-t, így egy idő után szétmállik. Csillapítás terén jók. A bilincs az semmit sem javít, könnyebb szereléskor levenni, meg elvileg nem tud elforogni a markolat. Nekem a sima gumi sem tudott, így nem kellett bilincs.
Másrészt a kraton nem illeszkedik a kéz anatómiájához, így nyom valami ideget. A szilikon és a szivacs meg idomul, ezért is jobb. A hagyományos gumiból kipróbáltam az összes fajta formát, egyik sem vált be, mindig fájt a kézfejem. Nem is kellett hosszú táv, elég volt elmennem a Tescoig, ami kábé 2,5 km itthonról.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #263264 üzenetére
Elvileg a dropper elődje volt, azaz le lehetett engedni az ülést csapatás előtt, de szerintem nem életszerű. Most meg hogy van már mindenféle dropper értelmetlen.
Cserélni én is emiatt cseréltem pont, szép lassan lecsúszott a nyeregcső, de gyárilag a vázhoz ez járt. XLC nyeregcső-bilincs lett helyette.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #263344 üzenetére
Kíváncsi leszek a 3ezer Forintos Crivit nyeregre, eddig úgy tűnik elég erős és én nem 80 hanem 100 kg körül vagyok.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #263355 üzenetére
Később láttam mi a gond vele, így nem gáz, ha csak egy alátét csere kell. Viszont az SX tényleg nagyon fos, az tényleg széthullik.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #263366 üzenetére
Arra tökéletes volt, hogy kipróbáljam milyen forma és hossz kell. Majd nemsokára keresek hasonlót, csak előbb hidrós fékre váltok. Addig csak nem törik ketté alattam.
Egyébként én nagyon szkeptikus vagyok az Alis cuccokkal, így biciklihez csak ilyen jelentéktelen dolgokat rendelek. Például úton van egy szilikon tok a Bryton 320-hoz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #263374 üzenetére
Nekem a Bryton gumigyűrűje már 6 éves, még a Rider 15-höz kaptam, így a 320 sajátja még a dobozban pihen. Ettől függetlenül a gumi is öregszik, főleg UV hatására és rideggé válik majd elszakad. Szóval sokáig bírják.
-
Fall-N
veterán
válasz sepyi #263408 üzenetére
Sokszor volt téma, hogy az iPhone külföldön nem státusz szimbólum, mert egy mezei munkás is meg bírja fizetni, nem minden ország ilyen szar fizetésekben. Sokan inkább azért veszik, mert faék egyszerűen müködik (Just works). Itthon a vadkeleten, ami a fizetéshez képest drága, az már a hülyéknek a kivagyiság szimbóluma. Ezért "menő" egy 20-30 éves levedlett, nyugatról behozott BMW, egyes körökben.
Kínai témában meg vannak minőségi gyártók, rendes minőségellenőrzéssel és vannak a dzsunka gyártók. Alin mindkettő megtalálható, de általában a nagyobb márkák később már nem annyira lesznek olcsóbbak, mert az országokban a jelenlét és a szervízhálózat sok pénzbe kerül. Amelyik gyártók maradnak online értékesítés mellett vagy Kínán belül azok tudnak még olcsók maradni, de cserébe nem kapsz minden boltban és országban tőlük semmi.
Khelben: Idézőjelbe raknám a minőséget kapsz mondatot, mert ott is vannak problémák és voltak régen is. Például az antenna botrány, akku botrány stb. Manapság inkább a szoftveres bakik vannak náluk.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #263435 üzenetére
Igazad van. Ha nem számítana a pénz mindenki drágább dolgokat venne. Elég csak belegondolni, hogy mindenkinek van álom biciklije és álom autója. Ha meg lenne rá a keret úgy, hogy nem érintene negatívan anyagilag, ki ne venné meg? Én például minden kategóriájú bicikliből vennék legalább egyet. MTB-kből többet is.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #263466 üzenetére
Nekem az Apple és az iOS tiltólistás, mert nincs rá másik launcher (többet és használok) és nagyon bejön a gyári, módosítatlan Android és a Material You. Ezért vettem Motorolát. Sok Xiaomi telefonom volt, de meguntam a MIUI nyűgjeit.
Kínai cuccok terén pár éve beszippantott az AliExpress, bár én akkor órákat vettem. Minőségre nem is volt velük gond, csak apróbb hibák (por az üveg alatt), de teljesen korrekt cuccok voltak. Később bukás nélkül adtam el őket és jöttek a japán órák, amúgy is azok a kedvenceim (Casio, Orient, Lorus, Seiko).
Biciklis cuccok közül van sok ami bevált, például a Rockbros már európai boltokban is simán kapható, de például a ZTTO az már kétes. Van amiben jók, valamit nem mernék venni. Például hidraulikus fékben nem vennék ZTTO-t, amikor az árán kapni Shimanot. Ezért ahogy írtad a felhasználói tapasztalatok alapján kell szelektálni és akkor kisebb az esély a lyukra futásnak. De sok kínai alkatrészt kapni bárhol, például az UNO, Zoom kormányok és nyeregcsövek az alsó szegmensben szinte egyeduralkodók. Rengeteg minőségi tajvani gyártó is van és ugyanúgy az Alin is árulnak.
Napszemüveg terén meg először Bikefunt vettem, ami akkor megfelelt, meg Aldis fotokróm, Lidlis cserélhető lencsés is van. Mind kínai természetesen. Amikor megvettem a KTM polarizált napszemüveget, akkor amikor felvettem a régieket, rögtön érződött, mennyire gagyi a BikeFun Ace. Túl merev és kényelmetlen. Pedig a KTM is csak egy tízes volt a helyi boltban, mégis ezerszer jobb minőségű. Ettől függetlenül egyszer kell egy Alis NRC.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #263493 üzenetére
Nekem csak az nem tetszik, hogy LinkGlide-os, ami más filozófia. Inkább lassú, de pontosabb (?) váltás. Mintha a régebbi HG cuccok pontatlanok lettek volna. Másrészt nem olcsók, így kezd nekem a SRAM szimpatikusabb lenni. Bár 12 sebességnél drágábbak, így ott egyelőre a Shimano olcsóbb. Viszont 1x9-re vagy 1x10-re nekem a SRAM X5 meg a GX Type 2.1 szimpatikusabb. Gondolkodom is az utóbbin. Nem sokkal kerül többe, mint a Deore 10s.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #263508 üzenetére
Igen láttam, nem szarakodnak a SRAM-nál. A Shimano kezd lemaradni. Ez a Cues is már késett 2 évet legalább. És még nem is kapni az összes fajtát.
Nálam csak a 12s azért nem jön számításba, mert a sorok baromi drágák, még a SunRace is. Egy SRAM Eagle vagy Shimano Deore 12s is horror ár. Mondjuk Alföldre kicsit fölös is lenne. Úgy 10s-ig nálam tűrhető kategória árban. A váltó is a kar már nem drága, meg az tovább bírja, mint a sor és a lánc.
-
Fall-N
veterán
válasz rétisün #263507 üzenetére
Én ezekkel a kalkulátorokkal szkeptikus vagyok. Sokkal egyszerűbb beállítani a tapasztalati módszerrel. Ha kinyújtott lábbal az ember sarka éri el a pedált alsó állásban akkor jó a magasság.
Például láttam már számítási képletet a hidraulik fékcsőre (BikePron a fék adatlapján ott van a fékhossz melletti sugón), ami egy baromság, mert nem veszi figyelembe a kormány szélességét, csak a váz dimenzióit (felsőcső + támvilla + stucni hossza + X mm). Sokkal egyszerűbb szerelés közben vágni, mert amúgy sem kapni gyárilag megfelelő hosszban az előre szereltet. Például nekem a hátsó fékhez majd 135 cm hosszú kell, előre meg 70. Ezzel szemben az első gyárilag 100 mm, a hátsó meg 170 mm (Magura 220 mm!), így pont 30-35 centiket kell majd kívágnom.
Ma meg is jött a Topree légtelenítő szett. Ez is Alis cucc, bár a Csodabiketól vettem. Userek szerint teljesen jó, valaki ezzel szervizel sok biciklit. Már csak a fékeket kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #263549 üzenetére
Igen, én is régen a 48-ast használtam, de csak 50-60 pedálforduéattal. Utána váltottam is 1x-re és 36-os NarrowWidera. Mostmár rögtön 80-90 rpm lett különben nem haladnék. Nekem felesleges lenne a 44/48, de a 26/28-as legkisebb tányér is ezért lett 1x8.
-
Fall-N
veterán
Attól függ mihez szoktatod hozzá magad. Én a kezdő erőnlétet egysebis biciklivel szereztem meg. Utána jött az első, váltós bicikli (3x7), itt egyből 48-as tányert kezdtem el használni (Általában 48-12 meg 48-14-et használtam), ehhez erősödtem hozzá. Nem is használtam sosem az első váltót egy jó ideig, össze is állt az olcsó Tourney. Sajnos ott alacsony fordulaton tekertem, azt szoktam meg akkor. Később jött az egyszeres hajtás terve, akkor kezdtem használni a 38-as középső tányért, így el kellett kezdenem újra pörgetni (SS-nél is kell pörgetni váltó híján), különben nem halad az ember. Így már könnyű volt áttérni a 36T-re. 32-est kicsiknek találtam, amivel nehezebb haladni, így jött a 36-os.
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #263604 üzenetére
Most nem rosszból, de ilyenkor én inkább elviszem a helyi cipészhez, aki 2-3 nap alatt tökéletes minőségben megragasztja 1300 Ft/pár áron. Gyerek az óvodában le szokta koptatni a cipői orrát, így a hónapban két pár cipőt javíttatunk meg. Plusz gumit kellett pótolni az orr részére, de nem látszik. Ha az anyagszakadás lenne, akkor garanciáztatnám csak.
-
Fall-N
veterán
Waxra én is állt fogok állni, nagyon unom a fekete olajos láncot. Jövő héten szabadságon leszek lehet megejtem azt is. Holnap jönnek meg az új hidraulikus fékek, azt is fel kell szerelmem.
Én tisztában vagyok tőletek a lánc zsírtalanításával, viszont a sort hogy szoktátok, ha nem új, 0 kilométeres? Szereljem le a kerékagyról és úgy zsírtalanítsam vagy van egyszerűbb módszer a keréken való tisztításra?
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #263648 üzenetére
Köszi. Én is így gondoltam, hogy valami edényben (tésztaszűrő tényleg jó ötlet!) kéne, a keréken hozzá sem lehet normálisan férni, meg ráfolyna minden a felnire és a külsőre, amit rohadtul nem lenne kedvem takarítgatni fölöslegesen. A petróleum meg benzin ráadásul tönkre is vágja a gumit.
Egyedül a váltógörgő kiszedése nem áll a fogamhoz, bár azt a legkönnyebb letisztítani, elég féktisztítós ronggyal letakarítani.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
Erről valamelykőtök "hallott" vagyis olvasott?: [link]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #263671 üzenetére
Már miért ne tudna bekúszni? Szerinted a csöpögtetős wax miért vízben van feloldva? A főzős meg egyértelműen bejut. Vagy láttál már olvadt gyertyát vagy viaszt? Teljesen folyékony, sokkal hígabb tud lenni, mint az olaj.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #263732 üzenetére
Túlreagélta a Mézga kolléga a dolgot rendesen, de gondolom már lehiggadt. Azzal szerintem nincs gond, hogy nem mindenki látja ugyanúgy a dolgokat, nyilván mindenki mást szeret a biciklizésben, nem mindenkinek jön be ugyanaz. Mondjuk a waxolás téma nem tudom miért volt ennyire idegesítő, de nem vagyunk egyformák.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #263780 üzenetére
Nagyon jók még a Koyo japán csapágyak is, sok gyártó azt használ. Árban sem vészesek.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #263786 üzenetére
El kell, hogy keserítselek, mert nem lesz jó az outihoz. A nyereg mindig egy adott testhelyzethez jó. Én is így jártam MTB-n. Minél lejjebb vágtam és állítottam a kormányt, annál keskenyebb és rövidebb orrú nyereg kellett. Szóval ha meglesz az outi ki kell tapasztalni, hogy jó-e a kormány magassága és a szár hossza. Ahogy változnak ezek a paraméterek úgy változik a kényelme a nyeregnek. Másrészt a túl kicsi Csepel váznak teljesen más a geometriája, így arra alapozni totál fölösleges.
-
Fall-N
veterán
válasz rétisün #263797 üzenetére
Ez tárcsafék függő. A normális tárcsafékeknél a betétek között van rugó, ami pont nem engedi zörögni őket. Egyébként hidraulikus féknél nem kellene rugó a dugattyú visszanyomásához. Shimanonál tuti van ilyen, sok Magura meg mágneses betétrögzítést használ. Elvileg így nem tud zörögni a fék maga, a villa vagy ha a váz csavarodik akkor igen.
A CenterLock záróanyára meg rakj egy csepp menetrögzítőt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #263817 üzenetére
Igen, sokkal jobb módszer. Kormánycsapágy behúzót én is csináltam házit, de végül nem használtam, inkább gumikalapáccsal ütöttem be a csészéket. Nem lett volna egyszerű kontrollálni vele, hogy teljesen egyenesen húzza be a vázba. Ezeknek van peremük, amik legalább segítik, hogy ne tudjon oldalra kimozdulni húzás közben a tengely.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #263881 üzenetére
Azzal egyetértek, hogy biciklin az egyeszerűsítés a jobb, például bal oldalt az első váltókar helyett a (dropper post és) a remote lockout karja, jobb felén meg a hátsó váltók, plusz a két fékkar. Bőven elég ennyi, opcionális még a hátsó tag remote lockout. Ha van első váltókar akkor az is ott van, de egyre jobban kiszorul MTB-n.
Autónál meg a minél egyszerűbb vezérlés, vakon kitapintható gombokkal, nem bebaszni középre egy tabletet és jóvan, lásd Tesla. A minden apró cseprő szarhoz külön gomb sem volt régen jó ötlet, az is elvonta a vezetéstől a figyelmet. A legjobb lenne egy magyarul is értő offline hangvezérlés lenne, így a nem fő funkciókat lehet hanggal aktiválni. Ez manapság már nem lenne sci-fi, csak online van egyelőre.
Biciklik jővőjénél meg egy programozható vezeték nélküli gomb kellene, az AXS mellé. Dupla nyomás vezérli a droppert, szimpla meg például a villa lockoutját kapcsolná.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ha hasonló testhelyzetben ülsz, akkor nem kell mindig másik nyereg. Én csak arra világítottam rá, hogy a túl kicsi vázas Csepelen hiába próbál bármit, amikor azt sem tudja milyen outit vesz az jövőbeni 20 éveben. Azon is meg kell találni, hogy milyen pozícióban tud tekerni, így már ugrik az egész. Neadjisten jó a gyári nyereg akkor meg főleg fölösleges kör. Bár mire vesz biciklit, szerintem már a nyereg is tönkre fog menni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #263947 üzenetére
Most őszintén mi a bolt hibája, amikor a gyártó a f@sz? Ők is azt tudják elintézni, amit a gyártó és a hazai képviselete enged. Nekik is ha valaki visszaküld valamit, akkor a hazai disztribútor kártalanítja a visszavett hibás árut. Ha nem veszi vissza akkor javíttatja, szintén a gyártó előírása szerint. De elsősorban a gyártó aki rossz minőségű ragasztóval látta el a cipőt. Lehet külföldön bevállalja a bolt és egyből cserél, bár ezt sem hinném. A boltnak is hidd el, hogy egyszerűbb lenne ha cserélhetne és legközelebb amikor kapnak tőlük árut akkor visszavinnék tőlük. Macerásabb javíttatni, meg újra leszállítani.
Egyébként én mindent majdnem az ebike-tól vettem és 0 gondom volt velük. Mondjuk problémám sem volt, igaz szar dolgokat nem veszek meg. Helyi boltban is szoktam venni dolgokat, ha nem drága, pont ma vettem 2900 Ft-ért a 100 ml-es Shimano ásványi fékolajat, mindenhol drágább amúgy. Ezekből a cuccokból sem romlott el semmi, mindent én szeretem fel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Közben ma megjött az MT200-as fék szett. Jó hosszú fékcsővel volt csak raktáron a hátsó (170 cm), így abból rögtön le is vágtam vagy 30-35 centit. Rendeltem mellé 2-2 db kompressziós tüskét és roppantó gyűrűt is, ami kellett is, egyedül az első féket nem volt még ma időm kurtítani, azt majd holnap. A Topre légtelenítö szett jól vizsgázott, egy buborék jött csak ki, így nem lett túl levegős. A végén öntöttem rá egy kis olajat a csavarnál és ment vissza. Jól fog, de még ma nem volt időm teljesen bekoptatni. A mecha Shimi fék meg megy fel apróra.
Gondolkodtam előzőleg az MT410-en, de külföldi tesztek és tapasztalatok szerint kábé egyforma a fékerő, egyedül az MT200 3 ujjas, az MT400 meg 2 ujjas.
Amin meglepődtem, hogy adtak a hátsó félhez egy IS to PM 160-as adaptert, ami nem kellett, mert volt már, de szép gesztus.
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #263990 üzenetére
Sokan lehúzták, hogy nem jó, de általában azok írták, akinek kevés lenne (pl. DH-znak). Városban bőven elég. MT401/T410 volt tervben, de mindenki azt írja és írta, hogy ugyanolyan erős, mint az MT200, csak rövidebb a fékkar, így fölöslegesnek tartottam akkor azt venni. Legalább két hete nézegettem róla videókat és olvastam tapasztalatokat, így lett ez a döntés. Itt is olvastam, hogy elégedett akinek MT200 van.
Az viszont tény, hogy aki sokat lejtőzik, annak jobb egy Deore vagy SLX vagy XT.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Redditen is feltettem a kérdést és írták, hogy a két dugattyús Shimano fékek teljesen egyformák a fékerőben, apróbb különbségek vannak. Például ha megnézed a Deore MT410 ugyanúgy néz ki, mint az Altus MT200, csak fekete színű hátul a hidraulika csőnél a rögzítő csavar, ezüst pedig az MT200-nál. Azt is írták, hogy a 4 dugattyú és/vagy a ServoWave hozna még változást, de az nekem nem kell. Annyi még, hogy az MT410 J-kit lett volna, azaz nem készreszerelt, de az a plusz 1180 Ft amibe került a tüske meg a kompressziós gyűrű, nem nagy dolog, amúgy is olcsóbb a fék maga. Vágni meg amúgy is kellett, mert gyárilag túl hosszú a cső. De vicc nélkül sokkal nehezebb volt a szilikon markolatokat leszedni, mint az egész fék szerelése.
Meg voltam elégedve a mechanikus tárcsafékkel is, csak úgy voltam ha már eladtam a régi telót, akkor ennyi pénzért vétek lenne nem hidraulikus fékre fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #264001 üzenetére
Jó a hosszúság, a kép csalós. Teljesen kifordítottam (még kicsit hosszabb is mint a mechanikus volt) a kormányt és nem feszül. Elvileg lusta akartam lenni és holnap vágcsálni, de iszonyatosan hosszú volt a hátsó fékcső, így muszáj volt még ma.
Vennék én erősebbet is csak az áruk sok. Így a két fék kijött egy darab Deore árából. Városba bőven elég lesz. Majd később váltok fékbetétet benne, állítólag a gyári betét miatt érzik sokan gyengének az MT200-at. A tárcsákkal nincs baj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Braun Series 5 EasyClean 50-W1000s nedves/száraz villanyborotva
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs