- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz guftabi96 #86101 üzenetére
A csepel budapest teljesen jó ennyiért, nehéz, de amúgy egybe van, a kontrája rendes velosteel, kerekei duplafalúak és az a felni elég strapa bíró. A hajtása egy fos, de azt max. lecseréled később, de lehet bőven elég lesz az is.
(A neuzer gagyi felnis azt hanyagold, meg azért a csepel mégis jobban néz ki ők gyártottak, gyártanak jó cuccot is ) -
ivana
Ármester
válasz axlfsi #86209 üzenetére
Karbon a váz? Az azért dob az áron, mondjuk mtbben nem vagyok otthon... Ha olyan cucc van rajta és karbon a váz akár indokolt is lehet, mondjuk hardtail.
Szerk.: Most nézem, ez triple hajtás? Manapság a 1x a menő, szóval szerintem ez nem tuti rohadtul túlárazott.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #86201 üzenetére
Nyáron voltunk arra és sokat túráztunk (gyalog), láttunk medvét, de az sokkal kevésbé volt para mint a borjú méretű kutyák amik elől úgy kellett elmenekülnünk... Olyan gyorsan még nem vettem elő baltát mint ott, szerenxsére nem jöttek nekünk de ha igen az elég durva lett volna.
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #86242 üzenetére
Ebből láncváltós kéne
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #86252 üzenetére
Szerencsére bőven nyár volt, de malacokkal még a vaddisznó is veszélyes...
-
ivana
Ármester
válasz deny330 #86398 üzenetére
Az ilyen ledudálós embereknek én mutagatni szoktam akkor befogják, mondjuk volt már, hogy kiscsaj meg a barátnője dudáltak le aztán kiszólogattak az ablakon, azért nekik szóban is jeleztem a véleményem.
Hasagmegy: én is láttam már hiúzt szürkületben, tuti az volt ketten is láttuk, vadmacskát is láttam már az más, az egy nagyobb házi macska szerű állat, fura színnel, a hiúz nem. Szerintem simán lehet, hogy azt látott ritka, de nem lehetetlen. Láttam már muflont is, meg egyszer (talán mert nem sokáig látszott, de arra tippeltünk) farkast Bükkben.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz BenQhunria #86414 üzenetére
Ez elég fura az a pedál elég sokat ki kellene bírjon. Nem ment bele víz? Azt nem szereti. Illetve ez a spay nem biztos, hogy jó ötlet szét kellene szedni és megnézni belül. Az enyémben már van bőven és semmi baja...
-
ivana
Ármester
válasz zoli03 #86612 üzenetére
Alapvetően MTB-re nincs bajom vele, de minden másra elég fura. A merev villa rezgései egyenes kormánnyal a csuklódon kötnek ki ami minden csak nem kényelmes, egy teljesen hajlott kormánynál a könyököd nyeli el ezeket (ha jól fogod és méreted a bringa, ez igaz kosra is, csak az meg más szempontból kényelmetlen legalábbis kezdőknek). Szerintem a mai kormánydivat következménye a sok rugós telós fos trekking.
MTB-n ahol a kormányzás pontosabb és erősebb kell legyen, illetve szokott lenni teló ott érthető, de városi gépre nem illik. -
ivana
Ármester
válasz betyarr #86639 üzenetére
Ez régebbi bringa, az agyváltó sachs spectro 7, ami a jó konstrukciók közé tartozik, nem hinném, hogy bármi baja lenne, de végig kell váltani és tekerni ha mindet veszi akkor jó. Ha megveszed utána érdemes csinálni egy újra zsírzást (vigyázz kontárnak ne add, de otthon is csinálhatod annyira nem nehéz). Ennyiért szvsz megéri, az az agyváltó ha működik akkor sokat ér.
-
ivana
Ármester
A hajtókart nem a csavar tartja, amikor ráhúzod gyakorlatilag ki is szedhetnéd a csavart ha minden ok akkor rajta kellene maradjon.
Meg kell nézni hogy nem sérült-e a négyszög, ha nem akkor a csavart és a tengelyt is jó alaposan bekenni zsírral fogni egy rendes hosszú nyelő 8-as imbuszt és meghúzni tökig. -
ivana
Ármester
válasz lalakov #87114 üzenetére
Szvsz olyan 1,5-szer ha ilyen rugós telós trekkinged van ami nehéz is.
A méreted olyan 53-54 56 tuti nagy, kisebbet érdemes inkább venni ha két méret között vagy.
Mi az a hagyományos kormány? Kompakt kos van rajta, nem klasszik, de ez a modern forma elég jó.
Ha a full sorás sora hajtásos dekás gépről beszélünk az nem rossz. De használtan biztosan jobbat kapsz ennyiért. El lehet lenni a sorával, nem olyan rossz az, csak belépő outi szett.
A trek 105-el kb. 300 ezer lehet újonnan.
HollyBoni: a csavar nem véletlen van ott az igaz, de nem a menetrögzítő oldja meg a problémát, hanem a normális meghúzás meg a zsír.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87118 üzenetére
A lényeg az egészben a meghúzás 40Nm van előírva kb. ami rohadt sok, fogsz egy imbuszt és meghúzod amennyire tudod azt kész. A terhelésből adódóan itt a blue locktite nem ér semmit.
Igen, egy idő után elvileg lejön ha nincs csavar, de gyakorlatilag ha jól rajta van ez elég sok idő. -
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #87122 üzenetére
Been there done that Túra gyereknek lelazult a hajtókarja a semmi közepén, még ilyen régi 14-es csőkulcsos volt, persze 14-es csőkulcsa nem volt senkinek, meg amúgy is sérült volt a menet a csavaron. Kiszedtem a sajátomat meghúztam aztán vissza raktam hozzám, kibírta a 10km-et a következő bringa boltig
40Nm egy 15cm-es nyelű imbusszal azt jelenti, hogy 400N-el kell húznod az imbuszt mert az effektív erőkar olyan 10cm akkor is ha úgy számolunk, hogy a gyűrűs és a kisujjadra ugyan annyi nyomaték esik. Vagyis rohadtul meg kell húzni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Ebben az esetben főleg a kenés számít mert azért rendes erők ébredhetnek azon a csavaron, lásd így simán kijött pedig volt rajta. A loctite is keni a menetet amíg meg nem szárad.
[link] Elég tág határok között mozog, pl. valamelyik hajtókaromba bele van ütve, hogy 44Nm. Az alja az ajánlottnak kb. 35.
Az nagyon a vége annak amit ki lehet fejteni azon a imbuszon, szóval húzd meg teljes erőből. A szerszámok nyele nem viccből akkora amekkora, úgy vannak tervezve, hogy nagyon ne lehessen túl húzni. -
ivana
Ármester
válasz Pttypang #87244 üzenetére
Sram S200 van rajta nem? Az négyszöges. Minden normális négyszöges hajtás imbuszos csavarral van, a régi 14-es csőkulcs egy nagyon elcseszett megoldás, mert meg kellene azt húzni rendesen, de egy vékony csőkulcs azt nem bírja, konkrétan törtem már el csőkulcsot.
Az octalinket azért nem ajánljuk, főleg nem cserére. Mert annyival nem jobb mint a négyszöges, miközben az alkatrész drágább. Ráadásul jóval szarabb a monoblokk csapágyazása a vastagabb tengely miatt, ezért gyakrabban kell cserélni. Ha meg költesz a gépre akkor integráltat kell venni.
Amúgy négyszögben bőven jobb cuccokat kapni mint octalinkben. Pl. létezik karbon super record, vagy record pista (ez utóbbi most is gyártásban van). -
ivana
Ármester
válasz Pttypang #87249 üzenetére
Egyszer egy hasonló szarral kicsúszott elém egy olyan 30 körüli faszi, még sisak se volt rajta. Szerencséje, hogy outival voltam mert így felugrottam a padkára és senkinek nem lett semmi baja, ha tanyabikeal vagyok valószínűleg fájt volna neki lehet nekem is mert arról leugrom, ha meg kocsival akkor lapos lesz. Konkrétan az út másik oldaláról (kanyarodó főút) be akarta venni kisívben a kanyart, nem sikerült és az én oldalamon kötött ki. Mindezt annak ellenére, hogy nem volt gyors (én gyorsabban jöttem outival).
Ennek az árából kapsz egy rendes robogót és az legalább nem életveszélyes.
-
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #87514 üzenetére
Mondjuk ennyi erővel szingóval is mehetnének, azt se sokkal nagyobb macera cserélni mint a tubelesst, mint technológia meg elég jó, sokkal jobban viselkedik kanyarban mint a peremes.
-
ivana
Ármester
válasz rétisün #87588 üzenetére
Főleg, hogy jelen esetben egy 60 körüli hölgyről van szó aki valószínűleg szintén a kontrához lehet szokva.
Ezt az első fékkel fejre állni dolgot sose értettem, tárcsával talán kivitelezhető, minden mással lehetetlen, persze azért a kormányt fogni kell rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #87591 üzenetére
A titok az, hogy a kormányt rendesen kell szorítani, ha nem szorítod eléggé át lehet rajta esni, de felfordulni elég nehéz egy outival meg főleg.
(#87592) KRoy19 Az elég jónak tűnik, régi WM női vázra hajaz kicsit a kinézet, meg a mátrára. Annyi, hogy nem kontrás viszont.
-
ivana
Ármester
válasz CaNNa3IS #87875 üzenetére
Sorry én még soha nem is láttam pressfitet, nemhogy szereltem volna Mondjuk aluban nem tudom mi értelme van, van egy beütős vázam (régi asszem 40mm-es német szabvány, ócska acélból) azzal is írtó szívás dolgozni annyival meg nem vastagabb a beütős tengely szvsz, hogy aluba ilyet rakjanak. Ott úgy oldottam meg a lazulást (baromi sok idő alatt lazult), hogy blue loctiteal bekentem az egész szart és úgy ütöttem be.
A karbonban érthető, de szerintem minden szempontból értelmesebb az aluba menetet vágni mint ez. -
ivana
Ármester
válasz CyB0RG #87883 üzenetére
Prizmát ne rakj rá, főleg ne küllőt az még veszélyes is tud lenni outin. Lámpa szerintem szilóst érdemes, ha nagyon sokat mész sötétben akkor valami értelmesebb hátsó villogó és egy zseblámpa előre.
A csengő szerintem hasznos, simán kilép az ember elé gyalogos féktávon belül amikor 40 felett mész. Nekem a felső csövön van, de az klasszik outi, a stucni mellé vagy a stucnira lehet rakni. Viszont csengőből csak a klasszikusnak van értelme ezek a műanyag bigyós olcsók elég gagyik. -
ivana
Ármester
válasz CyB0RG #87886 üzenetére
Elvileg kellene, de soha nem láttam rendőrt ezen szórakozni (ők se szokták tudni a szabályokat fejből). A reflex csíkos gumi kiváltja a küllő prizmát, de az tényleg lerepülhet nagy sebességnél és outin simán landolhat az arcodban. Hátsó prizma sok lámpában van. Első meg kb. egyik bringámon sincs, mondjuk Pesti vagyok itt nem vegzál a rendőr azért mert olyan kedve van, az vidéki szokás.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest