- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- MIUI / HyperOS topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #204874 üzenetére
Na jó, azt vehetjük úgy mint egy kis magyar Paris-Roubaix-t, de amit jjeahh linkelt az a szikás hegység. Olyan azért csak nincs a Balaton körön
Ringman, amióta a Canyon felső kategóriás karbon kormánya miatt is volt visszahívás mert az is eltört, azóta én minden karbon kormánytól tartok kicsit. Sőt, most éppen egy Speci SL7 visszahívás is zajlik a törős karbon villanyak miatt. Pedig ezek a gépek nagyon drágák, nem éppen az alsó kategóriás kinai vackok...
[ Szerkesztve ]
-
abéla
senior tag
válasz Friczy #206595 üzenetére
Poénból raktam így össze; U-lakat táskában jön, ha jön, de egyébként nem a szélesség lenne a gond (még ezzel a szupi Q.faktorral sem), inkább a kulacstartón való mocorgás (így ide egy vékony, kézzel leszakítható gyorskötözőt raknék).
És beismerem, ez így együtt kicist overkill.
hootka!
-
bszg@
tag
válasz Friczy #206908 üzenetére
Na ez az, ezt a kisimultak az utak érzést akkor éltem át, amikor ráültem a rubéra. Vagy amikor montival ismert aszfalton megyek.
Én - legalábbis magamnak - azt szűrtem le, hogy alu outi 25 mm-es gumival a kerékpározható magyar utak zömére nem való.
Aztán ha a megfelelő eszközt használjuk, mindjárt rendbe jönnek a dolgok. Pár hónapja reaktiváltam a cross trekkingemet (munkába járni), kapott 42-es gumit, jelentem, azóta a budapesti utak teljesen rendben vannak. -
SpaceJam
aktív tag
válasz Friczy #207234 üzenetére
Beszállok én is: Sidi Dominator 5
Bár én még emlékszem, hogy 24 ezerért vettem, járni meg nem lehet benne. Cserébe merev, bringán nagyon jó. És legalább nem úgy néz ki, mint a Specialized klumpád.
Viszont nekem is váltani kéne, mert visszaszoktam inkább a platformpedálra a járási képességek megtartása végett. De mi a francból van 48-as méret?
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
addikt
válasz Friczy #207248 üzenetére
Én kéz alól vettem egy sráctól bontatlan dobozos kiadásban. Azóta is kitartóan teszi a dolgát, annyi baja van, hogy nekem az egyik műanyag pántnak a szorító része kezd odalenni, de ennyi idő alatt az természetes + az spd cleat szettet asszem a 3-at fogyasztom rajta. Soha rosszabb vételt (:
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
rétisün
veterán
-
rétisün
veterán
válasz Friczy #208544 üzenetére
nagyjából erről van szó, és ez lesz az utolsó hsz-em ebben a témában, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, bonyolítja a saját (vagy a szerelője) dolgát.
de én tuti nem bontanám le a bandázst, ha a bovdenházak hossza megfelelő, csak megcserélném a két bovdent, és befűzném, ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Friczy #208552 üzenetére
nem értem a kérdést..... lekanyarítom a fékhez. ezzel nem lesz gond, mert általában ez hosszabb. az elsőfék bovdenháza lehet, hogy rövid lesz, nem ér el a vázon lévő bovdenakasztóhoz, akkor ezt hosszabbra kell cserélni, ehhez tényleg meg kell bontani a bandázst. de mindkét oldalon fölösleges.
megint mondom, ez a bovdenházak hosszától függ.
és most már tényleg fejezzük be, hadd ne bontsam szét a bringámat, és videóval illusztráljam, szerintem mennyire egyszerű is ez az egész. .
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz Friczy #209834 üzenetére
Egyikkel se volt olyan gondom, hogy a garanciaidő után elkezdett volna szétmenni, teljesen jól működtek egész az eladásukig.
Továbbra is annyit tudok mondani, amit hosszú évek alatt a gc és a TuHu fórumokon láttam, olvastam. Lehet, hogy szerencséd van, lehet, hogy jobban vigyázol a cuccaidra. Vagy ők fordítva. Passz.Bringás térkép ide vagy oda, időnként nagyon hülye útvonalat képes tervezni, többször volt, hogy egy-egy településre érve levitt a főútról, elment mindenféle mellékutcákba, aztán vissza, így okozott egy csomó időveszteséget.
Ez nem Garmin specifikus, hanem térképtől függ. Ha sz@rul vannak paraméterezve az utak, vagy kapcsolati hibák vannak benne, akkor hülyeségeket fog csinálni az útvonaltervező, vagy rosszabb esetben teljesen le is hal. Használj másik térképet, vagy jelezd a hibát a térkép készítőinek. Ha közösségi térkép, akkor te is ki tudod javítani.
Valamint kukázták a mapsource-ot
Nem fejlesztik, de attól még ha feltelepíted, nem romlik meg, és viszi a térképeket is.
Nekem fenn van mindkettő, és én is szivesebben használom a MS-ot.De a tartósságával sose volt bajom.
Vannak sokan, akiknek igen. Lásd fentebb.
Mitől lenne hekkelés, ha valaki él a gyártó által legálisan biztosított lehetőséggel?
Épp azért, mert a gyártó nem biztosította legálisan a lehetőséget.
Csinált egy külön formátumot a saját eszközéhez. Az eszköze nem eszik meg semmi mást. Ezt a formátumot nem publikálta, nem volt nyilvános, hogy mi van benne, hogyan működik (ilyet ugye akkor szoktak a gyártók csinálni, ha nem akarják, hogy más is fejleszthessen az eszközeikre ).A garmin eszközökre felteheted bármelyik ingyenes térképet, semmi olyan nincs a szerződésben, hogy csak a Garmin által készített térképet használhatsz.
Ez nincs benne, csak nem működik semmi mással, mint a gyártó teljesen egyedi, zárt formátumával. Amit sosem publikált.
Azt programozásban járatos kockák fejtették vissza, így lehetett hozzá a *bármilyen ingyenes* térképeket legyártani.
Az ilyesmit hívják hekkelésnek. Amikor olyat csinálsz, amit a gyártó nem szeretett volna.
Ne zavarjon meg, hogy újabban már a Garminnak is vannak már ingyenes OSM alapú térképei. Egyszerűen csak felszállt a vonatra, ami amúgy elütötte volna.Ezzel az erővel hekkelés lenne a Windowsra a windows store-on kívül bármi más program feltelepítése is.
Ez rossz példa. Akkor lenne jó példa, ha a Wakablak úgy lenne megírva, hogy kizárólag a windows store-ból lehetne rá programokat telepíteni, vagy SSD-n ( CD-n, DVD-n ) vásárolhatnád meg a programokat, valami agyament formátumban, amit a Wakablak telepítőn kívül semmi nem ismer fel, és senki nem ismeri a struktúráját.
Na és akkor a fent említett kockák, ha írnának egy programot, ami bármilyen tetszőleges telepítő .exe file-t megetet a wakablakkal, illetve emulálja, hogy az egyenesen a windows store-ból jön... Na az lenne a hackelés.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #224323 üzenetére
Nem, az egy igazi hulladék, patkóféke is mienmár, senki ne vegyen olyat, engedjük is el végre.
Lehet egyedül vagyok vele, de tényleg szeretnék már a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni, ez az utóbbi pár nap eléggé egy vonalon mozgott.
Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját? Néha olyan jó élménybeszámolókat írtok, jöhetnének azok is...[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Friczy #224354 üzenetére
Már csak az nem fér be a fejecskémbe, hogy mindenki ismeri a kresz hiányosságát és már legalább 5 éve erről van szó, hogy ki kell egészíteni, meg rendezni kell és évente egyszer meg is jelenik egy 2 soros mondat, amit megfelel az uniós átlag szamélynak is, állítólag 1-2 hónap múlva beraknak a törvénybe, aztán mégse. Tavaly november - decemberben is már cikkeztek róla itt van vége a megoldás szabály. Senki se ágált, nem vitatkozott a tervezett szöveggel, mindenki annyit mond, hogy végre, aztán ismét a nagy semmi.
Vajon miért olyan nehéz azt a 2 nyamvadt sort betenni a KRESZbe?
Ennyire leköti őket a .... hagyjuk. -
parandroid
nagyúr
válasz Friczy #224908 üzenetére
A jég, meg a bicikli nem kompatibilisek. Jégen fékezni sem kell, úgy kimegy alólad oldalra, észre sem veszed mi van, csak ülsz a seggeden. Pláne slick gumival. Bár jégen max valami szöges cucc segít.
Tegnap beleszaladtam amúgy a cross trekkinggel egy kb km-nyi laza kavicsba, nemrég szórhatták le, teljes szélességben, padka sem volt, rögtön mező a szélén. Korábban döngölt földút volt, két traktornyomon, közte fű, ahogy illik. Elgondolkoztam rajta, hogy leszálljak-e, de sikerült megoldani, tépkedte ki alólam a biciklit random minden irányba. Kb ennél csak a homok lett volna még szarabb. Jó ötlet volt a 32-es, aszfaltos gumi a trekkingre, de itt most nem voltam benne biztos, hogy megúszom-e esés nélkül.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #224908 üzenetére
Mondjuk ez egy extrém helyzet (mint a farolás, meg első keréken állás, vagy 45°-os hegyen lefelé tolás), de általános helyzetben én még nem találkoztam olyan esettel, hogy csak egyik féket kellett volna fognom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Friczy #224908 üzenetére
hó jég az sztem szerencse kérdése nagyobb részben, én is taknyoltam már havas úton, ráadásul szemből autó, alá is csúsztam majdnem, (mire oda csúsztam elhaladt) mindketten megálltunk, én fekve az autó később. Aztán ő tovább ment én meg kis ideig feküdtem még hanyatt emésztettem milyen kegyesek voltak hozzám fent. Pedig nem volt egy forgalmas út de pont akkor pont ott jött az autó. Ott egyébként szimplán kiment alólam az első kerék oldalra. (pedig akkor még kenda recésebb gumi volt fent.)
Nem szoktam már egyébként télen tekerni, hideg is van, és a gumik sem úgy viselkednek nagyon figyelni kell.
Az a bükki dolog nagyon necces volt, azt éreztem is hogy nem sok hija. Ott azért volt egy 40 es tempó annál ha elszálok szintén jött az autó nagy baj is lehetett volna. (vissza gondolva ott hibáztam hogy későn kezdtem el fékezni, és volt egy ijedtség mikor kibukkant az autó és pont amiről beszélünk, hogy nem fékezzük satura a kereket, csak finoman adagoltam neki, de az meg kevés volt hogy sávban maradjak, így ráfogtam jobban, na ott ment a kerék el)-----
#224915Sped Na igen a lejtmenet, azt gyakorolgatni kell ott még inkább érvényes az "érzelmi szituációkban is " észnél lenni. Elég egyszer hogy írta a kolega és meg van a baj.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
-
fulton
addikt
válasz Friczy #225084 üzenetére
Tengelyes megoldás a legjobb szerintem az egész agyat "átfűzni" egy 146mm os tengelyre.
A kónusz és kontraanya közzé tenni alátétet és utána jól befűzni a kereket.
Viszont miért ne rakhatnánk be 135mm es tárcsafékes agyat egy v fékes villába?
annyi hogy a tárcsaféknek a helyére Nyilván nem lesz rakva semmi de ugyanúgy működik az agy esztétikai szempontból vitatható de ezt leszámítva teljesen jó. ( vagy más technikai Ok is van ami elkerüli a figyelmem?)
Ráfűzni A kereket és kész.
így nincs az ember nem lenne beszorítva kínálat korlátába és nem kell bíbelődni az adapterrel, aminek megoldását én se tartom biztonságosnak.Szerk: Most nézem hogy a villa papucs távolságuk nagyobb stornó ötlet
[ Szerkesztve ]
-
vtomi2
őstag
válasz Friczy #225154 üzenetére
Nem cserélhető a "gumi" az én fékemnél, szóval egészet kellene vennem, de csak 1 dura 2 van nekik raktáron, viszont van több Campa, van különbség a rögzítésükben?
Amíg a féket nézegettem észrevettem, hogy valami nincs rendben a hátsó kerékkel, féknél egyik oldalra el van húzódva, de a váz alján majdnem középen áll. Minimális 8-as van csak benne, nem az a probléma. Pár kép, hogy érthető legyen:
Nem ér hozzá a vázhoz, de olyan 2mm hely lehet jobbra, 1+cm balra, ez mennyire normális?
Lent majdnem középen van, 1mm-re van balra a középvonaltól.
Ez így normális? Bringázás közben nem vettem észre, de így nem fogok tudni szélesebb gumit használni -
flash-
veterán
válasz Friczy #225662 üzenetére
ha jól olvastam 28c conti gp5000et vett ,(de 25c-t mért,az akkor lehet ha a felni relative keskenyebb,nekem 19mm belső szélességü felnin 28mm széles ez a 28as) nekem is az van, 8 barig fújható, már mér ütné fel ha mondjuk 7 barra fújja? (én azon használom ,esetleg 7.5-re - 108psi-ig a hátsót, 104-re az elsőt) nem volt felütésem mondjuk még eddig.(viszont kipuklisodott,aztán kiszakadt egy centis lyuk lett - belüről a hátsó,szóval az kuka,de lehet hogy az user error miatt..ez nem hiszem hogy felütés nálam, mondjuk nem tudom hogy akkor mi?)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz Friczy #225665 üzenetére
ejj akkor most pont félreértettem a dolgot
egyébként ez a silca calculator számol ilyen nevetségesen alacsony nyomást.
5-5.5 barokat az én 105kg összsúlyomhoz(bringa+én+felszerelés)
hát persze kipróbáltam azért.mentem egy rövid kört az utcában. és mint amikor montival mész aszfalton,minden egyes pedáltekerésnél az a kerékhang, plusz kormányzásnál is hallod, és éreztem is ahogy hajtáskor ütemesen nyomódik alattam a kerék.én nem hiszem hogy ez bármire is hatékony lehet.
valami versenyistálló mérnöke csinálta,de hogy baromság az egyszer tuti.
én a max alatt kb 1 barral használom ,mert napon eleve nő a nyomás.inkább legyen picit több mint kevesebb(nyilván a max alatt így is), meg lehet szokni így is szerintem csak menni kell menni kell és hát váza is válogatja nyilván..
sokan még 10 bar körül mennek virsligumival és még élnek[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
vtomi2
őstag
válasz Friczy #225662 üzenetére
Gp5000 700c28. Szenvedtem vele mire felment, de felfújás után egyre a helyére ült, megpörgetve szép egyenletes volt, nem hullámzott. Ma azzal jöttem melóba, mintha pattant volna amikor ráültem (lehet akkor ugrott be rendesen).
Milyen pumpát ajánlanátok? Inkább olcsóbb, de minöségit presta szelephez, auto szelepet is tud az +.
Flash- : belül nem mértem, kívül 22mm. Gondolom 17-18mm lehet a belseje. Lehet 8báron kellene mérni?
Kényelmesebb volt mint a 25c-s ultrasport (vagy vmi hasonló conti), de lehet csak az 5 bar miatt.
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #227467 üzenetére
Magyarból bringás cuccokat rendelni általában reménytelen.
Ez jó német bolt.
https://r2-bike.com/navi.php?suche=muc-off&Sortierung=3&af=0【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
-
-
-
zsocy
őstag
válasz Friczy #231167 üzenetére
Az átlépő a probléma neki, 70-73 cm az nem olyan sok.
Én sem vagyok magas (176 cm), az átlépőm is kevesebb mint az átlagos (77 cm), de így azért találtam bringát. Az új, modernebb geos Wilierem M-es, a régi Giant TCR-em 50-es, ezeken kényelmesen elvagyok. De mindkettő ejtett felsőcsöves váz. A Giant hosszabb is, régen ez volt a menő geo, azon jobban is kell hasalnom a kormányhoz, pedig kis vázas bringa. -
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz Friczy #231558 üzenetére
más téma, de bezzeg olyan nincs az appban (vagy ha van, áruljátok el, hol), hogy mentett logot manuálisan feltölteni, pl. USB OTG-n csatlakoztatott eszközről... eddig ment, hogy telefonon böngésző asztali módba kapcsol, és azon a felületen, de már automatikusan átvált az appra ilyenkor. Nyilván ki lehetne ezt a dolgot is kapcsolni (gondolom), de mi lenne, ha csak simán megcsinálnák a hiányzó funkciót?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen házat vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Filmvilág
- Építő/felújító topik
- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Üzleti vita és megbeszélés
- További aktív témák...
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI Spark Drón + kiegészítők
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!