Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #241514 üzenetére
Na igen, ez lenne az igazi. Csak lakásban nem nagyon tudnám tárolni. Még az ultrahangos mosót szokták FB-on dícsérni, de kötve hiszem, hogy jobb az alkatrészmosónál.
A leragasztásos ötlet nagyon jó, ebből látszik ki az aki tényleg odaadó szerelő és ki az aki hanyag(abb). Én rongyot szoktam odatenni, de a ragasztó jó ötlet, átveszem. 👍
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #241520 üzenetére
Nekem általában itthon Prevent féktisztító van [link] , elviekben "autós", de ugyanez. Semmilyen nyomot nem hagy száradás után és hatékony. Azért is szeretem mert olcsón be lehet szerezni sok helyen (benzinkút, Tesco például). Biciklis KLS spray is hasonló, az sem bántja a festést. Bár elvileg egyiknek sem szabadna. Sőt sokszor a kezemről is ezzel szoktam leszedni, ha nem nagy felületen zsíros. Nem szárította ki a bőröm annyira.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #241567 üzenetére
Nem rosszból de én hetente, ritkábban két hetente tisztítom sprayvel a tárcsákat, de mindig fekete lesz a papírtörlő. Két-három tiszta papírtörlő kell mire tiszta lesz.
A gyári Shimano organikus nálam nem fényesedett fel városi használatban. B01s van még ebben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #241614 üzenetére
Persze, hogy van értelme. BikePro szerint évente érdemes cserélni a bowdenezést, amit túlzásnak tartok. Én azt mondom, ha érezhetően romlik vagy látszik, hogy el van koszolódva akkor érdemes kicserélni. Nekem az előző biciklimen 4 évig volt ugyanaz a vezetékelés és kutya baja volt.
Viszont a te esetedben a bowdenezés mellett a kantiféket is cserélném V-fékre. Olcsó alkatrész, nem érdemes a kantival szarakodni. Egy Saccon vagy Tektro V-fékkar és fék megteszi.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #241605 üzenetére
Itt vidéken nem divat köszönni ahogy látom, én sem szoktam. 🫢
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241622 üzenetére
Ott nem a szembeszél a baj, hanem a mugli Csepel bicikli. Bezzeg egy carbonvázas outi.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241737 üzenetére
Igen, én vagyok bajai. Keresek helyi emberkéktől útvonalat és bekinkelem.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #241820 üzenetére
Le kell takarni a bicikliket biciklis/motoros ponyvával. Aldi/Lidl szokott árulni. Úgy áramvonalasabb is lesz 1%-kal.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241737 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #242005 üzenetére
Én is úgy hallottam, hogy az MT8 a legjobb. Facebookon szidták tapasztalat nélkül, rögtön azzal jöttek, hogy sokan azért használják Shimano fékkarral, mert "olyan jó". Valaki kemény versenyekre (osztrák hegyek) is viszi, így annyira rossz nem lehet.
fulton: Azért nem érzed "magasnak" a kormányt, mert már közelít a megfelelő mérethez a bicikli váza. Ezért írtuk, hogy egy paraméter alapján nem lehet kijelenteni, hogy melyik a jó. A felsőcső (virtuális) hossza is hosszabb, így előrébb helyeződtél a biciklin. Na mostmár csak megvenni kell.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242014 üzenetére
Persze, én is az ésszerűség határán fejlesztek csak, ezért városba nekem bőven elég a Shimano M375 mechanikus tárcsafék. Ha mindkettőt behúzom akkor blokkol 0-ra. (Hasonló a fékereje az Avid BB7-hez, csak fele annyiért szereztem be). Sajnos idióták miatt kellett már vészfékezni.
A jövőben ha fejlesztek féket, akkor természetesen hidraulikus lesz, de nem MT200. Próbáltam már azt is meg a Tektót is, hát annál még majdnem az enyém is jobban fog.
-
-
Fall-N
veterán
Vedd le a láncot és úgy forgasd meg a hajtóművet. Ha úgy is darál a csapágy, akkor új monoblokk kell.
Hideg miatt NEM ad hangot a bicikli, ez úgy baromság ahogy van. -10°-ban mentem munkába pár hete, ugyanúgy néma volt a bicikli hajnalban, ahogy a + pár fokban még aznap visszafele úton.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #242220 üzenetére
Túl sok a felesleges energiája. Le kell vezetni az asszonyon, (ha van).
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242223 üzenetére
Nekem 740/70/-17°. Tökéletes most. Közvetlenebb lett a kormányzás. Előtte 90 mm / -17° volt. El is kéne adnom, itt pihen a fiókban.
-
Fall-N
veterán
válasz BullZeye #242246 üzenetére
Én a fiamnak egy Tescós 16"-os biciklit vettem múlt hónapban és nagyon szereti. Masszív és erős, de mégsem annyira nehéz. Van fehér lányos változat is és Clubcarddal jóval olcsóbb (45ezer Ft) volt. Nézegettem aluvázas kis bicikliket is, de azok 120ezer Ft körül vannak, annyit nem ér, főleg milyen gyorsan kinövik. A 60-80 ezer Forintos Neuzer és Csepel sem jobb, de drágább.
Volt egy használtan vett 14"-os jó állapotú kis biciklije, azt nem szerette, mert nehéz volt és elindulni sem volt könnyű vele. Azt eladtuk és pótoltunk hozzá.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #242255 üzenetére
Ez mind igaz, egyet kihagytál. Az ebikenál még rosszabb, hogy a mostani tizenévesek még tekerni sem tekernek, hanem állnak azok az elcseszett elektromos rolleren, nehogy kelljen valamit is erőlködni. Az ebike mániát sem értem, de a roller még idegesítőbb. Ráadásul olyan drágák már a normális rollerek, hogy az árakon kijön simán egy Deore felszereltségű MTB is (Cube, KTM). Ugyanúgy én sem értem, amikor az idősek letekernek lazán több kilométert, az ezer éves, sokszor rossz állapotú acél vázas vackokon, akkor minek rásegítés? Főleg városba felesleges.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #242293 üzenetére
Lehet, hogy ezzel van megideolóizálva a dolog, de egy bicikliben az elektronikus váltón kivűl semmi keresnivalója nem lenne egy dög nehéz akkunak meg a motornak. Már eleve a legtöbb ember minél könnyebb súlyú biciklit akar maga alá és nem cipelni a +10 kilót akár, mert átlag 22 kg egy ilyen ebike, egy kocsi áráért persze van 17-18 kilós is, de hagyjuk már. Akkor inkább már egy Scott Scale RC Word Cupot kérek.
Ültem már és tekertem ilyen bringán, de gyors elértem a 25 km/h-t és lekapcsolt a motor (városi eMugliknak). Terepen nyilván más lenne, de köszönöm megvagyok nélküle majd feltekerek saját erőből.
Időseket szokták még felhozni - de nem idős veszi, mert nincs is pénze rá - de érdekes módon azok egysebességes régi biciklivel is eltekernek.
Persze az ipar ráfeküdt, mert van benne pénz dögivel, gyorsabban is kopik a hajtás.
De DH Endurónál én is még értem, hogy van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nincs ott semmilyen horpadás. Ott vékonyítottak valószínűleg a villán, hogy jobban elférjen a hajtás. Látszik, hogy följebb az átmérő változik. A hydroforminggal horpasztás meg merevít ott ahol kisebb a "cső" átmérője. Ha megnézed a modernebb vázakat, akkor sok merevítés, helyspórolás miatt nem teljesen szimmetrikusak a váz részei. Főleg a tárcsafékes oldal nagyobb csavaró terhelést kap, a hajtás oldalinál, meg meg kell oldani, hogy jobban elférjen a lánc. Ahol még több lánctányérra terveztek, ott még előfordul, hogy a láncvillában van egy ugrás a hajtóműnél, hogy ne daráljon bele.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #242361 üzenetére
Na én ilyen kínai márkákat nem veszek. SunRace nálam a minimum szint. Hazai beszerzést preferálom, mert például egy 7/8-as kazetta ami nekem kell nem drága, nem érné meg vesződni a kínai rendeléssel.
Egyébként valaki vett ZTTO sort itt és nagyon nem azt kapta, amit várt tőle.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242367 üzenetére
Nekem is most a sor és a lánc is SunRace, semmivel sem rosszabb, mint a Shimano elődje, de az legalább másfélszeres áron van.
MPowerPH: Na pont ez a baj, nem lesz sima a váltás, ami idegesítő. Azért már nem a 6 sebességes SIS váltó korában vagyunk. Ott dobálta a váltó a láncot, mindenféle finomkodás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #242381 üzenetére
Nem írt senki hülyeséget, de túlzásba sem kell esni az itallal és kajával. Én például egy óra tekeréshez sem innivalót sem kaját nem igényelek ilyen időben, ez totál személyes kinek mi az igénye. Nyáron persze legalább innivaló kell. De a mostani kellemes tavaszias időben meg sem izzadok. Bár ez attól függ mennyire találja el az ember, hogy mit húz fel.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #242482 üzenetére
Van irányváltója, de nem tudom miért jó. A legtöbb (? szerintem mind) nyomatékkulcs csak normál bal menetes irányba tud csak nyomatékkulcsként működni, mivel csak egy irányba tud megcsúszni a kilincsmű amikor leszabályoz az adott nyomatékon. Így elvileg kihajtani lehetne a csavart, de a józan ész is azt diktálja, hogy ne ezzel tegyük már meg. Nekem van kicsi és nagy (1/4" és 1/2"-os) racsnis hajtókulcsom, így azzal csavarom ki és be a csavarokat. A végső nyomatékra húzáskor váltók a BBB-re. A kisebbet (1/4") nemrég vettem a Lidlben, csomó bitfejjel volt 4 ezer Ft. A nagyobbat (1/2") a piacon vettem Tidal "márkájú" bitfejjekkel, a hajtókar az noname, de baromi erős, meg sem kottyan neki a 40-60 Nm. Egyedül még a hatlapfejű csavarokhoz kellett vennem még fejeket, azt a Tescóba vettem 2500 Ft-ért szintén nemrég, adtak hozzá egy T-nyelet is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #242497 üzenetére
Most utánanéztem, a BBB, Icetoolz, PRO tud mindkét irányba. Sajnos a legtöbb leírásban ezt "elfelejtik" megemlíteni. Igaz ezek alapból drágábbak is, mint egy alap XLC, Alcor készletek. Pedig adná magát, ahogy írtátok, hajtás és pedálnál van mindkét fajta menet. A kisebb csavaroknál mindegy, mert mind bal menetes. Így kicsi nyomatékkkulcsnál mindegy is, a 20-x Nm-es tartománynál meg akkor érdemes a "double torque". Még jó hogy nem vettem meg a nagyobbat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #242503 üzenetére
Nem ezekre gondoltam. Egy BBB HighTorque akciósan 40ezer Ft 10-60 Nm-t tud, mindkét irányba. Hasonló Park Tools kábé 60-70 ezer alsó hangon. Ugyanolyan Park Tools 2-14 -es kulcs, mint az én BBB-m 55ezer Ft.
Yato, Extol stb. nem rosszak, de pontatlannabbak. Ezekhez mind adnak kalibrálási jegyzőkönyvet. Enyémnél is ott figyel a szütyőjében. Esetleg, ami nem kimondottan bringás márka az a BGS technik német cég, azoknak van olcsóbb kulcsai, igaz a profi szériájuk meg drágább sokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #242515 üzenetére
Persze, otthoni használatra elég egy olcsóbb. A Beta sem az. Park Tool megéri aki rengeteget szerel, műhelyt vezet. Nekünk nyilván nem éri meg. A BBB meg ennyi pénzért kihagyhatatlan volt, majdnem a BSG-t vettem meg 9000 Ft-ért webshopos akcióban. Valószínűleg analóg Park Tool lesz viszont a nagy kulcs, az 20 körül nem sok, oda-vissza működik, és itt nem kilincsmű van, hanem ahogy hajtasz vele, úgy mutatja a skála a nyomatékot. Külföldi műhelyes videókban láttam sokan ezt használják. [link]
-
Fall-N
veterán
Igen, nagy autóhoz valót láttam már többször is náluk, csak nekünk biciklihez nem jó. A Tescóba is amit láttam olcsón 40-140-ig van, az végképp semmire sem jó autón kívül.
Ahogy írtátok láttam már többször FB szerelős csoportba, hogy a balfék szervizes úgy megtépte a CenterLock csavart vagy a lockringet a kazettánál, hogy háztartási szerszámmal nem tudta leszedni a user. Az a 40 Nm legyen 40 vagy 38 vagy 39.8 tök mindegy, ne 60 vagy több. Ha hozzávetőlegesen a nagy nyomatékkulcs pontos már jó, kis nyomaték + karbon vagy alu már nem mindegy. Például a régi Syntace/Cube kormányszáram 8 Nm-es nyomatékot ad meg maximumnak, az bírja is. A Merida csak 5-öt, azt könnyű túlhúzni.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #242584 üzenetére
Ha berohant a csavar és letörik a feje vagy a kulcsnyílás megy szét akkor csavarkiszedő készlet kell. Előtte persze csavarlazítót adni bőven. Azzal ki lehet gyorsan és könnyen szedni. User error amúgy, mert szárazon sosem rakunk semmit össze, csak ha kimondottan a gyártó nem írja elő! Általában olyan helyre nem ajánlják ahol szivároghat a zsír vagy olaj és bajt okoz. Például a V-fékeknél a féktüskére nem ajánlják, mert ha lecsorgó olaj ráfolyhat a fékpofára és baleset okozhat. Ott egy alu vagy acél persely van, ami viseli a súrlódást. Tárcsaféknél sem véletlen van sasszeg általában a fékpofákat tartani. Lehetne csavar is, de ha az ott berozsdásodik...
A csavar kihajtásánál meg már oly mindegy a nyomaték, mivel az már adott. Kiszedni meg ki kell, de az elvileg csak az elején azonos nyomatékkal megy, mint amivel be lett hajtva, utána már kicsi is elég.
A kétirányú nyomatékkulcs meg monoblokknál jöhet jól. Persze ha Press Fitnél nem kell. Pedálhoz meg kell villás kulcs adapter, mert nem mindegyik imbuszos a hajtókar másik oldalán.
Hasaggymeg: Hát kábé. Igaz hülye megfogalmazás volt. Nekem a BBB-t nem lehet túlhúzni, mert kifordul a fej a klikk után oldalra. Sok így működik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #242580 üzenetére
Azt' meddig bírja az akksi? Szerintem fölösleges, föleg hogy a batár telefont is ezért a kormányra kerül rakni. Esés esetén meg az anyagi kár lesz jelentős.
Egyébként ha adnának hozzá egy dedikált kijelzőt, akkor sokkal értelmesebb lenne.
fulton: Le kell fóliáztatni egy profival még 0 kilométeres korában. Akkor nem lesz karc.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #242632 üzenetére
Persze amikor beolvasszák a kohóban. A jól kinéző Csepel nálam maximum ez: Bár vannak ennél azért modernebb XC vasak is.
Szerk.: zodo is Woodlandset linkelt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #242635 üzenetére
Igen, amúgy olyan klasszikus XC kinézetű a Woodlands, csak a gyári felszereltség, ami miatt nem nagy szám. Gepidának is vannak hasonló biciklijei.
-
Fall-N
veterán
Köszönöm, hogy leírtad. Ahogy látom a Deore 9 sebességes, így elvileg tudnál belőle 1x9 hajtást is csinálni. A hajtómű meg alapból 3x9, de gondolom csak szimplán a legkisebb és a legnagyobb tányért nem raktad fel, középre meg ment a NarrowWide. Én is gondolkodtam valami hasonlón, csak elméletileg a nem 1x-re tervezett láncok nem tudom mennyire bírják a két szélő lánckereket (keresztbe váltás elméletileg).
fulton: Van -35 fokos kormányszár is, azzal alá lehet menni a kormány síkjának.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242654 üzenetére
Ez jól néz ki. Ha találtam volna ilyen vázat is simán vettem volna. Most már ritkák ezek a bringák, használtan nem is láttam ilyen eladót.
-
Fall-N
veterán
Agyváltót inkább ne! Használtan már 3, 8 sebességest, sosem ad olyan érzést, mint egy normális láncváltó. Sőt még az alap Tourney is ezerszer jobb volt használni, mint a Nexust. Nekem most 3x7 van, de az Altus váltó kezeli a 8-t is, így lehet hogy 2x8 lesz, vagy váltót is cserélem és 2x9 vagy 1x9. Az is bőven sok lesz. Bár kiváncsi leszek a Shimano Cues cuccára ha megjelenik (1x9).
chunbx2o6: GoatLink. Bár nem tudom, nekem már az a váltó megerőszakolása.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242666 üzenetére
Szerintem is, túlságosan feszül. El nem tudom képzelni, milyen amikor tekerné az ember.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242682 üzenetére
Az MT200 és az MT400 között a Shimano szerint 10% különbség van fékerőben. Így valószínűleg az MT400 sem lehet egy acélos csoda.
Magukra MT8-ban meg jól tudtad van 4 dugattyús, az az MT8 Pro.
m72: Jó az a bicikli, fultonétól messze van. Karbonvillán gondolkodtam, mint merev, majd egyszer.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bluetooth hangszórók
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Spórolós topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Opel topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen monitort vegyek?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs