- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55620 üzenetére
Shimano szerint a polymer bevonatos az húdejó, előtte a PTFE -s volt a csúcs bowdenszettjük. Aztán megjelent az egyszerű teflonos, amilyet más márkában is meg tudsz venni ezer éve.
Tehát egész egyszerűen azért van ennyi, mert lehet kapni a régebbi fejlesztéseiket is.
Én nem hiszek a bevonatos bowdenekben, ahol hozzá ér a kupak, főleg ha alu kupak, vagy a váznak a stopperja, kicsit megtörik, stb, nagyobb igénybevételnek van kitéve, ott megbomlik, kirojtosodik, és akkor pont ebben a csoda bevonatban fog elakadni, megszorulni a bowden. Nekem a PTFE -s pár 100km alatt már kezdett rojtosodni, soha nem fogok ilyet venni. Egyébként míg nem bomlik, addig tényleg marha jól csúszik. Még a télen raktam össze polymeros dura ace-el egy 2x11 es bringát, lassan jön hozzám újra szervizre mert lenyúlt a lánc, azt mondta a tulaj sokkal jobban működött a szezon alatt, és nem állítódott el, mint ahogy eredetileg a trek összerakta. Lehet neki, valami csoda folytán jobban bírja.
Én most quaxar teflonossal megyek. A teflon az por alakban válik le, abban nem tud elakadni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55626 üzenetére
De, régen még a szakik el szokták forrasztani, meg az igazán bringa b*zik nem alu véget nyomnak rá, hanem ők is elforrasszák. Én is próbáltam, de nekem nem akart hozzá tapadni semmi forr anyag.
Amúgy meg ha picit is nagyra csinálod a göböt a végén, akkor nem fogod már tudni átnyomni a bowdenházon, akkor meg azért lesz fail a dolog, sőt, a váltókarba mégannyira sem lehet befűzni, van hogy az olcsó bowdenek végét le kell vágjam, mert a forrasztás miatt nem lehet átfűzni a karon.
Szerintem ne menj tönkre idegileg abba, hogy milyen bowden szettet veszel. Ha veszel egy quaxar szettet, kb 5500 ft, abból is van teflon bevonatú, nagyon korrekt minőség. De ha veszel két darab quaxar bowdent, darabja kb 1 ezres, és méretre szabatsz SP-41 es shimano bowdenházat. Ugyan olyan jó lesz, oda vágod ahova akarod, és harmad annyiba megúsztad a balhét.(#55629) csababarca
Mágnes fékes trainer, ha nem akarsz sokat rászánni, akkor használtba nézegess.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
szjoci
őstag
válasz MPowerPH #55676 üzenetére
Én a villavállnál fogva szoktam megemelni, így a villanyakon lévő kónusz beül az alsó csapágyfészekbe, központosítja a nyakat. Felül ilyenkor szinte magától helyére csúszik az a kónusz vagy központosító. Nem vagyok gépész, lehet hogy más a neve ezeknek a cuccoknak
Számomra így a legegyszerűbb, persze lehet a szakik másképp csinálják -
veterán
válasz MPowerPH #55809 üzenetére
Ez rendben van, de nekem valahogy mar az az osszeg sok, hogy egy "altalanos sportszer" boltbol vegyem, errol mar a tularazottsag ugrana be, akkor meg mar inkabb vennek egy rendes kerekparboltban.
Olyan 140 felett mar atvandorolnek egy biciklis boltba is erdeklodni, mert a normalis szerviz, tanacsok, egyebek nekem sokat szamitanak, hogy tovabb tartson a kerekpar, az esetleges ezzel osszevont engedmenyekkel egyutt.
Ti pedig ha jol gondolom, 300+ kornyeken nezegettetek a decathlonos "felso kategoria" bicokat, habar meglepoen magasra masznak az arak, csak a moka kedveert vegigneztem a palettat,mikor vettem tavaly a biciklimet, valahogy nem is tudtam elgondolni, hogy ott egyaltalan aruljanak ilyet, vagy valaki ott vegye, de ezek szerint biztos van.Everybody lies.
-
veterán
válasz MPowerPH #55811 üzenetére
Nekem az ugrott be, hogy 300-tol mar eleg nagyokat ugraltak az arak a decathlonos bicikliknel, ezert en azt mar egyben csucskategorianak tartom, de pl a ctm kerekparok birizgaljak a fantaziamat, hogy milyenek lehetnek, mert valamikor majd be kell szereznem egy tarcsafekes, normalis, egyben levo biciklit, aminek nem cserelem le az alkatreszek felet kezdesnek, meg kicsit modernebb is, a mostani pedig megmarad tartaleknak, meg télre, meg ha valaki ismeros jonne velem, akkor kolcson tudom adni. Legalabbis ez a hosszu tavu terv, de ebbol ki tudja, mi valosul meg..
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55832 üzenetére
Érdekes,hogy érzed azt az 1-2 kilót.Nekem az éppen érvényes kedvem/állapotom/állóképességem sokkal többet nyom a latba mint egy kiló ide vagy oda.Vásároltam pedálokat melyek jó nehezek de nem volt szempont,aztán ott a nyeregtáskám mely a multikulccsal,belsővel stb. újra van vagy 5-700gr,majd a pumpa vagy 120gr és akkor még 7dl-es kulacsot nem is számoltam. Versenyen lehet számítana,de így tényleg nem érzem csak ha nejem elfárad és picit belém kapaszkodik.
Remélem a bride to be nem fórumozik itt álbéven mert a végén még a sodrófa is előkerül azért a szomorú kék fejecskéért!(#55833) Because...itt sem f@szbükk,sem cset,de még a teknősömet sem fotózom túl gyakran.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #55835 üzenetére
Éééértem.Technikás offroad terepen ugrabugrálva azért tényleg számíthat,erre nem is gondoltam. Én aszfaltbetyár!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz MPowerPH #55893 üzenetére
A forgaspontokra gondolsz?
Igen, fogtam es beallitottam a furdokadba, faradt voltam mar ahhoz, hogy barmerre megmozduljak a lakason kivul.
Nem a sar a gondom vegul, hanem a vezetekek, kabelek.Mint kiderult, a muszerolaj tul sok a tunek, amit a fecskendokhoz vettem, szoval mehetek venni vastagabbat, hogy tudjam hasznalni is arra, amire akarom pl.
Bovdenhazak tisztitasa, akarmivel, meg kenese, mert en biztos nem fogok most csereltetni nagy hirtelen[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Kommandír
csendes tag
válasz MPowerPH #55920 üzenetére
Nemtom, ha kétszer hosszabban tartó lámpát akarok majdnem 2x akkora súlyban, akkor eleve nagyobbat veszek, nem elemcserékkel fogok szórakozni... A feledékenységen lehet, hogy segít (bár akkor arra is van esély, hogy otthon hagyd a csere-szettet), de észszerűnek nem észszerű. Utálom a fölösleges ballasztokat.
Ráadásul a beépített akksis lámpák sokkal kompaktabbak és vízzáróbbak tudnak lenni, mert nincs szükség fölösleges alkatrészre, nyílásra benne / rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz MPowerPH #55946 üzenetére
Sram powerlinkem van,de tök felesleges leszedni és egyébként sem jó ennyire zsírtalanítani szerintem.Egy rongy befújva Wd40-el majd alaposan letörölve és visszaolajozva szemenként,nekem minden esetben tiszta mint a gyári,kellő a kenés,nagyon halk.De kinek mi válik be,nem akarom senkire sem ráerőszakolni a véleményemet.
Tesco-s bringákon láttam gumiharangot,mégsem annyira rosszak azok a bringák?
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55946 üzenetére
Én tavaly télen úgy mentem végig, hogy volt rajta egy kis műanyag sárvédő, hogy ne hordjam rá a sarat a becsúszóra, azt még én vágtam ki házilag. Lehet már itthon is kapni ilyen dolgokat, mi is áruljuk, csak nem jut eszembe milyen márka..
Igen az a "porszívó cső" vagy harmónika az nagyszerű dolog volt, valószínűleg azért szüntették meg, mert nem tett jót a dizájnnak. Valamint hogy csak a porletoló véd, ez így egy tökéletes élettartam gát. Arra nem szól a garancia hogy te sarat raktál a villába, vagy beáztattad.. ezért a gyártó nem fog felelősséget vállalni.. te meg szépen veszed tőlük 60-100 ezrekért a felső részeket, hogy ki tudd cserélni a becsúszó szárakat. Régen még pl a marzo vagy rst villákból ki lehetett venni a becsúszó szárat, nyakat is, csavarokkal rögzültek. Ma már csak kompletten tudod cserélni az egészet. Igaz mi cseréltünk már ki nem egyszer nyakat, meg Pista bácsi becsúszót is, de ezek a megoldások nem éppen a dealeri magatartásnak megfelelőek. Ők azt mondják mindent cseréli kell, megjavítani nem szabad. Így van ez a kotyogással is, lábcsere! Mert nem a persely a rossz, hanem a láb tágul meg.
Ha sokat bringázol, évente vegyél újat villából is, erről szól nagyjából minden, ami ma márketing.
Egyébként a szimering cserét is külföldön sokszor fölöslegesen gyakran végzik el. A komoly villák is akkorát tudnak kottyanni, lógni, hogy rázós terepen nem azért okádja a villa az olajat, meg szedi magába a koszt, mert annyira kopott vagy megkeményedett, kiszáradt a szimering, hanem mert nem tudja lereagálni azt, hogy mekkorát mozog benne vertikálisan a becsúszószár.
Na ennyi elég is volt a szakmai titkok feltárásából.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55952 üzenetére
Én nem használtam ilyet sose, de egy két ismerősöm villáján volt egy kis ideig.
Nem fog teljesen megvédeni semmitől, meg ha össze koszolódik, azonnal ki kell mosni. Mert úgy viselkedik mint egy csiszoló szivacs. Amihez hozzá ér ott lefog szedni mindent.
Egy srác felrakta egy olyan telóra, ami többet ment, mint amilyen magas volt ez a bánat, tehát fel le csúszkált rajta, na neki teljesen kikoptatta felül a becsúszót, ahol hozzá ért.
Na meg egy jó villa, az kimozogja az útját, tehát pl az én villámon, amit még meg is tuningoltam ennek érdekében, ez tuti nem lenne jó, mert össze nyomná az egészet. Nekem pár mm marad csak a becsúszóból ha teljesen beül a villa. Akkor ez hova tud igazodni?
Jah és pont ott nyitott ez a cucc, ahol a legjobban veszélyeztetve van a villa, a becsúszó meg a fékhíd közt.
Neoprén anyagból van ráadásul, ami átengedi a vizet, mondjuk ha impregnálod akkor talán jobban működik.
RS Dart villán jól üzemelt, mert azok pár centinél többet nem nagyon mozognak, tehát nem tudta összenyomni.
Létezett ilyen cucc kormánycsapágy védőből is. Homlokcső meg a villa közé lehetett feltépőzárazni. Na az is csodálatos volt.. beszedte a koszt, aztán ahogy forgattad a kormányt vagy a villát vállat vagy a homlokcsőt koptatta szét. Nem beszélve arról hogy beszívta a vizet, de ki már annyira nem engedte, tehát tök jól ugyan úgy felázott a csapágy, de legalább ki sem tudott száradni. Láttam ilyet akinek teljesen rommá rohadt az FSA ipari csapágyas kormánycsapágya, állt benne a rozsda még felfele vagy 2 centin keresztül.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #55920 üzenetére
Forgáspontoknál a legkisebb szennyeződés is problémát fog okozni, nyöszörög, recseg, kattog, bármi, azt észre fogod venni. Cserélni a forgáspont csapágyakat pedig akkor kell amikor már lógnak, kotyognak. Ezt kezdetben úgy fogod érzékelni, hogy megemeled egy picit a nyeregnél a bringa seggét, ilyenkor enyhe kotyogást lehet érezni. Tulajdonképpen még a hátsó kerék sem emelkedik el a földtől, csak a csapágy hézagot érzed, majd utána emelkedik a kerék. Amíg ez nincs, nem nyöszörög, addig semmi gond.
Azért annyira nem kell félteni ezeket a komolyabb össztelós gépeket, terep használatra lettek tervezve, ebben benne van a sár és különböző szennyeződések.(#55929) Kommandír: Ez igaz, de abba az rst villába szerintem semmilyen olaj nincs, csak egy acélrugó. Karbantartása maximum kimerül abban, hogy évente széthúzod, kitörlöd és kap egy kis szilikon zsírt. Amúgy meg a teló szervizt olaj csillapításos villákban inkább évente javasolnám, de ez nagyon felhasználás függő. Átlagos esetben évente, komolyabb felhasználásnál évente többször is. Szimmering csere sem feltétlenül szükséges minden karbantartásnál.
(#55949) ---Lasali--- : Az a porszívócső régen nagy divat volt, bár én már akkor is utáltam. Egy ideig biztos jó, de hamarosan az lett vele, hogy vagy lecsúszott az egyik száron vagy mindkettőn, vagy kilyukadt.
Ami kosz bekerült alá az ott is maradt, kitörölni nem tudtad. Olyan is volt, hogy zörgött benne a megszáradt sár. Az 1994-ben vásárolt Marzocchi XC 400-as villámon már nem volt olyan. Ők már tudták, hogy az nem megoldás.
Egyébként én is a gyakori teló szerviz híve vagyok. Inkább sok kis karbantartás, mint egy nagy generál.(#55952) BMW001: Na az ilyen védőktől is mindig hánytam, maximum abban látom értelmét, hogy védi a becsúszót a fizikai sérülés ellen, de ez alá bemegy a kosz, szerintem felesleges.
(#55953) Crytec210: Hidd el van rutinom benne, annyi bringát bovdenezek át szezonban, hogy azzal álmodok. Ha csak kicsit koszos, akkor segíthet az is ha odanyomsz egy kis olajat és megmozgatod a bovdent, de ha több a kosz akkor ez nem lesz elég. Ki kell szedni a bovdent, átfújni olajjal a házat, vagy cserélni az egészet a francba, ha tökéleteset akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55967 üzenetére
Rá lehet tenni másfajtát is, csak akkor már nem lesz olyan szép.
170 est én nem szeretem, egyszer volt fent az egyik mtb-n 50km erejéig, megálltam vele az első bukkanón, álltam a hajtókaron ami 3 óránál volt, a másikat meg téptem felfele spd -vel, és majdnem eldőltem, nem értettem miért nem megy a bicikli.
Országútin 172.5 vel megyek. Azzal szebben pörgetek, és kevésbé esik szét a technikám ahogy fáradok.(#55968) Because
Jó nekem a 770 es XT is, még 9 sebességes. Csak egyik barátom akar ilyen 980 ast, azért kaptam rá fel a fejem, csak ő olyan magas, hogy le kell hajolnia hogy be tudjon jönni az ajtón. 48 as SIDI cipőbe nem ment bele a lába, neki a 180 as kar is jó lenne.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #55972 üzenetére
Egyebkent a ketto kozott amit linkeltem, mi a kulonbseg? Mert mintha lenne. Azon tul, hogy az egyik 170-es a masik 175-os. Amelyik nincs akcioban, ahhoz nem is lehetett rendelni 170-es hajtokart. Ellenben olvastam olyanrol, hogy ebbol csinaltak 27.5 -re optimalizaltat. Sulyban a ketto kozott van 20g, szoval valami kulonbsegnek kell lennie.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Normi™
őstag
válasz MPowerPH #55977 üzenetére
Ebben az az érdekes,hogy szerintem ezek az anyagok mind vonzzák a port,szóval könnyen lehet ellentétes hatást kiváltani....szerintem...
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz MPowerPH #55981 üzenetére
És az biztos jó,nem gyűlik össze a szimeringeknél?Szerintem meg semmi ilyesmivel nem kell kenni.Le kell törölni rendszeresen,ezer évig nem voltak ilyen cuccok és voltak villák.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz MPowerPH #55983 üzenetére
Nem tudom,azért ha jól zár akkor csak nem normális,hogy bejut a por nagy mennyiségben.Minden tekerés után áttörlöd és kész,éves karbantartáskor meg te vagy a szerelőd kitakarítja.Majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55972 üzenetére
A XTR nek titán a középső tányérja, az XT nek meg acél, ezért az xtr valamivel biztos kevesebbet bír, de nem hiszem hogy sokkal gyengébb, lehet észre sem lehet venni. Amúgy a másik két tányérja valószínűleg ugyan annyit megy el.
(#55977) BMW001
De, de ezek nagyon jót tesznek, a szimering sem szárad ki, sokkal jobban csúszik benne a becsúszó, nem tapad úgy hozzá, ezáltal a szimering kopása is csökkenthető.
Vízlepergető hatása is van a felvitt kenő anyagnak, tehát valamennyire véd, de persze ez sem nyújt számottevő védelmet a bejutó dzsuva ellen. Inkább a mozgása lesz szebb, míg friss rajta a kenő anyag, valamint védi a szimeringet a kiszáradás, kopástól.
Én régen szilikon spray-t használtam, tökéletes.
De lehet kapni Brunox Fork Deo nevezetű spray-t, egy csepp kell belőle, akár évekig jó egy palackkal.
Minden használat előtt lemosom a becsúszót ablak mosóval, letörölgetem törölközővel, majd a brunoxból egy cseppet teszek a szimeringre, megmozgatom a villát, majd a nagyját letörlöm, ennyi. Egyből érzed hogy finomabban reagál a villa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56006 üzenetére
Hajrá! Ha nem a gyerekek elől veszi el a pénzt, akkor egyszer élünk, jöhet az XTR.
(#56009) Integrale
Milyen jószágról van szó? Ne haragudj de a memóriám selejtes.(#56010) superecneB
Ilyet sose csináltam, de pl ultegra sl-t alakítottam át, és a rugója se stimmelt..[ Szerkesztve ]
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56076 üzenetére
Aszfalton, bicikliúton. A külsőt pedig lecseréltem arra, ami a régin volt. (Kenda Trinity)
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56093 üzenetére
Szerintem egyelőre nem. A külsőt amikor rátettem alaposabban átnéztem, és csak a küllőkön volt felszíni rozsda, más baja nincs. A hátsóban van egy kisebb nyolcas, de centrírozva szerintem az is kijön.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Gaming notebook topik
- Subaru topik
- Háztartási gépek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen