Hirdetés
- Fokozatosan bővül a Tecno Spark 30 széria
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- HMD Skyline - jó szerelés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Macrodroid
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
WHQL aláírást kapott a nemrég kiadott Arc meghajtó
ph A 32.0.101.6078-as, WHQL aláírással rendelkező csomag más szempontból nem újít.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fulton #200751 üzenetére
Squirt
Waxos történet, egyszerű adagolással. Többet nem kell zsírtalanítani a láncot, csak újrakenésnél valami erősebb kefével lepucolni. Időközönként a kinyomott "gyurmát" nem árt leszedni.Itthon nem tudom, hogy mennyire elérhető, bike-discount-ról lehet rendelni
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201002 üzenetére
Azért azt tudnod kell, hogy kerékpárt építeni gyakran többszörösébe kerül egy kész kerékpár áránál,az egyik vázról cuccokat átpakolni pedig a másikra szakértelmet, időt és munkát igényel kompatibilitási gondokkal megfűszerezve.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
félisten
válasz fulton #201004 üzenetére
Mert akkor én nem vennék "rendes" bicajt(megázik, ellopják, stb).
A csomagtartós felépítés és a "jó könnyű" általában nincsenek párban.
Ha költséghatékony megoldást keresel, akkor én használtak között kezdenék nézelődni, létezik a "városi kerékpár" kategória, de nem éppen könnyűek(ez nagyon relatív).[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
-
zsocy
őstag
válasz fulton #201051 üzenetére
Nekem volt első kerékben durrdefektem kb 2 hete, a belső 10 centi hosszan szétrobbant, akkorát szólt (8 bar, outi) hogy a mögöttem jövő motoros is megkérdezte mi volt ez. A kerék azonnal leeresztett, én meg gyorsan megálltam, pár métert gurulhattam csak a felnin. Szerencsére már a strandpapucsból is kicsatolva lépek ki, így nem estem el, és szerencse az is hogy már lassultam egy kereszteződés miatt, mert előtte 45 km/h felett jöhettem a dombról lefelé. A felnin alig látszik a dolog, de picit azért megkarcolódott, a külső megúszta, a belsőt kicseréltem az út szélén, más nem lett belőle.
Ja, még egy tanúlság lett belőle, nem veszek többet extralight belsőt 101 kilóhoz, ennyit nem ér az egész. Most jó vastag Decás belsők vannak bent, ezek szerintem jobban fogják bírni. Az extralight belső élt 27 km-t, lol. -
zsocy
őstag
válasz fulton #201060 üzenetére
Megúsztam, és ami fontosabb, a bringa meg az új kerékszett is megúszta
Óriási mák volt hogy tényleg nem mentem már gyorsan amikor durrant, megnéztem Garmin Connecten, 35-ről kezdtem lassítani, 14 az utolsó érték a 0 előtt, valahol ott lehetett a pukk.balintbaba, sosem nyomom fel 8 barra, de a srác akitől a kerékszettet vettem, és aki szereli a bringáim meggyőzött hogy bírja az, ő is mindig annyin megy. Na igen, csak ő 20 kilóval könnyebb nálam
Most 25-ös Pirellik PZero-k vannak fent, amik egyébként nagyon jó gumik, kibírták ezt is, és utána a hazavergődést is 3 bar körül, félig laposan.
Közös tekerés majdnem megvolt, egyszer szerintem megelőztél már, én nagyjából a komfortom tetején tekertem Dinyés és Pákozd közt 30 körül, te meg kb. állva hagytál azzal a rózsaszín rombolóddal.
Úgy érzem csak visszafognálak, és senkinek sem rontanám el a tekerését azért mert dagadt vagyok Aztán lehet egyszer összeszedem a bátorságom és beállok mögéd. -
balintbaba
tag
válasz fulton #201330 üzenetére
Megkérdeztem még édesapámat az alumínium fáradásról, mikor először olvastam erről biciklis témakörben, jót mosolygott ( 30+ éve foglalkozik anyagokkal, felületkezeléssel). Amúgy guglizz rá, hány embernek volt ebből problémája az idők során, 1000x nagyobb esélye van annak, hogy oldalról telibe csap egy fehér furgon, minthogy ebből baleseted legyen.
Kínai karbon hamisítványon tekerek, hamisítvány karbon kormánnyal, nem kell fosni. -
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #201505 üzenetére
Munkavédelmis Bollé (vagy Uvex, de szvsz a Bollé jobb), vagy kínai fotochromatikus, pl. ez. Ha nem zavar, hogy mindíg víztiszta, akkor én a munkavédelmist választanám, a kínaiakkal sincs semmi gond, sőt!, de egy jobb Bollé durva, hogy mit kibír.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #201512 üzenetére
tudtommal igen, a tengelyt kell kicserélned ilyen tömör, anyásra. viszont létezik legalább kettő féle menetemelkedésű, vidd a meglévő gyorszáras tengelyt, hogy a kónuszokat át lehessen rakni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #201514 üzenetére
háát, fene tudja, nem biztos, hogy egészséges. Juteszembe, amikor ilyen vázam volt, az 130as papucstávú volt még.. abba a 135ös gyorszáras monti kerék nem is jó. De ha 135ös a tied, és jó bele, akkor valszeg azért van ennyire kint a tengely bal oldala a papucsból, mert a jobb oldalon a váltótartó fülön felül, tehát az nemnengedi be ennél jobban. ha már külön váltótartó fül van, az szerencsésebb, de akkor nem értem, miért ennyire kint fogatta volna meg a szerelő. A gyz.-s tengely rövidebb is, kb. 5-5 mm-t lóg csak ki kétoldalt, de ha acélváz, akkor vékony papucs, lehet, hogy még túl is lóg, és ha nem olyan kialakítású a gyorszárad, akkor nem szorítja meg. Ha meg tudja szorítani, és minden klappol, akkor a ferde papucs miatt talán nem lesz gond, vízszintes papucsban elmozdulhatna a kerék a tekeréstől is, mert ahhoz a gyz. szorítása nem elég.
ja, arra is van esély, hogy a régi tengelyt átteszed, akár a régi kónuszokkal, ha máshogy nem, de ott szerencse is kell, hogy jól jöjjenek ki a méretek, egészségesebb az agy saját kónuszait használni.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
fulton
addikt
válasz fulton #201638 üzenetére
Egyébként nézegettem kifejezett órákat is, nem tudom melyk lenne ami tudná hogy automatikusan érzékeli ha megállok, és azt nem számolja a statisztikába, illetve ha kerékpárra ülök akkor automatikusan elindul, rögziti is az útvonalat..erre tudnátok esetleg egy jót ajánlani?
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #201669 üzenetére
sv = presta (szingó)
av = autó szelep
dv = dunlop / "hagyományos" szelep (régi v. holland bicikliken találsz még ilyet) - ezt ne vedd meg[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
zsocy
őstag
válasz fulton #201669 üzenetére
Röviden az SV az a preszta szelep, az AV az autó szelep neve, a szám a szelep hossza.
A szín is a fajtától függ, itt minden info fent van :
AV (green) Auto, Moto. Length 40 mm.
DV (orange) Bicycle, Woods, Hollands. Length 32 mm or 40 mm.
SV (red) Sclaverand, Presta, French. Length 40 mm.
SV Extra long (yellow) Sclaverand, Presta, French. Length 50 mm / 60 mm / 80 mm.Saját kellemetlen tapasztalat, hogy extra light belsőt ne vegyél, csak ha te is hasonló extra light súlyú vagy, én sok voltam már neki
-
zsocy
őstag
válasz fulton #201673 üzenetére
Igen, egy trekkingen egyszerűen nem érzed az előnyét az extra lighthoz képest, csak a hátrányai jelentkeznek, hogy sérülékenyebb. Országútin sem érezni az én szintemen (meg merem kockáztatni hogy sok mindenki szintjén Valter Ati alatt ) azt a - 60 grammot amennyivel könyebb.
A titkos tipp pedig a Decathlonos belső 990 Ft-ért, kettőt kapsz 1 Schwalbe áráért, és nem rosszabb annál, sőt... -
nagyúr
válasz fulton #201697 üzenetére
nem a féked fog be?
a gyorszárral óvatosan, ha jó erőben vagy, és feszegeted a szárnyat, elhajlik, vagy ha valami szar ötvözetből van, el is törik. nagyobbik fiam lidlis rolleréről törtem le kb. a második alkalommal.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201697 üzenetére
Minden (általam eddig látott, pedig pl. az XT 785 agy elég combos csőtengellyel jön) ) gyorszáras ilyen, tehát mozdul annyit a megszorított kónusz is a tengely menetén, hogy pár századdal csökkenti a hézagolást. Kissé nagyobb hézagolását kell beállítani, hogy majd a szár meghúzásánál legyen tulajdonképp tökéletes.
jjeahh...nekem a 17 volt (és most lesz is újra), azt a 20-ast már nagynak tartom mezzsebben hordani és bár kukacbenyomó nincs rajta, a láncbontó vége jó a szelepmag kitekerésére is.
fulton...nem kell azt éppen annyira meghúzni, amúgy is inkább befele tekeredik a hajtásnál mintsem ki.(balmenetes a bal oldali).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201712 üzenetére
Én mikor már nagyon közel vagyok a jóhoz, vagyis picit szorul ha ráhúzom a gyorszárat, akkor a szélső, ráhúzott kontraanyákat már nem is bántom hanem ráfogok mind2 kónuszra és nekifeszítem őket picit jobban a kontraanyáknak, vagyis növelem a hézagolást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alf65
csendes tag
válasz fulton #201747 üzenetére
1: Igen, a lazítással tudsz nagyokk csapágyhézagot venni. De se nem kotyoghat, se nem szorulhat + ha beteszed a vázba meg fog feszülni, nem változást nem szabad észlelned, hanem AKKOR kell jónak lennie. Fűzve, felnivel, felfújt gumival, mert az is húz rajta.
2: az elsőn csak lánc hangot hallok (azt viszont túl sokat, mintha nem futna rendesen), a másodikon száraz csapágyat. A láncvonallal csak annyit küzdj, hogy max egyetlen váltóállásban lesz meg, minden más változatban ferdén fut valamennyire
3: ha új lánc, az meg van kenve. Tisztítás után kell újrakenni.
4: az első fékre kell és arra jó, hogy nem tudod lesatuzni az első kereket.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
gd4n1
újonc
válasz fulton #201747 üzenetére
2: Connex lánc nekem is ilyen hanggal fut az országútimon. Kiáztattam belőle minden gyári kenőanyagot, majd száradás után átkentem Squirttel kétszer is, ugye ahogy első kenésnél javasolt, tehát volt rajta elegendő kenőanyag és ilyen a hangja.
Odáig még nem jutottam el, hogy utánanézzek normális-e ez a jelenség, mert amúgy nincs beteg hangja, egyszerüen csak hangos.
Lehet ez ilyen és kész, vagy még kell pár kili, hogy rendesen összekopjon a lánckerekekkel.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201781 üzenetére
Azt nehogy kenjed, legalábbis egyelőre semmiképp. Van abban az a mézszínű Shimi zsír, ami pont elég oda, sőt, a láncot is csak törölgesd és ne kenjed vagy 3-500 km-ig, felhasználástól függően...ja és görgő a nevük, váltógörgők. Alsó az feszítő görgő, másik meg vezető.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201783 üzenetére
Én törölgetni szoktam, aztán időnként fújok rá teflonos sprayből oda a görgő csapágyához, továbbá ha megázok, vagy megmosom a bringát akkor törlöm és olyankor minden mozgó/forgó részére a váltónak fújok ugyanabból, majd alaposan bemozgatom és szárazra törlöm. Így sosem szedem (szedtem eddig) szét egyetlen váltómat sem, csak mikor esetleg görgőt cseréltem mert elkopott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz fulton #201747 üzenetére
Integrált hajtóművel kapcsolatban:
Egyébként érdekes, mert mikor a gyári spec alapján beraktam a hajtás felől 2x2.5mm a másik oldalról 2.5mm hézagolót, hiába 68mm csapágyház szélesség, a nem hajtás felőli hajtókart nem tudtam rá teolni teljesen, olyan 2-3 mm -el elmaradt.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201800 üzenetére
Semmi, csak vigyázz ne válts teljesen keresztbe. Amúgy mikor próbáltad már be volt fűzve a váltóba?....mert ha igen, akkor pont úgy jó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201833 üzenetére
De pont így lehet megállapítani, és itt kissé kintebb van a hajtómű az ideálistól, de ennyi nem igazán számít.
#2018246030D...az az út Királyrétről Nógrádig csak 3 km lenne?! Inkább hat, bár az is kevés ahhoz, hogy izgalomba hozzon a ~95km aszfalt mellett. Ugyanakkor lehet arra tekerek (NHH, Csovi, Hadi út stb.) mert Zasszony dolgozik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #201912 üzenetére
"Értelmetlen" dolgokban. Wireless, 13 sebesség, túlméretezett kerámiacsapágyas váltógörgők. Esetleg jöhet az 1x12 Tourney műanyag gatyaszár védővel és 100k-s Kenzel bringára dropper post .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #201907 üzenetére
Testbike-on van fent 1-2.
[gepida alboin ]
[bergamont]
Mondjuk lehet, hogy egyik kicsi másik meg nagy. Nem tudom mekkora a magasságod..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Három részletben lesz látható az Arcane második szezonja
- Horgász topik
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Limitált, jubileum kiadást kap a PlayStation 5 konzolcsalád
- Fokozatosan bővül a Tecno Spark 30 széria
- Motoros topic
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen