Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz pc360 #71132 üzenetére

    Ha van is a hátsó váltóra befolyással a hajtásra kifejtett erő, sokkal kisebb kell, hogy legyen, min az első váltó esetében.
    További tényező, hogy mennyire van kopva a lánc, és a hátsó sor.
    Ezt itt remélem jól mondom :D
    Új lánc + régi sor esetén már a váltó után (!) közvetlenül rákerülhet a terhelés a láncra, de ha a lánc régi, a sor új, vagy szerencsésebb esetben a kettő össze van kopva, akkor a terhelés eleve vagy csak a sort elhagyó láncszemre hat, vagy megoszlik a sorra feltekeredett szemek között.
    Szerintem.
    Egy biztos: A hátsó váltóra eső terhelést sokkal kevésbé befolyásolja, hogy mennyire tekersz, mint hogy mennyire feszít a láncfeszítő.
    Gondolom az is megvan, hogy hegynek fel az első váltó jobban hajlandó akadékoskodni/nem váltani, mint a hátsó (pontos beállításokat feltételezve). Az megérne egy misét mondjuk, hogy terhelés alatt ha a hátsó váltó nehezebben vált, az nem-e azért van, mert ilyenkor azért csak változik a bringa geometriája is (hajlik a nyüves, na :D )

    [ Szerkesztve ]

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

Új hozzászólás Aktív témák