Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ---Lasali--- #56362 üzenetére

    Én sem tartom a karbont mindenképpen jobbnak. Csak a minőségi karbont, sok olcsóbb karbon váz van, tele üveggel, azok általában gyengébbek mint egy minőségi alu. A karbonnak van egy olyan tulajdonsága, hogy egy bizonyos terhelésnél szétrobban. Az alu kormány valószínűleg elhajlott volna ott ahol a karbon tört. Mondjuk kormányban én is inkább az alura szavazok. Egyébként a karbon cuccoknak nem igazán van fáradása. Ebben is különbözik az alutól, van egy terhelési pont aminél már megadja magát, amíg azt nem éred el addig nincs gond. De ez persze a minőségi karbonra vonatkozik és nem az olcsóra.

    BMW001: Azért én ennyire nem szólnám le az alut, egy minőségi aluváz ma is tud értékes maradni, sőt. Nézz meg Mondraker aluvázat pl? Fillérekért sehol nem fogják utánad vágni, abban biztos lehetsz, vagy egy Nicolai?
    A legtöbb felhasználásra simán jó, versenykörülmények közözz a top karbonvázaknak nyilván van előnyük súlyban is és viselkedésben is, de ehhez profi kerékpárosok is kellenek.
    Én úgy mondanám, hogy a prémium karbon jobb mint a prémium alu, de az olcsó karbon viszont szarabb mint a premium alu. A Scott egyébként premium aluvázakat csinál, tehát az mindenképpen jó választás, de meg is kérik az árát. A 26"-ról meg kifejtettem a véleményem, én továbbra is inkább maradtam volna az újabb, nagyobb kerékméretnél és premium alunál, de te inkább a 26"-ot választottad karbonnal, nem vagyunk egyformák. :)
    Egy ennyire meghajlott alu is kuka, alunál a repedéseket lehet hegeszteni, elég jó minőségben. Ilyenkor akár közel 100%-os is lehet vagy akár még erősebb is mint előtte, ha behegesztenek egy plusz erősítést.
    Karbonnál is lehet javítani bizonyos sérüléseket, pl ha elesel és odavered valahova, berepeszted oldalról. Viszont itt az a gond, hogy a szerkezete átalakul, nem tudod utólagos javítással ugyan azt a szerkezeti merevséget elérni mint gyári körülmények között. Ennyiből mindenképpen macerásabb mint az alu, ami sok esetben 100%-ban javítható.

    Tigerteam: A karbon fáradástól nem érdemes tartani, igen nehéz akkora terhelést adni neki bringázás közben, hogy az eltörjön, csak elrontott, de hatalmas ugratásoknál és eséseknél tudod eltörni.
    Országútinál egy komolyabb kátyú és perec elég lehet hozzá, hogy lenullázd.
    Javított karbon már más tészta, őszintén szólva én biztos nem használnék olyat. Javított alut viszont gond nélkül. Persze minőségi karbonra igaz az amit mondtam, egy olcsó karbon ami tele van üveggel, az megint más.

Új hozzászólás Aktív témák