- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz LonGleY #31847 üzenetére
Mennyi ido, mire le/atoltozol belterben utana? Mert nem lehet egyszeru muvelet, mire 3-4 reteget leveszel, elpakolsz etc. Munkaba jarasnal nem art ezt is figyelembe venni.
(#31850) torzo
2013 marc.
2014 febr.
Mindketto eleg kellemes minuszokkal jart, akkor meg gyalogoskent eleg durvak voltak.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #31848 üzenetére
Jah igen, a lényeg, hogy olyan 1,2 bar-ig engedett le. Bár azt sejtettem, h nagy nyomáson nem képes megkötni.
Lassú szivárgásnál a leghatékonyabb.(#31851) Crytec210
+5 perc a kényelmesebb kollégákhoz képest, mire elpakolok. Nem is a 3 réteg ruha miatt, hanem a bringás bizbaszok miatt. Ilyen olyan melegítő, kesztyű, sál, kamásli, szemüveg, símaszk, lámpák, mellény, etc.
És a héten legalább egyszer vmi mindig otthon marad.
Az autó már csak emiatt is kényelmesebb, kb csak fogom a kulcsot, cipőt húzok és megyek. Ezzel szemben a bringázás 10 perc előkészület (már aki nem tartja ugrásra készen a holmiját reggel), 10 perc az öltözőben, majd hazafelé ugyanez.
Az idő az egyetlen, ami a bringa ellen szól, meg a szar időjárás. De nekem mondjuk megér havi 30k benzinpénz spórolást napi +1 óra a szabadidőmből.[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok egy Mali Cobrát építgetek ,az lenne a kérdésem milyen tárcsaféket érdemes rá vennem mit ajánlatok?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pttypang #31855 üzenetére
Én eddig elvoltam egy téli bringás nadrággal, meg rá egy polár béléses szabadidő nadrág, tudjátok az a made in china fajta. Nem kell nekem külön térd melegítő, a bringás hosszú téli nadrág ugyanazt tudja. Térdmelegítőt csak az átmeneti időben hordom (meg most nyáron a hideg reggeleken ha rövidnadrágban mentem ).
-
torzo
őstag
válasz Pttypang #31855 üzenetére
A rendes, jó thermo nacik a térdnél minimum kétrétegűek és szélállók. Ha van még aláöltöző jégernacid (síeléshez való minőségi cuccra gondolok), akkor tuti nem fog fázni sem te sem a térded.
Könyökre nekem elég az a 3 réteg, amit amúgy is felveszek. Softshell kabátban nincs fázás.
Sálat sosem hordok, minek? A kabát nyaka úgyis magasra ér, elég az.Amióta télen is bringázom, semmilyen hurutos betegségem nem volt. Igaz, előtte is ritkán.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz Luck Dragon #31854 üzenetére
Szia!
Avid DB1-et és DB3-at használtam eddig, mindkettő hidraulikus és meg voltam/vagyok velük elégedve. Ha esetleg Avid DB1 érdekelne, dobj privit!
-
Doki-HUN1978
senior tag
A thermo ruhák valóban jó melegek, de nem kerékpározáshoz készültek, mivel nem vezetik el az izzadságot, vagyis pillanatok alatt megizzadsz bennük és sima megfázás a vége...
Gyakorlatilag az izzadságodba fürdesz. Elég kellemetlen élmény tud lenni. Aki nem hiszi, próbálja ki!"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
rétisün
veterán
válasz Doki-HUN1978 #31860 üzenetére
plusz átfúj rajta szél....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #31846 üzenetére
+1
Két és fél szezont lenyomtam télen, megvettem a technikai ruhát is, meg minden.
Azelőtt a tél volt a kedvenc évszakom, most már nem szeretem és nyár párti lettem.
Sztem ez mindent elmond a tapasztalataimról.
A távolság nem volt elég nagy ahhoz, hogy kellően kimelegedjek, jellemzően csak mire beérek a célba, szóval egész úton fázok, de mire éppen odaérek azért még jól le is izzadok.
Kis távolságon a technikai öltözék nem megfelelő, mert sportolásra van kitalálva, kimelegedett állapot szinten tartására, nem pedig közlekedésre. A technikai öltözékben ahogy kimegyek azonnal elkezdek fázni, két perc múlva a végtagjaim kezdenek kihűlni, mivel még a nyugalmi vérkeringésem és a hőtermelés hiánya nem tart melegen; kesztyűből meg nincs olyan vastag, amiben ne hűlne ki a kezem. (Nem is értem magam, másoknak kesztyű nélkül is meleg marad a kezük, nekem kesztyűben is kihűl. Pedig semmi cigi soha.)
A téli utcai öltözék sem alkalmas, mert az nem szellőzik és belerohadok, bár nem fázok benne az tény.
Szóval ingázni nem jó télen rövid távon. Hosszú távon meg azért nem jó - bár kialakul egy kellemes egyensúlyi állapot a hőtermelés és a nedvesség elvezetés terén -, mert túl sok energiába kerül, minden nap egy igazi kihívás. Zord körülmények közt már 5-6 km is kihívás, főleg ha kétszer annyi időbe telik, mint nyáron, mert tengelyig érő hó van, vagy éppen soknapos érintetlen, amibe beleragadsz, vagy letaposott és nyomvályús, amiben elesel. És ilyen úttalan utakon nem sokat segít az agresszív sár dagasztós terepmintázat sem, bár legalább több esélyem van.
A kedvencem, amikor már teljes erőből tekerni kell, mert megfog a hó, de hiába, mert a kerék meg elpörög.
Minden tiszteletem azoké, akik napi 50 km-ert tekernek ilyen körülmények közt, de kicsit se irigylem őket.
Én nem tenném ki magam ennek, a szervezet nem köszöni meg.(#31860) Doki-HUN1978
Na jó, de a polár/thermo bélésen kívül minden másban fázok. Lehet, h a saját verejtékemben fürdök, de legalább melegen tart. Csodák nincsenek, vagy szigetel, vagy nem szigetel. Olyan nincs, hogy a nedvesség önszántából kimegy, a meleg meg önszántából bent marad.[ Szerkesztve ]
-
-
#48525824
törölt tag
-
imyourfriend
őstag
Nosza megkerült a km órám, be van lőve rendesen. Minden patentül működött mikor felraktam szóval bolondbiztos cucc. Tekertem is vele 40-et ma, hát mit ne mondjak kellemesen eltalálták az érintőképernyő szerű dolgot és jókora számok vannak rajta amik könnyedén olvashatók 35-40-es tempónál is. Egyenlőre még nem próbáltam ki a telefonnal összekombinálni a pulzusmérőt, se az endomondoval csak felraktam a cuccokat és kipróbáltam. Némi állítgatás után (mivel most installáltam ilyent először) elkezdett működni a cucc, még át kell lapozzam a nem túl vékonynak tűnő kézikönyvet az este folyamán mert ezer meg egy funkció van rajta ami még hasznos is lehet számomra de egyenlőre nem tudok róluk.
-
ígyvanferi
addikt
válasz imyourfriend #31867 üzenetére
-
freelanced
addikt
Hello!
Valakinek ezzel a nyereggel van tapasztalata: DDK MX5.0 ?
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Vasinger!
nagyúr
Na akkor amíg én defektet szerelek a pincében, addig feltennék pár kérdést nektek. (Ha más Slime, szart se ért, lehet lejárt a szavatossága, de csak kifolyt belőle, nem tömítette el a lyukat, nem értem, pár éve még működött így-úgy, de most semmi...)
Tehát:
Van e értelme csak középső tányért cserélni elől új lánc és fogaskeréksor után? Elől már kopottas a fogaskerék, nem vészes, de nem biztos, hogy szerencsés egy erősen kopott fogaskerékkel bejáratni az új láncot, mert akkor csak megnyújtja azt is, amiatt mert nem megfelelő helyen illeszkedik fel az új lánc.
8k lenne a csere, a legalsó fogaskerék közel tökéletes állapotban, a legnagyobbon 1-2 fog "fel lett ütve" de egyébként az is jó állapotban van.
Egyébként egy Shimano FC-M770 hajtóműről van szó.
-
TayRol
nagyúr
válasz freelanced #31869 üzenetére
ne is mondd, én is még mindig nyeregnél tartok.
-
#16729600
törölt tag
Amazonon [link], akár 50% os bringás öltözék leárazás van,ha valakit érdekel.
-
torzo
őstag
válasz Doki-HUN1978 #31860 üzenetére
Nem célom parttalanul vitatkozni. Többféleképpen viszonyulunk a télhez. Amúgy utálom a szürkeségét, fénytelenségét, meg amikor hetekig ködös, büdös, aztán a havas mocskot, sós redvát, tényleg ezerszer inkább a nyári 40, mint a téli fagypont körüli.
De!!! Ebben a trágya Budapestben csak sz@rabbnál sz@rabb megoldások közül lehet választani. A BKV vendégszeretetét 10 éven át élveztem, annál mocskosabb dolgot el sem tudok képzelni. Aztán, amikor már egy kicsit jobban ment a szekér, jött a téli autózás. Na, az is pfuj!! Peremkerületből naponta megostromolni a centrumot, aztán hazafelé újra, mindezt egy rakás pénzért!!!! Na, köszi, ebből is elég volt. Ráadásul alig gyorsabb megoldás, mint a bringa. Meg aztán amikor autó, akkor havi 1-2 kiló plusz volt nálam a nyereség, tavasszal csak lihegtem a bringámon, meg utáltam még a tükör felé is menni. Amikor ősszel letettem a cangát, hetekig szó szerint idegbeteg megvonásos tüneteim voltak, ezen nem segített sem úszás, sem más.
Ehhez képest az a kis téli didergés szinte semmi. Az első percekben egy kicsit fázom, de aztán zsír.
Nincs verejték, vagy csak minimális. Nyáron ezerszer több. Sőt, az átmeneti évszakokban lehet szerintem a legjobban szívni, mert reggel még hideg van, napközben gatyarohadás, este megint hüvi.
Tayrol jól mondja, a motoros cuccok különösen jó darabok, azok pont arra vannak tervezve, hogy jók legyenek hidegben-melegben egyaránt, a verejtéket elvezetik, nem büdösödnek (na, persze azért hétvégén mosó-masa, és több garnitúra ruci van használatban).
És legvégül: a meleghez-hideghez viszonyulni úgy is lehet, hogy csak épp annyit törődsz vele, amennyi feltétlenül szükséges. Ha egyfolytában azzal hergelem magam, hogy de sz@r az idő, jaj de hideg-meleg van, akkor szenvedek. Ha megdumálom magammal, hogy ez marginális dolog, akkor sokkal jobban működik.Na, szerintem igen sokat járattam a kenyérlesőmet. Bringázzatok, amennyit csak lehet!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sghc_toma #31803 üzenetére
100kg-nál már érthetőbb, nyilván nem mindegy, hogy 80 kilóval terheled vagy 100-al. Nekem szerencsére bírja.
2,2 elöl és 2,5 hátul. Próbáltam már 1,8-at is elöl, durván jól tapadt, de azért ott már én is fostam a felütéstől, a 2.2/2.5 atombiztosnak bizonyult. Jövőre tubeless kereket szeretnék, ott elvileg mehet az 1,8. -
zoli03
őstag
Ezt a kerékszettet érdemes lehet megvenni? Földúton, erdőben lenne használva, nem durvulva.
-
Vasinger!
nagyúr
Hát ez jó kérdés, ugyanis használtan lett véve, de pár 100 km-nél több biztos nem volt benne. Én azért 2-3 ezret raktam már bele szerintem az évek során. Ez alatt egy szett lánc/fogsor használódott el rajta. Az biztos, hogy a középső fogaskereket használtam a legtöbbet az elsők közül.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
A drága ruhákat viszonylag jól lehet pótolni olcsóbbakkal is. Egy hideg napon lábra kell a lábmelegítő, térdmelegítő, aldis téli nadrág, sima vastag téli nadrág. Felül jobban fűt a test, ott 3 réteg is elegendő. A kritikus pont a lábfej védelme. Nem tudok alternatívát mondani a téli kerékpáros cipő helyére. Spd cipő, vastag túrazokni, decathlon-féle kémiai lábtapasz, kamásli talán egy óráig megteszi.
szerk: Ja és a betörő maszk jó cucc!
[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
válasz Vasinger! #31880 üzenetére
Az a 3000 km a nagy fogaskeréknek csemege elvileg bírnia kellene még csere nélkül.
Ne a láncot féld fölteszed majd megnézed,hogy fút a nagy tányéron följön e a fogakra vagy sem.
Én cserélném a nagy tányért is majd 3db láncot váltogatva rajta 200-250km távonként így elmenne 10000km körül. -
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #31866 üzenetére
A belvárosban ez többnyire igaz, én szélsőséges esett vagyok, mert a munkahelyemre a város széli elkerülőn járok, ahol autóval 90 van, és mire oda kiérek van összesen 4 lámpám. Én 10 perc alatt bent vagyok kocsival, ha jó a forgalom ritmusa. Biciklivel oda 20-35 perc tempótól függően, hazafelé kb 40 perc. Télen akár másfélszer ennyi idő.
Nálam volna létjogosultsága a gépjárműnek erre a célforgalomra. Télen lesz is valószínűleg.
De azért nem mindegy, hogy havi 30k-t elpöfögtetek, vagy veszek belőle egy új teleszkópot.
Nem mintha a bicikli ingyen lenne, mert abban is sok a befektetés főleg alkatrészekben, de erre kevésbé sajnálom, mint benzinre.[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
Tessék már leszállni arról a bicikliről!!4!
Ez tetszik. Tömör és igaz.
"Sajnos a kerékpáros közlekedésből leginkább a józan ész hiányzik.
Ezt épp úgy elmondhatom bringásként, mint autóként.
A kerékpárúton sem képes a nagytöbbségük az alapvető közlekedési normák szerinti haladásra. Gond nélkül tekernek egymás mellett 10 Km/h sebességgel, mindkét sávot lefoglalva és teljes mértékben megdöbbenve azon, hogy hátulról egy másik, náluk gyorsabb "orvúl" megjelenik. Ha pedig még meg is állnak, azt szinte kizárólag egy teljes sávot lezárva képesek produkálni.
Ez nem alapvetően a KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA hiányosságaira vezethető vissza, ez minden kétséget kizáróan az együttélés kultúrájának teljes mértékű hiányára utal.
Nem amiatt biciklizik tehát összevissza, jobbára ész nélkül mert nem tanult meg közlekedni, hanem mert NEM TANULT MEG VISELKEDNI!
SEHOL. Csak a közúton, ez sokkal inkább szembetűnő." -
torzo
őstag
válasz fpeter07 #31881 üzenetére
Nekem télre legjobban ez a Decathlonban vett bakancs vált be. Motorozni is jó, meleg is, meg valahogy lélegzik is, mert sosem büdi benne a cuccom. Tényleg vízhatlan, -5-ig sima zoknival is OK. Igaz, nem a legkecsesebb darab, de kit érdekel?
A thermo bringás kantáros nacinál jobbat még nem találtam, Kelly's-t használok már harmadik éve. Felülre mocis aláöltöző meg Bycicle Line holmik és egy North Face softshell kabát. Ezen utóbbiak tényleg rohadt drágák voltak, de nagyon beváltak.
A bringás cipőd milyen? Fedi a bokádat is?[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Ismeri valaki ezt a céget?
Egész jó áron vannak GPS órák.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ígyvanferi
addikt
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
Ebbe így még nem gondoltam bele, vagy inkább csak nem fogalmazódott meg bennem, de nyilván teljesen logikus. Azért nincs közlekedési kultúra idehaza, mert a bunkó parasztját nem nevelték meg kiskorában, ergo nem tud viselkedni, nem tud tisztességesen együttélni a másikkal/mellett. Ennek a megoldásához kb. 2 generáció szükséges. Tegyük fel, hogy már elindultunk a jó úton, még mindig kell több évtized, mire valami érdemi javulás érzékelhető lesz. Addig meg kössük fel a (páncél)gatyát.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
őstag
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
Tényleg tragikus állapotok uralkodnak. Budai oldal, corso, vagy mi tök? Hát hogy ott hányan lelik halálukat, nem tudom, de igyekszem is elkerülni azt a vidéket. Inkább az autók között rettegek. Éljenek a bringások, de ami ott megy, az hajmeresztő. Teljesen elmebeteg száguldozás, szó szerint életveszélyben a gyalogosok, akik mindezek ellenére idióta mosollyal a képükön balancéroznak össze-vissza!
Az a másik kérdés, hogy szerintem gyalogosnak-kerékpárosnak közös utat kijelölni óriási hiba, lassanként ilyen bringaforgalom mellett meg már bűn![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ígyvanferi #31888 üzenetére
Nem hiába szoktam volt mondogatni, hogy MO 50 évvel le van maradva fejben a nyugattól. Kár volt nekünk a demokrácia, nem nőttünk fel hozzá.
-
imyourfriend
őstag
3ezer km után kitépném a hajamat ha cserélnem kellene a nagytányért, bár én országútit hajtok és igyekszem megelőzni a cserét a minél sűrűbb persze nem ésszerűtlen pucolásokkal. Acél paripán ~13ezer km után még közel újnak tűnnek a fogak, a kisebbik tányért meg mintha nem is használtam volna kb.
-
tatabike
őstag
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
Erről tisztán rendelkezik a KRESZ, amely a következőt állítja:
"Járdán tilos kerékpározni!"
Ez megint egy szenzációhajhász újságíró butasága, vagy ki írta azt a cikket. Ez így nincs benne a Kresz hatályos szövegében, soha nem is volt. Amit utána ír, az helyénvaló, hogy milyen esetben megengedett a járdázás, de ilyen szövegezés nincs a Kresz-ben.
Ettől függetlenül az alapeset természetesen az, hogy nem járdázunk...[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
borix
őstag
válasz imyourfriend #31894 üzenetére
A tied valószínű 52-es nem 42-44-es ezt bele kell venni de látatlanba megmondani nem akarom neki,hogy mit tegyen.
Vasinger!
A szervizben ha azt mondták,hogy a középsőt kell csak cserélni akkor mi a gond?
Cseréljék ki rajta a hátsó sort tedd föl az új láncot majd akkor adja magát,hogy fút a nagy tányéron.
Mit aggódsz annyit?Nem értem.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz tatabike #31895 üzenetére
"egy kerékpáros, a hajtás, a 15 kilós váz és a lendület miatt, még tíz kilométeres óránkénti sebességgel is erősebb, mint a – bringához képest – totyogó gyalogos."
Na, gyöngyszem... és még ez állítja magáról, hogy ismeri a kerékpározást. 15 kilós váz, ki ez a barom?
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
kovsol
titán
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
A felfestett bicajos utakon nálunk csordában járnak a gyalogosok, és amikor meg rájuk csengetek, hogy tessék odébb menni, akkor én vagyok a szemét rossz bicajos.
Az öregasszonyt elsodorta a bicajos, gondolom az is mindenhol mászkált, csak nem a gyalogosoknak fenntartott területen.
Én eddig azt vettem észre, hogy a gyalogosok közlekednek életveszélyesen, nem a bicajosok.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Kupon kunyeráló
- LEGO klub
- Tőzsde és gazdaság
- alza vélemények - tapasztalatok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest