- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TripleB
senior tag
válasz freelanced #171 üzenetére
Szia!
Vázcsere, ha nem csúszópapucsos, vagy láncfeszítő'
Másik hátsó agy (flip-flop), hajtóműcsere láncvonal beállítással, sok pénz..."Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
freelanced
addikt
válasz freelanced #30552 üzenetére
Illetve még érdeklődnék, hogy ez a két bringa mennyit ér körülbelül:
- Caprine Green Way (kissé leharcoltabb állapotú szegény, de annyira nem vészes)
- Rockrider 5.1 (gyönyörű állapot)Szerintetek mennyit érhetnek? Persze gondolom sok mindentől függ.
sanzi89
Igen, köszi, javítottam!
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
sanzi89
addikt
válasz freelanced #30578 üzenetére
A Caprice gondolom Caprine akart lenni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
tatabike
őstag
válasz freelanced #30596 üzenetére
A legjobb, ha csúszópapucsos a váz. Ez kontrásnál és fixinél alapfeltétel, sima szabadonfutós, abroncsfékes SS-nél nem, mert ott lehet használni láncfeszítőt. A fixi és a kontrás viszont használja a láncot "visszafelé" irányban is fékezéskor, ezért ott nem lehet beiktatni semmilyen plusz fogaskereket.
A fixi menőbb, vagányabb, és jobban igénybe veszi az izmokat, hiszen állandóan mozog a lábad, nincs megállás. Hátránya is lehet ez, továbbá ha szigorúan vesszük, speciális pályavázat igényel, aminek magasabban van a középcsapágya, hogy kanyarban döntéskor se érjen le a pedál, hiszen állandóan forog a hajtómű. Ebből adódóan nehéz vele padkára, útszegélyre le illetve felugrani, oda kell figyelni a nyeregből kiállásra is pl. mikor rossz burkolaton halad az ember, és kímélné a hátsó kereket, nagyon hamar lehet vele zakózni.
Fontos még összhangba hozni az első hajtóműtányér és a hátsó fogaskerék síkját, hiszen az SS-nél ez is a lényeg, hogy a hatékonyabb erőátadás érdekében vonalban fusson a lánc, ne "keresztben", mint ahogy a váltós bringáknál ez gyakran előfordul. Plusz így a kopás is kisebb.
Fixinél fontos még az áttétel, érdemes olyan első tányért és hátsó fogast választani, hogy a fogszámuk hányadosa ne egész szám legyen, meg ne is pl. 2.5, mert ez azt jelenti, hogy skid-nél (amikor a levegőbe emelt hátsót megállítod, és az visszaesve a talajra csúszva állítja meg a biciklit) mindig ugyanott fog kopni a külső, és hetek alatt tönkremegy. Ez persze nem játszik, ha van abroncsféked elöl/hátul. De akkor meg nem vagány a bringa, mert fékkel mindenki meg tud állni... elvileg...
Szóval abszolút kezdő SS bringásnak nagyon nem ajánlott a fixi, de még a kontrás sem, mert ott is vannak nehézségek. Pl. csak vízszintesen álló hajtókaroknál tudsz hatékonyan fékezni, nehéz eltalálni a nyomáspontot, amikor még éppen nem csúszik, de viszont már hatékonyan fékez a hátsó kerék. A kontrás előnye, hogy nem kopik a felni, mivel nincs abroncsfék, előre illik tenni a szabályok szerint, de anélkül is működik, ha gyakorlott az ember. Költséghatékony, olcsón fenntartható, bár a mai kontrás agyak minősége és tartóssága messze elmarad a régiekétől.
A sima SS a legjobb kezdésnek, ott van rendes fék, rendes szabadonfutó, városi bringának tökéletes. Hagyományos menetes hátsó agyra lehet kapni egysebességes racsnit, vagy ha komolyabb kell, akkor kazettás agyat is ki lehet hézagolni távtartókkal úgy, hogy csak egy fogaskereket teszünk rá. Ez azért is jó, mert ilyen esetben nagyon könnyen be lehet lőni az első tányér és a hátsó fogaskerék síkját, milliméter pontosan, a hátsó fogaskereket a megfelelő helyre téve a kazetta testen. Egysebis racsninál lehet játszani a monoblokk tengely hosszával elöl a hajtóműnél, valamit országúti hajtóművet ajánlott használni, ahol a tányért szintén lehet a tartókarok külső illetve belső oldalára tenni, ítt is lehet játszani akár 3-4 millimétert is.
De ezeket nagyban befolyásolja a váz, szóval mindenképpen azt kell elsőre szerezni, és ahhoz venni a cuccokat utána.
Biztos kihagytam valamit, de szerintem találd ki, melyik legyen, és arról kérdezz, ha még valamit tudni akarsz, meg mások is járnak ide, akiknek sok tapasztalatuk van, több száj többet mond...(#30608) sanzi89 én is pont így értelmezem. Van egy haverom, aki dolgozott ilyen helyen, ahol olyan emberek dolgoznak, akiknek ilyeneket kell megfogalmazni. Szerinte is jól gondolom. De hozzátette, hogy nem biztos, hogy "olyan" helyen is így gondolják. Ez a baj.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz freelanced #30619 üzenetére
56-os váz kellene Neked minimum, de ha hosszabb a karod vagy a lábad, akkor 58-as. Én 58-as vázat használok, 187cm magas vagyok, de még így is 130-as stucnival kényelmes, 60-as váz is bőven jó nekem. Kicsit hosszúak a karjaim (fesztáv 195cm), a lábam sem éppen rövid... (Korosztályos diákolimpia 3. helyezés 110m gátfutás, 16 évesen... ) Ez még az ókorban volt, jegyzem meg...
Ha akarsz később talán fixit, akkor van egy jó módszer. Lehet fixid meg SS bringád egyszerre. Lehet kapni ugyanis "fordítós" hátsó agyat. Ez azt jelenti, hogy az egyik oldalára SS-racsnit tudsz tenni, a másik oldalára meg fix fogaskereket. Amikor fixit akarsz, csak megfordítod a vázban a kereket és fixi lesz belőle. Ha nem jön be, vagy csak gyakorolni akartál egy kicsit, visszafordítod, és megint van szabadonfutód.
Csúszópapucsos, acél (cro-mo) országúti, esetleg meredekebb hátsó támvillás és homlokcsöves túravázakat kéne keresni, azok jók ilyen célra. Kimondott pályaváz/fixi nagyon drága, bár nem tudom, mennyit szánsz a dologra.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30622 üzenetére
Tudsz készen is venni ha gondolod, pl.: [link]
Ilyen Csepel Royal vázakat már lehet néha 15 ezerért is venni aprókon. Pl.: Itt 20k a Royal 3* váz+villa akcióban.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz freelanced #30632 üzenetére
Itt vannak eladó kész bringák pl. Meg itt találhatsz SS-t is.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30632 üzenetére
Újonnan innen is megtudod venni, de biztos van más webshop is.
-
vendingo
veterán
válasz freelanced #30711 üzenetére
Tegnap hajtottam egy teljesen felújított csepel apollot, nem valami nagy eresztés, én hanyagolnám.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#16729600
törölt tag
válasz freelanced #30711 üzenetére
Én nem értek hozzájuk ezért tanácsot se tudok adni,de azt borítékolom,hogy a szakik azért nem válaszoltak még, mert anginás ambuláns kezelésen vannak az ügyeleteken a képek láttán
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30776 üzenetére
Vanni van, de ennyit nem költesz rá: [link]
-
deicide
veterán
válasz freelanced #30780 üzenetére
Ugyanekkora magassághoz én 56-os outit használok.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30780 üzenetére
Nekem 59-es vázam van ami ~57cm ktm-nél középtől középig vízszintesen. Meg 120-as stucni amit ki tudok cserélni 130-asra, de egyenlőre még nem kell. Én is 185 körül vagyok magasságban.
-
beteg
őstag
válasz freelanced #30780 üzenetére
Legalább annyira fontos, ha nem fontosabb, hogy mekkora az átlépő magasságod! És ne tól-ig ad meg, hanem mérd le pontosan!
Aztán ha mész vásárolni és baromira nem lesz a méretedben semmi, (tudom, mert én is 186 vagyok), akkor se csábulj el, ha szép a bringa, csak modjuk 54-es és az eladó szerint az jó neked!Csak futni kell!
-
deicide
veterán
válasz freelanced #30782 üzenetére
Nekem tökéletesen kényelmes, szombaton mentem simán 200km-t is vele, kéttányéros, váltós, velencei hegységben lakom, fixi/ss egy-két dombra kevés lenne.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #30794 üzenetére
Vehetsz nagyobb, 62-64-es vázat is és kisebb stucnival szereled fel a gépet. Az SS gépek szerintem úgy jobban néznek ki, mint 57-es váz és pl 130-as stucni. Az olyan idétlen singlespeednek tűnik.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz freelanced #30812 üzenetére
Fixi... biztos meg akarsz te halni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
TayRol
veterán
válasz freelanced #30812 üzenetére
volt ilyenem. ezért az árért rendben van, de nagyon silány minőségű cuccokból áll.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30848 üzenetére
Kerekek: 2 kerék, flip-flopos hátsó aggyal az egyik (ha ezeket is magad akarod összerakni (nem sok értelme van), akkor 1 első agy, 1 flip-flopos hátsó agy, megfelelő számú küllők, 2 felni)
kerekekhez: 2 belső, 2 külső
Hajtás: Monoblokk, első lánctányér, SS/fixi hajtókar, pedálok, hátsó kerékre két lánckerék (flip-flop mindkét felére). Fogszámokhoz érdemes nézni egy kalkulátort, meg esetleg egy váltós biciklivel kipróbálni milyen áttétel a megfelelő neked
Fékek: Országúti fék(ek), ha régi vázat veszel, akkor jó eséllyel nagy benyúlású fog kelleni (8-10cm), szóval nem lesz jó bármelyik amit lekapsz a polcról. (Két) fékkar. Fék(ek)hez bowden(ek), bowdenház(ak). (ugye fixire elég lehet első fék is, mert hátsó kereket lábbal tudod fékezni. SS-re célszerű két féket rárakni mindenképp)
Irányítás: kormányszár, stucni (van hogy a kettő egyben van), kormány. Kormányra bandázs vagy markolat.
Sallang: sárhányó, csomagtartó, stb.
Ha kresszel kompatibilis szeretnél lenni, akkor mindenképp kell első és hátsó fék is, prizma a kerekekre, első és hátsó lámpa és csengő.Remélem nem hagytam ki semmit
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30859 üzenetére
Sajnos abban már nem tudok segíteni Ezeket is csak azért tudom ennyire, mert hasonló cipőben járok mint te (SS/Fixi-t tervezek építeni), de egyelőre nálam erőforrás hiány miatt elakadt a művelet. Szóval kb. addig jutottam, hogy miket kéne majd beszerezni, de az már nincs meg, hogy pontosan milyen típust érdemes.
vendingo: szívesen. jelenleg én is egy trekkinget hajtok 28mm-es külsőkkel
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30868 üzenetére
Az a baj ezekkel a régi vázakkal amit nézel, hogy fixi felhasználásra nem lesznek jók, mert kanyarban le fog érni a pedál, ahogy tekersz.
Neked olyan váz kell, amin csúszópapucs van. [link] [link] [link]
Az alapból ilyen papuccsal gyártott vázakon általában magasabban van a középcsapágy, és nincs akkora esése a láncvilláknak, ahogy ezt korábban írta már valaki. Na meg ahogy húzod a papucsban a kereket, úgy állítod be a láncfeszességet.
Az ilyen papuccsal rendelkező vázakon valószínűleg szűkség lesz egy külön láncfeszítőre, viszont ugye az ilyen vázakon lejjebb van a középcsapágy, így a hajtókar és a pedálok közelebb kerülnek az aszfalthoz, ezért csak akkor ajánlanék ilyen vázat, ha SS módban használod, mert ilyenkor egy kanyarban nyilván amerre dőlsz, az a pedál lesz fent. (Ezt fixi módban nem lehet megtenni az állandó hajtás miatt)
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30882 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ezt hívják ejtőpapucsnak, de javítsatok ki ha tévedek. A csúszópapucs meg ami hátrafele nyitott, szerintem nincs előrefele nyitott csúszópapucs.Zoli03: Oké, akkor én voltam képzavarban, bocsánat, ha valakit megkevertem, és köszi a felvilágosítást!
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30885 üzenetére
Itt egész sok fajta vázszett van.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30889 üzenetére
Gondolom valamilyen kínai acélvázat matricáznak át. Igen, az 500-as az 50-es, csak valamikor mm-ben adják meg, mint pl itt is. A Royal 3-ért én kicsit sokallom a 30e-t, ugyanúgy acél, mint a HR, sok különbség nem lehet köztük.
-
#16729600
törölt tag
válasz freelanced #30897 üzenetére
Miért nem veszel itt nálunk Ausztriában [link] olcsó bringát? Sokkal jobb állapotban vannak,mind műszakilag mind esztétikailag.Persze csak ,ha valahogy megtudod oldani az itteni vásárlást.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30897 üzenetére
Azt azért vedd figyelembe, hogy ezek a vázak:
- elég régiek, a festésük biztos nem tökéletes, valószínűleg vannak rajtuk rozsdafoltok
- lehet, hogy belül is korrodáltak már
- más a geometriájuk egy maihoz képest
- menetes villájuk van
- a legtöbbre valószínűleg nagyobb benyúlású országúti fék kell, amiből nincs olyan nagy választék
- linkeltél régi országúti vázat, meg régi túravázat is (pl felesleges dinamó és pumpakonzol)De az egész attól függ, hogy mennyit akarsz rákölteni.
-
#16729600
törölt tag
válasz freelanced #30900 üzenetére
Szívesen,ha gondolod privátban megbeszélhetjük.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30902 üzenetére
Egy váz+használható kerékszett 50e körül van.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30905 üzenetére
Innen valamelyikre. Milyen új tengelyre gondolsz?
-
Because
őstag
válasz freelanced #30907 üzenetére
ahogy toltam a bringát dombon felfele eszembe jutott milyen lenne ha most fixi lenne mellettem.. hát szétverné a lábszáram az állandóan pörgő pedáljával
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30902 üzenetére
Egyébként érdemes körülnézni direkt SS/Fixi terén, mert 60-70-ért már egész értelmesek lehet kapni összerakva... Pl.: [link]
Persze így nincs meg az élmény, hogy te raktad össze De amúgy 60-70 környékén csak akkor fog megállni ha mindent használtan veszel.Because:
A bicikli nem azért van hogy toljuk[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30910 üzenetére
Nekem van egy 20k-ért vett régi 57es országútim. Azon hátsó kerék, hajtómű, blokk, fogaskerék, fékek (első hátsó fék is) cseréltem volna. Kalkulációm szerint ez került volna 40k-ba. Csak idővel rájöttem, hogy ez a váz elég nagy nekem (tényleg, nem kell valakinek? ), plusz előbb el kéne adnom a jelenlegi biciklimet (20"-es vázú magellan corvus valakinek? )
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30907 üzenetére
Nem kell új hátsó tengely. Vagyis én nem tudom elképzelni, hogy miért kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz freelanced #30942 üzenetére
Annyira nincs nagy tapasztalatom az országútizásban, nem nagyon tudok mihez viszonyítani, de jó persze. Nagyon durván suhanok a montihoz képest. Mintha egy üres kólás dobozon ülnék, olyan érzés a masszív összteló után, de nálam ez a márka már bizonyított, a montim is Bergamont.
Cathfaern: Jó nem csak Balaton körön, hanem már itthon is megtetszett. Magamon is meglepődtem, mert nem szimpatikusak ezek a bringák, de most valahogy bejött. Ott árválkodott a boltban, kölcsönkértem és megtetszett. Kellett egy második bicaj, mindenhova nem akarom a montit használni.
Meg kihívás, egy kicsit nagyobb lejtőn simán megtekerem 60-65-re, szó szerint halálfélelmem van a virsligumi meg a koskormány miatt, de élvezemimyourfriend: Olyan árat mondtak rá amit nem lehetett visszautasítani. Azt még szoknom kell, hogy járdaszegélyek előtt lelassítok, meg kikerülök minden nagyobb úthibát, de csak megszokom. Montival mindenen át tudtam gázolni lassítás nélkül, ez más világ, de bejön ez a két véglet. Ha nem tudom megszokni akkor meg eladom és veszek egy cross trekkinget.
-
TayRol
veterán
válasz freelanced #30977 üzenetére
Nyugati-Keleti környékén akad pár. Keress rá, hogy a 6. és 7. kerületben mik vannak.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #31021 üzenetére
Ez függ attól is, hogy mennyire szeretsz pörgetni, milyen dombos a környék, mennyi erő van a combodban. Én 2,55-ös áttételt használok, 30 km/h-ig még kényelmes a pörgetés, városban többel úgyse nagyon megyek.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #31024 üzenetére
51 fogas lánctányér szerintem ritka. 46-18 van nekem.
-
ígyvanferi
addikt
válasz freelanced #31024 üzenetére
Hogy jött ki az az 51-20?
-
Maximum1
őstag
válasz freelanced #31032 üzenetére
Itt van egy vas a méretedben, 80ezret szeretne érte, biztos enged egy 5öst és akkor már jó is lehet.
Aluváz, aluvilla, ritka ebben a kategóriában. /van aki az acélra esküszik, van aki az alura/
Jó gumik, jó kerekek és jó hajtás van a gépen szerintem.
Ennyiért nehéz összerakni ilyet.
Szerintem ne próbálj magadtól összerakni egyet mert drága lesz a tanulás.
Amennyire egyszerűek ezek a gépek, annyira megtud szívatni egy rossz alkatrészválasztással. -
#48525824
törölt tag
válasz freelanced #31032 üzenetére
2013 es 14-es csepel vaz ugyanolyan, 2013-nak mar fasza a papucsa. Jah es ez 3*
-
#48525824
törölt tag
válasz freelanced #31048 üzenetére
ilyen a papucsa, az elozoek meg otrombak, valszeg nekem is lesz egy elado '13-as vazam, de meg nembizti, csak, ha egyben nem megy el a bringa
-
fireproof
őstag
válasz freelanced #31097 üzenetére
Nekem tört fehét van és soha többé fehér..... Az enyém nagyon kényes....
-
goldnarmz
aktív tag
válasz freelanced #31097 üzenetére
A fehér színre vonatkozó része a kérdésednek ugye csak vicc...?
Ne hülyéskedj, ez csak egy váz! Teljesen mindegy, milyen színű, a kosz akkor is kosz marad, legyen akár hupilila a gép! Használattól mindegy bringa koszolódik, nem tök mindegy, milyen szín?
Vintrin-használatban is pontosan ugyanúgy kell a port törölgetni róla.[ Szerkesztve ]
-
goldnarmz
aktív tag
válasz freelanced #31103 üzenetére
BMX? Rémlik egy Matt Hofmann és egy Dave Mirra név még az előző századból. Nem vagyok mai csóka, így ne adj az én véleményemre.
-
Solad
őstag
válasz freelanced #31097 üzenetére
Nincs kényes bringa csak kényes bringás
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Because
őstag
válasz freelanced #31112 üzenetére
én a feketét venném, bárcsak lenne rá lehetőségem
ez ugye a royal? nekem a tropedo kellene, ha jól tudom azon van váltófül
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz freelanced #31114 üzenetére
a torpedó az amire tudsz rakni. így lehet egysebis is láncfeszítővel, de később ha mégis kell a racsni, jól jöhet
(#31116) fpeter07: ha nyerő ha nem az tetszik, barnát én inkább nem választom akkor legyen a fehér
[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
válasz freelanced #31112 üzenetére
Ha pesti vagy meglesheted az en feketemet, pedig utottek el parszor es csak kozelrol lathato kopasok vannak rajta.
-
#48525824
törölt tag
válasz freelanced #31122 üzenetére
54-es, 175 centimhez, nekem ez a tokeletes meret, ha erre jarsz irj ram
-
#48525824
törölt tag
válasz freelanced #31139 üzenetére
46-17, de most valtok, 48 v 50-re elol, fixin igy 17 skidpontom van, mondjuk igyis 3 het egy gumi ez a 2.7 koruli attetel nagyon jo varosban, indulasnal sem cseszi szet a terded, meg lehet vele porgetni, bar otven felett mar kenyelmetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- Óra topik
- További aktív témák...