-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz Roland861010 #294500 üzenetére
Vaaagy, még mindig megnézheted, megvan-e az a boardman.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Weareus
addikt
válasz Roland861010 #294433 üzenetére
Én sub 90 kg-ot írtam egyrészt. Másrészt ez montis/xc-s felni, és én országúti felhasználásra tervezem, tehát ez számításba van véve, hogy nem kap annyi "pofont", harmadrészt, feltételezhetően egy nem noname gyártó belekalkulál némi tartalékot, egy öt tonnás daru sem fog leszakadni, ha 5,5 tonnát raksz rá. Hülye hasonlat, de analógiának jó. Negyedrészt azért kapott kicsit ballonosabb, vastagabb gumikat, hogy ezáltal is védve legyen.
Majd meglátjuk idén ősszel, gari amúgy nincs már rá, nem mai darab...[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Roland861010
addikt
válasz parandroid #294501 üzenetére
Melyik a sok közül?
-
Roland861010
addikt
válasz parandroid #294501 üzenetére
Meg van még.
225 de akörül ott van a tárcsás defy is.Mondjuk lehet a boardment le lehetn-e lőni 210re
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
válasz stickermajom #294450 üzenetére
Akkor a Hármashegy és a Zengő meg volt tekerve párszor, gondolom.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Maximum1
őstag
válasz f_sanyee #294496 üzenetére
Nem venném, inkább a tárcsás sorát venném, több benne a potenciál, főleg hogy csapkod még a srác és keresi az irányt, ebből bármit csinálhat, de már párszor írtuk Neki.
Akár az egyeneskormányossal is jobban járna mint az általa linkelt aeró gépekkel, ami 99% hogy leveszi a kerékpározás élményéről. -
Tin
veterán
Engedd meg hogy gratuláljak hozzá, 100 km szép teljesítmény Nálam még várat magára, de az augusztusi nyaralás előtt mindenképp letolom.
A sebességgel meg mi a bajod? Életemben nem mentem ilyen gyorsan Amúgy az egyenes kormány ilyen, ma több körülöttem menő országútison figyeltem meg, hogy vagy egy fejjel alacsonyabban vannak, és te is elég magas vagy, ha jól emlékszem. A másik (nálam) az eltévedés, korrigálás, ma az út vége felé sikerült 1 km/h átlagot ejtenem csak azzal, hogy a vasúti alul-felüljárón kétszer rossz helyen jöttem le, aztán vissza, mert ugye a gurulgatás is bőven az álló tempó felett van, ezért beleszámolja.
Szerintem ha annyit mész, amennyi jól esik, a távok megvannak, és be tudsz osztani, akkor idővel úgyis gyorsulsz majd, az erre megfelelő bringával meg automatikusan aerobb leszel. De most inkább dőlj hátra és élvezd, szép volt!
-
fulton
addikt
Volt szó róla hogy veszek egy dash cam-ot a bike-ra. Erre esett a választás. Bikeinn-ről van.
Korrekt üzemidő, max 1080p30fps 146 fokos látószög, nincs IS, hangot nem rögzít. A célját betölti, rendszám olvasható. Ígéret szerint kb 9 órát tud egy feltöltéssel (low fényerő mellett) ami rekord a cam-ok közt. Van rajta lámpa is (max 30lumen), kapott új ficsört amivel megoldható hogy csak! a kamera menjen. Mikor "forog" akkor egy kis piros led forogva jelzi. 100 gramm körül van. A felfogatás nem az igazi, és nem is végleges, úton van hozzá egy egyedi gopro tartó adapter, amivel majd a nyereg alá fog kerülni.
A csomagban 16Gb microSD. Hurok felvételeket készít, a baleset észlelés érzékenységének 4 fokozata van ami teló app-ról beállítható és azt másik mappába (nem felülírható) menti. Természetesen a Garmin Varia mellé megy ezért csak a videó lesz használva rajta.Minta felvétel élesben, rossz úton is olvasható a rendszám hiába nincs IS. Youtube- tömöríti a videót, a nyers anyag némileg jobb minőség mint itt. Ha valakit érdekelne komolyabban, adok hozzá linket.
-
chubby2o6
senior tag
válasz dom1n0 #294507 üzenetére
404
#294499fattyu Előző autómba 5 év alatt harmincezret sikerült beletennem, szal mondhatom, hogy nem vezetek sokat. A minőségre megyek, nem a mennyiségre . A meló napi 2x11 km, ezen kívül kétszer is meggondolom, hogy elinduljak-e bárhova, kiállva a nehezen megszerzett parkolóhelyről. Nyilván, ha menni kell, akkor nincs mese, de "csak úgy" biztos nem megyek autókázni, annyira azért nem élvezem a pesti közlekedést.
Motorral annyiszor estem el, ahányszor ráültem, szóval azt inkább kerülöm -
ReFleXx
addikt
Holnap teker valaki innen a BuBan?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Laby
őstag
Hááát srácok, köszönöm szépen a Rose Count Solo ajánlásotokat korábbról!
Ma voltam az első próba körömön, elmentem a Gerecsébe egy ismerkedős körre.
Itthoni körülmények között mindent sikerült jól beállítani...kivétel a fékkart, a nyereg magasságát, nyereg dőlését, az SPD pedál stopli szögét, az SPD pedál rugó erősségét, a váltót, azon kívül minden jó volt.Maga a bicó óriási élmény, marha jól lehet vele haladni minden terepen, aszfalton is meglepően jó. Nagyon kényelmes az üléspozíció, nagyon király a széles kormány, jók a fékek, 2 nagyobb lánckereket leszámítva jó a váltó is és iszonyatosan tetszik külsőre. Kevés bicó jön be ennyire, mint ez a szép letisztult matt fekete MTB. Nagyon jól választottam hála néhányotoknak, szóval köszönöm tényleg!
Maga a túra nem volt egy világverő teljesítmény, sokszor meg kellett állni a nagy mocsár miatt is, nem akartam nagy takarítást csinálni és még én is inkább ismerkedek a bicóval, ja és állóképességet is kéne még szerezni valahonnan. SPD pedál kicsit szokatlan még, így a neccesebb nagy köves, lassú ereszkedésnél is tolnom kellett.
A fully elektromos MTB-val azért teljesen más volt a lefele "zúzás", az mint egy fotel elnyelt mindent. Itt azért fele olyan tempót sem mertem lefele menni, mert éreztem ahogy szétráz mindent a bicón. Dropper is nagyon hiányzik, az nagyon hasznos lefele. Ezzel azért érződik a merev váz hátránya, de legalább az útat keresztező kidűlt nagy fáknál fele olyan nehéz bicót kellett emelgetni...
Szintén itteni ajánlásra sikerült olcsón venni egy használt Wahoo Elemnt Roam v2-t, ezzel is ismerkedni kell még de egész jól elnavigált, anélkül hülyén mentem volna körbe-körbe az erdőben.
Lábfejem/lábujjaim zsibbadásával kéne még valamit csinálni, mert ezen a bicón is zsibbad. Rossz nyereg beállítás miatt lehet ez, vagy combnál enyhén szoros bicó nadrág esetleg okozhatja?
Váltónál mitől lehet az, hogy a legnagyobb lánckeréken tökéletes, utána a 2-3. nagy lánckeréken valószínűleg minden körbeérésnél kattan egyet a lánc, és az összes többi lánckereken is tökéletes?! Csak kettőn, és ami érdekes, hogy a legnagyobbon viszont jó.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/@labanczbence
-
Kro
tag
Köszi. Nem volt annyira betervezve, de így alakult.
Eltévedés nem volt, de 2x voltam bent a megyeszékhely központjában, az biztos húzott le az átlagon szépen.Én is nézegettem, hogy kedvezőbb a pozíció outin.
Meg, hogy lehet a fogásokat váltogatni. Ekkora távon már az is zavart, hogy igazából 1 normális fogási pozíció van a kormányon, az is egy régi gumi markolat és kesztyűt se vittem.
Lehet kell majd egy komfortosabb markolat. -
mauimagic
senior tag
Teljesen igazad van, de valami azt súgja, hogy úgysem fog rád hallgatni...
BTW én hatvanvalahány ezeré raktam fel az országútimat új hajtáslánccal, nyilván nem egy full karbon Look, de kezdésnek simán vállalható és állva hagy bármilyen crosstrekkinget.De ott a trekking, amit most vettem helyette nem egész 50 rongyé, na még azzal se a bringa lenne a szűk keresztmetszet egy jó ideig.
-
mauimagic
senior tag
Valami ócsó 700x40-45 gravel gumit nyögjön már be egy murvaprofesszor!
Vérszemet kaptam és elindult a low cost gravel prodzsekt, szerintem 100k alatt simán megállhatSchwalbe CX comp 700x40-et próbált innen valaki?
Ja meg az Alis TPU belsők milyenek? Ereszt, robban, vagy vállalható napi használatra?
-
Sleek
senior tag
-
ZavaBalazs
őstag
na, megvolt a karika, köszi még egyszer mindenkinek a segítséget. illetve itouchfan, azért erre a szentendrei patakparti útvonalra legközelebb kölcsönzök egy speci roubaix-t valahonnan, meg teszek rá előre kosarat, mert egyszer csak egy macskaköves utcán kialakított piacon találtam magam de lehet, hogy csak eltévedtem, amikor át kellett kelni valami nagyobb úton, még viszonylag az elején. nem baj, tetszett, nagyon hangulatos, vadregényes volt, még ha valamivel lassabb is, mint az eddig használt útvonal.
hegyi út is fasza volt, felfelé ismertem már (aranyeső volt a straván, a bassóval most jártam először itt ), lefelé chilles gurulás volt, nem vadultam, mert 1, megint jelentkezett a rejtélyes vibrálás, 2, kicsit még nyirkos-törmelékes volt az esőtől, kavicsfelhordás se volt ritka a kanyarokban.
szlovákoknál nem mentem sokat, kb 15 km-t, de az alatt (párkányt leszámítva) tényleg patika volt az aszfalt, ha ez tényleg mindenhol ilyen...
szél persze szokás szerint geci volt, hegyen volt hátszelem, ahol a fák miatt nem érzem, és amúgy se nagyon számít, cserébe garamkövesdtől hazáig (70 km) pofába kaptam
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Sleek
senior tag
válasz Roland861010 #294504 üzenetére
A tárcsás országúti általában azért ajánlott mert tudszl 32 es gumit is használni sok váznál.
Nekem a Wilierben ami felni fékes még a 28 mm is nagyon necces, ha valamit felkap a gumi, megy is le a festék. Volt bnőm országútiján a 25mm es guminál a falevelet képes volt ősszel a féktest meg a gumi kőzé úgy behúzni ,hogy öröm volt kivadászni.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
mauimagic
senior tag
Csak ugye az a kormány végén van, így még inkább "szétfogok"
Itt a megoldás -
parandroid
félisten
Az első akciós fecske: Karoo 3 for 400 Eur @ BikeInn
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
Jelentem megvolt a Balaton kör. Beletettük még Tihanyt is a móka kedvéért így nekem ma 217,7 lm lett a táv nettó 8:59 alatt. Ja és a Karooban maradt még úgy 25% kraft.
Més que un club!
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #294521 üzenetére
akkor már egy tubeless setup, ha lowcost, és bátor, esetleg a drótos schwalbéval? nem ismerem, de csak nem rossz, nekem montis gumik közül többel működött szépen, ami hivatalosan nem is tudta, de a felni igen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MC Pite
veterán
válasz mauimagic #294525 üzenetére
Én nagyon szeretem a belső szarvat, alis spirgrips (tényleg az, nem a béna másolata)
[link]ZavaBalazs, Napfénysüti: Korrekt 👍
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #294525 üzenetére
Köszi, egyet már a szomszéd srác is felajánlott, de nekem ez a kormány végi szarv markolat bejön. A bentiekkel inkább csak támasztani lehet, ezt meg markolni is, ami mászásnál tök jó. Hátrány hogy ez így nem aero, de én se vagyok az
Parandroid: várható volt a leárazás. Király darab a Karoo3, de drága. Jövőre ha kiforrott, tuti veszek egyet olcsón.
-
Tin
veterán
válasz Napfénysüti #294527 üzenetére
Az szép, gratulálok!
Karoon képernyő végig be volt kapcsolva? Nekem 50% fényerőn navigálva, szenzorokkal, mobil hotspoton lógva, live trackinggel 8 óra körül szokta bírni a 25%-ra merülést.
-
stickermajom
addikt
Fú srácok, kipróbáltam ma a Meta SX-t egy rövidebb napon, ez egy álom egyelőre. Elképesztően stabil, kinézed hol akarsz átmenni és csak átengeded rajta. Egy-egy gyökeres sziklás részen ahol a Spectrallal átgurultam ezzel simán csak átugrottam, illetve több ugrót is bevállaltam vele, mert nem bizonytalan a levegőben. Cserébe a csikicsuki annyira nem lobogós, de a 27,5” kerék azért kompenzál valamit.
-
flash-
veterán
Hetvégi túrázás és terepezés alkalmával a Rose Count Solo 1 29er-t volt alkalmam tesztelni 🙂
Bele is csapok a lecsóba: mászni meglepően jól tudok vele még most túlsúlyosan is(103kg)
Kényelmes túrázásra is, egyáltalán nem hátrány iyenkor sem az 1x rendszer, masszív de jól manőverezhető gép.Sajnos a teleszkóppal van gondom:
Kettő is:
Bekapcsolt teleszkópnál elkezdett hamgosan szisszenni ha gorongyos terepre vagy bukkanóra megyek. Ezt is csak szombaton kezdte, pénteken még nem csinalta.
nem lehet normálisan a visszacsillapitast forgatni, kb negyed kört enged allitani, azt is akadva de hiába teszem teljesen teknősre elég gyorsan rúg vissza. Kivettem az állító kart alul es vissza, megis ez a helyzet. Rairtam az egyik itthon legtöbbet emlegetett teleszkóp szervizesre, azt mondta hogy ez a judy ilyen sajnos, ne csodalkozzak, a gyarto belepo kategórias levegős teleszkópja ☹️ de lehet hogy eleve rossz a rebound nyomórúd, azt mondta.Van még egy gondom, de lehet hogy ez ilyen? (bár ezt az elso 30 km nél még nem tapasztaltam, csak aztán
Tekeres alkalmával ha megallitom úgy a tekerést hogy a jobb vagy bal lábam a pedalon legalsó helyzetben van, akkor egy erőset, hatso váltónál vagy sornál hallható koppanással visszaránt a hajtókaron a lánc aztán gyoran visszaáll az alsó pózba. Ez eléggé érezhető, es hanggal, mechanikai erzessel jár. Ilyet ezelőtt még sose ereztem kerekparon. Ez természetes valami miatt ennél a kuplungos 1x11 rendszernél (deore m5100) vagy itt valami gond lehet?
A harmadik :lefele koves, töredezett aszfalton n erzem hogy olyan stabil lenne alattam, nalam 30 kilóval konnyebb haverok tobbszaz metert vertek ram 26ossal.vagy félős lettem vagy valami miatt tényleg dobalt talan a teleszkóp miatt vagy a kereknyomas miatt 🤔 (2.5-2.3 bar volt ez a 2.2es kulsoben a 103kilómmal) a nyereg teljesen hatul van, es igy is neha erzem hogy ulhetnék hatrabb pedig a méret táblázat szerint egyértelműen ez a méretem (178cm M) talán kicsit magasabb nyereg magassaggal ez orvosolható vagy hatra nyúló nyeregcsővel es akkor talán stabilabb lefele egy monti ha hátrább ülők 🤔
Még nagyon az elején vagyok, tudom meg kellene szoknom, stb, de a fenti problémákban esetleg van valami tanács-ötlet hogy mi lehet a gond oka es a megoldás? Előre is köszi :)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #294534 üzenetére
A Reconom is sziszeg, az előző Torám is sziszegett, szal azt hiszem ez normális, a csillapításnak viszont működnie kéne.
Nem a nagy fogaskoszorú tehetetlensége okozza a visszarántós érzést?
Az utolsó probléma szerintem inkább user függő, van, aki full Tourney bringával is úgy megy lefelé, mintha nem lenne holnap, más meg óvatosabb. Rengeteget számít a technikai tapasztalat is. Én pl. máig nagyon lemaradok lejtőkön a haverokhoz képest, mert ha felvenném a tempójukat, annak biztosan esés lenne a vége. A nyereg pozició dolgot lejtőn nem értem, lefelé alap, hogy kiállunk a nyeregből, ülve nem lehet lejtőzni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Roland861010
addikt
Sziszegni nekem is sziszeget viszont a nyúl felé eltekerve megszűnt.
Nem emlékszem a Rose 1-ben is a Judy van ? Ha igen a nyomás megfelelő?
A kerék nyomás szerintem tökéletes 2.5 baron a súlyodhoz.
Lefelé nem ülsz hanem le engeded az ülést ki állva a testsúlyt hátra helyezve mész.( Legalábbis a nagyok így mennek) -
mauimagic
senior tag
válasz ZolkoW #294528 üzenetére
Második bringa, szerintem nem fogom sokat használni, de a 30 éves felnivel se biztos hogy működne a TL.
Anno az első "gettó tyúblesszt" én is drótos schwalbe-vel hoztam össze a kétezres évek elején, rég volt, de annyi megmaradt, hogy szívtam vele rendesen
24"-os BMX belső szétvágva volt a "tyúblessz szalag" -
mauimagic
senior tag
válasz flash- #294534 üzenetére
a nyereg teljesen hatul van, es igy is neha erzem hogy ulhetnék hatrabb pedig a méret táblázat szerint egyértelműen ez a méretem (178cm M) talán kicsit magasabb nyereg magassaggal ez orvosolható vagy hatra nyúló nyeregcsővel es akkor talán stabilabb lefele egy monti ha hátrább ülők
Gondolom kiállva DH-zol, csak mert akkor nem értem miért érdekes a nyeregpozíció, úgysem ülsz rajta... -
MPowerPH
félisten
válasz Napfénysüti #294527 üzenetére
Grat, most irigykedem.
En ma mentem volna eloszor Bakony 200 -ra, de megint nem jott ossze.
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #294538 üzenetére
Egy haverom terepen is ülve lejtőzik, mert túlsúlyos, nagy a hasa is és nem tudja kiállva megtartani magát . Szal flash--nél lehet nem ez a helyzet, de bármi lehetséges, ha valaki "picit" meg van hízva. Emiatt a lejtő végén majdnem fél órát vártunk rá, végül visszafordultunk, hogy megnézzük elesett-e valahol. De nem, csak a rázós terep miatt pattogott a nyeregben, ezért húzta a féket végig. A múltkor itt a topikban is többen írták, hogy lejtőn sem állnak ki a nyereg mögé, mert nem tudnak. De amúgy nem is ez a gáz, hanem az, hogy vannak baromira fitt haverjaim, akik kevésbé rázós terepen szintén ülve lejtőznek, mert hát a dropperrel és a fully hátsó csillapításával megtehetik . Baromira hülyén néznek ki ilyenkor, szoktuk is b*szogatni őket, hogy ugy-e csak ezért kellett a fully?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #294522 üzenetére
Az SL tárcsás, GTR az felnifékes. Mind a kettőt imádom szeretem. GTR most kapott új stucnit, kormányt. Úgyhogy azt teljesnek tekintem megint egy időre.
SL-nél agyaltam, kellene eletromos váltás. Itt a fórumban lévő megszaporodott AXS váltások miatt. De ide az alföldre tökön lövés lenne. Ultegra is maximálisan kiszolgál. Most csak egy új casettát kap, egy 12-25öst, folyamatosabb a sor leosztás, kíváncsi leszek milyen lesz. Még egy karbon kerék lenne , de áhh nem visz rá a lélek, a múltkori bike24es Campa akciót ki kellett volna használni, 800euro volt a shamal. De majd legközelebb.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Sleek
senior tag
-
ReFleXx
addikt
Keresd a hibat #gp50002020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
-
Weareus
addikt
Most volt itt 4 bringás, kötszer kellett nekik. Merida, meg nem tudom én milyen csúcs karbon outikkal.
Az egyikük kezén kötés volt, megemelte a bicajt, mire kiesett a hátsó kerék.
Mire én:
- A kötszer hova lesz az emberre vagy a bicajra?
- Mindkettőre - hangzott a válasz.
Bajáról tekertek Mohácsig, mennek Bonyhád felé. Az egyik bicajt megemeltem, 8-9 kg körül lehetett...
Én meg itt rohadok az ügyeleten este 22 óráig.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest