Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fulton

    addikt

    válasz lsebestyen #283814 üzenetére

    Néztem straván, nagyon pazar helyeken toljátok :C hála isten ide is kijutott némi jó idő :)
    -------------
    Hoztam egy kis finomságot estére :)
    A héten megjöttek az új kerekek a Cube-hoz. Ezzel felkerült az "i" re a pont. Elsőnek "hajtást és geót" venni a bringával, majd venni alá egy jó kerékszettet.
    Picit hosszú lesz előre szólok ;] .
    3 esélyes volt. Eleinte a Reserve 40/44 néztem ki 240-es agyakkal/ Roval Rapide CLII 50/63mm DT350 agyak / (a legújabb változat) DT Swiss ERC 1400 45mm DT240 agyakkal.

    A Reserve nem igazán hozzá férhető EU-ban. Súlyos felárral csak. Nem kevés utána járás után, elvetettem, maradt a másik kettő. A Roval végül azért nem lett befutó, mert leginkább ezt igen csak nyári keréknek gondolnám, biztos jó lett volna kellemes időkben, de így elsőre nem igazán mertem ekkora összeget beruházni egy ilyen mély felnibe, tekintve hogy az év minden hónapjában tekerek. + a Fulcrum 400-as gyári is képes volt akkorát rántani a kormányon szélben/ kamion busz.. szemből és előzve alkalmakkor - hogy meg tudott lepni rendesen - még ha készültem is rá.

    Így a befutó a DT Swiss szett lett. Ebből két kivitel van, a 35 és a 45mm mélység. A 35-ös "eleve nem került szóba". A kerékszett dobozból kivéve felniszalaggal 1463 gramm. Horgos felni (szempont volt) Tubeless-re előkészített, + szelep járt hozzá, illetve még egy Sram XDR freehub-is. A lelke DT240, hátul az új EXP (nem akarok belemenni mi változott a régihez képest, akit esetleg érdekel neten van info).
    A 45mm mélység úgy gondoltam egy jó kompromisszumos mindenes/megjelenésre is jobban adja. A kereket az "aero endurance" kategóriába sorolja a DT. Aero küllők, rejtett küllő anya (nem feltétlen jó ötlet..) a DT240 "aero" optimalizált agyai. (lényegében más kialakításúak mint a hagyományos...). A kereket 28mm gumi szélességre optimalizálták aero szempontból. (szintén szempont volt nekem)
    A pirelli p zero race 4s gumik szépen felmentek különösebb megerőltetés nélkül. Olyan 82 PSi-n 29.7mm szélességre "teszi a gumit", maga a felni külső szélessége 28.7 de nagyon szép zökkenő mentes átmentet ad a gumi oldafala és a felni közt. Szép U alakú gumi formát ad a felni. (most itt bele lehetne menni hogy alacsonyabb nyomáson lehet használni, javul a gördülés is, de ezek szerintem "nem tételek"). Csatoltam fotót a lényegről...
    A kerék viselkedése: (100km mentem vele eddig, szeles nap is volt):
    Hiába mélyebb mint a fulcrum (34mm mélysége) a felni profil kialakítása (ami egyébként UV) miatt, sokkal! jobb a kezelhetőség, stabilitás mind oldalszélben és minden körülmények közt. Jött kamion, busz, előzve szemből, és teljesen rendben van. Semmi "elakadás" rándulás, oldalszélben nagyon enyhe kiszámítható nyomást néha érezni de ez "semmi", 50km/h tempón volt ahol jobban "be-be" lehetett érezni a szél hatását de itt is végig kiszámítható finom enyhe nyomás formájában csak, közelében nem volt annak mint a fulcrum-nál kisebb sebességnél mikor pl egy kamion jött szemből. 5*-rá.
    Menetminőség: Jobb lett, hiába mélyebb (minél mélyebb a felni annál merevebb) egyáltalán nem érezni rajta. Illik a Cube carbon keretéhez szerintem. A rendszer együtt nagyon "finom krémes" haladást nyújt. Oda vagyok meg vissza. A felni hangja ahogy haladsz vele nagyon jó. 5*
    A hátsó DT240 EXp hangja: Na igen a hang :D a kerepelés, én utálom a hangos agyakat. A csendest szeretem. Sokat jártam utána, fórumok, youtub milyen is lehet ez az új EXP - és csendesnek tiulálták. Dt-hez képest. És az. Imádom azt a finom hangját ahogy "szól" szabadon futáskor. Más mint amiket eddig hallottam. Kifejezetten csendes de szép. alig hallani menet közben. (nem veri fel az utcát sem) Az onyx- agy így kihúzva a jövőbeni listáról.
    Még ha idővel hangosodni is fog (ahogy nyomja ki a zsirt, melegszik az idő...) de eddig 100km-ig semmit nem változott a hangja, remélem sokáig így marad. 5*
    Sebesség?: Igaz még nem sokat mentem vele, de én semmi különösebb gyorsulást nem érzékelek (talán nagyobb sebességnél igen) - számok alapján valamicske kell hogy legyen, de nem igazán érzékelhető ennyiből még.
    Ez egy szubjektív beszámoló volt, az én elvárásaimhoz mérve.
    (A bike súlya menetre készen víz nélkül: 8.9 kg lett) rendeltem rá GP5000 külsőket, a pirellik mennek át a csepelre (amin lassan csere érett lesz a külső). Kipróbálom milyenek ezek a GP-k-ha beválnak, marad. Tubeless rendszert teljesen elvetettem végül.
    Végszóként: imádom a "kész" cube-t :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák