Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz fulton #278835 üzenetére

    Ma végre tudtam menni pár hét kihagyás után, nagyon jól esett. Visszaestem, de közel sem annyira, mint féltem tőle. A régi bringával (Hyde) mentem, mert egyes szakaszokon vizes meg sáros az út, és nem akartam összecseszni az új bringát, plusz fel akartam frissíteni az érzést üléspozíció és egyebek szempontjából. Meg le akartam tesztelni az új HR-es képernyőt is a Karoo-n, de persze otthon hagytam a HR szenzort, meg a kesztyűt is (utóbbi nélkül kellemes is volt 4 fokban :D)

    Plusz mondom akkor megnézem mi az a legkisebb áttétel, amire ezen az úton szükségem van: 1.8 (36/20), de csak két helyen. A következő áttétel a 2.12 (36/17), de az ezen a két 5% feletti emelkedőn még necces. A Nulane-en a nagy tányéron amúgy pont 1.79 az áttétel a második legnagyobb lánckerékkel (50/28), de gondolom azt nem annyira illik használni a keresztbeváltás miatt. A harmadik lánckerékkel viszont pont 2.0 az áttétel (50/25), vagyis csak 0.2-t kell erősödnöm ahhoz, hogy mindenhol elmenjek a "sík" körön, kizárólag a nagy első tányért használva. Én így fogom fel: adaptálódok a bringához.

    Délután mentem egy kisebb kört a Nulane-el is, csak az érzés összehasonlítására. Hát nagyon más ez a bicaj. Ehhez képest a Hyde kicsit olyan, mintha ragasztó lenne a gumijain. A Nulane sokkal fürgébben megy felfelé, a váltás is instant, és olyan "egyben van" érzés menni vele. Valami még mintha kerregne, szerintem az első átdobót kell még finomhangolnom, de ez majd úgyis kiadja magát.

    Az üléspozíciót ugyanoda (hátra) állítottam rajta, mint a Hyde-on, az ülésmagasság a rövidebb hajtókar miatt picit feljebb került. Ezt első érzésre egész jól belőttem. A reach a Nulane-en alapból 6 mm-el hosszabb, plusz lennél efelé van fordítva a stucni, emiatt érezhetően előrébb kell dőlnöm. A Hyde-on néha úgy éreztem, mintha a kormány "visszanyomná" a felsőtestem, de idővel ezt szoktam meg, és szerintem ezért is állítottam még az elején önkéntelenül is hátrébb az üléspozíciót. Na, hát most a Nulane-en hirtelen olyan érzésem volt, mintha nyújtóznom kellene a kormányig, de nem természetellenesen, és nem is kényelmetlenül. Most nem is fogok piszkálni semmilyen beállítást, majd idővel és hosszabb távokon szépen kiadja magát, hogy melyik a jó pozíció,

    Sebességet nem is hasonlítottam, mert érzésre nagyon más menni a két bringával. Ebben valószínűleg vastagon benne van a gumikülönbség (mindkettőnél az SRAM ajánlott guminyomását állítottam be), a Hyde jóval szélesebb (55-622) gumijainak sokkal rosszabb gördülési ellenállása, nehezebb belsői, meg a Hyde totál alap kerekeinek a nagyobb súlya. Nálad ugye a gumi ugyanaz, a kerék is hasonló kategória, szóval nálad a plusz súly a vázon van, nem pedig a keréken. Nálam viszont keréken is, ezért nagyon érezhető a különbség.

    Szerintem március elejére már sokkal jobban fogom érezni, mire van szükségem, és be is tudom majd állítani az újat is magamra. Remélem, hogy ez az előredőltebb pozíció kényelmesebb lesz, és nem csak az aero miatt, hanem amúgy is. De ez úgyis csak távon fog eldőlni. Cserébe legalább már tudom, hogy mit kell állítanom, ha mégsem jó :)

Új hozzászólás Aktív témák