Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fulton #274841 üzenetére

    Azért az a Park Tool prés sokkal masszívabb, most ez így képen lehet nem jön át, de ég és föld. Sokkal jobb press fit-hez, meg ugye elég hosszú a fejcsövekhez is, kormánycsapágy préseléshez. Ettől függetlenül az alis készlettel sincs semmi baj.
    Én annyit fizettem érte amit az oldal írt, nem voltak plusz költségek emlékeim szerint.
    Használom igen, nincs vele baj, de mint írtam, használok mindent, ahogy a helyzet megkívánja.
    A Shimano prés azért masszívabb mint az alis. A masszívabb prés biztonságosabban húzza be a csapágyat, párhuzamosan. Kerékagyakhoz bőven elég az alis, de pressfit-nél szerintem nem árt ha masszívabb az a menetes szár.
    Az eltávolításhoz tökéletes amit linkeltél, én is ilyet használok, csak super b [link]

    A shimano pressfit csapágy három részből áll, a két csésze (csapágyház) amit behúzol a vázba és az összekötő cső. Félre szoktam tenni a kiütött, használt shimano pressfit csapágyakat, az egyik csészét lefekteted egy asztalra, ráteszed az agyat és ki tudod ütni a csapágyat úgy, hogy az agyon nyomot hagyna, mivel műanyagból van.

    Cserélni akkor kell a csapágyat ha vagy elkezd lógni, kotyogni, vagy elkezd darálni. Kézzel megforgatva ha nem tökéletesen simán forog, itt ott kicsit darál, az még bőven használható. Ha cserés, annak már hangja is szokott lenni, meg a kerék forgása közben átadja a rezonanciát a bringának, érzed a kormányon, villán, hogy darál a csapágy, na akkor kell az új.

    Erre nem lehet egyértelműen válaszolni, hogy egy csapágy mennyit megy el, mert ez nagyon sok mindentől függ. Például a csapágy minőségétől, gyárilag sem mindig használnak prémium japán csapágyat, van, hogy kínai kerül be egy márkás agyba vagy vázba. Az nyilván nem fog annyit kibírni. Attól is függ az élettartam, hogy aszfalt vagy terep, mennyit mész esőben, kap e nagynyomásút, optimális nyomatékkal van e rögzítve a kerék, a pilóta súlya stb.

    Az újrakenésnek sok értelmét nem látom, ha elkezd darálni, az a kopás miatt lesz, hiába kened újra, darálni fog. Egyébként az újra kenéshez nem kell kiszedni a csapágyat, csak a porvédőt kell kipattintani. Arra is célszerű figyelni, ha egy csapágyat kiütsz, sérülhet. Tehát ha egy új csapágyat beteszel és pl valami miatt ki kell szedni, mert kihagytál egy távtartót, vagy kifelejtetted a tengely stb. Valószínűleg új csapágy is kell majd.

    Pressfit-nél is figyelni kell, hogy párhozamosan menjen be, mert különben az összekötő cső kimozdul a helyéről és sérül. Ilyen esetben kénytelen leszel kiütni az új pressfit-et is, ami valószínűleg el fog törni és vehetsz újat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák