- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Android szakmai topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz Ixion77 #274549 üzenetére
Nekem is ez a gyanúm, a szöveges leïrásban is csak azt említi, hogy mindkét kerék jó a vázba. A táblázatban meg szerintem keverik, az egyikhez ez az adat került, a másikhoz meg amaz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
nagyúr
Üdv!
Egy üvegszilánk fúrodott a defektvédelmes gumimba, nem oldalt hanem az úttesttel érintkező felületen. Kiszakította a belsőt, gondolom ilyenkor a külső is kuka?
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #274540 üzenetére
Ja, hát látod, így jártam azért vigasztal, hogy az úton már általában én szoktam lekörözni másokat. Jó ha jövőre is marad a tarsolyban cél.
-
Kro
tag
válasz mrobes #274541 üzenetére
Maximum1 :Most újra kivettem a hajtókart, újból összetettem. Semmi változás.
De amúgy a láncot leakasztva gyönyörűen forog a hajtókar a középcsapágyban.
Így ezt kizárnám mint hiba.Hasaggymeg: Egyszer műszerolajjal olajoztam, másodszor dekás láncolajjal (ez sűrűbb) szemenként cseppentve ahogy illik.
-
fulton
addikt
"ropogó" írod. Nem tudom egyről beszélünk-e nekem ilyen darálás szerű érzet volt egy fokozaton (picit ilyen rezgő láncjárással), vagyis így járt hajtáscsere után de csak egy fokozaton, azóta nem néztem, tekerve akkoriban érződött kicsit, de mostanra vagy megszoktam vagy megszűnt, majd ha nem felejtem el meglesem ha már szóba került.
Egyébként nem gondolom hogy az a "tized mm" amivel ha túl is húznád a középcsapágyat, ennyit számítana.Kifülelném honnan jöhet a hang. Kipróbálnám másik lánccal akkor mivan.
Azt is el tudom képzelni hogy bekerült a kosz a középcsapágyba, és ez okoz ilyen hangot. (de ezt hallani lehet akkor állványról ha tekered). Bár az én lelki szemeim előtt a saját integrált BB52 középcsapágyam van, annál ez előfordulhat a nem megfelelő tisztítás során)egyszer véletlen túl húztam (többszöri le és visszarakást megélt) középcsapágyat, és megroppant. Az okozott "kopogást" akkoriban hajtás közben. Középcsapágy csere megoldotta. De nekem a hajtókar is lötyögött...
-
Ka999
tag
válasz parandroid #274503 üzenetére
Tudtommal egész jól teljesítenek már ezek a tektro fékek...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #274543 üzenetére
Annyira rá lehetne húzni az a műanyag xart? Mondjuk tény, hogy sosem próbáltam nehogy elcsesszem a menetét, vagy a belső ricnit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #274477 üzenetére
Az biztos, hogy nyugodt akkor lehet az ember autó szempontjából ha újat vesz, a mai középkategóriás autók már akár 5 évesen, 100-150 ezer km futással tudnak motor vagy váltó cserések lenni, esetleg mindkettő. Amíg van garancia, addig lehet anyagilag tervezhetően, nyugodtan autózni. Amint lejárt a gari, fontos, hogy mindig legyen egy zsebed amiből bármikor előszedsz 1 milliót. Máskülönben könnyen lehet, hogy az autód le kell tenni egy időre, amíg nem lesz meg a pénz a javításra. Ehhez még csak 15 éves autó sem kell. Szerintem nem feltétlen az évek számítanak egy autónál, hanem, hogy mennyire stabil konstrukció, illetve van e rendes gazdája. 15 évesen egy autó még lehet makulátlan, meg 5 évesen is lehet egy trágyadomb. Mindkettőre láttam már példákat. Nem rég cseréltem le egy 20 éves VW Polo-t, abszolút hibátlan autóként adtam el. Nem rohadt, műszakilag minden rendben volt vele, mondjuk rendszeresen költöttem is rá. Nekem tulajdonképpen még megfelelt volna, autóban nincsenek nagy igényeim, csak azért adtam el, mert be kellett látnom, kicsi a családnak. Új autó árakat végig nézve, hasonló érzésem támadt mint a mai felső kategóriás bringák esetében, át akarnak verni. Szó sem lehet róla, hogy 20 milliót adjak egy normális méretű motorral szerelt, családi autóért. Így maradt a használt.
3 millióért vettem egy 10 éves VW Touran-t. 2.0 CR TDI motorral, 6 sebességes, olajos kuplungos DSG váltóval, 275 ezer km-el. A Polo után ezt brutálisan jó autónak érzem, pedig azt sem tartottam rossznak. El nem tudom képzelni, hogy ennél többre bárkinek is szüksége lehet. Sokat olvastam ezekről a motorokról, váltókról és úgy gondolom van esély rá, hogy engem még sokáig kiszolgál, komolyabb hiba nélkül, de benne van a pakliban, hogy bármikor ki kell húznom a fiókot és kivenni belőle 1 milliót. Az autózás nem olcsó dolog. -
mauimagic
senior tag
válasz Hasaggymeg #274540 üzenetére
mauimagic...hjundájból dácsiába az nem cseberből vederbe? 🤭...mondom ezt én a suzuki esixétes.
Anyaghasználatban visszalépés volt a román Escalade a 10 éves Hunyadihoz képest, de egyrészt pont lesz@rom hogy mennyire puha a műszerfal, mert furcsamód a kormányt szoktam markolászni, másrészt tetszik hogy egyszerű, mint a faék.
Nem akarok a lelkedbe gázolni, de saját vezetési tapasztalataim alapján az esztergomi S classe-t nyugodtan lehet egy kalap alá venni a daßterral, a Hunyadiak más ligában játszanak, azok már autók (i30-tól felfelé)
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz mauimagic #274563 üzenetére
Új Mazdba be se ülj. Előtte én is néztem az i30-at, utána már nem.
Runner: Azt el kell fogadni, hogy ha valaki egy vagyont költ autóra, annak a fenntartása is drága. 3,5 éves autó automatával, jelez, hogy kopottak a fékek. Szervizbe be, nyilván, teljes garnitúra betét + tárcsa cserés, pláne, mert pár hónapra rá esedékes a tüv. Számla 700 euró - egy alap alu bicaj ára. Itt jön be a képbe, hogy aliról rendelve darabja 30 euróból meglett volna, utána meg a garázsban felbakolva kis kézügyességgel bárki kicseréli, másrészt meg jó az még úgy, elmegy az még 3 évet, majd óvatosabban fékezek, de ha mindenhez így állok hozzá, akkor hogy lesz az otthon ragadt honfitársaimnak 10 év múlva első tulajos, garázsban tartott, nemdohányzó, vidéki doktornős autója, gondosan vezetett papíros-pecsétes szervizkönyvvel?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #274564 üzenetére
Itthon sajnos még a márkaszerviz sem 100%. Kolléganőmék autója beleesett ugyanebben a hibába, csak nekik nem 56e hanem 110e km-ig bírta. Az autó nem garanciális, de végig márkaszervizbe vitték még garanciaidőn túl is. Röviden: Ennek a motornak az a baja, hogy szíjas,de olajban fut. Az olajba keveredik benzin, a benzin miatt megdagad a szíj, majd elkezd repedezni. Ezután a leváló szíjdarabok eltömítik az apró réseket és nem lesz megfelelő a kenés és besül a motor. Elvileg a markaszeviznek kellett volna ellenőrizni a szíj állapotát amikor még garanciális volt az autó, mert egy ideje már tudnak a hibáról, de valószínűleg kolléganőméknél (is) leszarták. Most meg a kb. 2 milliós javítási költségekre (új motor) nagylelkűen adtak 5% kedvezményt
-
A Zéé
addikt
válasz vallas #274533 üzenetére
Azért mondom, hogy valami nem gömbölyű, mert a vissza úton végig magasabb szintet mutat, illetve szerinte a Závodszky-Átalszegett kereszteződés hazafelé magasabban van, mint a Sas utcai buszmegálló.
Kardomba azért nem dőlök miatta, de azért a pontostól messze van. Valahogy menet közben mászott el, mert a 189m-es indulás az elvileg jó.Just a simple Lineman...
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #274564 üzenetére
Itthon is ilyen árak vannak ám. A cseh remeknek az olaj+szűrők+gyertyacsere volt 205e Ft, +1 nap, mert zárás előtt mentem érte, az meg dadogott a gyári hibás gyertya miatt. Hogy a szervizes miért nem vette észre, amikor átállt az udvarra vele...
Viszont hogy ON is legyek. Online foglaltam a szervizidőpontot, és lehet választani, hogy jönnek érted, haza vigyenek, csereautó, vagy biciklit adnak! Utóbbin gondolkodtam, de nem fér be a saját tárolóba, és amilyen szerencsém van, tuti ellopnák. Mázli, hogy nem kértem, havasesőben vittem 3 héttel később a kocsit szervizbe.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz lsebestyen #274568 üzenetére
Itt van egy példa rá, amikor a 20. km-től szakadó esőben mentünk az erdőben. A szintrajz beszédes (körpálya). [link] Bryton 330, barometrikus méréssel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #274570 üzenetére
Laurin&klement-et
-
addikt
válasz 6030D #274567 üzenetére
Éves karbantartásra én a saját bringámat szoktam vinni. Amíg csinálják, én tekerek. Viszont nekem ez májusban esedékes, szóval az jobb idő
De azért az fejlődés, hogy felajánlanak bringát, bár ez valszeg bele van csempészve az óradíjakba...
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
parandroid
félisten
válasz Dark Archon #274573 üzenetére
Ja, BMW-nél is 'ingyen' igényelhető ebike, amíg dolgoznak az autón. Pont a minap néztem. Viszont azért szeretem ezeket a szervizeket, mert kívül-belül le/kipucolják az autót, amihez én mindig lusta vagyok. Ez is 'ingyen' van amúgy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #274574 üzenetére
A mai világban semmi sincs ingyen! Hahaha. Nem tudtad?
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #274574 üzenetére
Béemvéd van?...és az irányjelző műxik?
#274573
Dark Archon...januárban le akarom én is boltolni valahogy a Dr. Bike-al, hogy egyből csinálják és megvárhassam ott a közelben (Csepelváros, kábé Pripjaty 2.0 ) a Reba nagy szervizét, ne kelljen már újra visszamenjek érte.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #274576 üzenetére
Nem, Minim. És nem nekem, hanem a nejemnek. De néha lopom.
Nekem Mazdám van, az pl nem enged sávot váltani, ha nem indexelek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
mrobes
tag
válasz parandroid #274577 üzenetére
"az pl nem enged sávot váltani, ha nem indexelek."
Még elképzelni sem tudom ez hogyan működik. Ha eléd kerül egy akadály nem tudod hirtelen kikerülni?
-
parandroid
félisten
válasz mrobes #274578 üzenetére
Túloztam. Amúgy ha a sávelhagyás-assist aktív, akkor visszahúzza az autót a helyére, ha kimenne onnét. Igen, indexelés nélküli sávváltásnál is van egy enyhe ellenállás, amivel megpróbál a sávban tartani. Természetesen ezt egy erősebb karmozdulattal felül lehet bírálni.
Amúgy ha elém kerül valami akadály, fékez is helyettem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz mrobes #274578 üzenetére
Ki lehet kerülni, csak kicsit erősebben kell tekerni a kormányt, hogy a sávtartó elektronika elengedje....
Nekem a céges VW Taigon, ez szokott lenni az első mozdulat induláskor, hogy ezt kikapcsolom...., utána meg az autostop kikapcs, és mehetünk...
pedig szoktam indexelni.................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz Hasaggymeg #274576 üzenetére
Pesterzsébeten laktam 30 évig, Csepelen tanultam vezetni, meg persze egyéb okokból is jártam ott / keresztül rajta, szóval ismerem A gyártelepen vettem a mostani bringaszállítómat, persze az a cég már nincs ott.
vallas: én mondjuk sosem értettem, ha egyszer valami segítség van az autóban, azt minek kikapcsolni. Főleg bringásként, nem jobb, ha annyival is kevesebbet pöfög a kocsi, míg a pirosnál állsz? Kifejezetten, ha okosabban van megoldva, mint a Vitarában. Mert az nem figyel töltöttséget, simán leállította úgy az autót, hogy többet nem indult. Épp új aksiért mentem volna
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
őstag
válasz Dark Archon #274582 üzenetére
Szerintem nem tesz jót a akksinak ez a lekapcsolás,amilyen kicsi akksi van az 1 literes turbós kocsimba... bár nálam általában hosszú utak vannak.... pesten dugóban nem tudom mennyire lenne jó, ha folyton kapcsolgatna...
A sávtartót akkor szoktam hagyni, ha fáradt vagyok arra tök jó, de ha én egy kihalt alsórendű úton, íven akarok menni, akkor ne kelljen már indexelnem emiatt...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
-
mrobes
tag
válasz parandroid #274580 üzenetére
Oké, már megijedtem.
Akadályként egyébként olyanra gondoltam, amikor pl előtted haladó autóról, utánfutóról leszakad- vagy lefúj valamit a szél.
A múltkor autópályán egy kamionról esett elém egy vasdarab, szerencsére volt elég időm tükörbe nézni és egy gyors mozdulattal kikerülni, de az autó nem biztos, hogy észrevette volna. Vagy akár egy kátyú...De, hogy ne csak off legyek:
Garmin edge 530 és 830 között vacilálok. Megéri az érintőképernyő a plusz pénzt, vagy inkább csak hátráltat esősebb, sarasabb időben.
Az útvonaltervezés funkció nem igazán érdekel, de a térképet sokat használnám. -
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #274584 üzenetére
Másfélszer-kétszer annyiba kerülnek, és jellemzően kisebb az élettartamuk mint egy nem start-stopos autóban egy nem start-stopos akkué.
Arról nem is beszélve, hogy a motor is jobban kopik a gyakori indítással. -
addikt
válasz Lacerta #274586 üzenetére
Így van, tehát kifizeted a start-stopos akku felárát, aztán meg nem használod. Nem sok értelme. Motor jobban kopik? Ezt se hallottam még... kb. annyi igazság tartalma van, mint, hogy a tiszta bringa jobban megy.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #274587 üzenetére
Indításkor nincs egyből olajnyomás, pl. Meg dúsabb a keverék.
Egyébként kb 40e Ft egy önindító, a start/stoppos 170e Ft, és mindegyik ugyanannyi indítást bír ki.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz Dark Archon #274587 üzenetére
Egy motornak se tesz jót a sok indítás...
Amúgy meg kénytelen az ember kifizetni a start-stopot ha minde autóba beleteszi a gyártó, ez nem választás kérdése. Elvileg a fogyasztás/károsanyag csökkentés miatt szerelik be.
Hála égnek az én kocsimban ilyen még nincs pedig csak 6 éves.Més que un club!
-
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #274587 üzenetére
Ha nem használod, akkor nyugodtan lehet nem start-stopos akkut is tenni az autóba. De ha start-stopos akkut nem start-stoposként használsz, akkor viszont sokkal tovább fog tartani. Merthogy az is csak olyan ólomakku, mint a többi, csak nagyobb kapacitású, kisebb belső ellenállású, és jobban bírja a ciklizálást.
De sajnos általában nem lehet fixen kikapcsolni a start-stop funkciót. Rosszabb esetben egyáltalán nem.Igen, jobban kopik, az összes kopás kb. 80%-át indításkor szedi össze. Álló motornál nem megy az olajszivattyú ( tudom, van olyan autó, aminél igen, mert villamos hajtású, de nem ez a jellemző ), de az alkatrészek meglepően nagy hányada a motorban amúgy is hidrodinamikus kenésű, azaz a felületek relatív mozgása építi fel a stabil kenőanyagfilmet. Amikor az álló motort beindítod, bizony egy kis ideig még vegyes súrlódással üzemel. Minden.egyes.indításkor.
-
parandroid
félisten
válasz Dark Archon #274587 üzenetére
Hagyd, ez olyan, mint amikor bejött a szabály, hogy állandóan világítani kell, és ment a háborgás, hogy ki fogja kifizetni a kiégett izzókat...
Hamarosan nem lesz majd kikapcsolható a start/stop, aztán megszokják.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #274590 üzenetére
Ja, meg mekkora faxság, megállsz a garázskapu előtt és leáll ...csak, hogy beleferjen az előírt kibocsájtásba, aztán az ehhez szükséges berendezések előállításakor, megsemmisítésekor stb. kibocsájtott károsanyagot nem számolja senki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #274591 üzenetére
Kézi váltóval kell venni, kinyomott kuplungnál nem lövi le.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz mrobes #274585 üzenetére
Terepen SZERINTEM nem éri meg a 830 a felárat, mert gombok hiányában saras, koszos kesztyűben szar kezelni az esetleg vizes érintőképernyőt, karcos és maszatos is lesz. Beírt címre pedig ritkán akarsz hirtelen új útvonalat tervezni. Tény, hogy a menükben mozogni, és főleg a térképet mozgatni gombokkal kényelmetlenebb, de menet közben ezt is ritkán szoktam csinálni. Az x40-ek esetében viszont meg az 540 az, ami szarabb, mert ott az UI nagyon tapiorientált, csak gombokkal béna (viszont ott meg a 840-en is vannak gombok, így nem muszáj az érintőképenyőn kenni a sarat).
-
chubby2o6
senior tag
El akartam menni délután bringázni, de pont akkor kezdett esni, meg az a 25-50km-es szél sem vonzott, szal ez lett belőle: Nem a legzsírégetőbb cucc, de kva finom
-
mrobes
tag
válasz Wombath #274594 üzenetére
Én is arra jutottam, hogy kellenek azok a gombok az 530-on, de mellette meg azért jól jönne az érintő. A 840 lenne az ideális választás, de az meg árban már túllépi a fájdalomküszöbömet.
Azt hiszem, maradok inkább az 530-nál, csak csábító volt a 830 akcióban, az 15e ft plusz azért lehet, hogy megérte volna.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest