Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • abéla

    senior tag

    válasz -FLY-> #222765 üzenetére

    Azért ez nincs ennyire kőbe vésve, bármennyire is szeretnék ezt a gyártók elhitetni.
    Nálam pl egy 1x11 első hajtással, 10s lánccal, simán ment a 9s hátsó sor/váltó/váltókar.
    Ami gond akkor volt, az a régi/gyári benga váltóból/f.keréksorból fakadt, nem a heterogén felhozatalból.

    De pl most ugyanez az 1x10 első hajtás tökéletesen fut egy 2-3x10s -hez ajánlott h.sorral, 2x10s váltóval/váltókarral és csak 9 sebességet állítottam be :DDD .

    Amire valóban figyelni kell: az a váltó-váltókar pull szinergia/arány, itt elég szépen leírják mi-mennyi-hogyan (a lényeg kb, hogy azonos gyártótól road váltóhoz road váltókar, mtb-hoz mtb, gravel meg kutakodós ki, mit pakol össze/ajánl gyárilag)
    és nem árt a h. váltóhoz ajánlott fogaskeréksor sem (váltóugrás - fogaskeréktáv szinkron végett), bár szerintem itt is, ha -azonos gyártótól származó vagy azzal kompatibilis- váltó-fogaskerék sebesség stimmel, nagy gond nem lehet.

    Figyelj még a h. agy kazetta szélességre: 8-9-10 egy méret(8-9-nél spacer), de 11s és felette már szélesebb kell!

    Lánc szerintem +/- 1 sebességes is jó (1x hajtáslánc előny), előre meg minél nagyobb lánceltolódást/szöget elviselni képes lánctányért rakj (újabb, 1x váltósok itt is előny élveznek).

    [ Szerkesztve ]

    hootka!

Új hozzászólás Aktív témák