- BYD Atto 3 menetpróba
- iPhone topik
- Légiesebb Z Fold6-ot ígér a Samsung
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Android szakmai topik
- Ebbe a robotaxiba Verne Gyula is beülne
Hirdetés
-
Cryptmaster teszt
gp A toll erősebb a kardnál – főleg, ha azt írjuk le vele, hogy mithrilpenge. De szavaink ebben a játékban nem csak acélt és varázserőt képesek megidézni, hanem az egész világ sorsát megváltoztatják.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Ebbe a robotaxiba Verne Gyula is beülne
ma 2026-ban állhat munkába Zágrábban Verne, a Rimac önvezető villanytaxija.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #217127 üzenetére
Hát én a shimano tárcsát venném, igaz azzal a fejjel gondolkozom, hogy fékerőt is elvárok.
A KCNC-nek nincs érdemi felülete, így ugyan biztosan nagyon könnyű, cserébe a fékerő is "könnyű" lesz.
A fékhatás és hőelvezetés szempontjából a kivágás nélküli full teli tárcsak a leghatékonyabb. Ahol anyag és érintkezési felület csökken ott romlik a hőelvezetés és csökken a fékerő is. Itt jöhetnek akkor a jogos kérdések, hogy akkor minek vágják ki egyáltalán a tárcsákat.
Ennek is megvan az oka (ne a fékporral gyertek), de nem mindegy a kivágást designer vagy mérnök rakta rá.
Az egyik ok a súly csökkentése, hogy a tárcsa könnyebb legyen.
A második pedig bizonyítja, hogy nem véletlenek a gyártói tárcsa ajánlások az egyes fékekehez, mert a kivágás mennyiségével az elérhető fékerőt lehet finomhangolni az adott féktest/betét fékkar mint rendszert teljessé téve. Ne legyen fölöslegesen erős (akkor nem modulálható), se túl gyenge, milyen fékerő a cél.
A harmadik ok pedig a fékbetét sérült rétegeinek a borotva szerűen történő lemetszése és annak biztosítása, hogy mindig a lehető legtökéletesebb állapotban legyen a betét. Itt pedig azt érdemes lesni, hogy a tárcsa kivágásai olyanok legyenek, hogy a betét minden részén ez a hatás meg tudjon történni, ne maradjon ki sáv. A linkelt shimano tárcsánál nagyon jól meg lehet figyelni a pontos tervezést, hogy a kivágások pozíciója és mérete folyton változik és a belső és külső perem szélessége valamint formálya szintén, hogy a betét a szélektől középig mindenhol egyformán tudjon kopni.
Nekem a shimano tárcsa komolyabb és átgondoltabb mérnöki munkának tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- BYD Atto 3 menetpróba
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- mustang08: MÁV
- iPhone topik
- moongoose: Gillette Sensor Excel hová tűntél?!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gumi és felni topik
- BMW topik
- További aktív témák...