Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #207586 üzenetére

    Gyárilag rajta van a láncon az a vékony zsír szerű kenés, sokat tud tompítani a zajon, meg ugye ahogy kopik kicsit változik a rendszer hangja.
    Kollégám is XX1 sorral hajtja a 8100-as váltót, működik neki, de én azért maradnék a homogén szetteknél, nem szeretem ezeket keverni.

    #207599 Friczy
    Azért nem találtál róla információt, mert gyakorlatilag karbantartás mentes a rendszer. Így van ez szinte mindegyik pedelec rendszerrel. Maximum szoftveres frissítéseket lehet rá tenni időnként, de a motor és az akku is karbantartás mentes. Gen 4-es Bosch-nál ajánlott a tengelynél a porvédő tömítést évente cserélni. Viszont magát a motor semmilyen esetben nem ajánlott szétszedni. 40-50 ezer km élettartamot ad meg a gyártó, ez nyilván lehet több vagy kevesebb, használat függő. Magas nyomásúval mosni nem szabad. Az újabb kompakt motorok építése olyan, hogy ha szét is szednéd például egy csapágy csere miatt, nagy valószínűség szerint a nyomaték érzékelő leszakadna az alaplapról és tönkre menne a motor. Gen 2-es Bosch esetében lehet cserélni csapágyat, de az sem ajánlott bárkinek. Én úgy gondolom, hogy megfelelő szakértelemmel és megfelelő műhelyben, megfelelő szerszámokkal szétszedhető, és kivitelezhető egy csapágy csere, de ez nem az a kategória amit egy felhasználó otthon meg tud tenni.

Új hozzászólás Aktív témák