- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
válasz grizlisandor #19299 üzenetére
Nos ha kavicsos úton kell haladnod, akkor mindenképpen MTB, mert a cross gépeken lévő 1.35-ös gumi a fehér nagyobb szemű kavicsos borításba belesüllyed és irányíthatatlan lesz a gép, saját tapasztalat.
Genesis Theseus: Erősebb felni lehet, hogy kelleni fog, de alapból nem cserélném, majd az idő eldönti. Vigyázni kell rá, nem szabad lehuppanni járdaszegélyről nyeregben ülve. Teleszkóp olyan amilyen, ezen az áron többiben se mozog sokkal jobban. Pedál 5.000Ft-ból megvan fémből.
Merida Matts 80: Villanyakat azonnal vissza kell vágni, mert ez hatalmas terhelés a fejcsőnek. Hegesztést át kell nézni alaposan, egyébként rendben van.
Cube Aim: 2.25-ös gumi, ezzel aszfalton szenvedés haladni. Képek semmit nem érnek, szerintem ez kapott terepet. Felszereltsége rosszabb, mint a Merida.
Kelly's Wandal: Már eladták, össztelós gép nem való aszfaltra, plusz egyik tag sem volt lockolható.
Kelly's Coach: Alap felszereltség, aszfalton haladós, terepet csak barangolás stílusban tolerálja hosszú távon.
Univega Terrano 100: Lehet, hogy alig használt, de ebben a mezőnyben ez drága.
Giant Freerider: Csak aszfalton mennék vele, sajnálnám a földúton használni. Súlyodat nem tolerálná ő sem.
Caprine Tour: Semmit nem látni a képeket, de helyette inkább a Genesis.
Szerintem amik közül válassz:
Genesis Theseus:
Korrekt váltás és hajtás
Teleszkóp elmegy
Pedált kell rá venni, felni és nyereg valószínűleg cserés lesz idővel.Merida Matts 80:
Váltás és hajtás egy árnyalatnyival gyengébb.
Teleszkóp frankó.
Nagyon meg kell nézni a fejcsövet és vissza kell vágatni a villanyakat.
Le kell alkudni 80K-ig minimum.Szerintem 60K-ért Genesis, a két hónap garancia miatt. Abból a 20K különbségből kijön a pedál, nyereg, kresz kiegészítők, sárvédő.
-
dragonfx
veterán
sziasztok.
lenne egy nagy problémám .
most tisztigattam és észrevettem a villanyak felett megvan repedve felfelé a merida vázam kb 4cm.t.
tudtok olyan embert szakít aki esetleg tudja ezt heggeszteni javítani? lehetséges ez egyáltalán alu-váz esetén?hol nézzek új vázat?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
rétisün
veterán
inkább a másik topikba, az úgyis elég kihalt. asszem, mert én is régen jártam arra
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #19406 üzenetére
Nekem 11,5 az AM specim 140-es rugóúttal, és a kormányon kívül semmi karbon nincs rajta és XTR se, illetve titán alkatrész sem Ehhez képest nem tűnik annyira könnyűnek a Ghost.
De le tudnám könnyíteni 10 alá , ha áttenném rá a giantról a kerekeket meg a fékrendszerert.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #19408 üzenetére
Nem karbon, de elég jó súlyban van a váz. ~2,5 kg taggal együtt.
Persze az alkatrészek összeválogatásánál fő szempont volt mikor építettem, hogy a legkönyebbek között legyenek, még az ésszerűség határán belül. De pl a kerekek inkább erősre , mint könnyűre vannak építve, ott nem akartam spórolni, bár egy 2-1,8-2 küllő még belefért volna,de aztán úgy döntöttem, hogy jó lesz nekem a sima 2mm DT is negyed annyiért
Mondjuk ez 6 éve voltJah, nagyobb kerék +súly.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz ígyvanferi #19397 üzenetére
Végre egy megszállott!
Én most vettem egyet, de csak a szabadonfutó része érdekel, fixizéshez rossz a térdem.
Most 46/16-ban vannak gyárilag, kicsit nehéz vele az indulás, lehet cserélem 46/18-ra, mekkora lenne a változás?
Nem igazán találok leírásokat, Te próbáltad a 18at? -
Krisz79
őstag
De jó,hogy megtaláltam ezt a topicot.
Szeretnék kerékpárt vásárolni.
Mountian bike.
1. Mindenkép újjat szeretnék
2. Férfi. 26-os méretbe. (M méret, 170 cm vagyok.)
3. Aluváz.
4. Teleszkóp elöl.
Abszolút hobbi célra használnám, melóba járás,kerékpár úton,aszfalton.(napi 20km.)
Tudtok-e valami jó best buy ajánlatot?
A keret 60környéke.
Vélemény a Dechatlonba kapható Btwin 5.1 / Rockrider 5.1 -60e Ft.Krisz.
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
fpeter07
veterán
válasz planbmokus #19395 üzenetére
Még 2-3 ilyen verseny és rájössz, hogy hülyeség így menni.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Maximum1 #19410 üzenetére
Na most az a gond, hogy a megszállottságom csak elméleti szinten létezik, mert még nem kézzelfogható az imádatom tárgya. Jobb lett volna rajongást írnom.
Szóval nem tudok az áttételben segíteni, gondolom a jelenlegi mtb-mből nem érdemes kiindulni. Inkább majd te segíts nekem, hogy mit, hol, mennyiért szereztél be.
A rossz térdben viszont már most hasonlítunk, így nálam sem játszik a fixi, egysebességes lesz a járgány. -
zoli03
őstag
válasz Maximum1 #19410 üzenetére
Én 46/18-ot használok fixin, nincs gondom az elindulással, 90-es pedálfordulathoz 29 km/h tartozik, szóval a 30-at még viszonylag kényelmes tartani, de ha szükség van rá, még a 40-50 km/h is elérhető. 46/18-nál 2,56 az áttétel, 46/16-nál 2,88, szóval elég nagy különbség van a két áttétel között. Hátul 1-2 fog is hatalmas különbségeket tud okozni, ellentétben azzal, ha elöl változik a fogszám.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz ígyvanferi #19413 üzenetére
[link]
Monti az teljesen más, semmiben nem hasonlít, pont ezért tetszik.
5 évig verettem a montimnak, de szerettem volna váltani és kipróbálni ezt is.(#19414) zoli03 holnap veszek egy 18ast, 30km nekem elég, megpróbálom, köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
rootkiller
őstag
válasz ígyvanferi #19397 üzenetére
Igazából
kurvanagyon olcsón vettem a két kék gumit meg az első kereket egyben, azért lett kék. A dolgát tudja, kényelmes is a 28c.Nálam 48-16 az áttétel, ez 39-13 ekvivalens, ami az az áttétel amivel neki állok általában a mászásoknak. Így is eléggé kell pörgetni ha gyorsan akarok menni, viszont Sopronban megoldom vele a városi emelkedőket, plusz gyakorlom a pörgetést.
Artengo TR 990 Pro
-
Teasüti
nagyúr
válasz Krisz79 #19411 üzenetére
Hát Krisz, erre nemigen lesz ajánlatod ebben a topikban.
Ez a 60k a keret, de újat, de még teló is legyen benne, hát ez... ilyen nincs.
Még használtan is nehéz árkategória ez (tudom, először én is ennyiért szerettem volna biciklit használtan okosba, aztán szép lassan duplája lett belőle, ahogy kiműveltem magam a témában).
Munkába járni és városban lezárni meg eleve nagy érték még a 60k is. Oda vmi értéktelen vackot vennék. Kivéve, ha ajtótól ajtóig viszed és felügyelet alatt lenne.
Amúgy teló nem feltétlenül elengedhetetlen 100% aszfaltra. Mondom ezt úgy, hogy én a 80 mm-t tövig ki tudom használni városban. De amúgy az aszfaltos városi menettulajdonságok általában nem indokolják a felfüggesztést, se a kéz védelme - az megy kis odafigyeléssel is: bár ha át akarnál menni minden kátyún és/vagy száguldozni szeretnél és kell a teló a jobb tapadás miatt mégis csak, akkor meg eleve magasabb (ár)kategóriában kellene gondolkodnod.
Szerintem.szerk: az első dolog amit megtanul egyébként a kezdő bringás, ha kicsit is komolyan gondolja, hogy nagyáruházból nem vesz kerékpárt. Még Decathlon-ból sem (Se Hervis, se Intersport, se stb). Nem is annyira a minőség miatt, mert amúgy már vállalhatóak kezdő gépnek, sokkal inkább az áruk miatt. Decában vmelyik héten végigmentem a bringás részlegen, hát igencsak túl vannak árazva a bringáik. Hervis-ben régen jártam, mondjuk szerintem ott nem voltak elugorva az árak, a 100k körüli gépeik egész tűrhetőek voltak. Mondjuk öregapám is volt egyszer...
[ Szerkesztve ]
-
Krisz79
őstag
válasz Teasüti #19417 üzenetére
Őt néztem ki:
[link]
Ezért lőttem be a 60e-ft-ot.
Erről a márkáról vélemény?
Kross Hexagon X1
[link]
Véleményed szerint a feltéteimnek megfeleve,Te milyet vennél és mennyi lenne az ára. Link esetleg.
Köszönöm.
Krisz.[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Because
őstag
válasz Krisz79 #19420 üzenetére
tessék akkor megvenni az elsőt, már írtam, hogy a forumtagoknak mások az elvárásaik amiktől nehezen tudnak elvonatkoztatni, egy egyszerű munkába járós cangának és hétvégi kirándulásra tökéletes lesz neked a btwines
ismerős tavaly vett egy használ szakadt vackot 12000-ért tókört menni a családjával, boltba járni jó neki, esze ágában sincs többet költeni, az itteni tagok némelyikének a szelepsapkája többe került...[ Szerkesztve ]
-
Krisz79
őstag
válasz Because #19421 üzenetére
Köszönöm a válaszod, szivesen meghalgatnám a véleményed arról a kerékpárról ami Neked a belépő szintként az elvárásod!
Persze csak akkor érdekel ha nem 500e ft a kerékpár ,de villamossal jársz.
Mert akkor nem igazán érdekel.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
grizlisandor
addikt
válasz D.Orion #19402 üzenetére
Köszönöm. Csak kicsi szakaszon, az lenne a legrövidebb, de lehet áttervezni, hogy végig aszfalton menjek.
Én is a Genesis-en gondolkozok. Esetleg, mennyire jönnék ki egy kezdő, nekem megfelelő bicikli építésével? Vázat találtam nagy méretűt Final-X by Trimota Cross Country váz (katt) 25k.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
-
D.Orion
veterán
válasz grizlisandor #19426 üzenetére
Kerékpárt építeni az esetek 90%-ban drágább, mint megvenni egyben. Tippem sincs mivel még soha nem raktam össze kerékpárt alkatrész vadászattal.
-
Krisz79
őstag
válasz ígyvanferi #19425 üzenetére
Semmi rossz szándék nincs bennem, nem bántó szándékkal írtam.
A helyzet,hogy 1 éve vettem 1 Rockrider 5.0-amit feltettem a netre kíváncsiságból,hogy lenne-e rá kereslet.
(Kb:1000km gurultam vele 1 év alatt.)
Jött is rá ajánlat 4 nap után.
Igy kellene találnom utódot viszonylag kis ráforditással.
Inkább az ára miatt álltam meg mellette. ( kérdezted a kialakitását.)
Akkor igy kérdezem: 100e-ig lenne jobb ajánlat?[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
dragonfx
veterán
válasz D.Orion #19405 üzenetére
már nincs. 12 éves a canga. nem tudom miota lehet repedt nem ma repedt el tuti....
de ma vettem észre és szomoru lettem.nem ugrálgatok pedig vele.max a járdaszélről ritkán de semmi extrém...
merida matts vázról van szó.
nem a heggesztésnél van elrepedve hanem ahol a villacső megy be felfelé a kormányrud felé egyenesen kb 4cm az emblémáig...pedig épp minap dicsértem de faxa...alu mégse törik reped...
na akkor hajrá ki ismer jó vázheggesztő emberkét? javítható ez? esetleg addig egy szoritógyűrűt rakjak rá nehogy tovább repedjen?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
D.Orion
veterán
válasz dragonfx #19432 üzenetére
Tehát, akkor a C részen található a repedés, elől és nem oldalt? És nem egyik hegesztés van megrepedve hanem maga az anyag? Ha az anyag repedt el, akkor az szerintem saját érdekedben vázcsere. Túl sok feszültséget gyűjtött már össze az a váz, hogy ha a fejcső anyagában elrepedt.
Nem kotyog a kormány?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Manitou #19409 üzenetére
Ugye össztelós bringáról beszélgetünk? Csak mert ha egy merev vázas, akkor persze simán össze lehet hozni azt a 11,5kg-ot, de 140mm összteló, alu váz és 11,5kg az igencsak komoly gépet sejtet. Ehhez felső kategóriás alkatrészek kellenek. Nézz meg egy mai, modern 140mm-es össztelós gépet, 600 ezer körül 13,5-14kg körül vannak, 11-12 kiló körül már bőven 1 millió felett lévő kerékpárok vannak. Csak ezért fura nekem ez a 11,5kg. Dobj már be ide egy képet, megnézném ezt a gépet.
Nekem a Specialized Epic gépem volt 13 kiló körül, pedig az csak 100mm-es összetlós, középkategóriás felszereltséggel.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz D.Orion #19434 üzenetére
igen a c részen van. nem a heggesztés a külső íven felfelé.a kormánycsapágy alsó része elrepesztette volna?
mér amugy hosszutávon ezzel mi történhet? .az anyag repedt el..de lehet leszedem egy kicsit a festéket megnézem..mert egy tucat év nyoma azért látszik...de amikor fékezek és lassulok kb 10>>0.ra akkor éreztem eddig picit kotyog nem tulajdonitottam neki jelentőséget.fogalmam sincs miota van igy....
gondolom eza kotyogás a repedés miatt van nem??hol találnék jó áron merida vázat? gondolom csak az átépítés egy 20as....
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19421 üzenetére
Nincsenek elszállva az itteni fórumtagok.
Mindenki tisztában van a dolgok értékével.
A laikusok inkább akik nem értik azt, hogy az olcsó az, ami drága.
Persze ez is relatív, ahogy minden. Olcsón is lehet venni jót. Csak nem boltból, újonnan. Csak azért, mert ez a két fogalom kizárja egymást. Nincs túlmisztifikálva.
Cimbinek is vettünk merev acélvázas montit, 10+ éveset öreg és jó állapotú minőségi alkatrészekkel kemény 22.000 forintért bicikli boltból, ami teljesen megteszi neki megtanulni bringázni, közlekedni, illetve néha feljárni vele Mecsekbe light-os lejtőzésekre. Mert bírja a kiképzést. Miért ne bírná? Ha a 80-as években ilyen montikkal mentek ki napi szinten, meg 80 mm-rel DH-ztak, akkor manapság miért ne bírna egy light-os lejtőzést?
Talán nem viseli el üzemszerűen éveken át azt, amit a mai technika igen, elvégre jómagam is a könnyű XC gépet arra használom, amire mások Endurokat vesznek 120+ rugóúttal. De a fentebb írt elvárásoknak bőven megfelel.
Munkába járni, városba még ideálisabb értéke szerint, ha nem nézzük a komfortját a monti mivolta miatt.
Na most ennél értékesebb bringát nem ildomos őrizetlenül hagyni kikötve a sarkon. Ide már sok is az a 60k-s keretösszeg szvsz. Egyedüli kivétel, ha munkában is mellettem lenne a bringa felügyelet alatt, mert akkor miért is ne.
Más kérdés, hogy city bike-ból, trekking-ből, cross-ból meg eleve magasabban mérik a belépő kategóriát is. Nem tudom egyáltalán kapni-e vmit 60k körül ezekből, amire már rá lehet fogni, h nem nagyáruházi ipari hulladék.
Jól mutatja, hogy még használtan is kétszer annyitól indulnak a trekking-ek, mint a montik.
Persze mondhatjuk azt is, hogy ipari hulladékkal is el lehet járni munkába, mert el lehet. Csak az se nem kényelmes, se nem biztonságos, nincs benne élvezet és csak bosszúságot okoz.
Jómagam egy régi Neuzer Y vázas csodával járok a városban, meg napi szinten munkába.
Jah csak a bicikli értékének már a kétszeresét ráköltöttem, mire megbízható gép lett belőle. Tulajdonképpen a vázon kívül már nem ugyanaz a bringa, szinte minden le lett cserélve jobb alkatrészre, de az összképe még mindig belefér a városi igénytelen kategóriába, ami talán nem vet szemet a fémgyűjtő honfitársunk. Na most aki nem kétszer ül fel egy hónapban a bringára, annak igenis érdeke, hogy ne szart vegyen. Bár felőlem mindenki azt vesz, amit akar.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz dragonfx #19438 üzenetére
Ettől féltem. Meg lehet hegeszteni, de nem akárkinek. Egy jó hegesztés mindig erősebb, mint maga az anyag. De ezt látni kell élőben, hogy mitől is tört el.
-a csapágy fejtett ki rá erőt
- felül hosszúra van hagyva a villanyak és lett egy erőkar a kormánnyal
-fáradásos törésHa fáradásos, akkor semmi esetre se használnám tovább. A többi esetben sem szívesen. Egy új váz kb. 60.000Ft-nál kezdődik.
Használtban 25.000Ft indulhatnak kb. a vázak.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz Freiherr #19439 üzenetére
ennyire gázos a helyzet??
probáljam meg levakarnia festéket vagy beledugni valamit?
esetleg szoritóbilinccsel ráhuzva csak elmegy még valameddig nem?amugy a rockriderdes dechatlonos.t épp most akarja barátnőm is megvenni.totál tetszik neki.elmentem megnéztük ráültem.mentem egy kört és azt mondtam huhhaaa manapság már 60ért ilyet jot lehet kapni...kajak aza bringa magától gurul....
tényleg ilyen városi hétvégi 20-30km,.es távokra totál megéri középhosszutávon (2-3év) rákölti az árát és ugy tökéletes lezs még akkor is megéri....
én meg 60k.ért vegyek egy használt merida vázat?? vagy új merida vázat honnan? ahol nem egekbe van az ára....amugy az alkatrészeim felét kidobhatom kb....deore práhuzamos V-gék. ..de a többi si deore...
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz D.Orion #19441 üzenetére
Hát nekem anno mikor vettem mindneki azt mondta 3 évet adnak az alu váznak...
nekem 12 éve megvan....
szoval sanszos fáradásos valszeg...
rendes telo van benne RST...
az a baj kormánycsapágyam nem volt még sosem cserélve..... ....de a hajtóműcsapágy sem tudom mikor volt....havernak szétment ettől alul a váza ez lehetséges?[link]
ez a váz tetszik is..de 14,5"? nekem 20"os vázam van....
és nem szeretnék semmit kidobni.gondolom nyeregcső szabvány, V fék szabvány.váltók mennyire szabvány? hajtómű?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Because
őstag
válasz Teasüti #19440 üzenetére
aki 10-20k-ért vesz bringát még lájtosan se fog lejtőzgetni ettől kellene elrugaszkodni... akik ennyiért keresnek még talán padkázni se fognak soha
ahogy írtam van egy kross hexagon 2012-es x2-öm, megnéznéd a felszereltségét egyből mondanád mekkora ratyi, de én ebbe a gépbe 2 éve napi közel 30km-t teszek, lánc és pedál lett rajta cserélve, azon kívül, hogy most szeretnék gyorsabban menni és kap egy másik hajtást (de erre semmi szükség) szerintem ha számolnánk jóval felülmúlnák a kilométereim a fórumátlagot, mert télen nyáron hajtom 2-3 fokig jégeralsóban[ Szerkesztve ]
-
batagy
őstag
Sziasztok!
Régi hagyományos Camping biciklihez (1985-ös modell) szeretnék láncot, valamint első fogaskereket.
Pár kérdésem lenne:
- A láncot milyen típusként keressem? Mert megszámoltam, 88 db szemből áll, bár nem tudom, hogy a láncnál a 2 db szem 1-nek számít-e. Utóbbi esetben 44 db szemből áll a lánc. A hossza 113-114 cm.
- Tudtok megbízható webshopot, ahol az említett alkatrészeket meg tudom rendelni? (újonnan, nem használtban)
- Továbbá, meg tudnátok mondani, hogy a pedáltengelyek közül melyik a balos, és melyik a jobbos menetű? Mert 20 évvel ezelőtt még tudtam, de már nem. Gondolkodás alapján a jobb oldali pedál tengely balos menetű, a bal oldali pedig jobbos. De megmozdítani nem bírtam. Szóval melyik melyik?Kösz!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dragonfx #19442 üzenetére
Beledugni valamit meg szorító bilincs? Gurulsz mondjuk 40-el, kettészakad a fejcső, ezáltal a villa és első kerék külön életet él, te meg fejjel belefúródsz a betonba vagy föld útba, ahol épp vagy, szerinted megérné?
Megérné kockáztatni az életed 40-50 ezer ft-ért? Ennyiért tuti kapsz valami jó állapotú használt vagy akár új monti vázat.
Az a rockrider undorító, de végül is 60-é, ha nem nagyok az elvárásaid, fagyizóba járni, meg legurulni a starndra jó lesz az, kisebb túrákat, nem durva terepen biztos bír. Amúgy mint kerékpár egy nagy 0.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dragonfx #19443 üzenetére
A rendes teló az nem az RST. Egyébként külön vázakat manapság kevesen árulnak, a komplett kerékpár a jellemző. Itt nézz szét: [link]
A vázméret fontos kérdés, egy 20"-as monti váz kb 190 centi magas embernek jó, ha te is kb ekkora vagy akkor jó a méret és ekkorát nézz.
Nyeregcső nem biztos hogy jó lesz, mivel sokféle méret van. De nem tétel egy nyeregcső, persze van drágább darab is.