- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
Ja, amúgy szerintem nagyon jó ez a Moon Orion lámpaszett. De egyik nap rászánom magam és megnézem kb 3-400m-ről is, hogy úgy mit tud. Lehet, hogy a Flare RT ellátszik 2-3-km-re, de a környéken szerintem nincs is olyan hosszú egyenes
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Acef
addikt
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Igen, a Claris első váltó tudja ezt a "fél"váltást.
Valsz. a többi Shimano is tudja ...A hátsó meg tud kettőt is váltani felfelé,
ill a lefelé(kisebbre) váltásnál a kicsi kar nyomására is vált, nem csak húzásra (attól függ, melyik a kényelmesebb a bringásnak)
Feszesség:
elöl válts a kicsire és utána NE told del 1/2-vel.A végállás állítóval állítsd be a váltó pozícióját.
Feszítsd meg a bowdent
További finomítás kell, hogy az 1/2 váltás lehetőségét használva jól tudd használni a váltót.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Bocsi, neked outid van, ott más a váltókar!
Viszont elöl az 1/2 váltás ugyanúgy működhet, használd ki.
Nekem pl. elöl a kicsin, hátul a legkisebb előtt 1-el, tehát lentről fel 1-el: ilyenkor kell az 1/2 váltás (habár ezt az áttétel már nem ajánlott használni, mert nem jó a láncnak.)
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz ZolkoW #179194 üzenetére
Sikerult beallitani, kezzel egy nagyon picit igazitottam rajta, mostmar tokeletes.
De a fekerovel nem vagyok nagyon megelegedve. Nem mondanam sokkal jobbnak, az outi patkofekeihez viszonyitva. Be kell kopnia a betetnek, tarcsanak, es utana jobb lehet?
Egyebkent mi az elso ajanlott fekszett, amire erdemes cserelnem? Sem a fekkaron, sem a feknyergen nincs rajta a tipus. A fekkaron csak annyi van, hogy rockrider by tektro.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #179204 üzenetére
Ne temesd olyan gyorsan,takarítsd a tárcsákat alkohollal,cserélj betéteket,légteleníts (légteleníttess) ha kell és csak utána gondolkodj a cserén.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Mondjuk nagyobb városban ez a jó, hogy kivilágított helyen is lehet viszonylag többet tekerni, főleg Budapesten . Azért itt Miskolcon is lehet, mert hosszan elnyúlik, ha bevállalja valaki Lillafüredre is fel lehet tekerni egyedül, mivel útközben van Alsó- és Felső-Hámor ahol van világítás, szóval pár kilométer csak a sötét rész. De itt sok a dimbes-dombos telkes rész is és Lyukót kivéve a legtöbb helyen nem a cigányok költöztek ki oda. Amúgy, ha nem egyedül kell mennem, nincs bajom az erdei nem aszfaltos utakkal sem, de egyedül azért para még ha itt nincsenek is ragadozók (kivéve most a medvét ). Van olyan haverom aki simán megy egyedül is.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz stefi81 #179208 üzenetére
Ez aztán tényleg long lasting, már csak a kiszerelése miatt is! engem még nem vitt rá a lélek, hogy megvegyem a fél literest, pedig elkötelezetten waxolok, és talán már a harmadik közepes flakont használom (pontosabban az még bontatlan).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #179209 üzenetére
Mivel dög vagyok mindíg felrázni, nálam a közepes flakon aljában az utolsó 1 cm lötyi már nem az igazi, valszeg a fél litres kiszereléssel még többet buknék. Persze elhasználom azt is, csak nem ken annyira jól.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
stefi81
tag
Nekem még új ez wax meg nagyon sok minden a bingázással kapcsolatban, azért is vettem meg a nagyobb kiszerelést, mert így olcsóbb főleg hogy a gyártótól van közvetlen.
Most jött meg a könnyű belsőm is amit tartaléknak akartam, de muszály kipróbálnom, meg kiváncsi voltam hogy a 32mm szelep elég hosszú lesz e a felnibe, de pont jó. Így nem lóg ki nagyon ami szerintem nagyon csúnya.
-
xy.zsolt
őstag
válasz stefi81 #179212 üzenetére
ez ugye vicc?
Más: Ha az Aldiban mától kapható futónadrágra pályáztok akkor azt tudni kell róla. hogy köszönő viszonyban sincs a szabása ahhoz képest mint ami a reklámjában van. Egy bő fazon, leginkább combban.....szóval én csalódottan ott is hagytam.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Annak a félállásnak pont ez a lényege .
A bovdenfeszességet pedig vagy a kormánynál tudod állítani (csak egy kattanást, mert különben nem fog jól indexelni a váltó) ezzel, vagy ahol a bovden becsatlakozik a váltó testébe, ott szokott még lenni egy kis tekerő.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
arcitec
addikt
Így tekerjetek a bringaút mellett : [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Kínai (ali-s) dropper seatpost-tal van valakinek tapasztalata? Esetleg egyéb, "budget" kategóriás cuccal? Gondolkodom egy 31.6-oson, alsó (belső) bowdenezéssel, és mivel csak hobby siznten nyomom, talán elég lenne egy ilyen noname darab is, mondjuk egy olyan, ami kitűnő visszajelzéseket kapott.
uff
-
őstag
válasz arcitec #179220 üzenetére
nem akarok itt nagy flame-t robbantani, de engem felháborít, hogy sokak úgy érzik joguk van valamihez.
és ez kétoldalú, a kerékpáros is azt hiszi, azért mert ő edz (!!) mintha ez valamire is följogosító dolog lenne, akkor ő már tekerhet lámpa nélkül, tekerhet a főúton akkor is, ha mellette van kerékpárút (akkor is, ha az jó minőségű, csak mert azon nem tudnak bolyozni) stb. ez olyan, mintha jönne a focista, és kiállna az előkertembe a fűre, mert neki edzése van, és ott a fű.
meg kellene érteni: az, hogy valaki edz, az nem szükség, hanem választott tevékenység, és ilyetén módon semmire nem ad jogot. adott esetben el kell fogadni, hogy nem lehet BÁRHOL edzeni. a vizilabdások el tudnak menni az uszodába, csak a kerékpáros akar BÁRMIÁRON a házkapujától a házkapujáig edzeni.persze emellé párosul egy ugyanekkora autós önérzet, aki képtelen felfogni, hogy a piros lámpa is ugyan úgy állítja meg, mint egy kerékpáros, mégsem száll ki és veri bucira az oszlopot, amin a lámpa van... meg sokan attól, hogy autót vettek úgy érzik nekik JOGUK van a közutakat használni, és a közlekedés = autózás. a saját kényelmük felülír minden más ember minden egyéb igényét, legyen az környezetvédelem, vagy testmozgás, vagy pénz spórolás.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Alg
veterán
Ha már kínai cuccok, én most őket találtam meg, mint márkás design-t lenyúlós arcok:
[link]Amazonon pl. a téli felső+nadrág kombó 50euró
Találkozott már valaki ilyennel?
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
maximilian4
addikt
válasz f4lcon #179223 üzenetére
Esetleg valami alternatíva hol edzünk? Egyébként ha mi bringások hülyék vagyunk, mi baszhatunk rá, mert nincs kasztni. Viszont M. Richárdok simán telibevenek 120-szal belvárosban egy buszmeget, meg néhány autót, amivel gyilkolják a népet. Itt az a baj, hogy mellékúton is ha egyedül vagyok és már szinte lemegyek az útról, még úgy is rám húzza sok köcsög, mert fáj neki hogy bringázok vagy nem tudom. A legtöbb bringaút alkalmatlan tempót menni, így edzeni is.
Maxi
-
őstag
válasz maximilian4 #179230 üzenetére
félreértesz, nem célom és nincs is lehetőségem alternatívát adni.
a kérdésed olyannak érzem, mint amikor a gazdák a Parlament elé borogatták a búzát, hogy a kormány emelje meg a felvásárlási árakat, mert különben ők éhen halnak, vagy csődbe mennek, vagy tudomisén - a kiindulási alap nálam az, hogy nem kötelező búzát termelni. ez egy önkéntesen választott tevékenység, így bárki mástól várni a segítséget szerintem fölöttébb felháborító. én sem kapok pénzt az államtól, ha nem vesznek tőlem elég terméket, amit forgalmazok. ha nincsenek meg a lehetőségek arra, hogy eladja a búzát akkor bizony nem kell búzát termelni! ennyire egyszerű. nem ragaszkodni kellene ahhoz, amit én szeretnék, és várni a világtól, hogy az úgy változzon, hogy passzoljon ahhoz, amit én szeretnék.
ezzel egy szóval sem szeretném azt sugallni, hogy a kialakult status-quo megfelelő, és nem lehet (sőt, KELL) dolgozni azon, hogy ez megváltozzon. de a nagy egészet nézve talán nem az a legfontosabb, hogy az emberiség azon részének legyen kielégítve minden igénye, aki országúton szeretne edzeni (nyiltvízben sem edzenek a triatlonisták, hanem medencébe mennek, ugye? ja de ők csak triatlonisták....) hanem mondjuk - figyelem, nagyon demagóg leszek, de direkt - mondjuk az egészségügy legyen rendben, vagy az oktatás, vagy más, alapvető és mindenkit egyformán érintő szükségletek. és ha ezek már rendben vannak, akkor lehet kezdeni azokkal a réteg igényekkel is valamit, hogy a triatlonista a nyilvízben akar edzeni a Dunán Kopaszi gátnál, mert neki az van közel, vagy a bringás a 11-es úton akar edzeni, mert neki az van közel.
azt nem értik meg sokan (fel sem merül, vagy ha igen, akkor az személyt érintő sértés) hogy akkor, hogy ha te edzeni akarsz és nincsenek meg a feltétele az edzésenk a közelben, akkor nem csak az a megoldás, hogy CSAKAZÉRTIS megcsinálod, hanem az is, hogy más hobbit választasz. ha úszni akarnál de uszoda csak a szomszéd városban lenne, akkor kiásnád a főúton az egyik sávot, és megvárnád, míg tele esik esővel?
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
INTELligent
senior tag
Holnapra tervezek egy nagyobb kört, vagy Nagy-Kopasz lesz, vagy Dobogókő környéke (ezen lehet rövidítek) montival. Még egyik helyen sem voltam, aki esetleg nem olyan rég volt, tud visszajelzést adni, hogy nincs-e lezárás/akadály/vízmosás/stb, ami akadályozhatna?
f4lcon: teljesen egyetértek. Annyit tennék esetleg hozzá, hogy szerintem egy dolog van, amire mindenkinek figyelnie kellene (meg a KRESZ is elvileg ezt írja elő), hogy mindenki figyeljen a másikra. A gyalogos a biciklisre és viszont (ha valaki nem annyira biztosan teker, pl. idős, beteg, vagy nincs önbizalma, akkor meg kiváltképp), ugyanez igaz a gépjárművel közlekedőkre és a bringásokra is. Pl. ha nagyon rossz az út (és nincs bicikliút), akkor ne értse meg mindenki, hogy én sem az út legszélén megyek, ahogy amúgy egy gépjármű sem.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #179232 üzenetére
A búzatermelés, vagy általában a mezőgazdaság más történet, így szerintem nem lehet ehhez hasonlítani. (Családok, közösségek gyakran a "vidék" megélhetése a tét, támogatások által erősen torzított piacokról beszélünk ahol egyszer bíztatnak, támogatnak húzz bele mert kell a termény, lesz pénz belőle, aztán meg elvárnák gyújtsd fel és egyből termessz teljesen mást, időjárásnak való kitettség, stb.)
Ami meg a stadion vs. egészségügyet illeti, szerintem még az sem annyira fekete fehér mint amennyire egyesek nyilvánvaló érdekből próbálják velünk láttatni. Gondoljunk itt csak a civilizációs betegségek arányára az össz-ellátandó lakosság körében, máris elgondolkodhatunk, hogy tűzoltó felszerelésre költsünk, vagy helyette inkább előzzük meg a tüzet...még így, a foci erős túlreprezentáltságával együtt is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #179234 üzenetére
Elnézést de ez most nem sikerült a részedről. Kolléga csak analógiát próbált mutatni, de sajna a tapasztalatom , hogy ezt kiforgatják,mint ahogy te is, de egyébként is az írás amire akarat mutatni az lenne a lényeg. A többi meg demagógra sikeredett. És bocsáss meg, hogy leírtam... U.I: Aki akarja az érti,aki meg nem hááát....
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Ilyen hozzáállással ami most van nem sok Valter Attilánk, Dina Mártonunk lesz sajnos. Az országúti kerékpározás egy elég spéci sport, nem tudsz neki pályát építeni, mint az úszásnak, focinak vagy akár egy DH bringásnak. Elég kevés hegyünk van és sokra nem is visz jó minőségű út. Pl. Bánkút hiába lenne fasza országúti kerékpáros hely, mert kevés az úton a forgalom, 920m magasba visz fel stb., de olyan ótvar minőségű az út az Ómassai elágazástól és Mályinkáról is, hogy szinte senki nem megy arra tekerni országútival. A Bükki aszfaltozott erdészeti utak nagyrésze pedig már rég nem egybefüggő aszfalt. Gondolom az ország többi részében sincs ez másképp. Szóval a meglevő országúti bringával is járható utakat kell használni. Engem csak egy dolog szokott zavarni az országúti bringás edzésekben m, amikor nem egymás után, hanem egymás mellett mennek, na az tényleg faszság. Nekem nincs országútim, de sokszor megyek országúton, kevés a rossz tapasztalat szerencsére,mert alig van kerékpár út . Viszont sok olyan helyen tiltják a kerékpáros közlekedést, ahol a KRESZ szerint nem lehetne, mert túl nagy kerülő lenne kerekpárral.
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #179233 üzenetére
Én is gondoltam holnap menni egy kört holnap a Kopaszra. Szerintem most gáz az erdő, múlt vasárnap is teljesen korrekt körülmények voltak. Szerintem telejsen vállalható.
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
8 outis, ha egymásra rakja a kereket, akkor olyan hosszú, mint egy kamion. Ha bolyoznak, akkor kb egy nagyobb autó. Melyiket egyszerűbb megelőzni a másik(!) sávban?
Én nem bolyozok, mielőtt...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #179235 üzenetére
De hát az analógia sántít...legalábbis szerintem abban a 2 esetben. Búzát termelni nem olyan szabad választás mint hol kerékpározni, hisz mivel a mezőgazdaság erősen támogatott szektor, ők állami támogatással vannak egy egy termény felé terelve, majd aztán a nyakukon marad az egész...amúgy egész fejlett Európában ezt teszik a gazdák, nem csak a balkáni, mindent az államtól váró társaik. A második része az egészséges nemzedék vs. puccos egészségügy valóban kissé erőltetett, de kaptam az alkalmon kifejteni ezirányú véleményemet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
Ha őszinte akarok lenni akkor én már inkább örülök a rosszabb hegyi mellékutaknak, mintsem vágyom a sima aszfaltra. Sok helyen csakis azért nincs forgalom mert rossz az út a motorizált járművek számára. Gyakran megszállunk Sebesvíz, vagy Bánkúton,de ha oda egyszer faxa aszfaltot húznak és ráengedik a forgalmat is (Sebesvíz felé még csak Jávorkútig és Olaszkapuig mehetnek) akkor talán az lesz az utolsó, hogy ott nyugodtan kerékpározhatunk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mamboo
tag
Szeretném eladni a bringám, de fogalmam sincs mekkora a mérete
Mit és hogy mérjek rajta? -
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #179237 üzenetére
Beszámolók szerint a Naszály és a Börzsöny (alja) is teljesen jó, meglepő módon nincs sár. Szóval a Budai - hg, Pilis is jó lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #179236 üzenetére
tudom, a KRESZ mást mond, de főleg 2-4 kerékpárosnál igazából még jobb is lehet az egymás mellett menés, legfeljebb persze kettes sorban, vagy tőlem aztán 3 is lehet,ha elférnek a saját sávjukban... hamarabb megelőzi őket az autós, az meg talán jobb is, ha nem csábít sávon belüli előzésre, hogy úgyis elfér mellette. Én azt érzem, hogy az autósok nagy százaléka eleve nem ismeri azt a koncepciót, hogy a fékre is lehet lépni, ha olyan a körülmény, hogy nem tud biztonságosan előzni. Az oldaltávolságot is van, aki tartja, ő valószínűleg biciklizett már, és van, aki centizget, az meg úgy tippelem, hogy nem.
#179241mamboo : általában a középcsapágy tengelyétől a nyeregvázcső tetejéig adják meg a méretet, országútinál centiben, másoknál collban. De lehet, hogy valahol ott rá is van írva.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz Csokicsibesz #179237 üzenetére
Köszönöm Csokicsibesz és 6030D!
Csokicsibesz: Te mikor tervezel menni? Mondanám, hogy nagyon örülnék, ha összefutnánk akár csak útközben egy szakaszon, de nem tudom, hogy akarod-e, hogy feltartsalak .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mamboo #179241 üzenetére
Ha nincs ráírva mérd/add meg a virtuális felső csőhosszat, az elég lehet egy érdeklődőnek. Beárazásért meg irány a Beárazós témakörbe.
6030D...aszongya kollégám, hogy a tegnap nyakig sáros lett...aztán lehet csak túloz felettese vagyok. Azt mondta vannak gödrök annyira tele vízzel, hogy hátára vette bringáját. Kósdról ment...valamerre, elfelejtettem.
Ugyanakkor azt tapasztaltam, hogy a budai hegyek, legalábbis ez a BP-i, keleti oldal (HHH, János hegy, stb.) sokkal hamarabb száradnak mert nincsenek ezek a fakitermelő gépek által feltúrt katlanok, melyek kábé víztározóként viselkednek. ...na meg sziklásabb, kövesebb is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mamboo
tag
A "beárazást" merre találom?[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #179240 üzenetére
Nem hiszem, max a motorosok fognak arra menni. Nincs átmenő forgalom csak célforgalom. Javorkúton meg Bánkúton meg nincs ugye település csak szálláshely/kiránduló hely. Miskolcról pl. Szilvásváradra érdemesebb Barcika - Tardona felé menni autóval, mert sokkal gyorsabb, mint a kanyargós hegyi út.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #179249 üzenetére
Az elég is, mármint a motorosok...amit itt Dobogókő felé, vagy éppen ott Gyöngyös-Mátraháza-Parádsasvár(?) szakaszon művelnek...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)