- Yettel topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #144898 üzenetére
A normál (D3) az kb mindent levisz, csak büdös, meg sírnak tőle a fókák. Ez meg olyan, mint egy citromos lötty. Nyilván a kocsi motorterében a ráégett olajat nem fogja egyből lekapni, de ilyenre tökéletes. Én anno a Lidl-es láncmosó készülékbe(n) is használtam, olcsó, és ki lehet önteni a lefolyóba, mert nem okozol nagyobb kárt, mint amikor megmosod utána az olajos kezed.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
-
-=RelakS=-
veterán
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #144907 üzenetére
Hát nem tudom. A syncros az néma csendben ment. Ezt húsz méterről garantáltan meghallja a bringaúton kóválygó gyalog...
(DT P1800 SPLINE)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
nagyúr
-
Sleek
senior tag
Sziasztok szép napot.
Segítsetek légyszíves .
Nem tudom eldönteni mi legyen. Cx bringa vagy gravel.
Cx re azt mondják nem kényelmes.
Viszont ahogy néztem a cx bringákat, a homlokcső kb olyan hosszú mint a Merinda Sculturámon.
Azért gondolkodok a váltáson mert sok esetben kerülnöm kell a környéken 20-25 km t ,hogy elérjem a célom.
Pl ha Várpalotára megyek akkor azért a lőtéren féltem a 25mm es gumit azt országútin.
Azt nézegettem a gravel bringák több esetben ugyan azzal a felszereltséggel drágábbak mint a cx bringák.
Persze sokat olvasgattam már neten a bringákról ,de egyre kuszább lesz a dolog. Nekem kényelmes a scultura is . Ha ilyent adna a cx bringa akkor ok is lehetne. Viszont minden kereskedő a gravelre szeretne rábeszélni. Itt most nem tudom eldönteni ,hogy anyagi haszon miatt vagy tényleg ennyivel jobb a gravel.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
nagyúr
válasz Sleek #144911 üzenetére
Ha a kényelem számít akkor szerintem inkább gravel irányba menj. A CX az egy elvileg versenyzésre kitalált típus bár biztos van belőle is "komfortosabb" de a gravel legalább eleve túrázásra van tervezve.
Sajnos árban most a divatossága miatt kissé feljebb van mint a CX.
Miket nézegetsz és milyen ársávban?Més que un club!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144911 üzenetére
a CX gépeknél általában jobban fókuszban van a versenyzés, ennek rendelnek alá dolgokat pl:
-magasabb BB, hogy nagyobb akadályokon is át tudjon menni
-gyorszár
-kisebb tyre clearance (vékonyabb gumikat fogad mint a gravel)
-magasabb/vízszinteshez közeli felsőcső, hogy hónod alá tudd venni - ez mondjuk bikepackinghez jól jöhetha nem akarsz cyclocross versenyekre menni, én is inkább a gravel irányba mennék, bár sajnos az áruk még mindig elég irreális egy sima országúti bringához képest, de általában a CX gépeknél is drágábbak kicsit.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #144873 üzenetére
Több változat van belöle.Sender CF 9.0 Team már más rugóstagokkal van.2018as modell amúgy.
-
Sleek
senior tag
válasz Napfénysüti #144912 üzenetére
Igazából nem olyan "nagy összeget " szánnék rá.
Jó lenne megúszni 300ezer környékén.
Konkrétan eddig csak azt néztem ami tetszik és árban is jó.Igaz ez cx bringa<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144915 üzenetére
300-ért ami vállalhatót láttam azok a
-merida silex 200
-kellys soot 30de itt meg kell jegyezni hogy ezek elég belépő szintű cuccokkal (claris, sora) szerelt cuccok, ami a vételár fényében, hát elég ciki...
én elvileg építeni fogok majd a tél folyamán egy gravel, de én leereszkedek az ebay/aliexpress bugyraiba is, csak hogy alacsonyabban tartsam a költségeket
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
HEAHEA
tag
válasz Sleek #144915 üzenetére
Szia! Egykor olvastam Bikemagon egy összehasonító cikket: gravel vs. CX. érdemes nézni, hátha találsz valamilyet akcióban. Külföldi, vagy hazai vásárlást tervezel?
-
samujózsi
tag
válasz Napfénysüti #144910 üzenetére
Hát ha Pest északi részén jársz, összehasonlíthatjuk
Nekem iszonyat hangosnak tűnt eleinte.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Sleek
senior tag
válasz FireKeeper #144916 üzenetére
Nézegetem én a külföldi oldalakat .
HEAHEA
Nem nem csak a magyar rendelés játszik.
Planet -x et is néztem .
Viszont gravelnek írják mégis a homlokcső 135mm az M méretnél.
Míg a merida gravelje 200mm felett van.
Az a furcsa ,hogy 130-140mm homlokcsőnél valaki gravelt ír valaki meg cx bringát a gyártók közül.
Ember legyen a talpán aki kiigazodik.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144920 üzenetére
a Silex ne legyen referencia szerintem, annak nagyon ormótlanul magas a fejcsöve. M-es méretnél (gondolom 170cm körüli mérethez nézel) 12-14cm között van az átlag fejcső hossz - persze hézagolókkal valamennyit tudsz tolni felfelé, bár sokat nem érdemes.
vannak a gravelek között is "sportosabb" geometriák is, amivel úton szép mély aeroba le tudsz menni, de gondolom azzal terepen nagyobb szívás.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Sleek
senior tag
válasz FireKeeper #144922 üzenetére
173 cm vagyok.
A sculturából s/m méretű kellett ami kényelmes nekem.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
nagyúr
válasz Sleek #144920 üzenetére
Ez mondjuk már 300 fölött van némileg de még aránylag korrekt cuccokkal: Canyon Grail AL 6.0
Sajnos ezek a gravel gépek tényleg elég húzós áron mennek.Més que un club!
-
Sleek
senior tag
válasz Napfénysüti #144924 üzenetére
Köszönöm elrakom akkor a könyvjelzők közé
Viszont valamiért sok bringánál nekem az 1x11 es hajtás rendszer nem tetszik.
A linkelt bringánál előny számomra a kompakt hajtás rendszer[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144925 üzenetére
másik dolog amit még érdemes figyelembe venni, az a hajtás. a legtöbb gyártó jobb híján csak ráhajít valami országúti szettet 50/34-es hajtóművel amit gravelen az életben ki nem tekersz. emiatt elég népszerű az 1X hajtás a graveleknél, bár árban azok nem a belépő szinten szoktak lenni.
specinek van a diverge comp ami gyárilag kisebb hajtóművel jön, árban kb ott van mint a lentebb linkelt canyon, bár cserébe nem hidrós tárcsával van szerelve.
ha esetleg építenél, egész vállalható áron van már 46/30-as hajtómű is
#144927: vázszettből nem nagyon van kínálat ami itthon beszerezhető és nem az irreálisan drága kategória, az csak a silex.
külföldről van pár opció, én egy olasz alu vázat néztem ki, meg hozzá majd egy alis karbon villa. illetve opció még a full kínai fullkarbon váz, de azért az is elég drága, és nagyon rizikós.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Sleek
senior tag
válasz FireKeeper #144926 üzenetére
Köszönöm .
Nézegetem majd az árakat mi jön ki olcsóbban Gyári vagy ha vázat veszek<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-
N2O999
tag
válasz FireKeeper #144929 üzenetére
Na igen, sajnos kompromisszumot kell kötni. Hajtásláncot könnyebben lehet cserélni komolyabbra, a pressfitről való váltás menetesre nem egyszerű történet. Viszont ha jól emlékszem a Canyon is pressfites.
Az utóbbi napokban pörgő témát nem szeretném nagyon felszínre hozni, de múlt hónapban az alábbi gépet 50 ezerért adtam el. Nyilván eléggé belépőszintű, de nem lehet egy lapon említeni a "45k fully" bringával...
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #144926 üzenetére
sajnos ezt tökéletesen leírtad - a hajtásgondot. Még olyan neves gyártók is, mint a Fuji, képesek el...tolni. 50-34 mellé 11-28. Terepen HOVA? vagy 36-46 legyen v akár 30-44. És simán indulhatna a sor 12t-vel.
Amúgy sem szeretem az extra pici lánckerekeket, ott azért már van némi "hatékonyságvesztés" egy 13-14t coghoz képest.
Most néztem árban a merlin& ribble és rose gravel kategóriás cuccait. Miért ennyire drágák?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nmate91
tag
válasz FireKeeper #144929 üzenetére
Nem nagyon vágtam mi ez, ránéztem. Ha jól látom, ha esőben nem megy sokat, akkor nem annyira vészes dolog.
-
Paxker315
addikt
válasz FireKeeper #144929 üzenetére
Ilyesmi lehet jó megoldás. Meg amennyire tudom, ezekben a csapágy külön is cserélhető, ami szintén előny (UT mellett ez a kedvenc érvem: 1500ft volt eddig egy szett csapágy hozzá, bár már 2ezer alatt nem látni )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
FireKeeper
nagyúr
válasz nmate91 #144934 üzenetére
én úgy tudom nem nedvesség, hanem terhelés, meg anyagfüggő. hajlamos nyikorgásra
#144931: a canyon menetes.
#144935: igen, ez a "threadfit" egy opció, de a sima menetest mégiscsak könnyebb cserélni/szervizelni.
#144932: én a 46-30 hajtást néztem ki 11-32 kazettával. elég jó range, és az alja olyan, hogy még megpakolt bicóval is felmegy a hegyre
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Csokicsibesz
tag
Na nekem nem jött össze az egy sor elfut több lánccal projekt. 11-13-on ugrik az új lánc, a többin fut szépen. 0.75-a láncnyúlás. Szóval egyhamar én sem fogok 1110 véleményt mondani, majd a köv sornál kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz Csokicsibesz #144938 üzenetére
én azt hittem ~0.4-0.5-nél illik láncot cseréli. Tehát mikor a 0.75 félig beleerőszakolható.
Meg akkor már azért zajosabb-hezitálgat néha.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #144940 üzenetére
Hjaa igen. Én kifejezetten egyenletesen és finoman hajtom az outit, kihasználom, hogy alkatilag a kétfejű combizmom és gluteusok nálam sokkal erősebbek, mint a négyfejű combfeszito . Sokszor inkább húzok, mert jól esik.
Ellenben a trekkinget városban taposom, néha rugdosva, sokszor kiallva. Ráadásul az agyvaltos, mégis kevesebbet bír a lánc. Bár havat, esőt is lát..
A tipikusan "rugdoso " kocabringas tud olyat is, hogy egyes szakaszokon már az 1.0 is beesik, máshol meg a 0.75 sem. Nem egyenletesen koptatjak a láncot.
Mellesleg a hajtastech és pedalozasi szokások finomitasa a hátsó gumik élettartamát is kedvező irányban befolyásolja. Emiatt szerintem megéri odafigyelni
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #144938 üzenetére
Én 0,5-nél cseréltem és tökéletes. Több helyen is azt olvastam, hogy 1x rendszereknél nem 0,75-nél kell cserélni.
https://barbieripnk.hu/
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #144942 üzenetére
A 0.5 azért sem jött volna össze, mert mire ezt olvastam már megvolt a nyúlása. Szervizben is azt mondták, hogy jó ez még, ne cseréljem. Most meg már cseszhetem. Remélem még egy 1.000-1.500 belemegy, akkor nem leszek olyan mérges. 3900 km meg fene tudja mennyi szint már így is benne van ebbe a hajtásban.
1x11-em van MTB-n ezt nem lehet egyenletesen terhelni. Ha nem használom a 11, 13-as sorokat akkor vízszintes helyzetbe nem nagyon megyek semerre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz N2O999 #144928 üzenetére
Szép kerékpár,gratula!
Csokocsibesz...én a tízest mindig 1,0-nál cseréltem és mindig elment a sor 2 láncot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Massmurderer #144914 üzenetére
Én megnyalom magam ha te vettél egy ilyet 4000 euroert. Amiket eddig linkelgettel...
Nem is vágom, hogy elkezdesz dhzni es rogton egy ilyen gép..Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
flash-
veterán
válasz Szteff2 #144819 üzenetére
Nekem Energizer plus tour van (37-622) baromi jó a gördülése, picit nehéz, de jó a defektállósága is,nekem bevállt,de terepen(könnyün se) már ne használd mert úgy jársz mint én( fejjel beleálsz a földbe aztán 1óra eszméletvesztés..)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
HEAHEA
tag
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #144943 üzenetére
Mi volt a gyári lánc? A mérőd milyen? Nekem alis van, az nem olyan "szigorú", mint a márkásak, ha ott beleesik a 0,75, akkor az instant csere. Szerencsére annyit van szervizben, hogy mindig figyelve van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz HEAHEA #144948 üzenetére
Egyelőre semmi, de sokszor rendelnék nem bringás cuccokat is és kb csak bringás webshopokat ismerek meg néhány kínait, itt meg ahogy elnézem van minden ami sport, szal érdemes lehet szétnézni az oldalon, ha valami olyant keresek. Le is mentettem könyvjelzőnek, köszi!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG