Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • deny330

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #125986 üzenetére

    Mondjuk igen, ezt megtudom érteni. Ha jól rémlik Strezi is mondta, hogy az XL-es méretű Canyon Spectral bringájával nincsen túl könnyű dolga. Egyébként ésszerű és logikusnak tűnik, hiszen egy kombi autóval is macerásabb a szűk részeken a kanyarodás, tolatás. Ami szembetűnik elsőnek a vázakkal kapcsolatban (főleg a Mondraker vázakra gondolok), hogy nagyobb méretekben tényleg bivaly hosszú az első háromszög. Foxy 29er :Y Kétségeim támadnak afelől, hogy ezzel hogyan lehet egy-egy technikás szakaszt teljesíteni. Főleg ha L-es / XL-es vázról beszélünk. Ettől függetlenül nem írnám le persze, csak így első ránézésre furcsa.
    A láncvilla hosszt azért nem feltétlen értettem, mert sok esetben tényleg csak pár centiméterről beszéltünk (bár tény, a 430 vs 495mm azért komoly különbség), ami így első hallásra annyira nem tűnik komolynak. Egy sűrűbb erdőben tudom elképzelni problémának (csak, hogy a saját környezetemből ragadjak ki egy kicsit), ahol a nagy tempó miatt fontos, hogy jól irányítható legyen a gép, és ne vigyünk el lehetőleg egy fát se. Pl ilyen körülmények között a fent linkelt Mondrakert sem tudom elképzelni egy kezesbárány gépnek. És visszatérve a lánchosszomra egy kicsit, akkor "434mm" a gyári adatok szerint.
    A 29-es vázakhoz annyit fűznék hozzá, hogy volt alkalmam kipróbálni egy Scottot (pontos típust nem tudok hirtelen), az rettenet nehezen fordult. Másfélszer akkora ívben kellett kanyarodnom, ha 180 fokot akartam fordulni az akkori 26-os Kellysemhez képest. Ettől függetlenül egyébként szívesen kipróbálnék ma egy modern 29er bringát, akár Enduro kivitelben is (ismételten megemlíteném a fent linkelt Mondrakert..). Bár egy 120/120mm-es trail gép vonzana inkább ezzel a kerékmérettel. Ahogy te is említetted korábban, a kerékméret sokat tud dobni a rugóút nagyságán érzetre.

Új hozzászólás Aktív témák