- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz nubreed #1089 üzenetére
Tudományosan?
Az nem elég meggyőző, hogy használtan megkapod azt a minőséget, amit a többszöröséért tudnád csak megvenni újonnan? Ez a szorzó legalább 2x, de inkább 3x. És minél több a rugózó elem, meg azok minél komolyabb szintet képviselnek, úgy egyre hajmeresztőbb bekerülési költségeik vannak, itt már 5-6x szorzó se ritka.
Elég ha csak felmész a Bikemag oldalára, elolvasod a legelső mtb tesztet, ami veled szembe jön (manapság már szinte kizárólag össztelós gépeket tesztelnek) és magad is láthatod, hogy újonnan 700-1200k között mozognak és ezek még mindig nem a high-end kategória, "csak" az ajánlott, ha vki komolyabban sportol vele.
Na ugyanezeket a gépeket használtan megkaphatod 400 alatt is bőven.A vásárlási szempontok teljes mértékben a felhasználástól függenek.
Ha te neked a legkomolyabb felhasználásod egy dimbes-dombos hétvégi pár órás túrázás, oda megsúgom még egy közönséges 50-60k-s Neuzer is megteszi, ha a fogadhoz vered a garast. Nem lesz benne nagy öröm, de nem fog azonnal szétesni alattad. Acera/Alivio felszereltség is teljesen megfelel, igazából pont ezt tudja, hogy néha elviszi az ember kirándulni oszt ennyi. Én Shimano Tourney-vel (a létező leggyengébb szint) mentem eleinte teljesítmény túrára és elárulom, h tette a dolgát. Persze ma már kicsit kotyog a kanala, meg cseréltem a görgőket, stb.Viszont használtan kaphatsz jobbat is: olyan első villa, ami már mozog is érdemben és csillapít; olyan hajtómű, ahol a lánctányért nem hajtogatod bele az első váltóba; olyan váz, amin kiállva tekerve a felnifékbe nem hajtogatod bele az kerekeket, stb stb.
Szóval kellően erős szerkezetek ahhoz, hogy ne a bringa jelentse a szűk keresztmetszetet a terepen.
És akkor még nem beszéltünk terepről, mert gondolom nem akarsz leszállni a bringáról és tolni mondjuk egy köves lejtőn, vagy egy emelkedőn.Had mondjak egy autós analógiát (ne a vételárakat nézzük, mert nem pont ugyanazok az arányok):
lehet Reanult Thaliával is rally-zni a Mecsekben, de igazából az a kocsi semmire nem való.
Olyan, mint a nagyáruházi bicikli.
Aztán ott van a Suzuki Swift (a régi), ami kiszolgál a mindennapokban, egyesek széthajtják, meg megpakolják, mint a málhás szamarat és bírja is egy ideig. De erősen a határon mozog, olcsó alkatrészek vannak benne, nem lepődünk meg a selejtarányon, meg az anyaghibákon, stb. Izeg, mozog az egész kocsi, nem alkotnak olyan merev egységet az alkatrészek, és még folytathatnám napestig.
Nyilván nem Suzuki Swift-tel szeretnénk elindulni egy országjárásra kirándulni, vagy nem ezzel szeretnénk kimenni a pályára csapatni neki.
És akkor kategóriát váltunk és jönnek a sport eszközök, mint kocsiknál mondjuk egy Subaru Imprenza, abból is a gyárilag tuningolt verzió, nem az utcai. Na ez üzemszerűen elviseli a Mecsekrally-t.És itt a kulcsszó az üzemszerűen. Mert lehet a Suzukival is menni egy éleset a Mecsekben, egyszer. Aztán annyi neki. Mert a rally autó se különbözik az utcai társától felépítésben, ugyanazokból az elemekből épül fel mindkét autó. Csak egy rally autóban komolyabb alkatrészek vannak, nagyobb igénybevételre tervezve.
Pl ott a felfüggesztés, azon belül a lengéscsillapító. A Suzukiban is ugyanolyan van, mint a Subaruban. Csak a Suzukié gallyra megy egy éles menet után, felforr benne az olaj, elfáradnak a szelepek, stb.
Az Imprenzában meg párhuzamosan több, jobb egység van, terhelés megosztással, hűtéssel, stb.Nem tudom sikerült-e érzékeltetni a különbségeket.
A drágább bicikli nagyobb igénybevételeket is elvisel szó nélkül, míg a belépő szint ezt nem biztos, h kibírja hosszú távon. Rövid távon se. És nem tudni mi és mikor fogja megadni magát rajta, ha nem üzemszerűen használod.Te miért vennél mégis Reanult Thaliát újonnan, ha azért a pénzért már autót is lehet kapni használtan?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen