Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz nubreed #1089 üzenetére

    Tudományosan?
    Az nem elég meggyőző, hogy használtan megkapod azt a minőséget, amit a többszöröséért tudnád csak megvenni újonnan? Ez a szorzó legalább 2x, de inkább 3x. És minél több a rugózó elem, meg azok minél komolyabb szintet képviselnek, úgy egyre hajmeresztőbb bekerülési költségeik vannak, itt már 5-6x szorzó se ritka.
    Elég ha csak felmész a Bikemag oldalára, elolvasod a legelső mtb tesztet, ami veled szembe jön (manapság már szinte kizárólag össztelós gépeket tesztelnek) és magad is láthatod, hogy újonnan 700-1200k között mozognak és ezek még mindig nem a high-end kategória, "csak" az ajánlott, ha vki komolyabban sportol vele. :)
    Na ugyanezeket a gépeket használtan megkaphatod 400 alatt is bőven.

    A vásárlási szempontok teljes mértékben a felhasználástól függenek.
    Ha te neked a legkomolyabb felhasználásod egy dimbes-dombos hétvégi pár órás túrázás, oda megsúgom még egy közönséges 50-60k-s Neuzer is megteszi, ha a fogadhoz vered a garast. Nem lesz benne nagy öröm, de nem fog azonnal szétesni alattad. Acera/Alivio felszereltség is teljesen megfelel, igazából pont ezt tudja, hogy néha elviszi az ember kirándulni oszt ennyi. :) Én Shimano Tourney-vel (a létező leggyengébb szint) mentem eleinte teljesítmény túrára és elárulom, h tette a dolgát. Persze ma már kicsit kotyog a kanala, meg cseréltem a görgőket, stb. :)

    Viszont használtan kaphatsz jobbat is: olyan első villa, ami már mozog is érdemben és csillapít; olyan hajtómű, ahol a lánctányért nem hajtogatod bele az első váltóba; olyan váz, amin kiállva tekerve a felnifékbe nem hajtogatod bele az kerekeket, stb stb. :D
    Szóval kellően erős szerkezetek ahhoz, hogy ne a bringa jelentse a szűk keresztmetszetet a terepen.
    És akkor még nem beszéltünk terepről, mert gondolom nem akarsz leszállni a bringáról és tolni mondjuk egy köves lejtőn, vagy egy emelkedőn.

    Had mondjak egy autós analógiát (ne a vételárakat nézzük, mert nem pont ugyanazok az arányok):
    lehet Reanult Thaliával is rally-zni a Mecsekben, de igazából az a kocsi semmire nem való. :C
    Olyan, mint a nagyáruházi bicikli.
    Aztán ott van a Suzuki Swift (a régi), ami kiszolgál a mindennapokban, egyesek széthajtják, meg megpakolják, mint a málhás szamarat és bírja is egy ideig. De erősen a határon mozog, olcsó alkatrészek vannak benne, nem lepődünk meg a selejtarányon, meg az anyaghibákon, stb. Izeg, mozog az egész kocsi, nem alkotnak olyan merev egységet az alkatrészek, és még folytathatnám napestig.
    Nyilván nem Suzuki Swift-tel szeretnénk elindulni egy országjárásra kirándulni, vagy nem ezzel szeretnénk kimenni a pályára csapatni neki.
    És akkor kategóriát váltunk és jönnek a sport eszközök, mint kocsiknál mondjuk egy Subaru Imprenza, abból is a gyárilag tuningolt verzió, nem az utcai. Na ez üzemszerűen elviseli a Mecsekrally-t. :K

    És itt a kulcsszó az üzemszerűen. Mert lehet a Suzukival is menni egy éleset a Mecsekben, egyszer. Aztán annyi neki. Mert a rally autó se különbözik az utcai társától felépítésben, ugyanazokból az elemekből épül fel mindkét autó. Csak egy rally autóban komolyabb alkatrészek vannak, nagyobb igénybevételre tervezve.
    Pl ott a felfüggesztés, azon belül a lengéscsillapító. A Suzukiban is ugyanolyan van, mint a Subaruban. Csak a Suzukié gallyra megy egy éles menet után, felforr benne az olaj, elfáradnak a szelepek, stb.
    Az Imprenzában meg párhuzamosan több, jobb egység van, terhelés megosztással, hűtéssel, stb.

    Nem tudom sikerült-e érzékeltetni a különbségeket. :)
    A drágább bicikli nagyobb igénybevételeket is elvisel szó nélkül, míg a belépő szint ezt nem biztos, h kibírja hosszú távon. Rövid távon se. És nem tudni mi és mikor fogja megadni magát rajta, ha nem üzemszerűen használod.

    Te miért vennél mégis Reanult Thaliát újonnan, ha azért a pénzért már autót is lehet kapni használtan? ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák