- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #203 üzenetére
ó de csúf... fogadd gratulációm, gyönyörűséges
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #204 üzenetére
Kőőszi
Egyébként hogy nehogy megszóljatok, hogy miért használom "országútinak", itt egy kép, voltunk a K3 on, úgyhogy megvolt az első nagyobb bevetése a gépnek.. 73 km hegyen völgyön, mondjuk már 45km nél úgy éreztem magam mint aki 150 nél jár a terepviszonyok miatt.. kapott komolyakat, volt ahol 40 centis sziklán bucskáztam át mert lecsúsztam az ösvényről.. mészköves iszonyat lefelék, dagonya, stb.. kis 8 as ment a hátsó kerékbe, egyébként jól teljesített.
Itt még a karbon cső van benne.. egy dirt nyeregbilinccsel, mert nem tudtam vele mit csinálni, hogy ne csússzon le. Mondjuk nem csak ez miatt cseréltem le..
Mennyire másképp fest ezzel a gumival..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #205 üzenetére
igen, így szimpatikusabb néztem én is a vékonka gummát, de hát van, hogy az kell nagyon tetszik a gép továbbra is, sok jó km-t vele. Téged ismerve a karbantartással nem lesz gond
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
galaktikus
aktív tag
válasz ---Lasali--- #203 üzenetére
Mivel tekerted be a láncvillát? Az szigszalag, vagy csak nem kormányszalag?
Én is ilyenre akarom megcsinálni az enyém, nagyon tetszik!Rizsa: 5800x -b450 tomahawk max - 2x16 Gb 3200 Mhz Crucial Ballistix Sport AT - Gigabyte 6700 XT gaming oc Productivity: MacBook Pro 13" M1 Apple Silicon
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz galaktikus #207 üzenetére
Belső gumi. De ez már a 4. verziós finomított módszerem, mert már 6 éve ezt a láncvilla védő módszert használom. Előnye, hogy gyakorlatilag ingyen van mert rossz belsőkből akármennyit lehet gyártani, 1 darab 5ft os kötegelő kell csak hozzá.. valamint le lehet törölni ellentétben a neoprén szarokkal, nem jön le (már ha ügyesen rakod fel) valamennyire csillapítja a lánc csapódását is mivel gumi.
[ Szerkesztve ]
-
galaktikus
aktív tag
válasz ---Lasali--- #208 üzenetére
Komolyan? Gumibelső?? De durva.. és csíkokra vágod, vagy hogyan? Ha nem titkos a módszer igazán megoszthatnád
Ez nálam nagy dilemma volt mindig, mert a gyári védők nem olyan jók, általában nem is elég hosszúak mint kéne.. szóval nem igazi.. meg nem is ilyen szép..
szerk.: na ja meg az is nagy előny, hogy le lehet törölni.
[ Szerkesztve ]
Rizsa: 5800x -b450 tomahawk max - 2x16 Gb 3200 Mhz Crucial Ballistix Sport AT - Gigabyte 6700 XT gaming oc Productivity: MacBook Pro 13" M1 Apple Silicon
-
válasz GeneraL_XTX #163 üzenetére
Nem tudom mi történt vele, de sugár-irányban el volt repedve 3-4 helyen kb 0.5-1 centit, 1 helyen pedig vagy 2cm hosszan, és körbe az egész menet mentén, ami így lötyögött...
Mivel papír az egész váz, a hegesztő srác így tudta megoldani.
Mondtam neki, hogy inkább ronda legyen, és nyugodtan áldozza be a csavart, de ne repedjen tovább.
Max használom a másik kulacs-helyet.A probléma most az, hogy találtam még egy repedést a másik csavarnál is
Szóval a jövő héten az jön, szerencsére nem nagy 2-3 milis, de jobb korán megfogni, és egybe le lesz utána festve az egész cső, majd matrica, és egy vékony lakkréteg, utána kap egy kis polírpasztát az egész váz, és ezt leszámítva hibátlan lesz. Ezt a hibát meg tulajdonképpen pont lesz.romEz van, szar az élet.
Ha valaki nagyon megsajnálna, és éppen nem tud mit kezdeni a pénzével, akkor van egy patika váz ebay-en
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
aha
épp teszteltem, hogy bírja-e a hegesztés, és mentem egy gyors karikát meló előtt.
találtam egy általam elkövetett összeszerelési hibát, amit az előbb orvosoltam, szóval holnap reggel (meló előtt ) letekerek Füredre.
Nagyon fúrja az oldalam a kíváncsiság, hogy mennyi idő lesz oda-vissza.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz galaktikus #209 üzenetére
Hát nem védi szabadalom.. úgyhogy elmondhatom.. Azt hiszem 100 grammos országúti CST ből csináltam ezt ami a képen van, az öntés sorjánál végig vágtam az a jobb meg szebb szerintem, ami kicsit fényes csúszós belső, szóval ami szintetikusabb kínai cucc, aztán utána megint végig vágtam, pontosan már nem emlékszem hányszor, de kb 4 centis szalagot vágtam belőle. Aztán most a legjobb módszer az, hogy a láncvilla végénél kezdem, saját magára ráhajtom, hogy fogja magát, aztán jó erősen végig hajtom hogy a felénél kb kevesebb legyen az átfedés, aztán a végénél meg, a középrész fele egy kábel kötegelővel megszorítom, és ennyi..
Régen az első verzió az nem volt ennyire hatékony, első verziónál nem hajtottam rá saját magára a kezdésnél, hanem szigetelő szalagoztam, majd a végén is szigetelőszalag, de az felbomlik, feloldja az olaj, napsütés, stb. Aztán eszembe jutott hogy magára hajthatnám mint a bandázsolásnál, de a végén még mindig szigetelő szalag volt, aztán utána lett könnyebb verzió, hogy szalagokat vágtam a belsőből, majd a végleges, a ráhajtós, és kábelkötegelővel lezárós.
[ Szerkesztve ]
-
beci
őstag
Erre valaki esetleg?
[link]Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz ---Lasali--- #205 üzenetére
Épp akartam küldeni a "fejmosást" a slick-ért, mikor megláttam a következő hsz-ed.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #205 üzenetére
Mi lett a karbon nyeregcsöveddel?
-
-
beci
őstag
Lecsúsztam a szerkesztésről...
Tudnál ajánlani szettet a légtelenítéshez,és a feltöltéshez?
Először elvinném szerelőhöz,ott megnézem hogy csinálja,de a későbbiekben magam szeretném csinálni.
Hayes Dyno Sport fék.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bent van a hátizsákomba hogy beviszem egyik szerelő haveromnak, csináljon vele amit akar, ő régen nagy bringa átalakító, könnyítő volt.
Felkaptam rá a vizet, nem tudtam megoldani hogy ne csússzon le..
Két lehetőség volt, vagy recsegett a cső, vagy csúszott befele folyamatosan, olyan 10km -> 5mm becsúszás.
Próbáltam az elején zsírt, aztán szárazon, modell lakkal (na ez megfogta de úgy recsegett hogy a saját gondolataimat nem hallottam.. ), aztán 2 féle fogkrémmel, polír pasztával, durvább polír pasztával (na ez újra megfogta, de megint úgy recsegett hogy az nem hétköznapi..).
Próbáltam még tovább gondolni a dolgot, bilincs nélkül lötyögött kicsit a nyeregcső a vázban, gondoltam ki kéne bájlagolni a vázat kisebb átmérőre, de nagyon vékony alu szalag épp nem fért be mellé..
Aztán mivelhogy mentünk a versenyre, meg már valamit kellett vele kezdeni, levettem a 23 grammos gyorszáras bilincsemet, felkerült egy kb 3 szor olyan súlyú, brutál erős szorítású bilincs, egy dirt vázról.
Na ha ezzel meghúztam, akkor nem csúszott le. Viszont észrevettem valamit.. hogy ahol a váz meg van vágva, ahol össze húzza a bilincs, ott a vágatot belehúzta a csőbe a bilincs, szóval a karbon csőbe nyomott egy egyenes részt, tehát a kör keresztmetszetű cső, a szorításnál egy 40 foknyi részen elvesztette a kör alakját, és lett benne egy egyenes rész. Tehát szerintem nem is igazán a szorító erő növelése fogta meg a csövet, hanem ez a torzult állapot. Ami veszélyes, mert ezen a helyen iszonyat stressz pontot kapott a karbon cső, és akármikor kigyengülhet elszakadhat benne szál, aztán eltörik. Na most ez nem biztos, lehet nem törne el alattam soha, de minden esetre idegesített, meg hogy a bilincset is le kellett cserélni.
Tehát egy másik bilincset mindenképp kellett volna venni. Na de igazából nem is ez volt a döntő ok a cserére.
Szóval a másik dolog..
Ez egy olyan cső, aminek a feje is karbon. Mert a legtöbb karbon nyeregcső olyan, hogy csak egy cső, és bele van ragasztva egy alu fej a bilinccsel. Na de itt a fej is karbon, és csak a bilincs alu.
És ez újabb problémát indított el, ugyanis annyira rugalmas ez a karbon, hogy a feje is mozog, viszont az alu bilincs alkatrészei nem mennek vele, mert a két csavar szorítási pontja fizikailag nem ugyan úgy viselkedik rugalmassági szempontból, ennek az a következménye hogy megnyílik a bilincs, elengedi azt hiszem elől a nyeregpálcát, pl egy döccenőn, és olyan érzeted van a fenekeden keresztül, mintha most tört volna el a hátsó tengely...
Na erre én meghúztam jobban a bilincs csavarjait (nem veszettül, 6-7Nm el..), aminek az lett a következménye, hogy a bilincs felső része elgörbült, utána ment a két csavarnak.. mert a középső része annyira bután volt megtervezve, hogy nem volt semmi tartó ereje ilyen irányba.. kellett volna, mert a csavar a feltámasztás után húzta a bilincset...
De a meghajlás miatt nem is fogta igazán jobban a nyerget, tehát ugyan így megnyílt, csak most már az a kockázat is benne volt hogy a bilincs is eltörik..
Szóval ezért került ki a bicikliből.. és kapta meg ezt az alu csövet, ami egy megbízható, minőségi termék.
Még volt egy olyan feltevésem a becsúszásra egyébként, amit leírok, mert szerintem érdekes, és egyben megmutatja hogy kicsit veszett ötlet ez a vékony karbon csövet fogassuk be az alu vázba sztorit..
Szerintem nem feltétlen azért csúszott be a nyeregcső mert lakkozott felület és nem szorul bele a vázba..
Hanem mert ahogy a rugalmas csőre ráülsz, vagy kap egy nagyobb terhelést (döccenő..) a keresztmetszete megváltozhat feltevésem szerint.. tehát felvesz egy ovális formát, és ez nyitja meg a bilincset-vázat, majd mikor lemegy róla a terhelés akkor újra kerek alakot vesz fel, és eközben csúszik be. Mert amikor lakk tartotta, akkor végig hosszan lehetett érzékelni a recsegést a vázban, szóval végig az egész cső torzul..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #222 üzenetére
az igen... ennek aztán volt sztorija
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
dqdb
nagyúr
válasz ---Lasali--- #222 üzenetére
Nem értem a problémádat, hiszen alacsony súlyból kaptál egy környezetéhez automatikusan igazodó nyeregcsövet: mire felérsz a hegy tetejére, lejtőzős pozícióba süllyed vissza, és nem kell kézzel leengedned Nekem is volt (pontosítva a szekrényben van) egy ilyen adaptív csodám, az a 2 csavaros rögzítésű Ritchey cső 10-15 km után garantáltan dirtös dőlésszöget vett fel. Próbáltam olyan nyereggel, aminek nem sajnáltam a pálcáit, izomból meghúzni, de úgy sem működött.
Az a tippem, hogy a nagy nyeregcsőátmérő miatt (kép alapján 31.6 mm a tippem, esetleg 30.9 mm) magának a csőnek a falvastagságát vékonyabbra vették, mint egy 27.2 mm-esnek, hogy tudják a súlyt tartani, és az így bosszulja meg magát nálad. Nekem a 27.2 mm vastag Syntace nyeregcsővel semmi problémám nincsen, nem látni rajta torzulást, és stabilan tart egy alap Kona csavaros bilinccsel. Ennek csak a cső része műanyag, a feje alumíniumból van, az olyan konstrukció megvételén, mint a tiéd, tovább gondolkoznék, mint ezen (itt nem volt sok kérdés, kifutó modellként olyan mélységbe volt leárazva, hogy annyiért egy jobb nevű alumínium nyeregcső sem jött volna ki).
madmike: van egy nyeregcsövem, ami a feltételrendszeredet tökéletesen kielégíti. Ritchey márkájú Kicsit komolyabban: ha eljössz érte, a tiéd, én csak azért nem vágtam még ki a kukába, hogy legyen egy biztonsági tartalék.
No, akkor induljunk hegyet mászni.
#225: öööö, ebben az esetben nagyon cserbenhagyott a szemem, teljesen másnak tűnnek az arányok, mint az én bringámon
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
27.2 es ez a cső is én az előbb leírt tapasztalataim alapján, pont hogy a kis átmérős karbon csövekre tippelem ezt a hibát. Lehet a te 27.2 es csöved valami brutális falvastagsággal dolgozik.
Barátomnak egy syntace 34.9 es karbon csöve van, a syntace jófajta bilincsével, na az kirobbanthatatlan dolog..[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz ---Lasali--- #225 üzenetére
Hmm, gondolkoztam, jobb utólag, mint soha Hülyeséget írtam az előbb, és neked van igazad a minél vékonyabb annál nagyobb falvastagság kell dologgal. Hirtelen beugrott, hogy korrekt specifikációs táblázatot publikáló cégeknél többször láttam már, hogy a kisebb átmérőjű nyeregcsőnek nagyobb volt a tömege adott gyártó adott modelljén belül, mint a nagyobb átmérőjű.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dany27
őstag
Hello
Van egy BBB WindRush(15cm) mini pumpám.
Amivel akadt egy kis gondom.
Ha auto szelepet szeretnék vele pumpálni akkor a Prestahoz való szelepen kiereszti a kerékben lévő nyomást.
Viszont a Presta része tökéletesen működik azt simán pumpálok vele kő keményre.Találkozott már valaki ilyennel?
-
-
dany27
őstag
válasz ---Lasali--- #228 üzenetére
Próbáltam szét szedni, de addig jutottam hogy leszedem a fejet ami lefogja a két kis gumi hengert a szelepeknél és se tovább.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #222 üzenetére
Akkor nem tartok igényt a leszuperált nyeregcsövedre.
Az új akkor kevésbé értékes (jobb kifejezés híján)? Mert gondolom azt nem lehet így lazán rámondani, hogy jobb az egyik, mint a másik.
Minő véletlen, éppen passzol a bringa színvilágába.[ Szerkesztve ]
-
Daniel Alves
őstag
Korábban sok "vita" volt abból ,hogy melyik a legjobb nyereg. Országútira ki milyen tud ajánlani?
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az új az kétszer annyiba került.
Gyárilag titán csavarokkal van, ez egy elég minőségi cucc, A4 es oldalnyi használati út mutatót kaptam hozzá képekkel, ábrákkal. Bescannelném mert érdekes, de a multi funkciós konicám fél éve a szervizben van.
Egyébként ez pár centivel hosszabb, mert 400mm hosszú, pont annyi, a pálca felétől mérve. És csak 17 grammal nehezebb a karbonnál.Daniel Alves
SLR Trans AM és társai, nekem ezek jöttek be mint ahogy sok élversenyzőnek is. Teljesítmény orientált könnyű cuccok, jól lehet vele kontrollálni érezni a bringát, előre hátra középre ülni rajtuk, ahogy kívánja az épp alkalmazott technika.
Pro Turnix féle nyergek is jók, mondjuk az SLR ről van koppintva, haverom vett egyet, neki volt sok féle SLR nyerge, azt mondja ez a pro még azoknál is jobb.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
urak,
konnyu terepre kellene vmi onjavito, loves es szurasallo gumifeleseg....csapattam egy tok jot, csak a vegen pupu lett [link]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mr.Csizmás #234 üzenetére
Töltess vagy tölts Slime ot a belsőbe, az a tüskéket meg szokta fogni, max elmegy egy fél bar a gumiból. Vagy vehetsz defekt védő szalagot, ezt a belső és a külső közé kell berakni, a futó felület túl oldalára. Valamint létezik defekt álló külső gumi is, van amelyiknek csak olyan kevlár szövése van, ami próbálja megállítani a tüskét, üveget, de a biztos az az aminek van egy erős gumi rétegje a futó felület alatt. Smart Guard
Gondoltam már rá hogy valakinek aki mániákus defekt gyűjtő egyszer összerakok egy ilyen kombót, hogy smart guardos gumi, defekt védő szalag, meg slime a belsőbe. Aztán akkor jönne Mörfi, és egy kő kivágná a gumija oldal falát.
Egyébként egy defekttől még ne ijedj meg.[ Szerkesztve ]
-
beci
őstag
válasz Doki-HUN1978 #221 üzenetére
Akkor gondolom speciális szerszám nem kell.
Valami képekkel illusztrált útmutatót fellehet lelni valahol?Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
hoffman_
nagyúr
urak,
megtaláltam a sárvédőmet. fendor bendor 3. két gond van vele. az egyik, hogy ez a műanyag vacak nem ér 5000 forintot, a másik, hogy nem lehet kapni itthon. a guglit már végigböngésztem, de nem jutottam előbbre, miszerint is: ehhez hasonló, de inkább egyező kialakítású cucc kellene, elérhetően az országban, esetleg emberi áron.
valakinek ötlet?
ui.:
pedig ezért így, ebben a színben 3 ezret simán adnék
ui2.:
3 juró a worldwide shipping, de 18 eurót ezért leszurkolni fizikai fájdalom lenne, hiába tetszik és kell...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
-
galaktikus
aktív tag
Ilyen nem létezik emberi áron?? Bakker.. nem gondoltam, hogy ennyire drága egy állítható nyeregcső..
Rizsa: 5800x -b450 tomahawk max - 2x16 Gb 3200 Mhz Crucial Ballistix Sport AT - Gigabyte 6700 XT gaming oc Productivity: MacBook Pro 13" M1 Apple Silicon
-
nagyúr
válasz galaktikus #242 üzenetére
Ez egy olcsó darab. 200 dollárról indulnak jellemzően. Van csak MCU-s típus is, 40 dodó körül, de az olyan is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
amargo
addikt
válasz ---Lasali--- #235 üzenetére
Páromnak ilyet raktam össze, miután tavaly minden nap vagy 5 lyukat csinált egy Marathon Racer, 35-622 külsőre. Igaz ebben csak race guard van. Ezért kapta meg a szalagot is, slime is van már benne.
Ennél a képnél pont nem volt slime csak egy vékony outis szalag, azóta belevaló vastagságú szalag van benne.
[link]
Előtte pár nappal felütötte a hátsókereket és az összes slime kifolyt, megnéztem volna ezzel mit kezd[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-=Vacsek=-
senior tag
hali. fateromnak keresek vmi kerot. 150k max. 50 éves időnként szeretne eljárni aszfaltos utón tekergetni. régen sokat keroztam de mára nem vagyok tisztába se az árakkal se a minőséggel.
-
Katsu
aktív tag
Sziasztok,
Erről tudnátok valami véleményt alkotni? A kerékpár 2011-es gyártmány. Mostanában 100.000 körül van újonnan, ha kapható. Papírok nincsenek róla, de hajlandó az eladó adás-vételit írni. Mit gondoltok? Megéri az árát?
Köszönöm. -
Cathfaern
nagyúr
Beszereztem egy Selle SMP Trk nyerget (Extrához képest annyi csak a különbség, hogy kicsit szélesebb, ellenben ez akciósan volt a boltban), viszont egyelőre nagyon nem vagyok vele megelégedve. ~100km van már benne. Igazából hol kéne ezen ülni? Fent a hátsó "dombokon", vagy belesüllyedve a mélyedésbe? Előbbi kényelmes lenne, azonban onnan mindig lecsúszok. Viszont ha a mélyedésben ülök, akkor pont azokat a részeket nyomja, amiket elvileg nem kéne neki Vízszintesre van beállítva amúgy a nyereg, távolságot elsőre a régi nyereg alapján lőttem be, aztán próbáltam kicsit közelebb húzni, de sehogy se akar jó lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó