-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joe 89
tag
-
nagyúr
válasz peter9228 #450 üzenetére
A 10-15k hogyan értendő? Egy darab fék? Szerelve? Egy darab fék tárcsával? Első-hátsó komplett szett? Első-hátsó tárcsával? Használt is szóba jön vagy csak új?
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
amargo
addikt
Hi!
kollégám ajánlotta a napokban, hogy a vedofelszerelesek.hu vett napszemüveget és milyen jó. Felpróbáltam és tényleg elég jó.
Én amúgy egy SH+ Szemüveget használok, de ez is 10e alatti.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Kashim
őstag
Épp tegnap tüdőztem le félig egy szúnyogot. Ideiek jó méretesek ráadásul. Hát nem volt kellemes, majdnem megburultam utána. Többet nem zihálok felfelé menet erdőben az tuti. Inkább leszállok azt tolom.
+ A homlokba csapódó cserebogarak is tudnak jó kis nyomot hagyni. Hál'isten idén nem volt annyi.[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
Végül vettem egy ilyet Molyslide 634 ez volt. Ha nem jó kukás, majd kiderül.
Hope was the right choice, and it always will be.
-
nagyúr
válasz peter9228 #460 üzenetére
A Tomi_Sci által ajánlott BB7 nagyon jó darab. Az árhoz még azonban hozzá kell számolnod a fékkart és a bovdenezést (fékkarként esetleg felhasználható a jelenlegid is, ha állítható a bovdenhúzása). A villád, agyad tárcsás, gondolom.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Phvhun
őstag
válasz peter9228 #460 üzenetére
Fékkarnak ezt ajánlanám, sokáig használtam extrém körülmények között avid táőrcsafékhez, jobbat el sem bírok képzelni:
[Avid Speed Dial 7™ Lever][ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
2006 óta nyüstöltem egy Rydon SX-et (u.az, mint a Rydon, csak kevésbé széles lencsével) nemrég vettem hozzá "rendes" Rydon lencsét, fotokromatikus változatot.
Szuper kombó, aki egyszer kiadja szemüvegre a "sok X" ezrest, számoljon a Rudy Project termékeivel.
Alkatrész is van hozzájuk (az utolsó csavarig-gumi bizbazig), évek múltán is.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
_NCT
őstag
Vett mar valaki egeszsegpenztarra bicot? Ha igen,leirna a menetet??
-
-
M_o_g_y_i
őstag
Viszonylag lassan reagál a fényviszonyok változására (optikus szerint ezek ilyenek, nem hiba), de egyébiránt nekem megfelelőnek tűnik.
1-2 perc alatt képes egészen jól "besötétülni", de ha kevesebb a fény akkor is használható.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
-
hoffman_
nagyúr
szép kis avid sd7 v-szett. egy bowdenezés legyen mondjuk 3k, és 15ből egy überfasza kis fékecske
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #476 üzenetére
Mi a különbség egy noname és egy ilyen közt, ha amúgy mindkettő műszakilag kifogástalan?
Pont ugyanakkora erők dolgoznak mindkettőnél, ha a méretek megegyeznek. A noname sem hinném, hogy kevésbé lenne merevebb.
Kereskedő is lebeszélt róla engem, mint lelkes vásárlót a Deore-ról, hogy a logón kívül semmi különös az 1500 Ft-os Altrix-hoz képest.Mondjuk egy párhuzamosított XT V-fék azért más, de csak az extra funkcionalitás miatt sztem.
Mondjuk ezért nem adnék ekkora felárat.[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
ez megér szerintetek ennyit? illetve vajon hány km/h-val lehet vele haladni kényelmes-sietős tempoban?
:)
-
hoffman_
nagyúr
ó biza van diffi. a rugó is másképp fáradt tapasztalataim szerint egy normális v-féknél, a féktest maga merevebb sokkal(meg néz is ki valahogy), az állítócsavar nem törik bele a menetbe, a menet nem törik el, lehet rendeltetésszerűen használni, ilyenek
v-fék és v-fék között óriási különbség van.
vicces:
nem. jó, hogy házi építésű, de semmivel sincsenek jobb alkatrészek rajta, mint egy gyári csepelen, ami boltban 90k körül van. ezt én 85-nél többért nem hoznám el semmiképp, de én magam még annyiért se. az enyém épült 110ből, és jóval komolyabb sok helyen.
félre ne érts, ez jó gép így teljesen, csak nem ér 100 ezret.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
Javaslom, ha teheted, próbáld ki. Kb. ég és föld a komplett rendszerek közötti különbség egy jó bovdenezéssel. Természetesen a "Noname" és az Avid SD közötti különbségre értem. A Deore lehet, hogy olyan, mint az Altrix, de azokat nem ismerem.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #480 üzenetére
Mondom, hogy úgy értendő mind a kettő műszakilag kifogástalan.
Az enyém is teszi a dolgát, tudok vele satuzni, izomból meg szoktam tépni a csavarokat is rajta, a rugó is még erős 10+ évesen, a szar bovdenezést is visszahúzza ~1 m behajtogatott bovdenházon keresztül.
És mikor gondoltam fejlesztek mondjuk egy Deore-ra, akkor a kereskedő nemes egyszerűséggel lebeszélt róla.(#481) Jorus
Műszaki beállítottságú ember lévén engem most főként elméleti síkon érdekel a dolog. Értem én, hogy érzetre más, de hát az érzések azok nem egzakt dolgok.
Mert műszaki szemmel ezek faék egyszerűségű eszközök, nem látom indokoltnak egy V-fék esetében ezeket az árakat. Még csak nem is spéci ötvözetből készülnek. Olyan különleges megmunkálást sem igényelnek, lényegében egyetlen precíziós méret vagy felület sincs rajta, amíg drágítaná a gyártást.
Egy rugó, egy alu öntvény (esetleg kovácsolják talán?), meg egy bovden az apróságokat leszámítva.
Mégis miben különbözhetnek ezek, amik indokolják a többszörös árat?
Én elég sokat figyeltem az én fékjeimet is (néha szeretem csak úgy nézegetni a gépeket ) és soha nem tapasztaltam, hogy hajlana a pillangó. Szemmel nem látható legalábbis.
Na most mi kellhet még ennél több? Ennél hova tovább lehet még fejlődni műszakilag?[ Szerkesztve ]
-
Boonen007
őstag
Sziasztok!
Országútira szeretnék venni egy jó és megfizethető külsőt mivel a mostani Maxis Xenith elkopott a szövetig. Havi 1000 km amit tekerek, de lehetnek persze ennél rosszabb és jobb hónapok is.
Tudnátok ajánlani valamit? -
hoffman_
nagyúr
akkor az a kereskedő nem ért hozzá, ennyi tény, hogy vannak felhasználási területek, ahol nem igazán vennéd észre a különbséget, pl a margit körúton 15-20 körüli tempót tekerő szoknyás kislány, és hasonló mezei bringások. de már egyébként ott is érezni a dolgot. ahogy fog, ahogy reagál a húzásra, amilyen jól beállítható, stb.
arról nem is beszélve, hogy indulj már megy lefele egy xc verseny leejtős szakaszán a 90 kilómmal. egy ócsó trinity szettre nem bíznám magam olyan szívesen, mint egy sd7-re, vagy xt-re. sőt, nem bíznám magam
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #484 üzenetére
Néha megyek a Neuzerrel is 50-60-as tempókat aszfaltos lejtőkön és meg tudok állni, ha akarok.
Meg is szoktam.
Épp ezért még mindig nem értem a dolgot.
72 kg vagyok és 18 kg a bringa. Ilyen sebességeken is igaz izomból, de tudom satuzni a hátsó kereket száraz aszfalton súlypont babrálása nélkül. Tehát ülve. Első fékről nem nyilatkozom, azt életemben nem satuztam még.
Helyesbítek: meg tudom csúsztatni a kereket (elvégre azért mégsem kell azonnal állóra fékezni ahhoz, hogy elérjem ezt a jelenséget).[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
jó hát rábeszélni akarlak semmire, nem azért írtam ezeket ha elégedett vagy, az király, az a lényeg de különbség azért lesz majd ha van rá lehetőséged, azért próbáld ki tényleg.
az sem véletlen, hogy több profi xc versenyző ragaszkodik a v-fékhez a tárcsával ellenben, mivel sokkal egyszerűbb karbantartani, sokkal könnyebb, és amíg nincs víz, vagy atomdurva sár, addig egy profi v-fék simán be tud fogni egy komoly tárcsát.
az én 8000 forintos miche országúti patkófékem is meg tud fogni aszfalton 50-60as tempóról(88,8kg+10,9kg), de azért nem ugyanaz, mint egy alap shimano v-fék, idő is kell neki orra állítani nem is lehet vele a bringát, a patkó ilyet nem is tud.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Katsu
aktív tag
Sziasztok,
A capriolo kerékpárok milyenek a Cross-trekking kategóriában? Tudtok a linkeltről valami jót mondani? Esetleg rosszat?
-
nagyúr
No, én pont az ellentéted vagyok akkor. Engem nem érdekel például, hogy konkrétan - technikailag, vagy gyártástechnológiai szempontból - mi a különbség az XT és az XTR széria között, teszem azt váltókarok terén, amíg az elsőt akadozós működéssel, kelletlen műanyagos érzéssel párosítom, a másodikat pedig hűvös tapintású, precíz, egyforma utakkal, halk klottyanásokkal pedálterheléstől függetlenül. Oké, átolvastam, hogy melyik hány darab csapágyon és hogyan mozdul, de mindez másodlagos, mert - számomra legalábbis - sokkal fontosabb, hogy milyen érzés használni az adott alkatrészt, elvégre az a lényeg, hogy minél jobban érezzük magunkat a nyeregben.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
vicces
addikt
válasz hoffman_ #480 üzenetére
köszi a felhomályositást, akkor kihagyom
viszont még mindig nem tudom milyen gép is passzolna hozzám. a minap már versenybicókat is böngészgettem. csak aszfalt, minél gyorsabban ám a legkevésbé kényelmetlenül. a fixik illetve a single speed gépek azért bukkantak fel az ötletek között mert a futárok is ilyet használnak. ott pedig gondolom számit a gyorsaság és a kényelem. gondolom én:)
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #486 üzenetére
Én nem védem a noname fékemet, csak mondom, hogy épp ez is kifogástalanul működik és nem értem mi többet nyújt egy prémium V-fék.
Hát akkor a kíváncsiságom megint kielégítetlen marad.
Ebből azt veszem le, hogy nektek sincs fogalmatok róla, h miért, csak egyszerűen jobb.Amúgy én is jobbnak tartom a felniféket:
1. Nagyobb a "tárcsa" tömege, ezért nem lehet elégetni.
2. Olcsóbb megvenni, üzemeltetni és könnyű karbantartani.
3. Merevíti a kereket:
- nincs az a nyúlós rugalmasság, mint tárcsánál, hogy a küllők engednek egy kicsit és továbbfordul a felni az agyhoz képest;
- ráfogva a felnire a kerék ként ponton fixálódik, ugye az agynál és a féknél, így ellenállóbb az igénybevétellel szemben.
- ezekből adódóan nincs kitéve a kerék szélsőséges erőknek úgy, mint mikor az agyat fékezik le a tárcsával.Tényleg csak a nedvesség az egyetlen rákfenéje, meg a nyolcas.
Viszont a hidrós tárcsa vitathatatlan előnye, hogy nem fárad el a kezem a húzásától.
(#488) Jorus
Jó, aláírom, én is biztos jobbnak érezném akkora felárért cserébe.
De én ugye az érdeklődési körömből adódóan szeretem megérteni is a dolgok működését.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
nincs mit. a "mi illik" kérdés, az attól függ ugye első körben, hogy mire használnád. a fixi/ss gépek se kötelezően kényelmesek. egy bringa attól lesz kényelmes, ha magadra szabod az egysebességes gépeket városba találták ki, ha használnád túrákra, vagy dombos helyen laksz, akkor ne számolj velük, ott elvéreznek. városban gyorsak, de ez relatív. egy jó kondival, és áttétellel olyan fix 30-as tempót lehet velük tekerni, ami itt Bp-en elég arra, hogy a belvárosban bárhova gyorsabban érj, mint kocsival, de 15-20km-en is kb. egál a városi bringa és az autó.
én ritkán megyek vele nagyobb kört is, vagy hegyre, de az önkínzás is részben. vállalható, de nem sokan szeretik
Teasüti:
Ebből azt veszem le, hogy nektek sincs fogalmatok róla, h miért, csak egyszerűen jobb.
ezt akkor fogod érteni igazán, amikor tényleg megtapasztaltad - de akkor egy szót se kell majd hozzáfűzzünk
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nagyúr
Értem, mire utalsz, de nem a felárról van szó; 2002 és 2011 között több száz bringát volt szerencsém hosszabb-rövidebb ideig hajtani, és még én kaptam mindezért pénzt. Sok-sok XT-s x9-es, XTR-es xo-s gépet próbáltam (meg persze lefelé is a teljes palettát), a véleményem ezek mentén, ezekre épülve alakult ki. Meglátásom szerint ez valamivel jobb, mintha tudnám, mi, hogyan működik, de IRL még nem próbáltam volna egyiket sem. Ugyanakkor megértem az álláspontod, a műszaki beállítottságú emberek szeretik érteni.
A tárcsafékről ellenben butaságokat írsz, ha nem teszed hozzá, hogy "felhasználási területtől függően". Esetleg gyere mögöttem V-fékkel vmi lájtosabb, Semmering-i pályán, és utána egyeztessünk.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
raczger
őstag
A tárcsát hogy lehet elégetni, mire gondolsz? Mellesleg a felni is kopik v-fék alatt, de a legbosszantóbb, hogy csak száraz időjárásban használható, de akkor sem mindig elég a fékerő.
Használtam már no-name, deore, lx, párhuzamosított XT, sd7 és Avid Arch Rival-t. Legjobb ár-érték arányú az sd7, nekem jobban bejött, mint az XT. Az Arch Rival az még egy fokkal jobb volt, de a mostani BB7-es féket egyetlen V-fékre se cserélném le, SD7 sokszor már kevés volt lefelé, a BB7 még az Alpokban sem hagyott cserben, habár az igaz, hogy az alap tárcsát lecseréltem, mert az nagyon melegedett, utána túlságosan lecsökkent a fékhatás.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #491 üzenetére
Ezt is értem én, de én most itt papírforma szerint szeretném látni a különbséget!
(#493) raczger
Ha olyannyira húzod neki, hogy több száz fokot melegszik, akkor első körben csak a felületét égeted meg, ami egy lilás színfuttatásban mutatkozik meg. Majd az egész tárcsa kilágyul és eldobható.(#492) Jorus
Hát igen, ilyen tapasztalattal a hátad mögött elhiszem, hogy tudod miről beszélsz.
Csak nekem annyira nem beszédes a "műanyagos érzet", meg hasonlók.
Bár minden szakmához jár a hozzá való zsargon is, hifi-s korszakomból is olyan audiofil kifejezések maradtak meg, hogy egy laikus ember hülyének tartana, hogy színekről, hőmérsékletekről, meg képekről beszélünk a hangzásvilágot tekintve.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Huuu nekem is volt pár bringám ! Volt v fékes alap,és xt nos az xt már lényegesen jobb volt egy jó betéttel ! De ok tovább, mechanikus tárcsafék,na az nem jött be mert nehéz volt cincogott (beállítás gondolom) ,de nagyon jól fogott (ereszkedésnél derül ki,pl Mecsek,és hideg idő ,na ott szopás ha te fejtesz ki erőt !!! ) Most megvan életem első Hayes Dyno Sport Disc (hidraulikus, tárcsaátmérő: 160mm) fékje,ááá ez viszont nagyon állat one erő,pikk pakk megállsz nem megy semerre a bringa biztos ,és stabil ! (kíváncsi lennék egy jobb hidrás tárcsára !)
-
pengemetal
aktív tag
Mit láttam ma: délután munkából hazafelé a Budafoki úton a srác előttem egy outival úgy tekert igen jó tempót, hogy térd aljáig gipszben volt a jobb lába!!! respect!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Doki-HUN1978
senior tag
Hogy álltok a derékfájással?
A múltkor elmentem egy gyógymasszőrhöz és azt mondta, hogy szét van erőltetve a derekam.Észrevettem, hogy edzések után feszessé válnak a derekat tartó izmok és gyakorlatilag ez az állapot fennmarad és természetesen fájdalmak is kísérik. Emelni nem tudok komolyat.
Azt mondta még egy alkalmat masszíroz és ha nem javul, csontkovácshoz kell mennem.
Van ilyesmi jellegű tapasztalatotok?
Nem tudom, hogy a bringázástól van-e, vagy az eddigi emelések, rossz testtartás és korral jött ki?!"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
raczger
őstag
Az azért már nem egy átlagos felhasználás, életembe egyszer láttam még csak ilyet (pont ma), de ilyen körülmények között a V-fék már semmire sem elég. Hidraulikus v-fékről hallottam érdekes dolgokat, habár nem túl gyakoriak, de megesik, hogy egy gyengébb felnit összeroppant, vagy épp annyira felhevíti, hogy megolvad a belső gumi és defekted lesz, persze ez is már erősen szélsőséges eset
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Teasüti
nagyúr
Hát nemtom' én húzom erőből a noname V-t és megállok. Az egy dolog, hogy a fékkart tépni kell, meg darabosan mozog a bovden, stb, de megállok!
Aztán húzom neki az hidrós XT-ket és ugyanúgy megállok, csak kevésbé kell húznom a kart és finomabban is mozog amaz.
Kb ennyi különbséget véltem felfedezni érzetre, pedig ha vmi, akkor e kettőt tényleg egy szakadék választja el egymástól.Mindkettővel meg tudok állni ha akarok, átlagos körülmények között (száraz idő, jó tapadás).
Bár van egy sejtésem, hogy ti arról beszéltek, hogy az első féket izomból tépve fejre áll-e a bringa, vagy csak intenzíven fékez és, hogy ekkor elegendő-e a fékerő, vagy sem.
Nos én itt még nem tartok technikailag, hogy egyáltalán be merjem húzni izomból az első fékeket.
Pedig zúztam le már Mecsekről is az XC-vel és soha nem kellett úgy Istenesen megtépnem az első féket.
Nem is tudnám mi történne.
A noname V-t se kellett még soha teljes erőből betépnem kormányig, még vészhelyzetben sem.
Talán ezért is nem értem miről beszéltek.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #497 üzenetére
Kormány befogó állítható szögű ,emeld fel,hogy a derekad ne legyen hajlítva ! Az ülést is picit előrébb lehet húzni az is ad némi komfortot !
(#499) Teasüti én se vagyok hi-tech párti,de nagyon észreveszem a különbséget ! Viszont egy jól beállított v fék is nagyon jól fog ! (pontos beállítás,jó fékbetét) De azért a tárcsa ég és föld !
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest