- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Telekom mobilszolgáltatások
- VoLTE/VoWiFi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz SOAD19 #47812 üzenetére
520 ashoz amit adnak taposót az megint egy vicc.. az a semmit nem ér kategória, én egyszer próbáltam meg használni még jópár éve suliba járáshoz, de végül letéptem róla aztán bedobtam valahova a kacatok közé, ugye a súlyánál fogva folyamat alulra kerül, tehát cipővel fel kell piszkálni, tehát a rá lépés már körülményes, azon kívül nem tartja meg a cipőt, nagyon rossz tekerni. Ha meg spd vel használod, és alul van az a műanyag, akkor nekem kanyarban folyamat leért...
530 as pedálon az a keret, az megint az értelmetlen szerintem.. dizájnból én nem akarok egy deka alumíniumot hordozni.. valami baj van épp a tech docos oldallal, de tuti ugyan az ennek is a belseje. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz swoody #47822 üzenetére
Heló!
Belső anyagától is függhet, hogy mennyire szintetikus vagy igazi gumi. Vagy mennyire könnyített, light belső, vagy sima egyszerű vastag. Nekem a vadi új Xxlight belső 7 barról le engedett 4 alá 1 hét alatt.
Magát a belsőt úgy képzeld el mint egy gumi háló, amin szépen átmegy a levegő, csak elég lassan.
Egyébként lehet gyári hibás, vagy valahol nagyon elvékonyodott, esetleg nagyon miniatűr luk. Fel kell fújni elég nagyra, és vízben végig kell nézni, hogy ereszt-e valahol, és hogy javítható-e. Lehet minimális luk, ahol milliméternél kisebb buborékokat kell észre venned...
Szintetikusabb belsők egyébként kevésbé engedik a levegőt, amelyik jobb anyagból van, pl a tapasztalataim szerint a continental, az jobban ereszt.
Szóval monti ha 2 hetente veszt 1 bart az normális, egy országútit meg ha 3-4 naponta az is normális, tehát fújni kell, ez ilyen. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #47831 üzenetére
Biztos hogy hamisítványok... oakley -t meg egy csomó másik szemüveget iszonyat mennyiségben hamisítanak.. én nem mernék megvenni semmilyen márkásabb szemüveget csak normális boltban. Nekem is van még egy rudy projectem az xfaktortól, mióta megvettem, más szemüvegeket szívesen fel sem veszek, sőt már az elejétől tervezem hogy veszek még egyet. Hamisítvány biztosan nem tudná azt a lencse minőséget mint az eredeti, így egy forintot sem ér.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mathematics #47857 üzenetére
Kb eleve nem működnek úgy hogy igazán legyen értelme a létezésüknek. A legolcsóbb suntour, rst teleszkópok, amik egy 100 körüli vagy olcsóbb trekkingben előfordulnak, azok teljesen csillapítás nélküli, műanyag perselyes, zsír kenésű (már ha raknak bele mert gyárilag nem sokat lehet felfedezni) acél becsúszós, acél nyakas kő nehéz valamik. Nagyobb kátyúkat, padkát, bemozognak pár centit, majd azonnal ki is rúgnak. A drágább darabok azért a kisebbekre is megmozdulhatnak, ha karban vannak tartva, de egyébként azoktól sem lehet sokat várni.
Egyébként instabilabb a bringa eleje tőle mert rugalmasabb mint egy merev villa, nem olyan hirtelen reagál a kormánymozdulatokra, mert oldal irányba nyeklik benne a kerék, egyébként fékezésre előre hátra nyúlik, kotyogóssá válhat ha a perselyt kivégzi vagy megmozdul a lábban, ami ezeknél gyakori. Kb ezeket a rossz tulajdonságokat lehet elmondani. -
---Lasali---
Közösségépítő
Te Úristen!!! EZMI???!!!
Egyedi mountainbike -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #47970 üzenetére
Jó mosógéppel is csak 40 foknál ne állítsd melegebbre, vagy ha olyan a mosógéped dobja ami kihúzhatja a ruhát, akkor rakd be mosózsákba, de egyébként semmi extra, kézzel hülyeség mert nem ázik ki belőle a beleizzadt mocsok annyi idő alatt amennyit van kedved kézzel mosni, 2 órás mosógépes mosás ráfér.
Impregnálni minek? Amit nem akarsz hogy beázzon, azt lehet, eső kabát, stb, különben szerintem csak jobban beleizzadsz ha leimpregnálsz kabátot meg ilyesmit, semmi értelme, ezek lélegző holmik, nem kell őket elrontani.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz zoli03 #48104 üzenetére
Próbáld meg egybe lehúzni, hogy ne kelljen kapargatni, mert akkor megkarcolhatod, a maradék ragasztót meg valami oldószerrel próbáld meg leszedni ronggyal, féktisztító, aceton, stb, de előtte próbáld meg olyan részen ahol nem látszik, pl belül, hogy nem-e marja meg a felületet. Pl konyhai zsír oldót Tilos használni anodizált alun.
Én gyári shimano kerékről szedtem le egy-egy matricát kb másfél órás acetonozással...egybe le tudtam húzni de ott hagyta a ragasztót, volt egy piros csík a matricán, ami totálisan elütött a bringától.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #48122 üzenetére
Igen néha jobb a felújításra áldozni mint új biciklit venni, de ha minden reménytelen rajta akkor viszont csak egy mókuskerékbe kerülsz aztán a végén rájössz hogy jobban jártál volna egy új bringával..
Nem láttam a biciklit, de amikre ezeket a váltókart feltették, azoknak a 10 ezer km elég húzós.
Agyak meg a küllőzet megérdemli az új felnit?
K Szabó the best bicicle components.Remélem javítottak a fékváltókar mechanikáján, mert az előző az egy gyötrelem volt..
Meg most a 11 esnél ugyan az még a bowden húzás mint eddig, mert akkor nem fog működni.
10 es ultegra SL -em kb 8-9 ezer km ig működött világbajnok módon, de sok finom állítást igényelt, valamint patika tisztán kell tartani, következő 10 ezer km en már romlott a helyzet, de még mindig jó, csak a lényeg hogy eredeti shimano lánccal használd. Connex el meg Yaban al már úgy vált mint egy K Szabó.
Minden esetre hogy szépen cseréltem a láncot, még szerintem új lánccal nem szalajtana a sorom, 18 ezer km van benne. Szóval annyira nem szemét ez a 10 es rendszer, na de a 11 esre, meg az új mechanikás fékváltókarra valahogy nem izgultam fel..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #48126 üzenetére
Kimondottan még nem szereltem Raidont, de úgy emlékszem adtunk el meg hoztak is olyan bringát amiben volt. Fekete, piros felirattal, 33 ezer körül van az ára kb?
Elég egyszerű holmi, komoly teleszkópokhoz képest kicsit lomha mozgás, kicsit gyenge megindulás, egyszerű patronos szorulós lockout egység. Annyit tud amennyibe kerül. Vannak drágábbak, azoknak lehet teljesen mása belseje, mert pl az alap raidon szerintem biztos műanyag perselyes, míg az 55 ezres már lehet teflonos, legalábbis remélem hogy annyiért nem ugyan azt a hulladékot adják.. Pl a RUX volt teflon perselyes az olcsóbb teleszkópjaik közül, és az persze jóval szebben is mozgott.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mathematics #48134 üzenetére
Deore-al is lehet baj, ugyanis azokból csak 9 est találsz, és az érzékenyebb rendszer mint a 8 as vagy a 7 es. Tehát ha kikopnak a forgáspontok, nem futnak finoman a bowdenek, akkor katasztrofális lesz a váltás. De azért elég sokat bírnak ezek. 10 ezret nevetve el szoktak menni.
Valamint egy hátsó deore sor már 9 ezer ft felett jár a magyar nagyker és a shimano áremelés jóvoltából.
Alivio is teljesen jó, bizonyos modelleknek szoktak típus problémái lenni, pl az alivio karba olyan gyenge a visszahúzó rugó hogy benyomva szokott maradni a pillangó karja.. Acerából csak az új homlik értelmesek, a régebbiek elég műanyag gagyiba vannak átrakva, de alapvető túra felhasználásra az is teljesen jó, ahogy az altus is. Főleg ha pl egy 7 sebességes altust veszel, lehet a hajtás később fog lekopni mint egy deore nál, és egy lánc is harmad annyiba kerül.
Szóval ilyen egyértelmű örök igazságokat nem lehet mondani, hogy csak ezt meg csak azt, mindennek meg van a maga helye.Olcsó shimano agyváltóknál sincs szerintem olyan iszonyú különbség, ezek kb ugyan olyan minőségűek a sram al sachs al egyetemben. Érdemes ellenőrizni a csapágy hézagot sűrűn pl defekt, centrírozás, gumi csere miatt ha ki van véve a kerék, valamint nem árt újra kenni a csapágyazást, főleg ha vizezel, mert tömítésük nem nagyon van.. tehát ha vigyázva van rá akkor nem lesz vele baj.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mathematics #48137 üzenetére
Tourney az igen, meg a TZ váltók is.
Sehol nem tudsz utána nézni, ez tapasztalás kérdése.
Special ez az amiben gyenge a rugó: [link] De az új 9 es meg tök jó és sokkal olcsóbb mint a deore. [link]
Hátsó váltóból pl a régi alivio még majdnem ugyan az volt mint az akkori deore, csak műanyag házban fordul a kanál: [link] Ez a 8 ast ugyan úgy rakja mint a deore, csak kicsit gyengébb a kanál rugója és a műanyag forgáspont sem annyira fasza.
Aztán utána jött az olcsósított verzió: [link]
Majd újabban már 9 es és megint olyan mint a deore: [link]
Acera és az altus első váltó közt kb semmi különbség, ugyan az a lemez bilincses cucc, belevág a vázba szépen. 7-8 as hajtóművel és lánccal tök jól működik, viszont 9 es hajtóművel nem fog. Ha úgy van beállítva hogy felhúzza nagyra könnyen, akkor nem fogja letenni a kicsire csak teljesen elvéve a nyomatékot, állíthatod órákig nem lesz jó, így pl fejlesztésnél nem árt erre figyelni, mert igazán jó hajtóműből már csak 9 est lehet kapni. És ha teheted került az alsó bilincses váltókat, nagyon gyönge a merevségük a felső bilincsesekhez képest.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mathematics #48143 üzenetére
Újban 100-120 körül, de akciósan kész bringába olcsóbb lehet egy két tíz ezerrel. Mi építünk használtat, csak a használt cuccokkal az a baj, hogy nem mindig van, rengeteg féle használt cuccot kéne raktározni hogy csak úgy összedobj belőle egy kívánság biciklit, azt meg nehéz beszerezni jó áron, úgy hogy meg is bizonyosodtál róla hogy nincs baja és garanciát tudsz rá vállalni..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mathematics #48152 üzenetére
Van olyan váz amin nincs váltótartó fül, és arra füles váltó megy, hanyagolandó, sis 6-7 sebességesnél nincs komolyabb olyanhoz.
Kanál hossz lehet még más, az meg áttétel függő, de a 3 tányéros trekkingek mind hosszú kanalassal vannak szerelve.
Az első váltónál változhat a bilincs méret, hogy felül vagy alul húzós vagy mindkettőhöz jó, és felső vagy alsó bilincses, van amelyik váz alsó bilincsessel kompatibilis de rámegy a felső is max a kulacs tartót nem fogod tudni felrakni. Esetleg hogy milyen ívű és hosszú az át dobó, nem mindegyik jó mondjuk 44 es és 48 as tányérhoz de ezzel ritkán van baj.
Karok pár kivétellel kompatibilisek a váltókkal, itt nem sorolnám fel milyen problémák lehetnek, mert hosszú.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Következő mondatokat ne tessék komolyan venni:
A videók szórakoztató jellegűek, ajánlott megtekinteni, mert ilyet szinte garantálom hogy még nem láttatok.Mindig mondjátok hogy osszunk meg tutorialokat, hogy kell ezt meg azt megszerelni.
Itt egy részletes videó egy igen komoly teleszkóp szét szedéséről.
RST Hi-5 MOZO első rész
RST Hi-5 MOZO második rész, fékhíd eltávolítás[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz mert_csokis #49027 üzenetére
Attól függ mennyire hosszú, ha nem hosszú váz, akkor jónak kell lennie.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Bati0501 #49100 üzenetére
120 ért az nem rossz bicikli ám, csak elől van rajta sora váltó, ott meg megteszi, egyébként tiagra a hátsó. Teljesen használható rajta minden alkatrész, az agyak nekem egyedül amik elég gagyik benne, de ha szerencséje van az embernek talál hasonló küllő peremű komolyabb shimano agyat és át lehet fűzni, de nem muszáj, ha ezek be vannak jól állítva meg zsírozva, nincs beáztatva, akkor sokáig elmegy.
A moser meg inkább már műérték, delta fékek De akkor se normális dolog 1500 eurót kérni érte..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz salieri. #49102 üzenetére
Mondjuk a kettő közt eltelt 21 évet? Vagy azt hogy az egyik egy új dizájn, új stílus, most lett kigurítva egy boltból, míg a másik egy tejesen más geometria, régi dizájn, diós rendszer, pillangó váltó hiánya, stb..
Értem én hogy mire gondolsz, hogy egy régi holmi, ami nincs széthajtva, nincs szétrohadva az funkcióját tekintve használható, tartós darab, de az emberek többsége nem így gondolkozik, és nem is kell hogy így gondolkozzon..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz salieri. #49108 üzenetére
Egy jobb kazettás joytech aggyal van kb egy kategóriában ez a 2200 as, azért is mondtam hogy az a legjobban lehajtható alkatrésze a biciklinek.. Ezeket egyébként mindig szét kell szedni, ahogy kihoztad a boltból, mert a legtöbb csicsás boltba nem foglalkoznak ezeknek a zsírzásával és jó beállításával, héten is szereltem több olyan bringát, amit kereskedésben eladtak, kb futott 1500 km -t, láncnyúlásból tippeltem, egyébként kb patika állapotban volt a bringa, és már szét volt cseszve a csapágy csésze is.. mert gyárilag olyan szorosra volt állítva, a kedves eladó meg hozzá sem nyúlt miután kivette a dobozból.. na mindegy ezekből élünk.. boltba eladják gyorsan, azzal van a legkevesebb meló, viszont a legtöbb pénz, szétcsesződik, forgó alkatrészre garanciát nem adnak, aztán hozzák hozzánk a kis műhelybe, én meg megcsinálom faszára.. de ez 15 éve is így ment, csak akkor én még nem dolgoztam..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz andyTM #49113 üzenetére
Azóta csinált nekem a srác az országútira, első körben nem sikerült, de a második már jó lett, majd lefotózom neked ha úgy adódik. Privátban elküldhetem az elérhetőségét, egyébként nem sokat szórakoztam vele, mert ismerősöm is barátom is ígérte hogy van dekoros ismerős aki megcsinálja, de megúntam a majd szólok neki meg majd felhívjuk válaszokat, aztán a google-n kerestem egy embert aki gyárt matricákat bringához is, mert általában a dekorosok utálnak a biciklikkel foglalkozni, mert sok vele a macera, egyedi és kicsi matricák kellenek, szóval nincs benne pénz de az idő az megy.
salieri.
Ezeknek nagyon jó kis csapágya van, nekem is van hasonló kerekem, wh-r550 es, 18 ezer km van benne, első agyat mindig fölöslegesen szedtem szét, utóbb mindig kiderült hogy hibátlan zsírt találtam benne. Hátsó agy sajnos mindig beázik ha esőt kapok.. de egyébként az is nagyon jó.. ezek az igazán tartós csapágyak, nem az iparis dolgok. Csak az emberek 90%-a nem tartja karban, beáztatta, és rosszul állítja be, aztán utána fikázza hogy mekkora szar a kónuszos megoldás..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49562 üzenetére
Persze hogy normális hogy rugalmas az acél villa, a jobbakat direkt úgy csinálták meg, columbus stb a komoly országútinál is, hogy rugalmas legyen, ne rázzon annyira a gép.
Csészés hagyományos középrésze van a biciklinek? Szerintem haldoklóban van a csapágy, vagy épp most akarja begyűrni a golyókosarat.
Kotyogó hang meg szerintem a kormánycsapágy felől jöhet. Esetleg ha az első kerék nagyon szar állapotban van, lötyögő küllő, első agy kotyogása, csésze megmozdult az agyban stb, de ezt könnyű kideríteni ha kiveszed a kereket és megmozgatod a tengelyt.
tjokai
95 az új ára, akkor mondjuk egy 70 et ha megvannak a papírjai.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49570 üzenetére
Így néz ki a csészés hagyományos rendszer, ugyan ez az elve az ékes hajtómű csapágyaknak is, csak ez itt a képen egy dura ace csapágy, ez egy csoda azokhoz képest amiket a csepelekbe raktak, amiket most a kínai bringákba raknak, azokhoz képest meg egy fémipari remekmű.
Annyi a különbség hogy az ékesnél nem négyszög a vége a tengelynek hanem henger egy vágattal.
Meg van olyan aminek menet van a végén anyával, nem csavar mint itt.
Ami még el szokott térni hogy bal oldali csésze ahol állítod a hézagot, ott a csészén is van 6 lapfej.
Réges régi csepelekbe még minőségibb darabokat raktak, azok viszonylag sokáig kibírták, de később egyre romlott a minőség, egy ideje meg csak kínaiak gyártanak ilyen csapágyat, azok meg a boltba meg kocsmába járásnál komolyabb kerékpározásra alkalmatlanok.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49576 üzenetére
Ha négyszöges és nem ékes, akkor mindenképp egy monoblokkra. Pl ilyenre: [link] ilyen 2000 ft körül van az áruk, ha évi pár ezernél nem mész többet, és csak túrázásra van használva, és nem mosod meg nagynyomásúval a bringa közepét, akkor ezzel évekig elmegy majd, és simább lesz a futása, nem fog kikotyogósodni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Stauffenberg #49594 üzenetére
A monoblokk menetét kell csak megkenni ha ezt kérdezed, ha acél a menet és a váz is acél, akkor mehet bármilyen zsír, gyenge menetrögzítő, ha alu a váz és acél a menet, akkor ipari faggyú, lítium mentes zsír. Vázban a menetet ki kell tisztítani.. monoblokk menetét nem mellé hajtani stb.. Viszont a monoblokkra a kart nem ártana nyomaték kulccsal felhúzni, nem csak úgy találomra..
Gondolom frikciós a váltókarod, azért kell szórakozni a fokozatok megtalálásával. Létezik pozicionált váltókar is vázra, csak ahhoz olyan váltó is kell, amit visz a pozicionált kar! De a váltókar helyére lehet tenni bowdentartó konzolt is, nem nagy szám, és akkor tudsz a kormányra is tenni váltókart.
Egyébként nézd meg a váltókaron nincs-e oldalt egy tekerő, amivel lehet váltani frikciós és pozicionált váltás közt, lehet csak át van állítva.(#49595) sanzi89
Ha 10 ezret nem is szívesen adnék érte, de alatta megéri, végül is van hozzá villa, rajta van a váltófül is, féktüske, kormánycsapágy.. 190 centihez viszont a 18 as nagyon kicsi lesz, azért ezt gondold meg.
40 körül talán ki tudod hozni, de attól csodát nem kell várni, jó kerék szett biztosan nem fog beleférni ha a váltásra nem is vagy igényes..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Maximum1 #49607 üzenetére
Gilát meg ne vedd az fabatkát sem ér..
Dart 3 ról így megmondani nem lehet, de azok általában úgy beállnak, hogy alig mozognak valamit, azzal sem nagyon érdemes foglalkozni.
Ez egy kis alkuval jó vétel lenne ha tényleg igaz amit írnak róla: Rock Shox Duke XC -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Maximum1 #49623 üzenetére
Villádra egy forintot rákölteni nem érdemes sajnos. Ebben nincs olaj, zsír kenésű, gagyi műanyag perselyes jószág egy nagy porvédő gumival, ami alatt van egy zsír lehúzó műanyag gyűrű, egyszerű mint egy kínai játékautó. Igazából ez nem is teleszkóp, csak egy rugós villa, ugyanis csillapítása sincs. Az hogy kicsit köpi a benne levő zsírt az huszadrangú dolog..
A Duke még minőségi rock shox amit nem a sram gyártott, azok közül is egy legendás XC villa, nyílt olajos csillapítással, teflon persellyel, olajzó szivaccsal, olajlehúzó és porvédő rugós szorítású szimeringgel. Össze sem hasonlítható a két teleszkópot. Rábeszélni nyilván nem akarlak, mert nem láttam belülről.
Suntour egy taiwani tömegtermék, ők gyártják a legtöbb teleszkópot, vannak nekik komolyabb modelljeik és pl ma már ők gyártják a Marzocchi-t is amik szintén már jó holmik, de inkább a piac olcsóbb egyszerűbb szegmensét fedik le, olyan villákkal mint a tiéd is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #49646 üzenetére
Marzocchi TXC -t ha tudsz szerezni, az volt a legkomolyabb trekking teló.
Vagy a komolyabb SunTour Cross telók, beszerzéssel szintén lehetnek problémák: [link] Csak nem tudom hogy V fék tüske kell-e rá vagy elég ha csak tárcsás, mert V fékesbe már csak sima trekking telók közt találsz: [link]
Vagy veszel bele 29 es telót itt szintén a V fékkel lesz baj, de nem csak azzal, hanem a beépítési magassággal is a nagyobb rugóút miatt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #49666 üzenetére
Szerintem egy belülről állítható utas rockshoxot túl lehetne pakolni spacerrel és be lehetne csukni akkorára hogy jó legyen.. maximum a légkamra mérete csökkenne túlságosan és progresszívabb lenne az útja.
Egyébként nem rontanád el nagyon, de hát attól függ milyen vázad van.. én láttam merida crossway vázban 29 es rebát, elég hülyén nézett ki, baromi lapos lett a fejcső szög, az egész bringa lejtett hátra..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #49669 üzenetére
Elvileg a suntour nex nek a beépítési magassága 47 centi körül van, a 80 as rebának meg 49 centi. De ezekre az adatokra nem esküdnék meg.. De ha kicsit készpénznek vesszük, akkor 2 centit fog rajta emelni a 80 at mozgó 29 es teló. Ami azért elég sok főleg ha beleszámolom (és ha a mérnökök is úgy gondolták a gepidánál.. már ha azok gondolnak valamit ) azt hogy a gyári villára is rá van számolva egy pici beülés a geometriához, de ha kicsit több beülést hagysz a 29 es levegősnél, akkor már elmegy 1 centi, másik 1 centit meg talán elbírja ez a váz geometria, maximum kicsit előrébb tolod a nyerget, raksz bele egy olyan nyeregcsövet aminek nincs hátranyúlása. De ha zavar, szerintem be lehet küldeni egy 1 centis spacert a felső lég dugattyú alá. Azt meg egy szerviz alakalmával meg lehet ejteni, a tapasztalatok alapján amúgy sem árt szétszedni a null km es rockshoxokat.. szóval berakod, mész vele, aztán ha nem tetszik, akkor szerintem meg lehet mókolni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz M_o_g_y_i #49672 üzenetére
Amivel legutóbb találkoztam..
Reba dual air rendszerben, nulla ml olaj! Miközben a gyári előírás szerint 15W ből kéne bele ~4ml! Ami ugye azért van ott hogy kenje az O gyűrűt, hogy ne kopjon, ne engedje el a levegőt, és könnyen csússzon a becsúszó belső falán.. Aztán olyan száraz olajzó szivacs gyűrű a szimering alatt, hogy elkezdte a becsúszó begyűrni a perselyre.. mert nem hogy kente volna, hanem feltapadt a becsúszó szárra.
Domain nál egészen meglepődtem (itt pozitívan először..), mert a rugó nagyon tisztességesen meg volt zsírozva, a szimering nél is volt zsír, lábakba is bele lehetett töltve az előírt mennyiség. Na de amikor azt kiengedtem belőle, tele volt fémforgáccsal, fémdarabkákkal!!! Az gondolhatod mennyire jót tesz a teflon perselynek és egyéb egymáson csúszó alkatrészeknek.
Persze utána úgy raktam őket össze, hogy teljesen patika állapotúra mos, szivacs gyűrű feltölt rendesen olajjal, minden O gyűrűt perselyt, szimeringet rendesen átkenve teleszkóp zsírral. Majd mindenhova a megfelelő mennyiségű és viszkozitású olaj.
Ugyan ezt hallottam már Salától is, ő is erőlteti ezt, hogy új telót azonnal szétszedni, kitakarítani, és megadni neki a megfelelő kenést. Ő látott már érdekes dolgokat, pl rommá berohadt beoxidált felkopott becsúszós 1 éves Reba World Cup-ot..
Bikemag forumba is láttam érdekeset, boxxerbe talált a srác egy egész fémforgács spirált.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Kashim #49677 üzenetére
Sajnos nagy általánosságban nem tudok erről beszélni, mert a teleszkópokat a márkaszervizek javítják főként, és hozzánk mint kis szerviz csak azok jutnak el, amiket vagy nálunk vettek, vagy bejáratott ügyfelek, és hozzánk hordják.. meg mindent el se vállalunk, mert pl nitrogénnel nem töltünk mert nem jönne vissza az ára a berendezésnek, valamint sajnos a forgalmazók üzletpolitikája is olyan itthon hogy mindenféle alkatrészt be tudjunk szerezni, mert csak a saját márkaszervizeiknek adnak alkatrészt stb.. szóval kicsit bonyolultabb ez a dolog mint aminek a külső szemlélőnek elsőre látszik. Van sok info ami nem jut és nem is juthat ki netre.. de szokott baj lenni sok esetben ezt elmondhatom..
Jó tanács: Soha ne legyetek naivak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frozzy #49954 üzenetére
1. Rá van írva a külső gumira hogy hány barig fújható. Valamint hogy mi az a nyomás ami alatt semmiképp nem ajánlott használni.
2. Terep függő, pl 60-70 kilónál 2.5 bar felett terepen nem tapad semmit a gumi, nem fekszik fel a mintázat stb.
3. Gumi szélességétől is függ, pl 1 colos monti gumit ne akarj 70 kiló felett 5 bar alatt használni mert egy kis kátyún úgy felütöd a felnit hogy mehet a fémhulladékba.
4. Rider súly függő, pl 10 barig fújható országúti gumit 60 kilóhoz ne fújj fel 10 barra mert pattogni fog és nem lehet vele kanyarodni, valamint kirázza a beled, de 8 bar alá meg nem szeretem én pl engedni
5. Ki hogy szereti. Valaki megmagyarázza hogy neki jó 4 baron is a gumi terepen, míg én úgy 2 méter után fejre állnék meg megfájdulna a csuklóm a rázkódástól..
6. Nagyon kis nyomást akarsz használni, fel raksz széles külsőt, oké, de az sem mindegy hogy belső nélkülie-e vagy belsős, netán felütés ellen védett DH gumiról van-e szó, mert akkor lehet próbálkozni minimális nyomásokkal is.
+*Nem árt figyelni mit bír a felni szalag, valamint a felni. Gumiból készült felniszalaggal ne fújjad fel 6 barra mert úgy átviszi a belső hogy csak úgy durran el 3 perc múlva. Meg rommá elfékezett felnit se fújjál fel 7-8 barra mert úgy végig reped a pereme mint annak rendje.
Perem nélküli felni meg megint egy másik kaland, az 40 psi nél többet nem annyira szeret mert ledobja a külsőt, max ha nagyon jó minőségű a külső akkor lehet próbálkozni többel saját felelősségre.Ezekből valahogy rakd össze a megfelelő választ a kérdésedre.. Még lehetett volna tovább is bonyolítani, de így fél 12 kor nem jutott épp eszembe más.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
- DOBOZOS MSI Raider GE76: i7 12700H,32GB DDR5,1TB,17.3" QHD 240Hz 400nit 100%sRGB,RTX 3070Ti 8GB 150W
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
- HUAWEI MateBook 16: Ryzen 7 5800H,16GB,512GB,16" 2.5K 2520x1680 350nit 100%sRGB,Radeon RX Vega 8
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen