- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
Na igen. Láttam az első+hátsó agyra össz 4400 Ft-os cuccot néztél ki, ezért bátorkodtam az olcsóbb megoldással indítani. Természetesen vannak gondozásmentes megoldások, de akkor az ár is magasabb. A kazettás agyra váltás + emiatt a fogaskoszorú vétel is plusz költség, de hosszú távon megéri. Évi 6000 km elég sok bicajon, és akkor már adjuk meg a módját
Én egy picit karbantartásmániás vagyok, és 2000 kilométerenként szeretem átnézni az alkatrészeket (persze országúti kilométerek, és nem terep). Meg kap minden olajat/zsírt. Lánc sűrűbben van tisztítva. Egy hátsó agy szétszedés, zsírzás, és vissza nem sok idő (szerintem). Kónusz beállításhoz kell egy kis gyakorlat, de nem nagy ügy.(#12950) rétisün: Itt még nem esik, de nincs is bicajos idő. A szél nem fúj, de sehol a nap, és csúnya pára, köd. Brrr. Azért persze reggel 6-7 fokban lefutottam terepen egy 11-est.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Óvatosan hajtogasd, de annyi még belefér.
Nekem a régi 120mm-es papucstávolságú vázam van 125mm-re kifeszítve, de mivel nem teljesen azonos a két villa háromszög rugalmassága, elcsúszott a középvonal.
Vagy középre fűzöd a kereket, vagy egy nagyobb léc segítségével feszíted ki a vázat, nagyon óvatosan, a nyeregvázcsövet alkalmazva az erőkar alátámasztásának.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
gery03
senior tag
22,2mm valószínűleg, ami jó lenne bele, de ilyenből egyenes kormányt nem tudom hol fogsz találni. Ha elég egy keskeny kormány is, akkor vágj le egy koskormányt megfelelő méretre, ha kellene az 50-60cm akkor nem tudom hogy lehet szerezni olyat..
Első körben stucnicserét javasolok, bár az se olcsó, főleg, hogy akkor már egy ahead-átalakítós megoldást is érdemes lenne bejátszani, amivel tudod használni az 1 1/8" átmérőjű villanyakra való stucnikat. (abból legalább van választék használtan is) -
Teasüti
nagyúr
És a rendőr is seggberak a gumibottal, ha nincs féked elől-hátul.
(#13511) fpeter07
Itt Pécsen akad egy pár. Bár lehet, hogy gyárilag ilyen tarkabarka a fényezésük és maga az összkép, de ránézésre látszik rajtuk, h sokat foglalkoztak velük. Némelyiknek a két kereke sztem többet ér, mint nekem az egész fapad fully-m tuningostúl, mindenestűl.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
az a tökös lázadó vérbeli CM-es kemény gyerek, akinek fék nélküli fixije van lehetőleg valami idétlen össze nem illő színösszeállításban (pl.: rózsaszín-narancssárga).
Fixit én sem építenék , inkább SS-t.Egyre több bicajost látok a városban közlekedni, gondolom, ha 500FT lesz a benzin , mégtöbben lesznek.
-
belaazallat
addikt
Hali!
Én Mach1 240-es felnit használok. Saját súlyom 125kg. Szegény kap tőlem mindent, ennek ellenére jól bírja. Ráadásul 28 küllős(van 32-es is).
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
A 210-est még néhol lehet kapni. Vagy más típust a márkától. én mást nem teszteltem/használtam.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
A külső gumik gyártói megadnak egy max nyomás értéket (vagy intervallumot), amin elvileg garantáltan lehet használni a gumit. Célszerű ezt betartani (bár több nyomást is bírnak tartósan). Persze van egy olyan érték is, mekkora max súlyhoz ajánlott a gumi. Sikerült már kinyírnom egy 25 mm széles Rubenát a súlyommal kátyús utakon, pedig felfújtam 7 Bar-ra De a 23 mm széles slick Schwalbe Lugano nagyon jól bírta a kiképzést 6-7 Bar-on. Na az tudott pattogni ebben a hidegben, de megszoktam.
Most a 32 mm széles Conti Tourride gumi 5 Bar-on számomra nagyon komfortos Ha megnézed a Conti táblázatot, akkor van egy ilyen érték, hogy rec. inflation, azaz recommended/javasolt nyomás (nálam 70 psi~5 Bar). A gumi profilja is elég mély, és ez nekem már ballonos. 37 mm széles guminál már 4 Bar lehet optimális. De nyilván ez is terhelés függő.Biztos számít a nyereg is, de 120 kilós össz súlynál nem lehet pattogós egy 37 mm széles gumi! A nyergen túl még sokat számít a szivacsbélelt bicajos nadrág, amit én már 10 km-es távokra is felveszek.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Kell szivacsbélelt naci!
(#13763) Teasüti: majd csinálok képet vasárnap. Addig nem sok időm van.
(#13769) Flow: Öööö. Hát edzéssel tartjuk magunkat karban. "Hiszen rossz idő nem létezik, csak gyenge akarat!" Én melóba tekerek a legkülönfélébb időpontokban, és így munkanapokra 2x35 km biztosítja az alapozást. Persze nem a nyári átlagsebességgel tekerek, hanem kevésbé intenzíven. Van naponta jóga, és pár erősítő gyakorlat is felsőtestre.
Télre a görgő se rossz megoldás, de arra idő is kell,meg kedv hozzá. A hideget amúgy meg lehet szokni. Pont a bicajozás által nagyon jó lesz lesz keringés, és a szövetek vérellátása a hajszálerek által. Tehát nem leszel fázós (annyira)!
Még alternatív megoldás a csajozás, mai szintén sok energiát igényel, és jó (test)edzés is lehet
(#13772) rétisün: Nekem nincs időm filmekre, meg spininggel bohóckodni. Ha már úgyis utazni kell valahova, akkor meg miért ne bicajjal tegyem meg az utat. Sok időt megtakarítok, kellemes időtöltés, és még az edzettségemet is növeli/szinten tartja.
[ Szerkesztve ]
-
gery03
senior tag
A bovdent kör keresztmetszetű huzalokból sodorják. A külső részén így nem lesz igazán sima felület hisz egy-egy él lesz kívül. A köszörült bovdenek külső részét lecsiszolják majdnem a külső szálak feléig, így azok a legnagyobb érintkező felületet adják kifelé. Ha ilyet használsz, kevésbé lesz darabos érzés a fékkar behúzásánál.
A fékbovdenek átmérőjében nem tudok róla, hogy lenne különbség. (ettől még lehet létezik több féle)
A váltóbovden ugyanakkor kisebb átmérőjű, mint a fékbovdenek, illetve más a végén a beakasztó fémdarab is.
-
félisten
Ennek a második felére esetleg valaki tud választ?
"A Sunrace HBM-53QR típusú hátsó agyról van valakinek tapasztalata? Mit várhatok tőle egy túrabringán sok csomaggal, max enyhe terep, de sok-sok kilóméter nem túl rossz időjárási viszonyok mellett?"
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
lecsokolbi
aktív tag
Szerintem ha a tartósság áll a középpontban akkor nézzél inkább egy Novatecet mert az ipari csapágyas nem golyós, sokkal nagyobb az élettartama.
én már 2-3 éve veretek vele szélbe, hóba, fagyba, sárba versenyzek és most zsíroztattam át de az elsőbe alig kellett, hátsónak is csak egyik oldala volt szutykosabb.
Igaz hogy nem egy versenysúlyú de fajin- Mindenki hazudik! -
-
Hasaggymeg
veterán
Nekem az első van,kíméletesen hajtva,80 kg-ot cipelve,inkább nyáron,5000km-el benne gyakran kattog,néha meg gyorsabb üres forgás,pl ereszkedés,után a retesz nem fog és ugrik egyet a racsni mikor ráhajtok.Én nem vennék +egyszer ilyent.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
az ebike oldalán (is) van felni/gumiszélesség táblázat, aszerint 13-as belső szélességű felnihez max. 28-a külső ajánlott.....
sztem meg se áll 44-es külső ilyen keskeny felnin, ha mégis, akkor majd kanyarban fog lefordulni róla.mod: közben megkerestem a schwalbe oldalán is az ajánlást.
(#14667) szki: jó utat neked is, addigra én már újabb bejegyzéssel gazdagítom a bringásnapló-blogot meg km-ekkel a sportypal/endomondo accountomat
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
Enyémben sincs csillapítás, de ez csak visszaúton javít (ha nem tévedek), nem kopog a villa.
Sztem lehet élni nélküle. Én úgy tudom ezeket nem kell karban tartani, max évente egyszer újrazsírozni. Felhasználástól és környezettől függ, ha nem hajlítgatod nagyon és tisztán tartod, akkor sztem nem amortizálódnak egyhamar.
Ha a kényelem fontos, én csak úgy vennék, hogy előtte a súlyomhoz mérten kipróbáltam, van-e beülése a rugónak. Nálam pl a 70-75 kilóm alatt nincs SAG, így az apró úthibákat sajna nem is veszi fel a telóm. Télen meg felkeményednek, majdnem mintha merev villával mennél.De ilyen 40 mm-es rugóútnál milyen kényelemről beszélünk?
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
A króm-molibdén ötvözet nem fog törni!
Szélsőséges igénybevétel esetén is hajlani fog, nyugodtan adhatod neki a telót meg a terhelést is.Sanzi89: A fűrészelésnél nincs szükség arra -sőt nem is szabad- ráfeküdni a fűrészre!
A fűrészlap teljes vágófelületét kihasználva kell egyenletesen tolni és húzni, ha ráfekszel, nem tudod tolni.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
bubi92
őstag
fhuu most olvastam csak, hogy írtad, de email címükre írsz, akkor elég gyorsan válaszolnak, nekem konkrétan pár perc alatt vissza írtak.
meg persze azért is érdemes megkérdezni előre, ne hogy úgy járj mint most én, hogy persze, hogy csak rózsaszínben volt a váz készleten , ami végülis nekem mindegy lett volna mert úgyis festőnél fog kikötni, de azért csak fura lenne a fél városon át bkv-zni egy szép kis pink vázzal így az lett belőle, hogy keddre jön olyan amilyet szeretnék(kék )
a másik, hogy én úgy mentem oda, hogy nekem 56-os váz kell és kész! korábban rengeteg oútin/fixin ültem és 56 az a méret ami ideális. na most a boltban miután mondtam, hogy 56-os, egyből mondták, hogy inkább 52-es végül is felpattantam egy 54-esre és az a középút. pont jó. teljesen más a geometriája az ÚJ csepel vázaknak, tehát érdemes kipróbálni vásárlás előtt, nehogy nagy legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
Én is úgy tudom, hogy teleszkópra teljesen fölösleges fékmerevítést tenni, hiszen annak a felhasználásából adódóan igen merevnek kell lennie.
Valószínűleg egy gyártási hiba -anyaghiba- okozhatta a törést...
Nyilván ártani nem fog vele ha tesz rá, de elvileg a villának bírnia kell a terhelést.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
venember83
nagyúr
Így egyenként nem tűnnek rossz választásnak, de nem lenne olcsóbb megvenni egy használt bringát s azon cserélni azt, amit szükségszerűen kell? Nem számoltam össze, de egy százas összejön így a sok kicsiből. Nem lenne érdemesebb venni ötven-hatvanért egy trekkinget s azt felújítani? Hajtómű nem kell bele, jó esetben csak sor, lánc plusz agyak átkenése.
-
hoffman_
nagyúr
Hát, jó volna tudni, hogy mi ez, így kép híján elég karcsú. Van leírás, de azt meg nem tudom elképzelni. 1-1/8ados vázba kell, és 1" villát fogad? Fene se érti. Ha minden kötél szakad, akkor találtam egy ilyet, kénytelen leszek beszerezni. Más kérdés, hogy ahol találtam, ott azt írták, hogy ebike rendelésnél ezt rendelte, és mást kapott.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
Hű igen, ezt benéztem így nagy hirtelenjében. Akkor az lesz a jó, amit te linkeltél, de még mindig nem látom magam előtt a kütyüt. Már adott a váz, a stucni, és a kormánycsapágy is, mindegyik 1-1/8ados ahead rendszerbe lett tervezve. Fene se gondolta, hogy nincs villa...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
Megpróbálom, köszi. Vaterán nem vagyok fent, ezért sem jutott eszembe a dolog.
dqdb:
Őket még nem kérdeztem. Mindig kimarad a szórásból, mert Érden van, ahová nem tudok elmenni csak úgy. Viszont Butcher jár arra, ha akad, akkor megkérem, hogy hozza el. Köszi a tippet
(fentebb már írtam, 4000-ért rakja össze az egész gépet )
mod:
Maxibike-nál elvileg van, 8-tól indulnak a villák. Nem tudom, hogy koordinálom bele, illetve azt mondta, hogy 8000 ezertől indul, ami már nem fér bele. Nem azért, mert nem akarom, hanem egyszerűen elfogyott Meglátjuk. Köszi!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
Retrot ma fogom hívni, mert bemenni sajnos nem tudok, elég hülye a nyitvatartása. Onnan veszek terv szerint sok dolgot. A vaterásokkal az a baj, hogy váz és villa együtt van, nem tudom megvenni. De körülnézek, egy barátom vaterázik, hátha meg tudja venni.
rii:
Bajnokék azt mondták, hogy ilyet nem fogok találni...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#56474624
törölt tag
-
Jamby18
senior tag
A hátsó kerék 3éve lett rátéve, már akkor is 8-as volt benne, a küllők mind rozsdásak és elhajlott is van köztük, lehet hallani nyöszörög út közbe, az aggyal nem foglalkoztam szerintem tele van homokkal és a kónusza is bemaródott. Nem foglalkoztam eddig ilyen dolgokkal, csak használtam a kerót (na jó azért a láncot olajoztam ) és, hogy most már túra szerűen kerózunk sokat, szeretném ha rendbe lenne. Viszont múlthéten szétszedtük az elsőt (morgott az egész első villa ha felemelve megpörgettem a kereket) nagyon csúnya volt teljesen száraz, a kónusz tele fekete kráterekkel és a golyók oldalai is le voltak "csapva" megzsíroztuk, de nem az igazi. Ezért akarom az egészet lecserélni.
Holnap ha jó idő lesz elmegyek és meg fogok mindent kérdezni. De jól jött, hogy írtad ezt a menetes csak 6 fogaskerekes dolgot. A váltó egy jó 10 éves 18 sebességes.És köszönöm a többieknek is!
-
ludsimon
veterán
Nekem volt 9 sebességes 105 kazettás sorom, de pénteken kidobtam, nem akarok kukázni.
* * *
Most arról álmodtam, hogy Velence10x-en egy lánnyal rakom fel a rajtszámot és ő sürget gyerünk már én meg a kisebb légellenállás érdekében a váztáskára rögzítem a számot.
Ez nagyon megfertőzött.Csak azért nem megyek mert nem akarok tényleg beteg lenni, korán kéne indulni, hogy délre hazaérjek. Meg már így is kicsit kapar a torkom, nem akarom rosszabb legyen.
Ha lenne 12-13 fok simán mennék. De 0 fok van kint és borult nem süt a nap, még rosszabb.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- galaxy55: Mi történt deviantart-on?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen