Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #27070592

    törölt tag

    válasz MaciG #392 üzenetére

    Zsidnél a pont. 1ébként nagyon tetszenek ezek a hosszúfülkés Scania traktorok. Ha nem lenne Európában a kiba hosszkorlátozás, lehet hogy jobban elterjedt volna.

    Ami pestet illeti, elég drága lett a behajtási engedély a város belső kerületeibe, és a meglétét ellenőrzik ellenőrzik az elvtársak. Gyakorlatilag az egész város 12tonnás súlykorlátozás alá esik, kivéve pár főbb útvonalat. Elvileg azért, mert a 40tonnás kamionok aránytalanul nagy zaj és füstszennyezést okoznak, amikor a belső kerületekben lévő cégekhez szállítanak 24 tonna árút. Ez helyett most három 12tonna alatti teherautó viszi be ugyanazt az árút, háromszoros zaj és füstterheléssel, és háromszoros sofőr-bérköltséggel, amit a kisebb cégek vagy benyelnek és csődbe mennek, vagy beépítik a termékeik árába és a forgalomkiesés miatt csődbe mennek, vagy megveszik a méregdrága behajtási engedélyt és csődbe mennek.
    Persze nem azt akarom ezzel mondani hogy a multik (tesó, oson, kóra stb) lobbija áll a dolog mögött, és ők röhögnek a háttérben mert a legtöbb nagyáruház autópálya vagy főút mellett van és őket nem érinti a korlátozás, vagy mellényzsebből kifizetik (illetve kifizetjük...) a behajtási engedélyt. Dehogyis. Én ezt nem mondtam.

Új hozzászólás Aktív témák