- Mobil flották
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Bemutatkozott a Motorola Edge 50 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
The Wolf Among Us 2 - Érkezett néhány új kép
gp Elviekben még idén megkapjuk a régóta készülő folytatást, de a pontos dátumot még mindig nem ismerjük.
-
Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
ma Az Ear (2) utódja az Ear lett, a kedvezőbb árkategóriába pedig az Ear (a) érkezett.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jasszer
senior tag
válasz Cb-kiskakas #949 üzenetére
Koszi sracok a valaszokat, igazabol mindenkeppen C+E vagy D lesz a tortenet vege, de addig nem akarom magam komoly koltsegekbe verni amig nem bizonyosodok meg arrol hogy jo sofor leszek... Legyen meg eloszor a C, aztan majd megkerdezem az oktatot hogy szerinte erdemes-e tovabb menni.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Carlo009
tag
Szia!
Igen,nyergessel járok alkalmi szinten. De olvasd el nyugodtan a blogomat,naplómat.
Leírtam egy ilyen út élményeit. Sokan megkérdőjelezték,hogy igaz ez?
Nem szokásom hazudni. A fizetés nem olyan sok,én egy vidéki cégnél vagyok itt km pénz van. De gondolom a többi cégnél se sokkal jobb a helyzet.
Azt tanácsolhatom,ne az oktatódat kérdezd,hogy hogyan tovább!
Amit te érzel,amit elterveztél.....a hívatástudat,a késztetés...sokat számít.
Tanácsokat meghalgathatsz persze gyakorlott,rendes emberektől,de a végső döntést te hozd meg.
Engem sok ember itt a fórumon,bírált,kiátkozott....mindenféle hazudozónak lehordott. Ezzel saját magukat minősítik!
Üdv![ Szerkesztve ]
-
SPF
senior tag
Sziasztok!
Nem teljesen ide tartozik, de szerintetek kb. mennyi idő kell egy fiat ducato-t megszokni személygépkocsi után? Csak városban (Kecskemét) kellene használnom.
-
Cb-kiskakas
csendes tag
Carló009-nek!!!
Csáó!!!
Azt hogy valaki mit is mond róllad tojd le magasról!!! És ne tedd ezt
Bár én nem olvastam a blogodat, de sajnos ismerem az emberek rossz oldalát is!!!!
Amit nem látnak azt nem hiszik el!!!
Te tudod hogy igaz és ez a fontos!!!
Bár ezek az oldalak erre szolgálnának vagyis hogy megosszuk tapasztalatainkat másokkal, de ez nem mindig így sül el!!!!
Én is tudnék mesélni hogy Ukrajnában a szemem előtt vágták el a torkát a
Holland kamionosnak de senki sem hinné el!!!
Pedig még újság cikk is van rolla és rajta is vagyok mint tanú!!!A lényeg ha tudod hogy igazad van harcolj az igazadért!!!
ÜDV!!!!!
-
MaciG
addikt
Ezt neked kell tudnod, érezned, hogy alkalmas vagy-e sofőrnek. Persze ki lehet kérni más véleményét, és ki is kell ,de arra ne alapozz sokat, ugyanis az évek folyamán (főleg azoknál akik rengetek kilométert leróttak) mindenkiben kialakul egy vezetés stílus, és ha neked egy teljesen más stílusod van ,mint pl. az oktatódnak, akkor lehet azt mondja, hogy inkább hagyd. nekem is pl. volt aki csak rázta a fejét, hogy milyen sofőr lesz így belőlem, más meg dicsérte a vezetési stílusomat, hogy mellettem biztonságban érzi magát,stb. Egy szó ,mint 100 ,a lényeg ,hogy mindig maradj higgadt az utakon, szerintem ez a legfontosabb, és ne te akarj a legnagyobb ász lenni, főleg ne kamionnal vagy autóbusszal. Ha ez megvan akkor már csak gyakorolni kell és érezni a járművet.
BANZAII
-
jasszer
senior tag
Ismet koszi mindenkinek a valaszokat.
Oszinten szolva elegge biztos vagyok magamban, egyedul az a kerdes hogy a meretekkel meg tudok-e baratkozni. Regota van jogsim de csak 3 honapja lett sajat autom, az is kint van Irorszagban a baratnomnel, ergo "B"-t sem vezettem sokat. Motorba beledaraltam viszont jopar km-t, tobbek kozott mogottem van egy Bp-London (1800 km egy 500 ccm-es gepen) novemberben, ill. egy London-Killarney (900 km egy 250-esen) most a nyaron, ergo a parkolas-centizeses helyzeteken kivul mas miatt nem aggodnek, de hogy kideruljon sajnos csak az a megoldas hogy elkezdjem a jogsit csinalni...
Mindenesetre ha tudtok valami korulbeluli osszeget mondani arra hogy orankent mennyit lehet(ne) keresni egy kezdo C+E-vel, azt szivesen vennem.
[ Szerkesztve ]
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Carlo009
tag
Szia!
Ez a "C+E" kategória 90%-ban nyerges szerelvényt jelent az van elterjedve leginkább.
Vannak még tandemesek meg pótkocsisok,de azt nem ajánlom, arra én sem ülnék fel csak nyergesre az az igazi! De ez az én szubjektív véleményem.
A fizetés az esetek többségében nem óradíjas,de ilyet is hallottam már a Gartneresek mondták.
A sofőrök fizetése km díjas,amit a cégek határoznak meg,pl: (22FT/km vagy 25FT/km).
Erre a km pénzre van amelyik cég oda adja a bejelentett alapbért a 73ezer FT-ot van ahol csak a km pénz van nem adnak rá semmit.
Olyan,hogy kezdő fizetés nincs,kivéve Wáberers-nél ott azt hiszem egy-két útra egy gyakorlott mellé ültetnek és azokra a napi díjat adják csak a kezdőnek,de biztosat egy ott dolgozót kérdezz meg.
Van olyan cég is,ahol pl azt mondják: az első három hónapban 22FT/km utána 25FT/km.
De írom ez minden cégnél megmondják,de egy dolog megígérni és a másik,hogy kifizetik-e és mikor!! Légy körültekintő! Sok helyen az üzemanyagfogyasztásra is nagy súlyt helyeznek!!
Ha túlfogyasztás van,levonják. Megjegyzem,tőlem még nem vontak le.
Van akitől levontak egy hónap alatt 170ezer FT-ot is.
Akkor itt van ez a másik dolog az UNIO-zás. Ez azt jelenti,hogy sokáig kint Unión belül mozog a sofőr. Ennek a kintlétnek is számtalan,formálya van vagy szegmense,pl: hány hetet beszélnek meg a sofőrrel(ez lehet 3hét vagy 4hét vagy 5hét...stb),ki meddig bírja...ki meddig marad otthon....hogy tud hazajönni....hogy tud visszamenni....kifizették-e a sofőrt...stb.
Olyan cég is van,ahol oda-vissza járnak Magyarországról,pl: Budapest-Párizs-Budapest és a sofőr a hétvégéket itthon töltheti.
De ez ritkább. Egyszóval nem egy leányálom a sofőrélet! incs is megfizetve rendesen. -
jasszer
senior tag
válasz Carlo009 #961 üzenetére
Koszi, ez kimerito valasz volt!
A kereseti lehetosegek miatt annyira nem aggodom, mert mindenkeppen megyek vissza kulfoldre, ott pedig amennyire tudom meg lehet elni gond nelkul ha nyergesezel pl.
Nincs mas, hat honap alatt megcsinalom a C+E-t, meg az aurfuvarozoit, aztan jojjon aminek jonnie kell...
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
jasszer
senior tag
válasz Carlo009 #965 üzenetére
Szivesen megkerdezem, de legalabb alapfoku angol (ami a magyar gyakorlatban tobbnyire kozepfokut jelent - nem genyosagbol mondom, tenyleg igy van) kell. Gondolj bele, egyedul intezned kell az adozasodat, lakast, TB-t, bankszamlat, majd el kell menned a munkakozvetitohoz ahol sorban allnak masok jogsival es nyelvtudassal.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
-
sagvary
aktív tag
Aki a fuvaros vagy a buszos szakmai irányítói-vezetői vizsgát itthon leteszi, az lehet az Unioban jó nyelvtudással bárhol jól fizetett engedélybe bejegyzett szakmai vezető. Nem kell hozzá diploma se, itt lényeg ez a vizsga és persze a nyelvtudás.
[ Szerkesztve ]
"Hadrianus falának felhúzásához 750 milliárd köbméter követ mozgattak meg."
-
sagvary
aktív tag
Akinek van ideje gondolja meg, hogy szakmai irányítóként többet kereshet itthon is. 2011. decemberétől az Unioban egy irányító max. 40 gk-s helyen elég. Persze ehhez még jön a hazai új szabályozás.
"Hadrianus falának felhúzásához 750 milliárd köbméter követ mozgattak meg."
-
sagvary
aktív tag
Egy tanfolyamot és utána egy komplex vizsgát, írásbeli tesztekkel, esettanulmánnyal, utána szóbeli és kész. A fuvarozás terén a 14/2001. KöViM rendelet részletesen tartalmazza hogy mi ez és mire jó. Busznál meg a 49/2001. köViM rendeletben van.
"Hadrianus falának felhúzásához 750 milliárd köbméter követ mozgattak meg."
-
Zolás
addikt
Egészen pontosan mit csinál egy ilyen? Jól hangzik mint a menedzser asszisztens de ha kávét kell főzni a főnöknek akkor bekaphassák
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Z0C!
őstag
Közlekedés Üzemviteli és Gépjármű Üzemi Technikus lévén hol tudnék elhelyezkedni?
Személy és Árú szállítás valamint Logisztika volt a főfőfő tantárgyaim.
Miskolcon kamion mosóba vettek volna fel ezzel a papírral amit kiválóra hoztam össze.[ Szerkesztve ]
----- www.zoci.gumroad.com -----
-
Zolás
addikt
Akármilyen hihetetlen én sem Azért irtam hogy én lefőzöm de neked kell meginnod
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
Én sem kávézom, és úgy tűnik a dohonyzásról is sikerült leszoknom
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz Quiksilver #987 üzenetére
Az előbb írtam msnen, Volvo S80 T6 Executive Geartronic. Há' mit nem ééétessz ?
<tRucKdriFteR>
-
fetya1
újonc
Téglából hány raklap fér fel egy kamionra? Egy JCB 4x4 kotrórakodó fogja levenni az árut. Mennyivel nehezebb ez, mit egy targonca? Mennyi idő alatt lehet kb lerakni egy full kamion téglarakomány? (el kell vinnie még minden raklapot 50 méternyit egy építkezési területen) mennyire necces kitolatni egy 100 m hosszú, 4,5 m széles utcóból a 6 m széles főútra? Építkeznék, és nem tom mennyi időre rendeljek kotrórakodót, meg mennyi idővel számoljak? (a targonca sajnos nem tud elmenni a raklappal a telken)
-
jasszer
senior tag
-
fetya1
újonc
Mekkora hely kell ahhoz, hogy be lehessen venni egy 90fokos kanyart, ami egy 3,7 mes kapuval folytatódik? Mennyire terepképes egy pl. téglával megrakott kamion? (kert volt a telek, igazából sima, csak félek, h megsüllyed a gép)Van esély arra, hogy be tud menni, vagy a sofőr nem vállal be egy ilyen dolgot?
-
zsid
senior tag
Valszeg nem megy be, mert a húzón a tengelyterhelés ~11t, és hamar elsüllyed így eső után. Ha 6m széles útról fordul 5-6m széles útra akkor a "sarok" és a kapu között nem árt ha van min. 12-13 méter. Attól is függ,hogy pótos vagy nyerges viszi,mert eltérö a fordulási sugaruk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Valszeg nem megy be, mert a húzón a tengelyterhelés ~11t, és hamar elsüllyed így eső után. Ha 6m széles útról fordul 5-6m széles útra akkor a "sarok" és a kapu között nem árt ha van min. 12-13 méter. Attól is függ,hogy pótos vagy nyerges viszi,mert eltérö a fordulási sugaruk.
<tRucKdriFteR>
-
phanfantom
senior tag
Üdv Srácok!
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen költséget jelent ft/km tekintetében ömlesztett áru(szén) szállítása? Egyszerre min. 150-200mázsa(15-20tonna) vagy nem tudom mennyit lehet felpakolni, (minél többet lenne a cél).
Oda-vissza kb. 400km-es út.Köszönöm előre is választ.
-
zsid
senior tag
válasz phanfantom #996 üzenetére
Nálunk a hűtős tarifa az 192Ft/km, a szárazpótos az 160-175Ft/km. A billencsek szerintem 130-160Ft/km áron mehetnek, de ez nem tuti. Egy nyerges billencses szerelvényre 24-26 tonna szén megy fel( ha tértfogatban felfér ). Szerintem roszabb esetben is elviszik a 400kmt 60-65 000ért.
<tRucKdriFteR>
-
jabá
tag
Hello!
Nem tudom jó topicban járok-e, ha van olyan ahova jobban illik a téma írjatok.
Cégünk energetikai alapanyag előállításával foglalkozik. A szállítást 4-5 alvállalkozóval oldjuk meg. Évente ezres nagyságrendű fuvarról van szó. Az induló és a cél állomás is gyakran változik.
Három erőműbe szállítunk, egy helyszínről 10 és 50 közötti fuvar keletkezik.
PROBLÉMA: Azonos útvonalon (400-500Km) egyes vállalkozók között 40-50Km különbség is mutatkozik. Ami éves szinten jelentős többlet kiadás számunkra.
A megoldást két lehetőségben látjuk.1; olyan eszköz elhelyezése a szállító járműben amely rögzíti a megtett útvonal irányát és a megtett távolságot, majd megérkezés után ezt azonnal kiolvashatjuk. Az ezköz könnyedén áthelyezhető áthelyezhető legyen másik járműbe. Így adott viszonylatra meghatározott azonos mértékű fuvardíjat állapíthatunk meg.
2; olyan útvonal tervező szoftverrel megállapítani egyes viszonylatok távolságát, illetve fuvar díját, amely használata a fuvarozók körében elfogadott. (Ennek létezéséről konkrétan nem tudunk, csak feltételezzük.)
Megoldást keresünk a fenti problémára. Ha a két lehetőség közül, vagy más megoldást tudtok javasolni kérem tájékoztassatok.
-
zsid
senior tag
Hi!
Ez mindenhol ismerős probléma
Érdemes a problémát mindkét oldalról megszemlélni:a: Amikor a gépjárművezető több km-t ír a menetlevélre. A cég is többet kap és valószínűleg ő is.
b: Amikor racionális okai vannak a többlet távolságnak, például baleset miatti útzár, terelés ( persze ez nem mindennapos, és jelezni lehet a menetlevélen).Az is előfordulhat, hogy nem a legrövidebb útvonalon megy, mert annyira rosz az út, hogy szétesik az autó ha rakottan tartósan arra jár. Erre egy jó példa:
Gyál - Szombathely-Gyál:
-M5-M0-M1-85-86 és vissza 501km
-M5-M0-M7-8-84-87-86 és vissza 504km
-M5-M0-M7-710-8-87-86 és vissza 510km, így kikerülöm a 86os út Csorna-Vát közötti szakaszát, valamint a 8as út Veszprém-Várpalota-Inotai Erőmű szakaszt. Mindkettő útszakasz minősége vetekszik a szántófölddel.( Nem utolsó sorban a 86-os úton Répcelak és Beled között 24 órában működik a tengelykontroll. )Én az egyes felvetést elvetném, mert viszonylag macerás. Lehet kérni a fuvarozótól GPS nyomkövetést, de ez növeli a fuvarköltséget, másrészt szerintem nem olyan értékű a rakomány, hogy megérje beleinvesztálni (főleg, hogy nem is a rakomány célbajutása a probléma).
Vannak elég komoly logisztikai útvonaltervező szoftverek, bár nem vagyok benne biztos, hogy mind 100%-ig naprakész. A legegyszerűbb módszer, ha megtörténik egy személyautós útvonalbejárás, és a főbb fuvarirányokon rendelkeztek mért távolságadattal, erre rászámoltok valamennyi pluszt, ami a rakodás, ürítés során keletkezik, és ezt foglaljátok a fuvarszerződésbe.
Az útvonalakat számolhatjárok netes kalkulátorokkal ( google maps, utvonalterv.hu, etc.. ), de a kapott eredményt mindenképp ellenőriztessétek valakivel, ne legyen benne főldút, súlykorlátozás, behajtási engedéllyel megközelíthető útvonal stb.
Nekünk is vannak olyan fuvarjaink, ahol fix távolság van megállapítva, mondok példát Gyál-Karcag-Ebes és vissza 465km, Gyál-Sárvár és vissza 470km.
Szvsz ,ez a módszer a legegyszerűbb
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!