Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gallmix

    aktív tag

    válasz Piftuka #28088 üzenetére

    Ha van mobilbank, internetbank, telebank egyebek, az mond külön szerződés rész volt számlanyitáskor, módosításkor. Neked a jelenlegi funkciókra van szerződésed. Az újra még nincs (ha nem használod), ez inkább adminisztratív dolog - no meg utána már a régi szerződés, hozzáférés megszűnik valószínűleg ezzel párhuzamosan.

    [ Szerkesztve ]

  • RR-13

    őstag

    válasz Piftuka #28088 üzenetére

    Szerintem, akinek eddig is volt mobilapp szerződése, azokat ez nem érinti. :N
    Vagyis, ha használtad a mobilappot is, és be is léptél, akkor az úgy marad továbbra is.

    Az asztali alkalmazás ugyanaz a felület, mint a Javás internetes felület.
    Lehet, hogy ezt tudtad is.
    Miután megszűnik az asztali alkalmazás, akkor majd itt be is tudsz lépni, ha van megfelelő böngésződ hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Piftuka #28088 üzenetére

    Mit értenek pontosan a "CIB Bank Mobilalkalmazásra történő átszerződésen"? :F
    Nem kell ettől tartani, semmi különleges nincs benne.

    Ha jelenleg használod a mobilappot, akkor most is a #withKEY használatával lépsz be a java-s CIB Internet Bankba. Most is használhatod a CIB Online-t is tetszés szerint. Ha majd lekapcsolják az Internet Bankot, akkor semmi teendőd nincs, nem szükséges semmi átszerződés, hiszen az Online-ra jelenleg is van "szerződésed".
    Ha jelenleg tokennel generálod az Internet Bankhoz a belépési kódot, akkor - szerintem - használhatod most is választásod szerint az Online-t is. (Erről nincs személyes tapasztalatom, sosem használtam tokennel Online-t.) Ha lekapcsolják az Internet Bankot, akkor sem változik semmi.

    "Átszerződés" csak annyit jelent, ha - az Internet Bank megszűnése kapcsán - áttérsz a mobilapp használatára, akkor az app regisztrációja során a használatra egyben szerződést is kötsz, és a token inaktiválódik, a továbbiakban csak a #withKEY-t használhatod a belépéseknél.
    Az okozhat - keveseknél - bonyodalmat, ha az Internet Bank lekapcsolása során a token használatát is megszüntetné a CIB. Ebben az esetben tényleg lenne egy kötelező átszerződés vagy az app-ra, vagy a token helyett bevezetett más helyettesítő megoldásra. De hogy a tokent is kivezetné a CIB, az egyáltalán nem biztos, azt csak ők tudják. Csak az a biztos, hogy ha így lenne, azt is hónapokkal korábban (min. 60 nap) közölni fogják.

    [ Szerkesztve ]

  • Jim74

    nagyúr

    válasz Piftuka #28088 üzenetére

    Jó lenne, ha lehetne választani sötét módot... Ez a fehér valóban szemkib@szós. :DDD

  • RR-13

    őstag

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    Valóban nem üzemel párhuzamosan a kettő, mert aki hard tokent igényel azzal kapcsolatban azt feltételezi a bank, részben logikátlanul, hogy nincs okostelefonja, és/vagy nem tudja (vagy nem akarja úgysem) használni az alkalmazást, amiben a withKEY tokent generálni tudna. :U

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá
    Ráutaló magatartással kötöttél szerződést, ahogy ha nyitsz egy gmail-fiókot, ott is történik szerződéskötés. De ha nyitsz online egy #withSAVE megtakarítási számlát, akkor is szerződsz és nem kell fiókba menned.

    Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel. ...

    Technikailag biztos megoldható lenne, de nem cél.

    Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás...
    Ezt cocka tudná megmondani. Ahogy a hsz-eiből leszűrtem, ő nem okostelefonos, ezért tokenes, de virtuális gépen (?) futtatja az applikációt is.

    hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
    Nem ez a trend az online bankolásnál. Nem véletlen, hogy a nulláról építkező fintech cégek ilyen hardveres, tokenes technikát nem alkalmaznak. Sőt, a trend miatt náluk a webes elérés is csak másodlagos. Szívük szerint csak az appokat használnák. Egyre inkább az online bankolás (is) a mobilra költözik.
    A bankok kezdték az online bankolás kialakítását. Először felhasználónév + jelszó és/vagy sms azonosítással. Utána jöttek (biztosnságra hivatkozással) a hardveres kódok. De pl. a CIB-nél a tokennekkel párhuzamosan mobilos token is volt (mobil app, csak kódgenerálás funkcióval, én erre váltottam anno). A trend pedig a biometrikus azonosítás felé halad. Csak idő kérdése, és tokenek megszűnnek.
    Addig maradnak, amíg érzékelhető számú használja és ragaszkodik a régebbi megoldáshoz.
    A tokenért nem azért fizetsz, mert ezen keresni akar a bank (pl. CIB), hanem ezzel is a mobil felé akarnak terelni. De amíg sokan használják és fizetnek, addig marad.
    A hagyományos sms-értesítések is el fognak tűnni, csak push lesz. De amíg sokan használják, és ezen durván sok pénzt keresnek a bankok, addig marad.

  • RR-13

    őstag

    válasz Piftuka #31364 üzenetére

    Igen, tegnap este 10-től - ma reggel 5-ig volt egy hosszabb rendszerfejlesztésük, de nem igazán sikerült jól. :U

    [ Szerkesztve ]

  • fil

    őstag

    válasz Piftuka #31379 üzenetére

    "Hja... az internet bank kliens nagyon fog nekem hiányozni! "
    Nekem csak egy dolog miatt hiányzik, sem a mobil app-ban sem a web-esben nem találom, hogy hol lehetne kezelni a meglévő rendszeres utalásokat. Ha ez nem oldódik meg ,akkor ezt még évvége előtt át kell trennem másik bankba.

  • cocka

    veterán

    válasz Piftuka #31405 üzenetére

    A szemnek kedves pasztell zöld felület és ideális betűtípusok, az áttekinthető menü, a rendkívül felhasználóbarát működés.

    Egyetértek. Bár a betűmérettel azért vannak problémák. Engem nem különösebben érdekelt soha, mert kis felbontást használok, pont azért hogy lássam a feliratokat rendesen. (az ilyen megnöveljük cuccok méretét az egész windózban 25%-kal és társai megoldások mondjuk úgy, hogy látványos aránytorzuláshoz vezetnek) De aki mondjuk full HD vagy ahhoz hasonló felbontáson nézi, az még a legnagyobb felkínált betűméreten is rohadt kicsinek találhatja a betűket. És mivel javás, pont lexarja a 25-50% és hasonló oprendszer szintű nagyításokat.

    A Díjnetet csak egyetlen szempontból találtam hasznosnak míg használtuk, hogy azonnal letölthetted benne a számlát, viszont mikor átterelte a jónépet a vodkafon a saját xarjára, akkor állandóan napokat kellett várni a számla letölthetőségére. Már tartja a markát, de a számlát csak 1 hét múlva töltheted le. Vicc.

    És ez a hátránya is a Díjnetnek, hogy bár lehet előnyös egy felületen összefogni több számlát és mindet azon keresztül fizetni, de bármikor szerződést bonthat velük egy cég és akkor ugrik a díjnetes fizetési lehetőség.

    Mindenképpen valami szemkímélőbb színvilágot, és áttekinthetőbb menürendszert állítanék be magamnak a saját profilomban.

    Én alapból a sok ajánlkozós reklámmarhaságot kukáznám belőle a francba! Nagyon nyomulnak, ha rányomsz a Biztosításra és nincs még akkor köss, ha Befektetésekre, akkor máris bejön a 25 millió kötvény- meg részvénynév és vegyél, mert csak. Aztán a Bankkártyáknál alapból a hitelkártyákat tölti be, mintha sokkal több embernek lenne hitelkártyája, mint betéti. És ezt minden alkalommal át kell kattintani a betétire. :W A másik meg az, hogy a Számláknál és belépés után rögvest a kezdőlapon is relatíve nagy betűmérettel írja ki a látra szóló egyenleget, ami azért ultragáz. Bárki láthatja mennyi pénzed van, aki a monitorod közelébe éppen akkor kerül, amikor a netbankba belépsz. :W

    [ Szerkesztve ]

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    "Mindenesetre nemrég tárgytalanná vált a dolog, mert igényeltem hardveres tokent."

    Ha már téma volt a CIB internetbank kliens, és a mobil alkalmazás... Hátha hasznos információ valakinek...

    A fenti történet esetemben ~2 hónapig tartott. Addig működött az eszköz kifogástalanul, majd egyszer csak nem fogadta el a kliens a generált számkódot.
    Felhívtam a CIB ügyfélszolgálatot, amely hívás során nagyon gyorsan kiderült, hogy a hardver tokenem hibásodott meg. Nem képes szinkronizálni a központi szerverrel, így használhatatlanná válik.

    Megtudtam azt is, hogy ilyenkor csak és kizárólag a hardver token cseréje a megoldás, azt pedig csakis bankfiókban lehet intézni.

    Azt is megtudtam, hogy a jelenleg használt eszközök esetében ez viszonylag gyakori probléma, ismert probléma, "rég óta" dolgoznak rajta, de megoldás nincsen rá.
    Ezért igyekezett hát anno a bankfiókban az ügyintéző hölgy is inkább a mobil alkalmazás használata felé "terelni".

    Mivel semmi garancia nem volt arra, hogy ha kapok egy új token eszközt, az 7 évig, vagy éppen csak 7 napig funkcionál megfelelően, nem kívántam többé ezzel kísérletezni.

    Ezért aztán visszaadtam az eszközt (azt is csak bankfiókban lehetett), és visszatértem a mobil applikációra.

    Sajnálom, mert a hardveres eszköz - amikor megfelelően működik - "sallangmentesebb", gyorsabb megoldás.

    Csak hát éppen lutri, hogy kinél mennyit bír ki. Így pedig nem nyerő. :(

    "Aquila non captat muscas."

  • cocka

    veterán

    válasz Piftuka #31427 üzenetére

    egyszer csak nem fogadta el a kliens a generált számkódot.

    Soha nem tapasztaltam még ezt. Pedig két különböző token is van.

  • RR-13

    őstag

    válasz Piftuka #31656 üzenetére

    A CIB Bank Online felületen én sem találtam WithKEY funkicó aktiválására semmit sem (nekem mondjuk már eleve aktív, lehet, hogy ezért nem). :(

    Az alkalmazás nyitó oldalán (tehát belépés előtt) Neked nincs olyan jobb oldalt lenn, hogy #WithKEY?

    Amennyiben van Neked is WithKEY a nyitó felületen, akkor még a mobilappban kell beállítani a fogaskerék beállítás menüben a Díjmentes értesítéseket a számlához, és a kártyához is, ha eddig ez nem volt.
    És akkor elvileg majd Push üzenetben érkezik az alkalmazásban az utalást jóváhagyó kód, vagy az alkalmazás nyitó felületén WithKEY kód generálással lehet jóváhagyni az utalást (de megjegyzem, hogy én sosem utaltam így, csakis appból).

    Ennél többet nem tudok most segíteni, mert nem látom, hogy mi aktív Neked, és mi nem.

    Szerk.: A CIB Oldala ezt írja:

    "A CIB Bank Online internetbankon
    A belépés ezen a csatornán is az alkalmazásba épített #withKEY token által generált jelszó használatával vagy push üzenet segítségével lehetséges.

    Átutalási megbízások és a mobilegyenleg-feltöltés aláírása:

    Ha ugyanazon az eszközön használja a CIB Bank Online-t, mint amelyen a CIB Bank Mobilalkalmazás is telepítve van, a tranzakciók jóváhagyása push üzenet segítségével történik.

    Ha más eszközön használja a CIB Bank Online-t, mint amelyen a CIB Bank Mobilalkalmazás is telepítve van, a jóváhagyás QR kód segítségével történik, az alábbi lépésekben:

    A tranzakció részleteinek megadása után az összegző képernyő Tovább gombjára kattintva megérkezik a megerősítés oldalra.
    Kövesse a képernyőn szereplő utasításokat:
    a CIB Bank Mobilalkalmazás nyitóképernyőjén található #withKEY funkcióba lépve válassza a QR kód beolvasása menüpontot!
    A CIB Bank Online felületén megjelenő QR kódot olvassa be az eszköz kamerájának segítségével!
    Majd hagyja jóvá a tranzakciót a CIB Bank Mobilalkalmazáson ujjlenyomattal vagy a PIN-kód megadását követően!
    "

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák