Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Met #10574 üzenetére

    Csak annyi hogy a mobil appban nem a belépésre kell nyomni hanem bal alul a withkey-re hogy kapj belépési pint ha pc-n akarsz bankolni.
    Nem bal, hanem jobb! :K
    A bal az a #withPAY, középen pedig a #withSAVE.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peter.70 #11184 üzenetére

    Én is a revolutra tippelnék.
    Az első kártyádat letiltották. Új kártyát kaptál, új kártyaszámmal, új lejárattal, új cvc kóddal. Az új kártyát betetted a revolut mögé, és szinte azonnal kezdődtek a nullás webes vásárlások.
    Azaz az új kártya adatait - úgy tűnik - csak a revolutnak adtad meg. (Jó lenne tudni, hogy a te webes vásárlási próbálkozásodat megelőzően volt-e St. Louis-i nullás próbálkozás az új kártya adataival.)
    Életszerűtlen, hogy az új kártyád adatait bűnözők azonnal megszerezték volna. Ha mégis, akkor a mobilodat törték fel.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peter.70 #11192 üzenetére

    Nincs revolutom (sem más hasonló), így nem ismerem a működésüket, csak logikusan próbálok gondolkozni.
    A helyzet a következő: mind a régi, mind az új kártyáddal több nullás vásárlási próbálkozás történt egy USA-beli webáruházban, s ezeket nem indítottad. A kártyáid adataidra ehhez szükség volt. Az a gyanúd, hogy a Gránit Bank biztonsági rendszere elég biztonságos, ezért ott akarod hagyni.
    Ha a kártyaadataiddal "visszaéltek", akkor a magyarátatok lehetségesek.
    1) Az kártyaadatok a Gránitból szivárogtak ki. Mégpedig folyamatosan, hiszen a régi kártyád után az új adatait is azonnal megszerezték. Ez kizárt, mert akkor a többi ügyfél kártyaadatait is megszerezték volna illetéktelenek. Ekkor viszont tömeges lenne az ügyfélpanasz, erről már lenne hír a neten, közlemény és intézkedés a banktól. Ezek nincsenek, tehát ez az eset kizátható.
    2) Te adtad meg a kártyaadataidat valahol. Ez lehet nem megbízható web áruház, és a visszaélés lehetősége máris adott.
    3) A revoluton megadtad a kártyaadatokat. Mint írtam, nem ismerem a működését. Nem tudom, végez-e nullás próbavásárlást, és sikertelenség esetén hányszor próbálkozik. Lehet, hogy az online vásárlási limited nulla volt, s a nullás próbálkozást is visszautasította, ami revolutnál sikeretelennek minősült. Nem tudom, hogy meg kellett-e adnod a revolutnak a cvc kódot. Viszont online vásárlásnál nem feltétlen kell cvc. Az elfogadó hely döntötte el, hogy használja-e ezt a biztonsági elemet. Tavaly még így volt (lásd Amazon). Az európai szabályozás ezen szigorított. A világ más részein maradhatott a régi szabály, s ezért próbálkoznak amerikai webáruházban.
    3) Feltörték a mobilod, s így szerezték meg a kártyaadataidat.
    Én rákérdeznék a revolutnál, hogy ők voltak-e. A válaszuk sokat segíthet a problémád megfejtéséhez.

  • sifarr

    senior tag

    válasz KTU #11413 üzenetére

    Csak az obkektivitás kedvéért ...
    A CIB 2-3 nap különbséggel postázza ki, először a pint tartalmazó levelet, utána a kártyát.
    Viszont a posta mamár - a lecsökkent levélforgalom és a munkaerőhiány miatt - csak hetente 2-3-szor viszi ki a leveleket körzetenként. Kertvárosi részeken megesik, hogy csak egyszer.
    Épp ezért a postán csúszik össze a két boríték.
    Megoldás az lehetne, ha a CIB (vagy bármely bank) inkább 7-10 nap különbséggel postázna. Természetesen akkor meg azért "dühöngenének" többen, hogy miért ilyen sokára tudja használatba venni a kártyáját.
    Egyébként ez akkor már nem probléma, amikor 3 év után a lejáró kártya helyett az újat küldi meg. Ugyanis ekkor a pin nem változik, tehát csak 1 levél jön a kártyával.

  • sifarr

    senior tag

    válasz anadroid #11415 üzenetére

    Ebben igazad van.
    Viszont ma nem feltétele egy bankszámla nyitásának, bankkártya igénylésének, hogy az ügyfélnek legyen mobilja és/vagy e-mail fiókja. Ezért a bankkártya kiküldését egységes eljárásban csinálja a CIB mindenkinek.
    Lehetne az eljárást szétválasztani a "hagyományos" és " elektronikus" ügyféltípusoknak megfelelően. Akkor az utóbbiak a pin megkaphatnák e-mailben, sms-ben vagy akár push ütenetben, de jelenleg ez nincs. Lehet, hogy az informatikai fejlesztés során ezt is megoldják.
    De úgy tudom, hogy jelenleg a bankok többségében is hasonló az eljárás.
    Talán az OTP-nem van arra lehetőség, hogy a bankkártya pin-kódját - az igényléskor - a bankfiókban adhatja meg az ügyfél, így nem kell 2 levél. De ebben nem vagyok egészen biztos.

  • sifarr

    senior tag

    válasz qwertly #11497 üzenetére

    CIB-nél lehet a társkártyához költségmentesen külön alszámlát kérni. De erre külső átutalás nem érkezhet, csak a főszámláról lehet átvezetni. Kérdezd meg a K&H-t, hogy ott van-e ilyen lehetőség.
    De még ilyen esetben is te rendelkezel az alszámla és a kártya felett. Azaz az ismerősödnek kell benned teljesen megbíznia, hogy nem nyúlod le a pénzét.
    Így viszont bármely banknál nyithatsz magadnak egy másik számlát, főkárty a neveden, társkártya pedig az övén, és a probléma megoldva. Erre ő akár kp-ban is befizethet.
    Az egy máskérdés, amit axioma is felvetett, hogy az ismerősöd cége hajlandó-e valaki fizetését valaki más számlájára utalni.
    A te kockázatod annyi, hogy a NAV mit szólna ehhez a megoldáshoz, ha kisorsolnak egy vizsgálatra valamiért. Elméletileg te ajándékba kapnád ezt a pénzt egy idegentől, ami illetékköteles.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Met #11613 üzenetére

    Azt sajnálom hogy se a webes, se a mobilos alkalmazásban nem lehet kivonatot letölteni csak a PC-s programban.
    Ez januártól változik. Az októberi kivonatban már jelezték a változást. Változnak a felhasználói kézikönyvek is a funkcióbővítés miatt. Remélem, végre hitelesített pdf-ben készülnek a kivonatok is. Azt is írták, hogy alapesetben elektronikusan érkeznek majd a kivinatok, dokumentumok. Ha valaki továbbra is papíralapon kérné, mehet személyesen a fiókba. :K
    A részleteket viszont január 1-én fogják közzétenni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #11615 üzenetére

    akkor majd minden hónapban be kell menni a papír alapú kivonatért
    Nem. Az eddigi tájékoztatóból az következik, hogy a kivonatküldést mindenkinek átállítják elektronikusra, aki pedig ragaszkodik a papíralapúhoz, annak személyesen kell kérni a visszaállítást. Csak egyszer.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #11616 üzenetére

    Az a változás márciusban lép érvénybe. A hirdetmény december 31-én jelenik meg. Jogszabály írja elő a legalább 60 nappal korábbi kihirdetést, az pedig meglesz.
    Nem tudni, hogy mennyi emelés lesz benne. Az valószínű, hogy az "azonnali fizetési szolgáltatás" bevezetése a változtatások fő oka.
    Lehet, hogy lesz emelés is. De emelés mellett sem hiszem, hogy a CIB a drága bankok közé fog tartozni.
    Átlagbankolónak ma is az egyik legolcsóbb. A Gránittal nem verdenyezhet, de a többinél jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz 426os #11686 üzenetére

    Egyiket sem. :N
    A mobil applikációkról tájékozódhatsz a google play pontértéke és a hozzászólások alapján. Ez viszonylag megbízhatónak tünik, mert többezres tapasztalai mintát tükröz.
    MKB ebbenb tragikus, az Unicredit jó átlagos.
    Költségszempontból MKB-nál vannak messze jobbak (+ner-es bank). Az Unicredit kondíciós listájában pedig szinte minden kedvező tétel visszavonásig akciós, azaz bármikor emelkedhet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 426os #11688 üzenetére

    A Rafi Gold 2.0 számlaként jó lenne neked, mivel megfelelsz a feltételeknek. Ennél nincs tarnzakciós adó.
    Mobil appja kettő is van. A régebbinek nagyon rossz az értékelése. Az új tudja, amit igényelsz és az értékelése - mondjuk - átlagos. Olvasgasd a hozzászólásokat.
    Év végéig a bankmonitoros CIB ECO-t is válaszdhatod. Itt is díjmentes az utalás, csopbeszedés (nincs tr adó sem). A mobil appja az átlagnál jobb. Amit elvársz, azt tudja. De nem tud minden funkciót, de a hiányzók elérhetők internetbankon keresztül. Viszont itt a díjmentesség csak 2 évig tart.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Tomi912 #11694 üzenetére

    Személyes tapasztalatom csak a CIB applikációjával van. Nekem semmi gondom nincs vele. Működik, gyors. Értesítéseket lehet applikáción keresztül kérni, ráadásul ingyenes. A felhasználói értékelése a legjobbak között van.
    Unicredit app-jának az értékelése sem rossz, átlag feletti.
    A BB-ról lebeszélnének. Nemrég újította meg az app-ját, azóta romlott az értékelése. De lehet, hogy nagyrészt azért, mert a felhasználók ragaszkodnának a régihez. De nem ez a fő ok!
    Régóta levegőben lóg a BB eladása. Megvenné az Erste is, de akkor a BB-sek megkapják az Erste appját. Ez neked nem jön be. A fő jelöltek a Takarékbank és az MKB, vagy esetleg egy hármas fúzió.
    A Takarékbank nemrég alakult át. Hát az összeolvadás katasztrofálisan sikerült, informatikailag főleg. Az MKB applikációja pedig a legrosszabbak között van.

    Végül egy jótanács mint tanulónak. Nézd át az ikes igék ragozását! Nem "gondolkozok", hanem "gondolkozom"! Főleg írásban ez durva hiba. A magyar írásbeli érettségi elúszhat miatta.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #11808 üzenetére

    Hagyjuk már ezeket a szubjektív leszólásokat! :(((

    Azt, hogy egy bank mobilapplikációja milyen és mennyire megbízhatóan működik, objektíven (!) mutatja, milyen a Google Pay értékelése. Ezek reprezentatívnak tekinthetők. Ott több ezer, tízezer felhasználó tapasztalata jelenik meg. Értékelik nemcsak az applikáció szolgáltatásait, hanem a megbízható működését is.
    Az értékelések szerint a legmagasabb pontja az OTP Smartbanknak van, utána jön a CIB, Unicredit, K&H, myRaiffeisen (az új app), Erste, BB, Gránit.
    A CIB az őszi frisítés után nagyot esett, de ledolgozta. A BB mostanában esett nagyot az app átdolgozása miatt. De mindegyiknél olvasható sok negatív és pozitív vélemény szinte minden nap.
    Azt se felejtsük el, hogy androidon a működést, megbízhatóságot jelentősen befolyásolja a telefon oprendszere. A droid opprendszer szinten nagyon fragmentált, a gyártók jelentősen belepiszkálnak. Pl. a pushüzenetek azért is késhetnek, kimaradhatnak, mert az opprendszer alvóba teszi az applikációt, s a felhasználók nagy része ezt nem is tudja.
    Az is befolyásoló tényező, hogy milyen a felhasználó internetelérésének megbízhatósága, sebessége, ami a mobilszolgáltatótól függ.
    Szóval próbáljunk csak törekedni az objektivitásra. Főleg, ha tanácsot adunk másoknak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11818 üzenetére

    Én nem csak egyenleget nézek. Napi szinten van számlamozgásom, havi 2-4 utalás is, de nincsen gondom.
    de az hogy nem hogy csak nem mukodik [az legalabb egyertelmu helyzet], hanem szar adatot ad ki magabol (partizmilla elteres, ugyan mar...), es masfel eve nem javitjak, az konkretan dilettanizmus,
    Na, ennyi idő után és emiatt bemennék a fiókba. Panasz írásban átvétellel, s "megfenyegetném" őket, hogy ha nem oldják meg, akkor megy a panasz a felügyelethez is. Megoldanák.
    Az meg hogy egyszer csak sms-t irnak hetfon delutan, hogy az elozo penteken 11-tol megadott/teljesulendo tranzakciokat "elvesztettek", add meg ujra ha azt akarod hogy teljesuljon,
    Pont emiatt írtam, hogy a mobilappok működését sokminden befolyásolja. Pont most olvastam a Telenor topicban, hogy akadozik a net. Simán megtörténhet (bármely bank esetében), hogy indítok egy utalást, nethiba miatt a tranzakzió nem zárul le. Pl mobilapp az autentikációs adatokat elküldte, de a bankhoz nem jut el. Nálam minden ok-nak látszik, a banknál viszont függő az ügy. A példádban az sms küldését én pozitívnak érzem. Ugyanis ilyen esetben a bank oldalán "el is dobhatnák" a lezáratlan tranzakciót visszajelzés nélkül. Itt viszont a banki rendszer érzékelve a hibát, lehetőséget adott az ügyfélnek a korrigálásra.
    Általában igaz, hogy minden banki rendszernél vannak hibák. Ma pl. az Unicredit fordítva terhelte a forintos és euro-s számlavezetési díjakat. És bizony nem mindegy, hogy valakinek 1 euro-t vagy ezret terhelnek díjként. :N ratcache pedig a Gránitra panaszkodott.
    Én az informatikától nem várok el 100 %-os működést. Lehetetlen, megoldhatatlan. Ezzel együtt kell élni.
    En jelenleg csak azert vagyok naluk, mert olcson adtak a hitelt, de az lejar 10 honap mulva, es kb. kizart hogy maradok (ezen azt ertem, hogy hozzajuk megy-e a fizum - most igen, a kondiciok miatt).
    Jól teszed, hagyd ott őket. Keress egy jobbat, aztán vagy bejön, vagy nem. De saját tapasztalatból mondom (6 bankot jártam meg életem során), egyik sem tökéletes és hibátlan. Egyiknél a hitel a jó/rossz, másiknál a számlavezetés kondíciói, harmadiknál az elektronikus szolgáltatások, stb. Csak azt választhatod, amelyik neked a legkisebb rossz. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #11822 üzenetére

    Irreális, hogy minden verziónál új értékelést adjon mindenki, de így nincs sok értelme egy banki app teljesítményét a Store értékeléssel mérni.
    Én annak van, hogy beír pár ember egy topicba és leírja, hogy bármelyik bank applikációja használhatatlan? Ez releváns értékelés lenne? Nem hinném.

    Nem tudom, Google szűri-e az appok értékelését, pl. arra, hogy használja-e valaki még az appot. Biztos igazad van abban, hogy a felhasználók nem mindegyike módosítja az értékelését az app fejlesztését, javításait követve.
    Ha ezek nincsenek, akkor az értékelés az applikáció egész élettörténetére nézve ad támpontot. Ezt pedig finomíthatod azzal, ha a véleményeket időrendben olvasgatod, az újabb időszakra fókuszálva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #11830 üzenetére

    Ez így van, de nem is lehet másképp!
    Ugyanis egy banki mobilapp önmagában értékelhetetlen. Minden szolgáltatása, működési biztonsága függ a banki háttértől, szolgáltatástól.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11825 üzenetére

    de rakerdezhetek - az sms-t lattam es minden aznap 11-tol megadott megbizasra vonatkozonak ereztem.
    Nem hiszem, hogy meg tudnánk fejteni, hogy konkrétan mi történt. A hiba jellegétől függetlenül és az sms-t pozitívan értékelem. Ügyfélbarátnak, hamár hiba történt.

    Amugy a Raiff-t tekintem fo bankomnak
    Én is voltam ott is. :K Nem volt az igazi. A prémium számlája jó, de a most elérhető többi csomag nagyon nem az igazi. Számomra is érthetetlen a kártyáknál a 15 db-os limit. De ami elfogadhatatlan, az a limitmódosítás díja - prémium számláknál is. Egyszerűen pitiánerség, vagy sunyi lehúzás.

    hat en csak kihasznalom oket.
    Jól teszed. Amíg bármely okból megéri neked, hogy a CIB-nél is legyen számlád, addíg legyen. Mindenki azért van, valamely banknál, mert valamiért megéri neki. Vagy lusta utánanézni! :)

    Programozo vagyok. Dolgoztam ennel fontosabb "jo mukodes muszaj" helyzetben (kozlekedesbiztonsag): megoldhato, hogy egyertelmu legyen (az nem, hogy magas rendelkezesre allas ES hibatlan mukodes, de nem is szerepelt ez, raadasul barmi amit a GUI-n csinalsz az mar _lassu_ az altalaban lekezelendo folyamatokhoz kepest...)
    Minden bank üzleti vállalkozás. Biztos lehetne minden feljesztést sokkal jobbra csinálni, de az lassabb és drágább lenne. A banki háttérél nem érdemes mérlegelni, de a felhasználói oldalnál
    - egyrészt ott van a konkurencia és a fintech cégek miatta időkényszer,
    - másrészt vizsgálni kell a nyereség/befektetés arányt.
    Igen, hibák időnként megjelennek minden banki appnál. Fintech cégek esetében is.
    Közlekedésbiztonságnál a biztonság az első, költséget elvben nem szabadna figyelni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #11828 üzenetére

    Ha valaki itt a fórumon kérdez, akkor azt azért teszi, mert a fórum közösségének véleményére kíváncsi.
    Csak éppen a kérdésére nem kapott választ. :N
    Visszanéztem a beszélgetés történetét.
    Odrif arra kérdezett rá, hogy jó-e a (sima) CIB ECO, mint számlacsomag. Nem azt a választ kapta, hogy a bankmonitoros 2 évig még jobb.
    Hanem, hogy nem jó sem a CIB, sem az applikációja.
    Odrif megemlítette, hogy van a CIB-nél megtakarítási számlája, és hogy problémákat nem tapasztalt.
    Én csak az appra reagáltam, a többire (ügyintézők általános kritikájára, hasonlók) nem.
    Szerinted "reprezentatívabb az itteniek véleménye, mint egy vadidegen Store felhasználó közönségé". Szerintem (!!) pedig nem.

    Most játssz el a gondolattal:
    Odrif mondjuk egy unicredites számlára kérdez rá. Erre megszólal pár ember, hogy szar az appjuk, meg az egész bank, mert pl. ma is mínuszba vitték a számláját egy rossz díjterheléssel.
    Ez releváns válasz lenne az eredeti kérdésre?

    De tudod mit? Én ezt elengedtem. Mindenben neked van igazad.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #11834 üzenetére

    Miért?
    Az ECO-nál ott a jóváírási limit: netto minimálbér. Régebben az év elején volt pár hónapos türelmi idő (akciósan), amikor az előző év nettója is elég volt. Idén nem tudom lesz-e ilyen.
    Nem teljesítettél egy feltételt, beterhelték. Ez felhasználói hiba.
    A Rafi prémiumnál - azt hiszem - egy tizest terhelnek be a jóváírás elmaradása esetében.
    Nem jó az összehasonlítás, mert a Rafinál a limitmódosítási díj viszont kivédhetetlen.

  • sifarr

    senior tag

    válasz odrif #11820 üzenetére

    Megpróbálok válaszolni a kérdésedre.
    A CIB ECO összehasonlításban jónak tekinthetó. A bankmonitoros 2 évig a legjobb csomagok egyike. Feltéve ha figyelembe veszed az itt leírt CIB-es kritikákat összehasonlítva a saját tapasztalatoddal, és vállalod a kockázatot. Apple Pay van.

    Jó lehet még:
    Feltétel nélküli számlacsomagként a Gránit Sztár. Csak tranzakciós díjat + bankkártyadíjat számláznak. Apple Pay van.
    280 ezernél nagyobb jóváírásnál Gránit Bajnok. Tr díj nincs, utalási díj 0,1 % (max 6e) + bankkártyadíj. Apple Pay van.
    400 ezernél nagyobb jóváírásnál Rafi Prémium Gold2. Utalás, számlavezetés 0, bankkártyadíj, esetleg sms-díj van. Viszont akad rejtett költség (limimódosítás). Apple Pay nincs.
    Mindháromnál a mobilapp átlagosan elfogadható. Bár ez szubjetív vélemény! :C
    Gránitnál a lekötésekre látható kamatot is fizetnek (>2 %).

  • sifarr

    senior tag

    válasz odrif #11842 üzenetére

    A Gránit Bajnok Plusz az miért esik ki?
    Rosszabb mint a Bajnok számlacsomag?
    A Plusz havi díja 990 Ft, viszont az utalás nullás. Ha a havi csopbeszedéseid és utalásaid összege rendre meghaladja a 990.000.- forintot, akkor a Plusz az olcsóbb.

    A Gránitnál sem érdemes magtakarítási számlát nyitni. Van havi díja (100.-), és csak 0,25-öt fizet 500 e alatt. Fölötte is csak 1 %-ot.
    Érdemesebb az 1 havi vésztartalékot 6 hónapos felemelőbe lekötni (bármikor kamatveszteség nélkül feltörhető), a többit pedig MÁK számlán (nem a Gránitnál) MÁP+-ba tenni.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz odrif #11845 üzenetére

    Mi van ha meg kellene szűntetni bármi ok miatt?
    Akkor mindenképpen Pestre kell utazni?
    Bankszámlát nyitni is lehet videobankon keresztül, nem kell bemenned. Így szinte biztos, hogy megszünteni is lehet hasonló módon. Legfeljebb a bankkártyát kell visszaküldened postán keresztül.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11841 üzenetére

    Estere meglesz az sms szovege, atkuldom neked privatban.
    Küldheted, de mondtam már, hogy úgy sem tudjuk eldönteni, mi történt konkrétan.
    Ha általános volt a hiba, akkor történhetett az is, hogy a bankok - azt hiszem - 2 óránként küldik az utalásokat a GIRO felé. Addig nem terhelik a küldő számlát, csak gyűjtik az átutalási tételeket. Ha ebben az időszakban történt adatvesztés, akkor az összeg a küldőnél nem terhelődött, címzett pedig nem kapta meg. A hiba érinthetett csak 1 kétórás időszakot, a többi napi utalást nem.
    Márciustól kötelező lesz az azonnali átutalás. Ekkor a feladónál azonnal megtörténik a beterhelés, és a címzettnél másodperceken belül a jóváírás. Ráadásul mobilszám, emilcím alapján is lehet majd utalni. Azaz egy ilyen hiba azonnal kiderül, akár a küldő, akár a fogadó banknál történik.
    Ennek a bevezetését (kötelező) egyszer már elhalasztották. Megjegyzem, nem a CIB miatt. A jelek azt mutatják, hogy ő felkészült.
    Kivácsi leszek, hogy újra elhalasztják-e. Vagy ha bevezetik, mennyi probléma adódik majd belőle és mely bankoknál.

    Amig ezt a CIB nem tartja alapveto normanak, addig en bizony ezt a tenyt kozolni fogom azzal, aki kerdezi.
    Én nem azt írtam, hogy a CIB mit tart alapvető normának! Arról nincs tudomásom, csak ügyfélként van közöm a CIB-hez.

    ott a banki mukodesre vonatkozo osszes eloiras, azt tartsak be.
    Én is örülnék, ha minden szolgáltató, cég, stb., minden tevékenységét teljesen a jogszabályok szerint folytatná. Szigorúan az ügyfelek érdekében.
    Bár ... nem is tudom, hogy jó lenne-e ez?
    (irónia jön) Biztos te is hallottál a kikezdhetetlen munkalassítási sztrájról. Nem kell mást tenni, csak mindent maximálisan a szabályoknak megfelelően, és ... és a rendszer összeomlik. :K
    Ez az élet minden területére igaz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11858 üzenetére

    Hagyjuk, te direkt azt akarod kihozni, hogy a CIB jol cselekedett mikor csak informalt.
    Nem. Csak annyi a véleményem, hogy még mindig jobb, ha a bank hibázása esetén értesítést küld, mintha simán csak ejti a meghiúsult tranzakciót.
    Csak azért "védem" a CIB-et, mert nem rosszabb, nem hibázik többet, mint bármelyik másik hazai bank.

    En azert nem gyanitom hogy pont a cib keszen all az azonnalira, mert tobb bank sajat hataskorben (azaz bankon belul) mar megcsinalta a 24/7 utalast.
    Már nagyon régóta működik a 24/7 utalás bankon belül. Az azonnali utalás még ötlet sem volt, amikor működött. Olvasd el a banki órarend hirdetményét, ott is le van írva.
    A #withPAY pedig pont az azonnali előszobája. Bankon belül már most is lehet azonnal, mobilszám alapján utalni.

    de az csak akkor mukodik, ha kreten (vagy csak szarul megirt, vagy mar elavult) szabalyok vannak. Azert a penzintezetek jogi kornyezete kozel se ilyen...
    Hát? Ha a jogi környezet olyan tökéletes lenne, meg a bankfelügyelet, akkor nem lennének időnként bankcsődök.
    A Takarékbanknál is volt az átállásokkor mizéria rendesen, az MKB-nál is, amikor lecserélte a rendszert. Meg tudta akadályozni jogszabály vagy a felügyelet?
    "Ami elromolhat az el is romlik." Murphy alaptörvénye. Amit ember csinál, abban hiba is lesz. Törvény, szoftver, autó, bármi - mindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #11860 üzenetére

    Ezt milyen objektív adatok/mutatók alapján mondod?
    Ott a pont pont! :C
    Mentségem csak annyi, hogy próbálok több oldalról tájékozódni.
    Szűk családban jelenleg van 2 cib-es, 1 rafis, 1 otp-s, 1 erstés, 4 gránitos. Ez is egy merítés.
    Rendszeresen olvasom az index bankos fórumát, valamint a Tékozló Homárt is.
    Ezekben nemcsak a CIB-ről írnak időnként kritikát. Olvashatók zaftos történetek a többi bank kapcsán is. Nincs kivétel.

    Khm, mindkettő Tudjukkik fennhatósága alatt áll, kíváncsi lennék egy nembaráti bank hasonló bakija esetén hivatalból milyen retorzió/bünti repülne
    Ebben is igazat adok neked.
    Pont ezért, ha váltanom kellene a CIB-ről, akkor a hazai bankok közül nekem csak leánybankok jöhetnének szóba, a többi nem. Esetleg az OTP. A Gránitot is otthagytam, pedig nagyon jó csomagom volt (már lezárt). A családtagokra viszont nem erőltettem a váltást, így ők maradtak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz #07746304 #11866 üzenetére

    Van. Most hosszabbították meg január 31-ig.
    Arra viszont figyelj, hogy csak az ellenségedet ajánld. Dupla öröm. Pénzt is kapsz, ő is szív. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11864 üzenetére

    Nem igaz, hogy nem hibazik tobbet a CIB.
    Ha van olyan összesítés (mondjuk a felügyeletnél), amelyben bankonként számszerűsítik a bankok rendelkezésre állási mutatóit, hibázásait, ügyfélpanaszait összesítve és típusonként, mondjuk ezer ügyfélre vetítve, akkor eldönthető a vitánk. Ilyet én is szívesen olvasnék. Ha tudsz ilyenről, küldd el az elérhetőségét! Ha nincs ilyen, akkor nincs értelme tovább erről vitázni. Legyen kinek-kinek hite szerint.

    A #withpay egy szemelyes adatokat gyujto app, felesleges belekeverni.
    Hát ...? Egyetlen új információt tud meg rólad a CIB, hogy az kontaktjaid közül ki a cib-es. Ezt meg is osztja veled és vele. Ez nem érzékeny információ és semmilyen üzleti haszna sincs belőle. A bankkártyás vásárlásaidból sokkal értékesebb profilt lehet készíteni bármelyik banknál is vagy.

    de az azonnali utalashoz nem tudom mi koze
    A fejlesztésekkel az utalások készpénzhelyettesítő szerepét akarják növelni. Ennek az alapja az azonnali utalás. A kényelmi szolgáltatás pedig az alternatív azonosítók, a fizetési kérelem bevezetése. Miért fejlesztené a habot a tortán, ha a torta nincs kész?

    Amig mindenki ugy van vele, hogy "ez belefer, tokeletes program nincs", addig ezt is fogja kapni.
    Nincs gondom a maximalizmussal. De - és ezt ne vedd személyeskedésnek, csak általában írom - szeretem, ha egy maximalista először magával szemben maximalista. Én toleránsabb vagyok. Nem a bankok, szolgáltatók felé, hanem az ott dolgozók felé.

    Neked hany feljelentesed volt mar a pszaf-nek mashol levo hibakrol (ma mar mnb)?
    Több mint 40 éve bankolok, idők során sok banknál, sok szolgáltatást igénybe vettem és veszek. Meg fogsz lepődni, sosem voltak ilyen szintű gondjaim. (Tudom, az ultraszerencsés 1 %-hoz tatrtozom!) Egyik banknál sem. Ritkán megestek kisebb problémák, de megoldhatók voltak. Ez ügyfélhozzáállás kérdése is.
    Olykor megesik, hogy szórakoztat 1-1 szolgáltatói hiba. Most épp a Telenor nem terheltette be a decemberi számlám csoportos beszedéssel. Küldött egy e-mailt, hogy az ünnepek banki szünnapjai miatt nem tudott terhelni. Elnézést kért, s megnyugtatott, hogy nem büntet a késedelmes teljesítés miatt. Természetesen hazudott, hiszen ő hibázott, más szolgáltató terhelt december végén is, megoldotta. Bosszankodhattam volna a levél miatt, de inkább röhögtem egy jót.Ő hibázott, magának csinált pluszmunkát.

    Azt hiszem, mindent kiveséztünk. Jutottunk ahová jutottunk, én abbahagynám.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11870 üzenetére

    Régi vágású ember vagyok. Ha valakivel eszmét cserélek és hozzám szól, akkor válaszolok. Lagalább annyit, hogy most már lezárnám. Utoljára válaszolok, és utána részemről lezárom ezt a fonalat.

    Hibak vs rendelkezesre allas: nagyon nem mindegy.
    Nem azt írtam, hogy vs, hanem felsorolás volt, "és" értelemben.

    Mondj nekem olyan HIBAT (hibas adat, nem teljesult aminek kell vagy teljesult aminek nem kellett volna) korabbi tapasztalataidbol!
    Jó. OTP-s, nejem esete, több évvel ezelőttről. A bankkártyás vásárlások sms-eiben rossz volt az egyenleg (több volt). Banki hiba. Feleségem sosem használta sem az internetbankot, se a mobilappot, azóta sem. Hiba az ügyfélnél. Elhitte az egyenleget, mínuszba ment. Bank büntetett, bankot otthagyta. Ügy lezárva.

    Habot a tortan: pontosabban valami mas, sajat diszitest.
    Nem saját. Mindenki be fogja vezetni. Az alternatív azonosítókat is, a fizetési kérelmet is.

    A dolgozok fele tolerans vagyok addig, amig nem mondja azt hogy ne vele kiabaljak
    Tehát kiabáltál vele. Én nem szoktam. Ha nagyot hibázna, akkor sem. De nem vagyunk egyformák.

    Neked jobb lenne, ha ezeket a bejelenteseket nem csinalom meg, hanem kenyere-kedvere ter el a normalistol a penzintezetek mukodese?
    Pont az lenne a dolga a hatóságoknak, hogy pl. az Áfsz-eket folyamatosan monitorozza és az ügyfelekre hátrányos rendelkezéseket kijavíttassa.
    Ügyféloldalról pedig, ha szerződéskötés előtt nem olvastam el, nem elemeztem ki az ászf-üket, akkor az az én felelősségem is. Feljelentgetni, pereskedni nem szeretek, nem szoktam. Igaz, ilyen ügyem nekem nem volt.
    Viszont tisztelem azokat, akik - főleg másokért - ezt bevállalják. Ha igazán altruista személyiség vagy, akkor pl. a bankod minden ászf módosítását kielemzed (ha nem vagy érintett, akkor is), hiszen az ügyfelek 99,99 %-a nem foglalkozik ezzel. Ha harcolsz is a kijavításukért, akkor különösen tisztellek.

    Még egyszer, befejezésül. Én ezt a fonalat lezárom. Ennyit még sosem írtam ebbe a topicba, és ez már nekem sok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #11871 üzenetére

    Nem egészen jó az analógia. axioma privátba írt részleteket, ez alapján is mondom.

    És azért sem, a Telenor konkrétan nem mondott igazat. A banki szünnapokra fogta, a saját késedelmesen benyújtott csopbeszedési megbízását. Ha más szolgáltató meg tudta oldani, akkor ő is megoldhatta volna.
    Azt meg nem merte volna írni, amit te írtál. Ugyanis minden bank igazolhatta volna, hogy ő nem indította el időben, a szünnapok figyelembe vételével a beszedési megbízásokat. Tehát, ha ilyet írt volna nekem, akkor ment volna a levél, hogy: nono! Nem intézkedek az a te dolgod. Büntiről szó sem lehet, mert megy a panasz. Először hozzád, aztán a felügyelethez.
    De nem véletlen, hogy nem ilyen sms-t küldött. :K

    Na, most már végképp sok vagyok magamnak. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz #07746304 #11882 üzenetére

    [link]
    Remélem, működik.
    Ha nem, akkor Kondíciók és díjak -> Promóciós és részvételi szabályzatok -> CIB Welcome Ügyfélajánló Program

    (Kipróbáltam, működik a link.)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11881 üzenetére

    Azért én ezt az utaztatást nem propagálnám nyilvánosan. Ezt a topicot nemcsak a bankok, hanem a MÁK is olvashatja.
    Ez egy kiskapu, amit kihasználni nem jogszabályellenes. De ...
    A MÁK tr illetéket nem fizet, de a GIRO neki sem ingyenes. Ha sokan élnek ezzel a lehetőséggel és ez eléri a MÁK ingerküszöbét, akkor ugyanúgy bezárhatják ezt a kiskaput, mint a hitelből állampapír vásárlásának lehetőségét.
    Pl. felmondják az utaztatók kincstári számláját. Nekik sincs szerződéskötési kötelezettségük, ahogy a bankoknak sincs. Ez főleg azoknak lehetne kellemetlen, akik nemcsak utaztatnak, hanem állampapírt is akarnak venni. Ha pedig a bankoktól elvennék az állampapírok forgalmalmazását (ahogy időnként sejtetik), akkor különösen megszívnák.
    Vagy megszüntetik minden ügyfélnél a saját számlák között ingyenes utalást, s bevezetnek valami díjat. Tehát szív mindenki.
    Egyik eset sem lenne jó.

    De akár a rafi esetében is előfordulhat hasonló. Mondjuk szigorítanak a feltételeken és csak jövedelem átutalását fogadják el.
    A hitelkártyás visszatérítéseknél is kiderült, hogy bankok a trükközést csak egy határig tűrik el.

    Ökölszabály: minden kiskapu addig van nyitva, amíg nem akarnak túl sokan átmenni rajta.
    Szóval, inkább privátban, ha mindenképp muszájnak érzed. A saját érdekedben is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz KTU #11886 üzenetére

    Evvel nem értek egyet hogy ne írjuk le, amit nem tilos használni.
    Félek, nem értetted jól, amit írtam.

    Egy szolgáltató, egy bank, a MÁK kifejleszt egy szolgáltatást. Meghatározott célra vagy célokra, az üzletpolitikájába illeszkedve.
    A szolgáltatást azonban többen elkezdik másra is használni, mint ami a cél volt. Ráadásul ez neki számára indokolatlan költséget is okoz. Ilyenkor vagy változtat a feltételeken, vagy kizárja a különutasokat, vagy valahogy igyekszik bezárni a kiskaput. Megpróbálja kizárni a számára nem előnyös használatot.
    Erre hoztam példának a hitelkártyás visszatérítés, illetve a hitelből állampapír vásárlásának esetét.
    A Revolout az egészen más eset. Azt pont arra hozták létre, hogy kis marzzsal válts a devizák között, és így vásárolj vagy utalj ingyen. Tehát a te használatod pont beleillik a cég üzletpolitikájába. Ez neked olcsó, jó, használd egészséggel.
    Az más kérdés, hogy a Revolout masszívan veszteséges, és hogy ez az üzletmodell meddig tartható fenn. De ez legyen az ő problémájuk.

  • sifarr

    senior tag

    válasz temporello #11893 üzenetére

    Egyetértek.
    A bevezetés vészintézkedésként még így-úgy elment, de már rég meg kellett volna szüntetni. A többi különadóval együtt.
    Csak a balgák hitték el, hogy ezeket nem az emberek fogják végül megfizetni. Akik elhitték és most is elhiszik, azok is fizetik, bár lehet most sem tudják.
    És sok másról is lehetne ennek kapcsán beszélni (pl. euro nem bevezetése), de az gazdaságpolitika és politika. Nem ebbe a topicba való.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11895 üzenetére

    Amennyiben az utaztatast nem szereti a MAK, akkor nem 1 hanem 15 napra kell a 400e ...
    A kincstárnak nem célja, hogy egy természetes személy a számlájára beutaljon 4-5-600 ezret akár kártyával is, vegyen pár napra/hétre kötvényt, és ugyanabban a hónapban 4-5-600 ezret visszautaljon a számlájára. Ő a befolyt pénz pihentetésében, a hosszútávú kötvények vásárlásában érdekelt.
    Ha sok olyan lesz, mint te, akkor előbb-utóbb lépni fog ellene. Mint a lombardhitelből vásárolt MÁP+ esetében tette.
    De ettől tőlem még csinálhatja bárki. Csak ha bekövetkezne egy szigorítás, akkor ne lepődjön meg, ne legyen felháborodva. Mint egyes hitelkártyások. Kiprovokálták, aztán szidták a bankokat.

    Nem ertem, miert tartod ezt kiskapunak. A Raiff azt mondta, neki beerkezo penz kell. En meg tudok beerkeztetni.
    A rafi esetében ezt nem tartom kiskapumak. Nem is írtam. Azt írtam, hogy "előfordulhat hasonló" (eset), azaz szigorítás.
    Egyébként egy bank nem azért csinál ingyenes prémiumszámlát, hogy az ügyfél havonta 4-5-600 ezret ingyen elutaljon, bankkártyával elvásároljon (ezen ugyan kicsit keres). Ő azt szeretné, ha hitel kell, akkor azt nála vedd fel. S főleg azért, hogy a befektetési szolgáltatásait vedd igénybe, minél nagyobb, havonta növekvő állománnyal. Ezeken sokszorosan behozza az ingyenes számlavezetés veszteségét.

    Es ha nem jott volna a tr.ado (amit most benyelnek a kartyas vasarlasoknal), akkor nem szoltak volna bele abba se.
    Bankkártyánál max. évi 500 a tr adó kártyánként. Ezt a bankok rég beépítették a kártyadíjba, és kifizetik akkor is, ha egész évben nem használtad a kártyád. Ez egyszerűbb nekik, mint figyelni a limitet.
    Tehát a hitelkártyák változtatásainak nem volt köze a tr adóhoz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz #07746304 #11898 üzenetére

    Biztos voltam, hogy menni fog, tapasztalatból. :K
    Bár engem nem izgatott ez az akció (se), de épp itt kért meg valaki, hogy legyek az ajánlója. Lettem, s megkapta a pénzt ő is, én is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11900 üzenetére

    Elbeszélünk egymás mellett, s így terméketlen lesz az eszmecsere.

    Te arról beszélsz, hogy te, mint egyén, hogyan használok ki a bankok, MÁK adta lehetőségeket, hogyan trükközöl, használod ki a kiskapukat a saját érdekedben és javadra. Én ezt megértettem, semmi bajom vele, csináld!
    Csak közben ne feledd el, hogy van a másik oldal is (bankok, MÁK), nekik is vannak érdekeik, céljaik. Nekik nem érdekük, hogy te trükközhess. Nem érdekük, sőt kárukra van, ha neked folyamatosan van 1,5 milliós ingyenhiteled.
    Én arról beszélek, ha az egyre több az egyéni akció, ha ezek tendenciává válnak, akkor a másik oldal lépni fog. A saját érdekei védelmében velük (veled) szemben.
    Ez történt a lombardhiteles MÁP+ vásárlásoknál. Ha 1 ember csinálta volna pl. összesen 100 miliós tételeben, akkor senki sem foglalkozott volna vele. De egyre több privátügyfél csinálta. Érdeke volt nekik, a bankoknak is. És összességében nem 100 milliós tételben, hanem tízmilliárdos nagyságrendben. Ez ellentétes volt nem is a MÁK, az állam érdekével, tehát léptek, szigorítottak.
    A lényeget tekintve ugyanez történt a hitelkártyák visszatérítéseinek szigorításánál is.
    És megtörténhet pl. egy prémium számlacsomagnál is, ha a bank és az ügyfelek (részben ellentétes) érdekeinek egyensúlya felborul.

    Nézd vissza az első hozzászólásomat ehhez a témához! Nem azt írtam, hogy ne csináld, hanem azt, hogy nyilvánosan ne propagáld.
    De szabad vagy rá, nem kell megfogadnod a tanácsom. Tőlem nyugodtan leírhatod részletesen szabatosan, közérthetően, hogyan lehet ingyen számlához, 1,5 milliós ingyelhitelhez jutni. Kövessék a példád ezren, tízezren. Azután meglátjuk, mi lesz.

    Az tuti hogy a tr.ado korul vezettek be a MAK vasarlas kizarasokat ...
    Abból, hogy két esemény közel egy időben történik, nem következik, hogy az egyik esemény oka a másiknak.
    Bocs, de a folytatást egyszerűen nem értettem, nem tudtam követni. Azt végképp nem értettem, hogy miért írod, hogy ugrom a rossz "atlag"szamitasra. Semmilyen átlagról nem írtam.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #11907 üzenetére

    A beteti kartya atlagarol beszeltel tr.ado szinten, ami hulyeseg a hitelkartyas tr.ado vs. szigoritas temaban.
    Nem debitről és átlagról írtam (utolsó bekezdés). Bankkártyáról, ami lehet debit és credit is. És arról, hogy a tranzakciós illetékük kártyánként max 500. (Igaz, csak paypass-nál, a simánál 800) Akkor is ennyi, ha a vásárlási tételek után számított illeték ennél több lenne (az előző évi forgalom alapján). Ennek alapján írtam, hogy hitelkártyaváltozások nem a tr illeték miatt történtek, mert az bankoknak nem volt tétel.
    Ha nekem nem hiszel, akkor itt a jogszabály , 7 § (1) e) és f), 6. § (1) h).
    Te írtad, hogy a jogszabályokat érted, és olykor eredményesen használod a bankok ellen. Nekem úgy tűnik, hogy tr illeték esetében nem teljes körű az ismereted.

    @mentic: ha szerinted off, akkor jelentsd, szerintem nem, nem tudom hogy miert kene korlatozni (bar topiktars szemelyeskedeseit en is kihagynam de nagyvonalu vagyok)
    Én nem érzem, hogy személyeskedtem volna, de ha tényleg megtettem, akkor bocsánatot kérek. Hogy te érzed jól vagy én, nem tudjuk eldönteni. A topiclakók pedig - ha akarják - véleményt alkothatnak róla.
    Mindenesetre én egyszer sem fogalmaztam úgy, hogy hülyeségeket írsz.

    Egyetértek veled, szerintem is topicba illő volt a témánk, viszont végképp értelmetlenné vált.
    Ezért tartsuk tiszteletben mentic kérését.
    Én lezárom. Ha ne adj isten mégis reagálnál, akkor előre is elnézésedet kérve, de udvariatlan leszek és nem válaszolok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #11967 üzenetére

    Szerintem itt csak egy kis kavar van a CIB kondíciós listájában.
    Ha bevezetésre kerül az azonnali átutalás, akkor minden elektronikusan indított átutalásnak azonnal (5 mp) teljesülnie kell. Tehát fogalmilag értelmezhetetlen lesz a napközbeni elektronikus átutalás.
    Vagy lesz mód elektronikus utalásnál választani azonnali vagy napközbeni utalást választani? (Te tudsz ilyenről?) Ügyféloldalról nem hinném, hogy ilyen választási lehetőségnek bármi értelme lenne.
    Azt nem tudom, hogy a szabályozás kétféle elektronikus módra lehetőséget ad-e vagy kötelezővé tenné. Ha igen, akkor nekem a gyakorlat szempontjából nagyon nem életszerű.
    Ezért gondolom, hogy az elektronikus utalásoknál ez csak felesleges duplázás a kondíciós díjaknál.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Mercutio_ #11968 üzenetére

    Bankmonitoros CIB ECO =/= CIB ECO
    Ez ebben a formában félreértésre adhat alapot.
    A bankmonitoros ECO = a cib-es ECO-val egy promóciós kiegészítéssel.
    Azaz minden cibes kondíciós díj és a 2 év alatti díjváltozások érvényesek rá is, csak a díjmentes tételek esetében ezek a 2 év lejártával válnak hatályossá. Azaz ettől kezdve érvényesíti a bank a bankmonitorosokkal szemben teljes körűen az általános ECO csomagdíjszabást. Akik ekkor már nem is bankmonitorosok. :N
    Ezért érdemes a bankmonitorosoknak is figyelni a kondíciós díjak változásait is. Pl. az éppn aktuális jóváírás feltételeinek összegváltozásait.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #11982 üzenetére

    vannak feltételek, amiknek ha megfelel a tranzakció, akkor lesz azonnali.
    Köszönöm a pontosítást.
    Egyébként milyen feltételek ezek? Tudsz erről bővebben írni?

    Te nem dönthetsz róla, ha az azonnali tranzakció feltételeinek megfelel a tranzakció, akkor a banknak azonnaliként kell kezelje
    Pont ezért lenne értelmetlen (és nem lenne ügyfélbarát) megkülönböztetni az azonnali és a napközbeni utalás díját. Nem várható el az ügyfelek döntő többségétől, hogy előre tudja, az utalása megfelel-e minden feltételnek.
    Ha pedig úgysem az ügyfél választ, nem is tudja előre, milyen utalástípus lesz, elég lenne az elektronikus utalásoknál egyféle díj.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #11984 üzenetére

    Lényegében sehogy. Lásd INGJOKE
    Marad a macerás út, amiben a bankok általában segítenek, de eljuthat akár bírósági perig is.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pomk #12054 üzenetére

    A BB-nél a csomagok - tudtommal - 3 évre szólnak. Utána áttesznek Bázis csomagban, ha nem csinálsz semmit. Viszont van elvben lehetőség a csomagot megújítani.
    1 Ha a mostani csomagod nem lezárt és a feltételeinek továbbra is megfelelsz, akkor bemész és kéred a megújítást. Nem tudom, hogy a bank automatikusan megteszi-e.
    2 Ha lezárt és/vagy nem felelsz meg a feltételeknek, akkor már előtte keress az elérhető csomagok között olyat, ami neked megfelelőnek tűnik. Ez az info legyen talonban, ha nem tudnád az előzőt meghosszabbítani.
    3 Ha nem találsz neked megfelelő másik csomagot, akkor keress valamit a többi banknál. Ha az előbbi 2 verzióra nem hajlandó a BB, akkor említsd meg, hogy ebből bankváltás lesz. Ha nem enyhül meg, akkor bankváltás.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pomk #12090 üzenetére

    .tnm és dptrsk már tökéletesen válaszolt a kérdésedre. Jobb választ és sem tudnék adni.
    Dönts tanácsaik figyelembe vételével!

  • sifarr

    senior tag

    válasz pomk #12140 üzenetére

    Én a Gránit számla és BB credit kombót választanám.
    A BB eladása már régóta a levegőben lóg, rég meg is kellett volna történnie az állam eredeti vállalása szerint. Csak a csók(os)ra a várnak ... ;)
    Én nem vállalnám be a későbbi eladás miatti problémahalmaz kockázatát.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #12141 üzenetére

    Az nekem is érthetetlen, hogy a CIB mint csinál az NFC fejlesztéssel ennyit, ha egyáltalán...
    Nekem az Apple Pay bevezetése óta egyre erősebb a gyanúm, hogy a Google Pay hazai megjelenésére várnak. Minek szenvedni, ha megteszi helyettük más?

  • sifarr

    senior tag

    válasz odrif #12150 üzenetére

    Remélem olyan könnyű lesz a bankváltás, mint ahogyan itt linkelte valaki az egyszerű bankváltás oldalát. ... És a legjobb lenne ha az Erstéhez be sem kellene, mennem személyesen,
    Az egyszerű bankváltás során akkor lehet a régi számla egyidejű megszüntetését kérni, ha nincs már a régi számlához bankkártya. Tehát 1 hónappal korábban azt az Ersténél le kell adni, fel kell mondani. Lényegében bankkártya megléte esetén nem lehet megúszni a személyes bemenetelt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #12154 üzenetére

    Köszönöm a pontosítást. Sosem volt Ersténél bankszámlám, ezt nem tudtam.
    De Odrif esetében ez sem segít.
    Felmondja a kártyát, azonnal elindítja az egyszerűsített bankváltást, de az új banktól mire megkapja az új bankkártyáját eltelik 1-2 hét. Kártya nélkül, amit nem szeretne. Tehát a régi megszüntetését nem kérheti a bankváltás indításakor.
    Egyszer be kell mennie az Erstéhez, ha folyamatos kártyahasználatot szeretne.

Új hozzászólás Aktív témák