Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sörösló

    aktív tag

    válasz Batman2 #11872 üzenetére

    " Szerintem nem vészes, ha nehány gyújtás kimarad, nem kerül még ki a röffenőbe annyi elégetlen üzemanyag, hogy az nagy robbanást okozzon ! "

    Dehogynem! Az általam leírt hibajelenséget egy kontakthibás gyújtótekercs okozta, ami kb. 3-4 ütem után szikrított vissza. Lompos kollégának igaza van, ilyen esetekben mindig az üzemanyagellátáson változtat az elektronika.

    "nem hiszem hogy üzmanyag szeleppel zárnák az üzemanyagot, mert szerintem túl drága és lassú megoldás is."

    Az én autómat egy közös nyomócsöves ( 2000 bar ), egyedi befecskendezős HDI motor hajtja.
    A vezérlés hengerenként és ütemenként egyedileg történik a terhelés és más egyebek függvényében, amit a motorvezérlő számítógép határoz meg. 5500/perc a max. fordulatszám. ennél tovább nem engedi a vezérlés. Piezokerámia adagolószelepekről van szó, teszik a dolgukat, pedig sokszor kapcsolnak percenként. Hogy drága, az igaz! Egy ilyen adagolószelep 160.000 Ft-ba kerülne csere esetén. Nem is tankolok én ukrán gázolajat!

    Summa-summárum: a karburátoros motor olyan amilyen, nem lehet a modern befecskendezős motorok módján kézbentartani. De hát éppen ez bennük a szép: nem csak hajtani kell hanem közben gondolkodni is. :))

Új hozzászólás Aktív témák